Wat is er toch aan de hand?!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Wat is er toch aan de hand?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:28

suusiejj schreef:
mr_blue schreef:
mensen doen steeds gekkere dingen

las vandaag weer in de krant dat een moeder 2 kinderen om het leven heeft gebracht

ik wil die van mij ook wel eens met liefde achter het behang plakken maar daar blijft het ook wel bij denk dat iederen moeder dat wel eens heeft

jah dat denk ik ook wel... maar deze mama's gaan te ver Verward
Het lijkt ja wl normaal te worden...

Doet me weer denken aan die moeder die dr zoontje ophing..

De mama van vroeger deed het ook hoor, alleen hoorde je er niet van. En had die geen label gekregen. En dan word het enigszins normaler en begrijpelijker. We leven nu eenmaal in een beschaafde wereld waar mensen vreselijke dingen doen uit een psycho of neureopathologie Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:34

Nou wat dacht je van die jongen in Friesland, die zei ik het Fries gedag, en een paar gasten dachten dat hij mietje zei, hebben ze hem neergestoken in zijn nek enzo. Hij was helemaal verlamd, kon alleen zijn hoofd nog bewegen en heeft toen de beademing stop laten zetten, omdat hij zo niet verder wilde leven. Maar ja dan kunnen ze die gasten niet voor moord vastzetten, want uiteindelijk hebben ze hem niet vermoord.
Of in Canada, in die bus, dat een man ineens op de jongen naast hem in gaat steken, zijn hoofd eraf snijdt en daarmee door de bus gaat wandelen.
Nou echt verknipte lui op deze wereld hoor.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:35

Of uit wraak, haat, jaloezie, noem maar op..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:37

Niet alleen tegen de mensen... ook tegen de dieren... niemand is veilig.. Iemand van 60 niet, iemand van 10 niet maar ook een poes die met oud en nieuw buitenloopt niet.. enzenzenzenz

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:38

Inderdaad. Net als die man die een aantal keren een pony verkracht had, hoe haalt hij het in zijn vieze hoofd Scheve mond

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:40

Ben gelukkig niet echt bang aangelegd maar toch ik heb ook nog familie en dieren

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:43

Miracle_ schreef:

Dat lijkt inderdaad zo, maar toch gaat het altijd verder. Achter stoute personen schuilt er wel iets... anders hadden de forensische psychologen en psychiaters geen werk Lachen

Verder moet je even nadenken, iedereen denkt in zijn leven wel eens over moord "ik kan je wel vermoorden" maar de stap tussen denken en doen is enorm. Buiten dit zijn de motieven die jij aangeeft, niet bepaald te linken aan een stabiel persoon

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:50

katiavl schreef:
Miracle_ schreef:

Dat lijkt inderdaad zo, maar toch gaat het altijd verder. Achter stoute personen schuilt er wel iets... anders hadden de forensische psychologen en psychiaters geen werk Lachen

Verder moet je even nadenken, iedereen denkt in zijn leven wel eens over moord "ik kan je wel vermoorden" maar de stap tussen denken en doen is enorm. Buiten dit zijn de motieven die jij aangeeft, niet bepaald te linken aan een stabiel persoon

Hoe bedoel je niet te linken aan een stabiel persoon? Er zijn vaak verhalen op tv, waarbij je een normaal stabioel gezin ziet, waarvan blijkt, dat de vader zomaar op een zijn gezin uitmoord. Om het even gruwelijk te verwoorden.
Misschien dat er wel wat speelde, maar ik heb genoeg situaties gezien, waarbij iemand zomaar omslaat.
Iemand die agressief is, kan tegelijkertijd toch ook stabiel zijn? Er kan altijd een dag komen waarop zo iemand uitbarst, terwijl het misschien al wel 10 jaar goed ging.

iig, ik bedoelde ermee, dat er honderden redenen zijn waardoor iemand, iemand kan neerschieten, neersteken, en ga zo maar door.
Er hoeft niet altijd wat achter te zitten.
Zo is er in mijn omgeving een keer iets gebeurd, waar ik totaal verbijsterd van was.

Een doodnormale jongen, altijd vriendelijk en sociaal, die zomaar iemand neerstak uit jaloezie. En geloof me, deze persoon was heel 'normaal' tot toen toe. "Er is wat in hem geknapt" Is wat de mensen die hem onderzocht hadden te melden hadden. Onbegrijpelijk toch..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:03

Toch wel hoor, als je er in geïnteresseerd bent zou ik een forensisch psychologie boek of profileringsboek lezen. Zul je veel antwoorden vinden op de dingen die je schrijft.

Er is nog maar zelden een zaak geweest waar het om plots ging, ik heb in mijn studie carrière nog maar één meegemaakt. En dat ging om een jongen van vijf die zijn gezin met een shotgun aantal jaren geleden heeft vermoord. En zelfs daar weten ze het niet zeker, want wat er in het hoofdje omgaat kan je gewoon niet weten.

Doodnormaal vriendelijk en sociaal zo zijn er veel hoor meid Lachen wat er aan de binnenkant gebeurd schijnt bijna nooit door naar de buitenkant. Je mag 60 vrienden, familieleden van moordenaars ( uitgezonderd georganiseerde) ondervragen 59 zullen het nooit verwacht hebben want ze waren zo lief Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:11

katiavl schreef:
Toch wel hoor, als je er in geïnteresseerd bent zou ik een forensisch psychologie boek of profileringsboek lezen. Zul je veel antwoorden vinden op de dingen die je schrijft.

Er is nog maar zelden een zaak geweest waar het om plots ging, ik heb in mijn studie carrière nog maar één meegemaakt. En dat ging om een jongen van vijf die zijn gezin met een shotgun aantal jaren geleden heeft vermoord. En zelfs daar weten ze het niet zeker, want wat er in het hoofdje omgaat kan je gewoon niet weten.

Doodnormaal vriendelijk en sociaal zo zijn er veel hoor meid Lachen wat er aan de binnenkant gebeurd schijnt bijna nooit door naar de buitenkant. Je mag 60 vrienden, familieleden van moordenaars ( uitgezonderd georganiseerde) ondervragen 59 zullen het nooit verwacht hebben want ze waren zo lief Lachen

Zoals je het nu beschrijft kan je indd wel eens gelijk hebben Knipoog Verder helemaal niet zo goed bij nagedacht. Vind het allemaal wel interessant hoor, alleen de boeken zijn meestal net wat te ingewikkeld voor mijn niveau, om het zo maar te zeggen Vork

Ik lees verder ook graag, en vooral over forensische- en moordzaken. De aansporingen en de motieven vind ik altijd reuze interessant. En ook vooral het forensische gedeelte, waarin de boel opgelost word. En dan het liefst alle details, haha. Ben alleen helaas nog nooit een echt goed, en begrijpelijk boek tegen gekomen over dit soort onderwerpen. Als je tips hebt? Graag Knipoog

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:13

Miracle_ schreef:

Zoals je het nu beschrijft kan je indd wel eens gelijk hebben Knipoog Verder helemaal niet zo goed bij nagedacht. Vind het allemaal wel interessant hoor, alleen de boeken zijn meestal net wat te ingewikkeld voor mijn niveau, om het zo maar te zeggen Vork
Het blondjes niveau sorry offtopic Bloos
Ik lees verder ook graag, en vooral over forensische- en moordzaken. De aansporingen en de motieven vind ik altijd reuze interessant. En ook vooral het forensische gedeelte, waarin de boel opgelost word. En dan het liefst alle details, haha. Ben alleen helaas nog nooit een echt goed, en begrijpelijk boek tegen gekomen over dit soort onderwerpen. Als je tips hebt? Graag Knipoog

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:18

Hahahaha ja hoor, lang leven de blondies maar weer..
Excuse me voor het offtopic gaan hoor Lachen

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:19

het is laat dan mag dat (eigenlijk ook niet maar goed)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:20

Joto schreef:
Miracle_ schreef:
Was dat met die camper?

Ja dat was hij.. 2 straten verder op..

Mijn broer had ook een goeie vriend dacht hij een paar jaar geleden..Had zn autosleutels op tafel laten liggen.. En zn gingen op stap, zn vriend ging wat eerder na huis.. En dag dag auto (Overigens netjes weer terug gestolen aangezien plzie niks deed),

Er lopen zoveel gekken rond op deze aardbol.. Ongelovelijk..Maar niks aan te doen helaas.. Ze sluiten ze 5 jaar op... En dan begint het nog een keer.. Lang leve regeltjes..

precies... mja ze doen er tog niks aan

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:23

Net wat je zegt, die daders krijgen een celstrafje van 2 tot 8 jaar, en da-wassie!
Lekker bedje, tv, pooltafel, luxe bakamer.. Goh, wat een drama, die gevangenis! Lijken tegenwoordig wel hotels!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:24

rockwitch schreef:
Nou wat dacht je van die jongen in Friesland, die zei ik het Fries gedag, en een paar gasten dachten dat hij mietje zei, hebben ze hem neergestoken in zijn nek enzo. Hij was helemaal verlamd, kon alleen zijn hoofd nog bewegen en heeft toen de beademing stop laten zetten, omdat hij zo niet verder wilde leven. Maar ja dan kunnen ze die gasten niet voor moord vastzetten, want uiteindelijk hebben ze hem niet vermoord.
Of in Canada, in die bus, dat een man ineens op de jongen naast hem in gaat steken, zijn hoofd eraf snijdt en daarmee door de bus gaat wandelen.
Nou echt verknipte lui op deze wereld hoor.

dat met dat Canadese jochie doet me denken aan Reportage dat er een man was die mensen vermoorde en vervolgens met hun vel rond liep.. maar goed da's buitenlands nieuws Knipoog
Net zo erg maar ik bedoel nu NL..

Dat van die Fries heb ik ook wat van mee gekregen geloof k net als die knokpartijen over het woord :"goedemoggel".. mensen verstonden goede mogool en die man werd ook een paar x flink gehoekt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:24

Miracle_ schreef:

jah dat vind ik dus echt iets van :"Dat gebeurt toch alleen int buitenland?".
Wraakzucht enzo

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:25

Je kan ook gelijk hebben hoor miracle, je hebt duizenden theorietjes afhankelijk waar de onderzoeker of auteur in geloofd.

Bv De sterkere persoonlijkheid (die vaak het kwade vertegenwoordigd): waarbij een kind die zware lichamelijke mishandeling heeft doorstaan, een ander sterker persoon creëert die het wel aankan. En dat de echte persoon zelfs de mishandelingen niet herinnerd. Veel denken dat bepaalde seriemoordenaar deze overlevingsmanier hebben ontwikkeld. En zo in bepaalde gevallen echt modaal zijn, tot het niet weten van de geweldplegingen. Ene wetenschapper, psycholoog enz... vind dit waarheid, andere pure zever

Een ander voorbeeld; De ene is ervan overtuigd dat moordenaars twee dagen ervoor beginnen fantaseren (vaak in dagdromen) over de moord. Waarbij geknapt dan weer onmogelijk, zever of niet. We zullen het misschien nooit weten.

Heb wel een aantal boeken, zal morgen de titel opzoeken Lachen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:26

Kimberley_ schreef:
Niet alleen tegen de mensen... ook tegen de dieren... niemand is veilig.. Iemand van 60 niet, iemand van 10 niet maar ook een poes die met oud en nieuw buitenloopt niet.. enzenzenzenz

is ook zo ... dieren worden ook vergiftigd ec

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:26

Miracle_ schreef:
Inderdaad. Net als die man die een aantal keren een pony verkracht had, hoe haalt hij het in zijn vieze hoofd Scheve mond

De beul van Twente bedoel je ?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:29

suusiejj schreef:
Miracle_ schreef:

De beul van Twente bedoel je ?

Nee volgens mij was er laatst toch een ander?

[VN] Betrapte ponyverkrachter ontspringt de dans

edit:link toegevoegd

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:30

Miracle_ schreef:
Een doodnormale jongen, altijd vriendelijk en sociaal, die zomaar iemand neerstak uit jaloezie. En geloof me, deze persoon was heel 'normaal' tot toen toe. "Er is wat in hem geknapt" Is wat de mensen die hem onderzocht hadden te melden hadden. Onbegrijpelijk toch..

tjee lijkt me ook erg,, denk je hem te kennen... krijg je dit..

Volgens mij knapt er dan wel in veel mensen "wat" tegenwoordig Nagelbijten / Gniffelen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:32

katiavl schreef:
Je kan ook gelijk hebben hoor miracle, je hebt duizenden theorietjes afhankelijk waar de onderzoeker of auteur in geloofd.

Bv De sterkere persoonlijkheid (die vaak het kwade vertegenwoordigd): waarbij een kind die zware lichamelijke mishandeling heeft doorstaan, een ander sterker persoon creëert die het wel aankan. En dat de echte persoon zelfs de mishandelingen niet herinnerd. Veel denken dat bepaalde seriemoordenaar deze overlevingsmanier hebben ontwikkeld. En zo in bepaalde gevallen echt modaal zijn, tot het niet weten van de geweldplegingen. Ene wetenschapper, psycholoog enz... vind dit waarheid, andere pure zever

Een ander voorbeeld; De ene is ervan overtuigd dat moordenaars twee dagen ervoor beginnen fantaseren (vaak in dagdromen) over de moord. Waarbij geknapt dan weer onmogelijk, zever of niet. We zullen het misschien nooit weten.

Heb wel een aantal boeken, zal morgen de titel opzoeken Lachen

(@suus: ja die bedoel ik!)

Inderdaad, we zullen het nooit weten. Misschien wel jammer! Maar helaas.. Niks aan te doen..
Het kunnen zoveel verschillende dingen zijn, zoals je al zegt: Opkropping. En dan komt er altijd een dag van uitbarsting, of je nou wil of niet. Opkroppen kan vele problemen veroorzaken heb ik wel gemerkt.
Het komt er altijd wel uit, en soms op een verkeerde manier. Maar toch is er meestal niks meer aan te doen. Daarom is het maar goed, dat de meeste huhn problemen delen met anderen, anders zou iedereen op een dag uitbarsten. Moet er niet aan denken wat daar de gevolgen van zijn

Maar, bedankt dat je de titel voor me opzoekt, hoop dat dit boek beter is, dan al die vorige die ik al gelezen heb.. Knipoog

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:32

Miracle_ schreef:
katiavl schreef:

hahaha ik snap die boeken ook nooit,, kijk wel op tv moordzaken reportage en dat soort dingen indd Ja

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:35

Kimberley_ schreef:
Nee volgens mij was er laatst toch een ander?

[VN] Betrapte ponyverkrachter ontspringt de dans

edit:link toegevoegd

oooh ja dat was toch met dat de man in kwestie neit gestraft kon worden omdat het niet vast staat dat het dier geleden heeft ofzo ?