Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
maar das inderdaad een hele andere discussie

ik kan gewoon echt niet goed boodschappen doen
Wat willen jullie weten
tita schreef:zeg poes als het whiskat zo slecht was waarom verkoopt men het.
Ik wil het beste voor mijn katten maar rc vinden ze echt te lekker en vreten ze meer dan 200gr per kat..ik vind het zielig om maar 50 gram te geven en verder niks
natvoer krijgen ze 2x in de week gewoon omdat ze het lekker vinden.
Behalve garfield hij eet alleen het gelei op en het natte rest laat ie liggen.
Mijn oude kat (woont bij ouders) krijgt wel rc maar hij eet gewoon 85 gr per dag soms iets meer soms iets minder
Maar 100 was iid van die zakken van 21 euro voor 2 of was het 4 kg
In een keer 60 euro is ook zo veel geld maar misschien is het wel een oplossing
Sjapaz schreef:foxy80 schreef:Zie nu dat ik me misschien niet al te genuanceerd heb uitgedrukt
Maar daarom zeg ik dus: onbewerkt en zonder saus
Je moet natuurlijk wel de kleine lettertjes lezen. Groenten macedoine uit blik is not done. Maïs ook niet, zit altijd suiker bij. Witte bonen in tomatensaus, met een boogje rond lopen graag.
In blik zitten effectief meer valkuilen, maar probeer jij maar eens verse erwtjes in de supermarkt te vinden, of tuinbonen.
En diepvries is echt een mooi alternatief voor ' verse' groenten ivm goedkoopheid (want daar draait het topic tenslotte om)
Maar als je resoluut voor de gezondheid gaat, moet je toch zelf langs de boer. Helaas heeft niet iedereen die mogelijkheid
Sorry, ik heb inderdaad over de kleine lettertjes gelezenmaar dat neemt niet weg dat de meesten groenten uit blik wel bewerkt zijn, je meot erg goed zoeken om de gezondere varianten te vinden!! en echt , de meeste groenten uit blik zijn zooo zout. Maar het punt dat ik ze niet eet is ook vooral dat ik het gewoon vaak niet lekker vind, verse groenten vind ik vele malen lekkerder, helaas kan ik niet makkelijk langs een boer. Wel hebben wij heerlijke sperzieboontjes uit eigen tuin, onbewerkt, en 100x lekkerder als uit de winkel!
edit: typo
)
)
Mijn katten zijn er ook echt mee gevuld (2 flink grote (vette) loebassen en ze eten nauwelijks 150 g per dag met 2 en er is geen gezeur). Mayo schreef:Vlees koop ik groot in de aanbieding en koop dan een paar kilo en verdeel het in boterhamzakjes per porties en vries het in, scheelt heeeeeeeel veel geld. Die kleine dagporties in de winkel kopen is absurd, dan ben je verhoudingsgewijs veel meer geld kwijt. dus koop het én groter én in de aanbieding, scheelt je een hoop