Opgelicht... PAS OP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoiRaM

Re: Opgelicht... PAS OP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:49

@ Demone , Jemineee wat een rotstreek zeg van die vrouw..
Hoop voor je dat je je geld iig nog terug kan krijgen

Btw volgens mij kosten nieuwe uggs zo rond de 120 euro toch ?
Vindt dat die vrouw ze dan nog wel aardig duur te koop zet + dat je dan nog niks krijgt ook Ach gut

Succes er mee !

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:51

Lizzle schreef:
Ik blijf me over dit soort oplichtingen verbazen.

Staat op het pakketformulier (verzekerd vervoer) toevallig het gewicht van het pakket vermeld?

Dat zou ik niet weten, moet ik Demone vragen maar die is er uiteraard niet (altijd als je ze nodig bent)
We hadden alles van die persoon, naam tel, rekening, ip maar tis dus allemaal opgelicht boeltje.. En wie weet hoeveel euries ze wel niet ge-ind heeft van andere personen..En het is echt afwachten of er meerdere aangiftes komen..

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:51

[quote="NoiRaM"]

Btw volgens mij kosten nieuwe uggs zo rond de 120 euro toch ?
quote]

hangt wel van het type af maar die van mij waren het dubbele.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:55

Dan heb ik niks gezegt maar daar gaat het verder ook niet om ..

Las toevallig vanavond eerder een topic op bokt een meisje die wou ook uggs via internet bestellen wel nieuwe via een amerikaanse site ...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:01

Nog bij de bank gweest?? Lachen
Ik zelf kon wel bij de bank een automatische incasso wel terug halen. Maar het gaat er volgens mij om of je een machtiging hebt gegeven en dat doe je volgens mij automatisch als je zelf overmaakt. Zou het toch proberen bij de bank!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:03

zo dat is wel erg, ook dat ze nog met allemaal smoesjes zich verschuilt..
hoop voor je dat het nog goed komt maar denk het niet ..

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:19

Wat een *** streek.. hoop voor je dat het allemaal goed komt want ze zijn idd echt gaaf!!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:27

Zat ook even op mp te kijken..
Een adv van UGGBOOTS uit Amsterdam,

Waar dit idd ook instaat, blijf dit vreemd vinden..

Citaat:
Wij hebben geen voorraad in Nederland, afhalen of rembours is daarom niet mogelijk

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:30

Weet niet of ze al bij de bank is geweest, maar na wat speurwerk valt het toch niet terug te draaien en aangezien het rekening nummer ook niet meer bestaat..die heeft ze natuurlijk leeg geplunderd, stel dat ze dit bij 10 mensen heeft gedaan is 1000 euries in een week makkelijk verdient he..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:53

0maris0 schreef:
Zat ook even op mp te kijken..
Een adv van UGGBOOTS uit Amsterdam,

Waar dit idd ook instaat, blijf dit vreemd vinden..

Citaat:
Wij hebben geen voorraad in Nederland, afhalen of rembours is daarom niet mogelijk

Bij oplichters is het vaak zo dat ze niet onder rembours verzenden en liever ook niet afhalen.
Vooruit betalen en opsturen zijn altijd de praktijken.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:05

Helaas heb ik nog steeds geen tijd voor de bank gehad, en ik denk dat ik dat ook maar laat zitten... Ik heb het geld zelf overgemaakt, en al van verschillende mensen die opgelicht zijn heb ik gehoord dat dat niet terug te draaien valt. Lijkt me ook logisch.

Wel is de politie er echt mee bezig!! Ik hoop zo dat ze (of hij) gepakt wordt... Helaas stond er een fout in het proces verbaal.. Ze hadden en nul voor het rekeningnummer gezet en dat hoorde dus niet.. Dus daar heb ik over gebeld en dat zouden ze veranderen (niet in het proces verbaal, dat kan niet meer)... Dus ik ben benieuwd wanneer ik weer telefoon krijg van de politie. Via internetoplichting.nl is het rekeningnummer voor mij nakeken en die klopte met de naam en plaats, en zo ben ik ook aan haar (zijn?) adres gekomen. Dus ik kan langsgaan, maar daar heb ik ook de ballen niet voor in mijn uppie, ben al zo'n schijterd. Tong uitsteken

Verder hou ik marktplaats erg goed in de gaten wat betreft Uggs, of ik dezelfde advertentie/foto zie.

En dat was het dan. Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:04

Sjeetje ik hoop dat je het geld terugkrijgt!!

M'n vriend is ook opgelicht, hij had een PS3 gekocht via mp en er werd hem zelfs verteld dat hij hem mocht komen ophalen, dan denk je toch dat het wel goed zit en hij er wel een heeft liggen als je hem mag komen halen en dus geregeld dat hij hem verzekerd zou versturen Clown Maar niet dus, was juist een van zijn tactieken, dus geld overgemaakt en nooit iets ontvangen... Nagelbijten / Gniffelen Weer een wijze levensles voor m'n vriend, want ik zou zelf ook echt nooit zoiets duurs op die manier laten versturen, hihi. Nagelbijten / Gniffelen Maar goed, hij heeft ook aangifte gedaan en de jongen is al eerder berecht een paar jaar terug etc en doet het nu dus weer, er zijn meer aanklachten dus hij gaat z'n geld gelukkig wel terugkrijgen als het goed is. (alleen gaat dat zeker nog even duren ivm rechtzaak etc, dat duurt altijd erg lang voor het ook echt gebeurd)

Veel succes met alles!!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:06

Demone schreef:
Helaas heb ik nog steeds geen tijd voor de bank gehad, en ik denk dat ik dat ook maar laat zitten... Ik heb het geld zelf overgemaakt, en al van verschillende mensen die opgelicht zijn heb ik gehoord dat dat niet terug te draaien valt. Lijkt me ook logisch.

Wel is de politie er echt mee bezig!! Ik hoop zo dat ze (of hij) gepakt wordt... Helaas stond er een fout in het proces verbaal.. Ze hadden en nul voor het rekeningnummer gezet en dat hoorde dus niet.. Dus daar heb ik over gebeld en dat zouden ze veranderen (niet in het proces verbaal, dat kan niet meer)... Dus ik ben benieuwd wanneer ik weer telefoon krijg van de politie. Via internetoplichting.nl is het rekeningnummer voor mij nakeken en die klopte met de naam en plaats, en zo ben ik ook aan haar (zijn?) adres gekomen. Dus ik kan langsgaan, maar daar heb ik ook de ballen niet voor in mijn uppie, ben al zo'n schijterd. Tong uitsteken

Verder hou ik marktplaats erg goed in de gaten wat betreft Uggs, of ik dezelfde advertentie/foto zie.

En dat was het dan. Haha!

je hebt de ballen niet om te gaan in je uppie dat snap ik maar als heel bokt nou is mee gaat dan heeft hij zei de ballen niet meer om open te doen haha. mischien een idee?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 12:13

Hahaha heel bokt is dan ook wel weer een beetje overdreven. Bloos

Maar stel... Dan sta ik in Amsterdam, vrouwtje doet open en beweerd natuurlijk dat zij de schoenen niet thuis heeft. En dan?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:50

Ja, ik weet niet of je veel opschiet met daar langsgaan... Lijkt me dat als ze ze dan gelijk aan je zou geven, ze niet mensen zou gaan zitten oplichten op internet... Nagelbijten / Gniffelen

Sowieso denk ik dat je altijd voorzichtig moet zijn als het gaat om oplichters, je weet nooit hoe ze kunnen reageren immers als jij daar ineens voor de deur staat. Lachen (en heeft blijkbaar weinig geweten / gevoel voor andere mensen als ze mensen oplicht...)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:00

Dat is echt heel k*t om mee te maken, heb het zelf ook meegemaakt.. Ook schoenen via MP, geld overgemaakt enzoo.. maar nooit meer iets gehoord natuurlijk Huilen
Bleek later dat hij al bekend stond bij een bepaald bedrijf, ben even de naam kwijt, dat hij heel veel schulden had, en dat hij dus met het geld wat mensen over maakten (voor de schoenen dus), daar alles mee af wilde betalen..

Maar ik heb voorlopig nog geen geld terug gezien Ach gut

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:20

nou heb helaas het zelfde mee gemaakt.
Had ook iets via marktplaats gekocht van 225 euro onder rembours verstuurd
maar dat heeft dus ook geen zin.
POstbode stond voor de deur en ik zei dat ik eerst het pakketje open wilde maken omdat het via marktplaats was.
DEat mocht dus niet er moet eerst afgerekend worden voor dat het pakketje open gemaakt zou worden.
Ik met me stomme kop trap daar in en geef het geld loop naar binnen en trek gelijk het pakketje open wat zit er in telefoonboeken
en kranten.
Ik achter de postbode aan maar kreeg echt mijn geld niet terug heb van alles geprobeerd gevraagd of ik hem niet dicht mocht plakken en dan net doen of ik niet thuis was maar ging niet lukken.
Na veel speur werk zijn we achter de naam en adres van de jongen gekomen en hebben het programma opgelicht er op af gestuurd.
Wat bleek was een jongen van 14 jaar die opgefokt was door zijn vrienden nou dat heeft hij geweten ik denk dat hij alle hoeken van de kamer heeft gezien want zijn vader was heel erg boos, heb zijn vader ook gesproken en het waren turkse mensen en wat hij gedaan had was een schande voor de familie.
Ik heb gelukkig mijn geld terug gehad en een brief waarin staat hoe het hem spijt.
Maar geld terug krijgen via de bank is niet mogelijk heb ik ook al een keer geprobeerd is eigenlijk wel logisch want wat als ik wat koop via marktplaats en ik krijg het wel binnen en ik kan het bedrag nog terug boeken zou een beetje raar zijn.
Ik hoop dat je je geld terug krijgt maar ik zou niet geloven dat ze ze echt in de doos heeft gestopt.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:47

jeetje, ik snap niet dat mensen zoiets doen. mijn ex man is ook opgelicht op marktplaats met een nintendo we. helaas kon de politie er niets aan doen en was ie gewoon zijn geld kwijt. ik hoop voor je dat je je geld nog terug ziet. sterkte.

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:56

Ik heb ook niets via marktplaats gekocht, ze had het pakketje donderdag verstuurd zei ze, maar heb het nog niet ontvangen..
is dat normaal?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:59

Dat is wel normaal..
Er kan altijd wel iets tussenkomen, nietwaar?

Als je over 2 weken nog niks hebt zou ik pas gaan twijfelen. Lachen

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:02

Het is toch zo dat je binnen een bepaalde tijd je geld terug kan halen via de bank?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 08:35

Niet wanneer je vrijwillig iets overmaakt, zou anders wel een zooitje worden denk ik...

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:27

Wat rottig zeg, ik kan er niet bij dat mensen dat durven te doen zeg! Maar ik begrijp dat je nu het adres hebt he? Ga je er nog langs ofzo, bijvoorbeeld met anderen samen?
Oja, ik wilde nog even zeggen dat ik je familie (je moeder en zus+ vriend) echt heel lief vind dat ze je willen sponsoren! Haha!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:49

Laat de politie langsgaan Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:28

Ik heb hetzelfde gehad met concertkaartjes. Aangifte gedaan, en alles. Nooit een cent teruggekregen, en de politie doet er vrij weinig aan.

Gelukkig is dat mijn enige slechte ervaring geweest en koop ik wel weer via internet, maar leuk is anders.

Sterkte en ik hoop dat jij wel je geld terugkrijgt.