Boodschappen, duur of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Boodschappen, duur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:32

Het is bekend dat er in vlees veel vocht zit en dat gaat tussen de tanden zitten en vastplakken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:33

chubby: vlees is goed, ECHT vlees dan, met botjes, haar, organen, etc.

Van dat vlees uit blik kun je beter ver van weg blijven...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:33

nee maar vleesvoer (dat natte voer) is niet perse nodig voor een kat, vind ook dat ze daar alleen maar van gaan stinken. Dat is de reden dat ik geen 'vleesvoer' geef. Ze krijgen wel brokjes en ze krijgen weleens een blikje vleesvoer of gewoon vers vlees Lachen maar das inderdaad een hele andere discussie Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:36

I know Poes, ik voer alleen vers vlees aan mijn katten en hond.. Bij ons komen er geen brokjes in huis! En ook geen blikvlees (ik denk dat jij dat bedoeld Marleen Usar, aangezien vers vlees juist zo goed is voor het gebit!)..

Overigens kost die "exclusieve" voeding ons maandelijks ca. 30 euro, voor 1 hond en 2 katten dus. Niet veel duurder dan een premium brok en aangezien wij nooit bij de dierenarts komen en ook nog eens besparen op kattenbakstrooisel, denk ik dat wij op de lange termijn per saldo misschien zelfs goedkoper uitkomen ook Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:38

nuja met mijn premium brok komt er gelukkig ook heel weinig 'uit' mijn katten Clown
Doordat ik geen diepvries heb is vers voeren helaas onbegonnen werk.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:39

Even weer terug naar de OP: Ik winkel bij de Jumbo en op de markt, heb een gezin van 4 personen en 2 konijnen en ben per week ongeveer 70 euro kwijt aan 'supermarktwaren'. Dus eten, drinken, snoep, maar ook maandverband, vuilniszakken, wasmiddel, luiers(!) etc.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:46

Ik was toen ik nog samenwoonde voor 2 personen en 2 katten maximaal € 50,- per week kwijt bij de Nettorama. Héél soms meer als ik vlees ingekocht had. Ik laat niks, kan gewoon handig shoppen. Ik gebruik zowel A als B merken. Meestal zat ik op ongeveer € 35,-/€ 45,- Soms voor speciale dingen ga ik naar de AH of de C1000. Voor dit bedrag had ik avondeten, drinken, schoonmaakspul, ontbijtspullen, een paar tussendoortjes of een zak chips, vuilniszakken, kattenvoer, soms wat hapjes. Sinds ik alleen woon red ik geregeld de € 25,- per week nieteens Haha!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:50

ik doe voor 80 euro boodschappen voor zijn 2en en ik eet vaak nog op het werk. Ik ga bijna altijd naar de jumbo. ik heb vaak wel alles merk. Gewoon omdat we vaqak het huismerk net iets minder vinden en als ik het dan weg moet gooien vind ik het ook zonde. Maar het is tegenwoordig wel belachelijk wat je moet betalen aan boodschappen hoor. Wij verdienen best goed maar ik moet ook wel goed opletten wat ik uitgeef. De vaste lasten zijn ook voort haast onbetaalbaar. Ik vind het och knap dat mensen van een miniumloon kunnen rondkomen. Mijn vaste lasten liggen al op z,n 2000 euro p.m

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:51

ik moet bij jou in de leer geloof ik Mayo Haha! ik kan gewoon echt niet goed boodschappen doen Nagelbijten / Gniffelen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:52

zeg poes als het whiskat zo slecht was waarom verkoopt men het.

Ik wil het beste voor mijn katten maar rc vinden ze echt te lekker en vreten ze meer dan 200gr per kat..ik vind het zielig om maar 50 gram te geven en verder niks

natvoer krijgen ze 2x in de week gewoon omdat ze het lekker vinden.
Behalve garfield hij eet alleen het gelei op en het natte rest laat ie liggen.

Mijn oude kat (woont bij ouders) krijgt wel rc maar hij eet gewoon 85 gr per dag soms iets meer soms iets minder

Maar 100 was iid van die zakken van 21 euro voor 2 of was het 4 kg
In een keer 60 euro is ook zo veel geld maar misschien is het wel een oplossing

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:53

Mayo ik kom ook bij jou woon ook alleen maar ben tussen de 70-90 euries kwijt Boos!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:55

*LOL* Wat willen jullie weten Haha!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:55

Ik shop dus wel bij de Nettorama, die is heel goedkoop. Met dezelfde spullen bij bijv de AH ben je gerust € 20,- duurder uit.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:58

Vlees koop ik groot in de aanbieding en koop dan een paar kilo en verdeel het in boterhamzakjes per porties en vries het in, scheelt heeeeeeeel veel geld. Die kleine dagporties in de winkel kopen is absurd, dan ben je verhoudingsgewijs veel meer geld kwijt. dus koop het én groter én in de aanbieding, scheelt je een hoop Lachen
Laatst bijgewerkt door Mayo op 22-08-08 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:58

Wij zijn gemiddeld met zijn 2en en een hond 80 per week aan de supermarkt kwijt. Echter kopen we vlees bij de biologische slager en groente en fruit bij de biologische groenteboer.. En dat tikt wel aan, we zullen op zo'n 140 per week zitten..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:02

tita schreef:
zeg poes als het whiskat zo slecht was waarom verkoopt men het.

Ik wil het beste voor mijn katten maar rc vinden ze echt te lekker en vreten ze meer dan 200gr per kat..ik vind het zielig om maar 50 gram te geven en verder niks

natvoer krijgen ze 2x in de week gewoon omdat ze het lekker vinden.
Behalve garfield hij eet alleen het gelei op en het natte rest laat ie liggen.

Mijn oude kat (woont bij ouders) krijgt wel rc maar hij eet gewoon 85 gr per dag soms iets meer soms iets minder

Maar 100 was iid van die zakken van 21 euro voor 2 of was het 4 kg
In een keer 60 euro is ook zo veel geld maar misschien is het wel een oplossing

Ik hou ook niet meer beesten dan ik kan betalen, wetende dat ik dus idd een premiumvoer geef. Als jij beslist dat je je veelvraatjes dan voorlopig even ander voer geeft, vind ik dat prima hoor. Want het is natuurlijk een erg hoog bedrag zo. Vriendin van mij heeft ook kittens, die krijgen ook RC, en ze eten bijna meer dan mijn volwassen katten. Das echt die groeifase.

Maar ik blijf er wel bij dat whiskas bucht is. Waarom ze het blijven verkopen? Omdat mensen het kopen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:03

Hier hebben ze vaak een pak van 10 kipkrokantjes of sate snietsels oid in de aanbieding. Die vries ik dan ook per 2 in.

Wasmiddel en vaatwasmiddel word ook alleen in de aanbieding gekocht. Zodra we halverwege het pak zijn gaan we opletten op aanbiedingen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:06

Sjapaz schreef:
foxy80 schreef:
Zie nu dat ik me misschien niet al te genuanceerd heb uitgedrukt
Maar daarom zeg ik dus: onbewerkt en zonder saus
Je moet natuurlijk wel de kleine lettertjes lezen. Groenten macedoine uit blik is not done. Maïs ook niet, zit altijd suiker bij. Witte bonen in tomatensaus, met een boogje rond lopen graag.
In blik zitten effectief meer valkuilen, maar probeer jij maar eens verse erwtjes in de supermarkt te vinden, of tuinbonen.

En diepvries is echt een mooi alternatief voor ' verse' groenten ivm goedkoopheid (want daar draait het topic tenslotte om)

Maar als je resoluut voor de gezondheid gaat, moet je toch zelf langs de boer. Helaas heeft niet iedereen die mogelijkheid

Sorry, ik heb inderdaad over de kleine lettertjes gelezen Bloos maar dat neemt niet weg dat de meesten groenten uit blik wel bewerkt zijn, je meot erg goed zoeken om de gezondere varianten te vinden!! en echt , de meeste groenten uit blik zijn zooo zout. Maar het punt dat ik ze niet eet is ook vooral dat ik het gewoon vaak niet lekker vind, verse groenten vind ik vele malen lekkerder, helaas kan ik niet makkelijk langs een boer. Wel hebben wij heerlijke sperzieboontjes uit eigen tuin, onbewerkt, en 100x lekkerder als uit de winkel!

edit: typo

Euh, ik bedoelde de kleine lettertjes op de blikken, niet hetgene wat ik getypt had Bloos
Sorry maar zo bedoelde ik het echt niet (schaamt zich dood onder bureau voor ongenuanceerd dagje op bokt Haha! )

Echte verse groenten (dus geen super, maar boer) zijn helemaal jammie! Dat voorgesneden spul is vaak trouwens ook niet te vreten, en sla uit een zakje durft ook wel eens naar plastic ruiken. Helemaal yeurk vind ik maaltijdsalades, dat zijn toch vaak geen echte groenten meer
OOOOh, groenten uit de tuin, bij mijn grootouders, ZOOOO lekker en ZOOO goedkoop (en ik krijg nu honger... Tong uitsteken )

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:07

Is Royal Cannin wel goed?? Want daar kreeg ik net 2 proefzakjes van!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:09

Ligt aan het ras, die van mij mag niet teveel eiwitten hebben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:09

Ik vind dat persoonlijk echt een topmerk Ja Mijn katten zijn er ook echt mee gevuld (2 flink grote (vette) loebassen en ze eten nauwelijks 150 g per dag met 2 en er is geen gezeur).

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:14

Kan ik ze zo een proefzakje voorschotelen of raken de dan aan de poeperij (omdat ze whiskas gewend zijn)?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:15

Nou mijn katjes eten gewoon simpel brokjes van de Nettorama en ze vinden ze geweldig en ze zijn kerngezond. Verder krijgen ze 's avonds een beetje blikvoer van Felix.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:18

Mayo: dat kan jaren goed gaan, net zoals mensen die minder goed eten eten, snap je? Ikzelf heb helaas een kat gehad die altijd vreselijk sneu was (mager, korstig, elke dag overgeven, ellendig => DA vond niks, alle allergieën hebben we wel gehad) tot ik ophield met whiskas voeren. Toen wist ik het wel.

Jetje: ja hoor, kan normaal geen kwaad denk ik?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:20

Mayo schreef:
Vlees koop ik groot in de aanbieding en koop dan een paar kilo en verdeel het in boterhamzakjes per porties en vries het in, scheelt heeeeeeeel veel geld. Die kleine dagporties in de winkel kopen is absurd, dan ben je verhoudingsgewijs veel meer geld kwijt. dus koop het én groter én in de aanbieding, scheelt je een hoop Lachen

Dat doe ik ook inderdaad. Haal ook veel groente bij de diepvriesman, is ook goedkoper en makkelijk!