Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Valeriej schreef:Bij ons ook steeds.. Wij hebben 18 verschillende soorten ijs en er hangen bordjes met de smaken boven het ijs en dan vragen de mensen nog, wat is dat ? Wat is die daar ?
Ook slagen ze er in om smaken te bestellen die wij helemaal niet hebben..
roosbananas schreef:Wat ik me ook afvraag of de mensen tegenwoordig nog 'alsjeblieft' en 'dankuwel' in hun woordenboek hebben staan.
Lindy schreef:Ik geloof dat ik liever omga met domme mensen, dan met mensen die zichzelf beter voelen dan een ander.
TurdusMerula schreef:Moet je je pinpas met de magneetstrip de verkeerde kant op door de automaat halen. 'Mevrouw, hij gaat andersom!' En hem dan verkeerdom omdraaien. 'U moet uw pinpas even omdraaien.' Draait ze hem opnieuw om. En nog eens... 'Ehh, zal ik het even doen...'

Yvank_ schreef:ooh ja hier ook, Laatst was de weg afgesloten staat bord groot bij dat je niet verder kan .
En dan toch doorrijden en weer omkeren later
Flor schreef:Hier ben ik het mee eens! Als ik boodschappen ga doen gaat het meestal zo (C=caissiere, I=ik)
C: "Wilt u de bon mee?"
I: "Nee dankjewel/Ja heel graag/Ja alsjeblieft."
C: "Prettig weekend!"
I: "Dankjewel, hetzelfde!"
En als ik dan boodschappen sta in de pakken hoor ik achter mij vaak zoiets gebeuren: (K=andere klant)
C: "Wilt u de bon mee?"
K: "Neuh."
C: "Prettig weekend!"
*K pakt boodschappen in en loopt weg zonder enige reactie.*
Zelfde gebeurt in cafe's en restaurants, de termen 'alsjeblieft' en 'dankjewel' komen echt steeds minder voor heb ik het idee.

zo makkelijk altijd , vragen naar de bekende weg ilovetrusha schreef:Pfffff, zo bekend.
Ik zit achter de kassa.
Komt er zown klant, heb ik alle artikelen gescand.:
C = Ik cassiere
K= klant
C; Wilt u pinnen ?
k; Ja
C; *drukt op pin*
k; *Geeft contant geld*
C; Mevrouw u wou toch pinnen.
k; Nee neeee heb k helemaal niet gezend *blabla*
C; okee. *typt bedrag en drukt op contant en geeft wisselgeld,
C; Wilt u de bon ?
k; Ja
k; *loopt weg*
C; *zit met bon in de handen*
Heeel herkenbaar.
Of ik scande een briefje. Zei die klant; Beetje rasistisch he?
Vroeg ik; Wat bedoelt u ?
Bleek het dat ik bij haar wel het briefje scande. was een buitenlandse xD

.
.