Mensen worden steeds dommer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valeriej

Re: Mensen worden steeds dommer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:26

Bij ons ook steeds.. Wij hebben 18 verschillende soorten ijs en er hangen bordjes met de smaken boven het ijs en dan vragen de mensen nog, wat is dat ? Wat is die daar ?

Ook slagen ze er in om smaken te bestellen die wij helemaal niet hebben..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:41

Valeriej schreef:
Bij ons ook steeds.. Wij hebben 18 verschillende soorten ijs en er hangen bordjes met de smaken boven het ijs en dan vragen de mensen nog, wat is dat ? Wat is die daar ?

Ook slagen ze er in om smaken te bestellen die wij helemaal niet hebben..

Ooh.. Klinkt zeer bekend ja..
Heb een tijdje in een ijssalon gewerkt en ook regelmatig kwamen smaken voorbij die we niet hadden..

Dan zei je heel netjes dat we die smaken niet hadde, kijken ze geheel verbaasd.. Ja, maar die heeft de salon bij ons thuis wel.. Ja.. Maar wij zijn thuis niet.. Clown

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:34

roosbananas schreef:
Wat ik me ook afvraag of de mensen tegenwoordig nog 'alsjeblieft' en 'dankuwel' in hun woordenboek hebben staan.

Hier ben ik het mee eens! Als ik boodschappen ga doen gaat het meestal zo (C=caissiere, I=ik)

C: "Wilt u de bon mee?"
I: "Nee dankjewel/Ja heel graag/Ja alsjeblieft."
C: "Prettig weekend!"
I: "Dankjewel, hetzelfde!"

En als ik dan boodschappen sta in de pakken hoor ik achter mij vaak zoiets gebeuren: (K=andere klant)

K: "Neuh."
*K pakt boodschappen in en loopt weg zonder enige reactie.*

Zelfde gebeurt in cafe's en restaurants, de termen 'alsjeblieft' en 'dankjewel' komen echt steeds minder voor heb ik het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:35

ooh ja hier ook, Laatst was de weg afgesloten staat bord groot bij dat je niet verder kan .
En dan toch doorrijden en weer omkeren later

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:41

Lindy schreef:
Ik geloof dat ik liever omga met domme mensen, dan met mensen die zichzelf beter voelen dan een ander.

Volgens mij zit er een groot verschil tussen iets niet kunnen en iets niet willen/doen. Iemand die een keer een foutje maakt door te vragen naar iets wat voor hem/haar ligt is zo dom nog niet, iemand die weet dat de winkel om 9 uur opent en om half 9 al op de deur staat te bonken of die om 6 uur nog binnenkomt terwijl de winkel om 6 uur sluit snapt best dat de winkel op een bepaalde uur opent of sluit maar wil gewoon zijn zin doordrukken. Of de term daarvoor nou exact 'dom' is weet ik niet, maar ik snap wel dat mensen zich daar aan ergeren. Het is nou eenmaal zo dat een winkel op een bepaalde tijd sluit, als je boodschappen wilt hebben zul je ervoor moeten zorgen dat je voor die tijd in de winkel bent of dat je ze via internet bestelt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:54

TurdusMerula schreef:
Moet je je pinpas met de magneetstrip de verkeerde kant op door de automaat halen. 'Mevrouw, hij gaat andersom!' En hem dan verkeerdom omdraaien. 'U moet uw pinpas even omdraaien.' Draait ze hem opnieuw om. En nog eens... 'Ehh, zal ik het even doen...'

Whahahaha jaa díe ken ik ROFL

En wij hebben een automaat voor de sigaretten. Moet je bij ons een bonnetje halen zeg maar en dan moet je de streepjescode scannen.
Staat KOEIEgroot op het apparaat zelf. Ben je gek dat 't gelezen word... nee wij moeten het altijd tig malen uitleggen.
Of als ze zeggen ''hij doet het niet''. Ja meneer, even het papiertje omdraaien....

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:12

Vandaag stonden er mensen hele tijd op t raam te kloppen na sluitingstijd wij waren achter aan het tellen.. We hebben maar gewacht tot ze weggingen wat het ook was we konden ze vast toch niet meer helpen

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:14

Yvank_ schreef:
ooh ja hier ook, Laatst was de weg afgesloten staat bord groot bij dat je niet verder kan .
En dan toch doorrijden en weer omkeren later

Haha mijn vader reed keer een weg op die bleek ook afgesloten aan het einde dus hij draaien bij dat bord komt hij verderop weer zo'n bord tegen dus dan zou hij vast zitten als hij zich netjes aan de regels hield!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:50

Flor schreef:
Hier ben ik het mee eens! Als ik boodschappen ga doen gaat het meestal zo (C=caissiere, I=ik)

I: "Nee dankjewel/Ja heel graag/Ja alsjeblieft."
I: "Dankjewel, hetzelfde!"

En als ik dan boodschappen sta in de pakken hoor ik achter mij vaak zoiets gebeuren: (K=andere klant)

K: "Neuh."
*K pakt boodschappen in en loopt weg zonder enige reactie.*

Zelfde gebeurt in cafe's en restaurants, de termen 'alsjeblieft' en 'dankjewel' komen echt steeds minder voor heb ik het idee.

Klopt ik krijg bijna nooit een hallo/goedemiddag wat dan ook terug. Nee meteen "hier ligt emballage" of een boze blik.

Soms word me dat teveel en eis ik gewoon een Goedendag terug met een blik en een toon. Ik weet dat dat niet mag, maar is eht nou teveel gevraagd om even beleefd te zijn aan de kassa dan ben ik dat ook! Het is echt niet tof om 9 uur achter elkaar als stront te worden behandeled.

Soms gooien klanten ook gewoon het geld naar me toe. Ik ben geen zwerver enkel een kassameisje het geven of neerleggen is voldoende ik hoef het niet in mijn gezicht. Dromen

Maargoed dit ging over dom worden van mensheid niet brutaliteit in de winkels. Vork

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:04

zo bekend sommige dingen hier Nagelbijten / Gniffelen

werk zelf op de slagersafdeling van een supermarkt.
komt een turkse mevrouw (komt elke week, vraagt ook elke week hetzelfde), pakt ze kipfilet: Kipvlees, Kipvlees, geen varken? ( op zo'n irritante manier). met rundvlees precies hetzelfde: varken? is geen varken? is wel varken?.

dan denk ik bij mezelf, ooit weleens van lezen gehoord? Nagelbijten / Gniffelen zo makkelijk altijd , vragen naar de bekende weg

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:18

Pfffff, zo bekend.
Ik zit achter de kassa.
Komt er zown klant, heb ik alle artikelen gescand.:
C = Ik cassiere
K= klant

C; Wilt u pinnen ?
k; Ja
C; *drukt op pin*
k; *Geeft contant geld*
C; Mevrouw u wou toch pinnen.
k; Nee neeee heb k helemaal niet gezend *blabla*
C; okee. *typt bedrag en drukt op contant en geeft wisselgeld,
C; Wilt u de bon ?
k; Ja
k; *loopt weg*
C; *zit met bon in de handen*

Heeel herkenbaar.
Of ik scande een briefje. Zei die klant; Beetje rasistisch he?
Vroeg ik; Wat bedoelt u ?
Bleek het dat ik bij haar wel het briefje scande. was een buitenlandse xD

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:43

ilovetrusha schreef:
Pfffff, zo bekend.
Ik zit achter de kassa.
Komt er zown klant, heb ik alle artikelen gescand.:
C = Ik cassiere
K= klant

C; Wilt u pinnen ?
k; Ja
C; *drukt op pin*
k; *Geeft contant geld*
C; Mevrouw u wou toch pinnen.
k; Nee neeee heb k helemaal niet gezend *blabla*
C; okee. *typt bedrag en drukt op contant en geeft wisselgeld,
C; Wilt u de bon ?
k; Ja
k; *loopt weg*
C; *zit met bon in de handen*

Heeel herkenbaar.
Of ik scande een briefje. Zei die klant; Beetje rasistisch he?
Vroeg ik; Wat bedoelt u ?
Bleek het dat ik bij haar wel het briefje scande. was een buitenlandse xD

Dan krijg ik de neiging om te zeggen 'ja, dat zegt u zeker alleen omdat ik blank ben?'. Kan daar echt niet tegen, mensen die bij alles roepen 'je discrimineert me, je dicrimineert me'. Nee meneer/mevrouw, u discrimineert mij! Misschien kunt u volgende keer even verder kijken dan mijn huidskleur? Maar ja, dat is weer een hele andere discussie Knipoog

Ik werk zelf bij de mac en het gebeurd regelmatig dat mensen zuchtend aan de kassa staan. Dat ik dan al 8,5 uur op mijn benen sta en waarschijnlijk niet naar huis kan voordat de rij is weggewerkt en ik dus net zo graag iedereen geholpen wil zien, ja dat doet er allemaal niet toe! Maar daar kan ik in ieder geval heel slecht tegen, van die zuchtende mensen, meneer en mevrouw ik sta hier niet in mijn neus te peuteren!

Aan de andere kant probeer ik wel altijd vriendelijk te blijven en netjes te antwoorden etc. Je wilt daarnaast niet weten hoeveel producten ik gratis weg geef om klanten tevreden te stellen! (bijv. als ze een product zelf hebben laten vallen). Zolang je er maar niet om vraagt, dan krijg je van mij een dikke vette nee! Knipoog.

Domme vragen stel ik zelf trouwens ook hoor. Heb zo vaak dat ik dingen niet zie.

Ik heb trouwens een keer bij de AH gehad dat ik wilde pinnen en de pin het niet deed. 'Mevrouw we hebben toch een briefje op gehangen?' Dus ik kijk, ja voor de kassa op kniehoogte waar normaal de bordjes met aanbiedingen staan. Sorry hoor maar als ik daar met mijn mandje boodschappen langsloop zie ik dat echt niet! Pinautomaat van de kassa ernaast deed het gelukkig wel Knipoog.