Langzame weggebruikers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Langzame weggebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:46

bumper kleven is ook fout en al ik ook nooit doen maar te langzaam gaan rijden is echt het ergste wat je kunt doen, en het is ook erg gevaarlijk

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:07

Citaat:
Ik heb echt nul respect voor mensen die te snel rijden, men beseft echt niet hoe gevaarlijk het is.

Hetzelfde geldt voor mensen die te langzaam rijden.
Mensen die 90 rijden op een snelweg zijn een waar gevaar in het verkeer, die beseffen echt niet waarmee ze bezig zijn.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:28

Ja, je moet je gewoon aan de snelheid houden en sowieso niet 90 op een snelweg waar je 120 mag, dat is echt levensgevaarlijk, tegen hardrijders heb ik niet zo veel, als ze maar opletten en niet gaan snijden of andere dingen doen. Behalve als het heel druk is op de weg, dan is het onverantwoord, maar als het gewoon rustig is heb ik dr niet veel last van.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:35

Charmotte schreef:
AaronYve schreef:
weet je wat nog leuker is, als jij rechts inhaalt omdat de persoon voor je al 10.min links rijd gaan ze achter jou aan, want rechts voorbij is erger dan links rijden..

politie bedoel je?

Ja

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:40

het is wettelijk zelfs toegestaan om 80 te rijden op de snelweg. Maar hierom heeft de snelweg ook een minimumsnelheid, 80 dus. als iedereen 140 gaat rijden, ja, dan is 80 wel heel langzaam, maar iedereen lijkt wel te denken dat je op de snelweg 120 en harder mag rijden terwijl 120 de maximumsnelheid is. Ik vind dat je gewoon goed voor je uit moet kijken en anders je snelheid moet aanpassen. Je kan van te voren toch ook wel zien of iemand sneller of langzamer dan jou rijdt?
Op de snelweg heb je hierom dus meestal ook 2 banen, zodat je redelijk veilig kan inhalen.

Ik vind het ook erg hoor, als je iemand inhaalt die dan ook ineens sneller gaat rijden. Of juist dat iemand langzamer gaat rijden om je te pesten. Dat heb ik ook weleens meegemaakt, maar hier in Friesland gaan de meeste mensen ook op de provinciale weggetjes wel aan de kant als je harder rijdt, zodat je veilig kan inhalen.

Ik houd ook van lekker doorrijden, maar alleen als de situatie dat toestaat.

Rechts inhalen vind ik ook erger. Diegene die je inhaalt zal maar eens zonder te kijken naar rechts uitwijken, dan zit je mooi in de penarie (en dat is dan jou schuld!)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:02

Ik heb bij mijn theorie voor het autorijbewijs geleerd dat als je de weg op wil je vroetuig minstens de helft van de maximum snelheid mag en kan rijden. Dat komt er dus op neer dat je zelfs 60 mag op de snelweg. Nog ff nagekeken bij verkeer en waterstaat:

Citaat:
Het gebruik van de autosnelweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van tenminste zestig kilometer per uur mag en kan worden gereden.(http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... d/#alinea6)

Dat vind ik dan weer erg gevaarlijk... Maar 90 op de snelweg vind ik meevallen... een vrachtwagen rijd toch ook niet harder (officieel dan Haha! )

Ik heb de afgelopen dagen relatief veel gereden (in 2 weken: naar den-haag, nijkerk en oss en dan nog een boel in de buurt, woon in venlo) en heb echt van alles meegemaakt (rechts inhalen, bumperkleven, zonder knipperlicht vlak voor je uitwijken en het algemeen, waar dan ook afslaan zonder knipperlicht...). Ik ben erachter gekomen dat ik hadrijders eigelijk veel irritanter vind op de snelweg dan langzame rijders. Op wegen waar je 80 mag en niet in kan halen zijn langzame rijders weer heeel irritant. Maar ik kan ook wel begrip opbrengen voor die persoenen die waaschijnlijk niet harder durven of wat dan ook. Net zoals ik ook kan begrijpen dat vrachtwagens elkaar in willen halen etc. Maar het blijft irritant.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:40

[quote="Jimbo"]het is wettelijk zelfs toegestaan om 80 te rijden op de snelweg. Maar hierom heeft de snelweg ook een minimumsnelheid, 80 dus. als iedereen 140 gaat rijden, ja, dan is 80 wel heel langzaam, maar iedereen lijkt wel te denken dat je op de snelweg 120 en harder mag rijden terwijl 120 de maximumsnelheid is. Ik vind dat je gewoon goed voor je uit moet kijken en anders je snelheid moet aanpassen. Je kan van te voren toch ook wel zien of iemand sneller of langzamer dan jou rijdt?
Op de snelweg heb je hierom dus meestal ook 2 banen, zodat je redelijk veilig kan inhalen.

Ik vind het ook erg hoor, als je iemand inhaalt die dan ook ineens sneller gaat rijden. Of juist dat iemand langzamer gaat rijden om je te pesten. Dat heb ik ook weleens meegemaakt, maar hier in Friesland gaan de meeste mensen ook op de provinciale weggetjes wel aan de kant als je harder rijdt, zodat je veilig kan inhalen.

Ik houd ook van lekker doorrijden, maar alleen als de situatie dat toestaat.

Rechts inhalen vind ik ook erger. Diegene die je inhaalt zal maar eens zonder te kijken naar rechts uitwijken, dan zit je mooi in de penarie (en dat is dan jou schuld!)[/quote]

Diegene die wordt ingehaald is al zo'n stomkop dat ie links blijft rijden dan zal hij/zij idd ook wel zonder te kijken naar rechts komen. Wat zijn het toch ook vaak Lips are sealed
Zo'n mensen moeten gewoon van de weg afgehaalt worden.
Maar nee rechts inhalen mag ook niet Lachen

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:06

Hier nog een CANTA rijder Lachen
Ik houd altijd rekening met andere weggebruikers waar het kan Maar als er iemand zoveel haast heeft en bijna achter in mijn Canta gaat zitten omdat ik volgens die persoon niet hard genoeg ga, Heeft heeeeeel erg veel pech en mag lekker achter mij aan blijven tuffen.. Ik ga dan geen centimeter opzij... Gelukkig gebeurd dat niet zo heel vaak... maar het gebeurd Knipoog

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:53

Ik rijd nog geen auto, maar het lijkt me wel irritant als er iemand voor je heel sloom rijdt, ja. Vorige week maandag heb ik mijn bromfietscertificaat gehaald en als ik naar mijn vriend ga op mijn scooter, moet ik over een weg langs een kanaal. Je mag daar maar 50, maar de meeste auto's rijden wel harder. Sommigen gaan dan achter me zitten plakken en dan ga ik meestal wel even aan de kant over het fietspad. Knipoog Ook voor mijn eigen veiligheid, stel dat ik moet remmen, dan zit die auto bovenop me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:54

ik ga morgen voor het eerst op mijn nieuwe scooter rijden, dus ik ben morgen en overmorgen ook zo'n langzame weggebruiker Nagelbijten / Gniffelen

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:54

Ik vind het een ergenis!

Al heb ik geen auto, maar een scooter Bloos

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:25

BraveSpots schreef:
Jullie zullen nu wel allemaal over me heen vallen, maar soms rij ik expres traag, als er zo'n duwer (die meestal te snel rijden) aan mijn bumper plakt ga ik trager rijden en heb ik daar evenveel plezier in als hij/zij frustraties.

Als ik gewoon de goeie snelheid rij, en iemand gaat me opduwen dan doe ik dat ook hoor
Ik doe zefs als ik iemand voor me zie kleven bij degene voor hem dan ga ik op hem kleven, ik weet het het is echt stom en gevaarlijk, breng mezelf en andere in gevaar door iets waar ik niks mee te maken heb maar ik kan me er zo boos om maken Boos! moet dat echt afleren

ik reed vandaag op de snelweg, maar wist megod niet waar ik heen moest, had een afslag genomen en daar waar ik kwam stonden links 2 banen helemaal vast en die baan waar ik reed reed helemaal niks Verward toen kreeg ik een hart verzakking ik dacht dat ik op een vluchtstrook zat Bloos! links was een gat, ik op m'n rem en ertussen... ja hoor daar sta je dan in de file en zie je even later gewoon auto's langs je gaan, bleek dus helemaal geen vluchtstrook te zijn...
mensen zullen ook wel gedacht hebben; asociaalwijf Bloos

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:28

Dat het erger is geworden klopt.
De vergrijzing, niet gemeen bedoeld maar veel ouderen rijden erg rustig, neemt toe en dit merk je op de weg.
Hierdoor krijg je veel ergenissen.
Had vanmiddag nog iemand die voor een lege rotonde gaat staan wachten en vervolgens rustig om zich heen gaat kijken, terwijl je al van geruime afstand kon zien dat er niks aan kwam. *zucht.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:38

BraveSpots schreef:
Jullie zullen nu wel allemaal over me heen vallen, maar soms rij ik expres traag, als er zo'n duwer (die meestal te snel rijden) aan mijn bumper plakt ga ik trager rijden en heb ik daar evenveel plezier in als hij/zij frustraties.
Ik heb echt nul respect voor mensen die te snel rijden, men beseft echt niet hoe gevaarlijk het is.

Oh nee hoor, dat doe ik ook Haha!
Als ik de snelheid rij die is toegestaan, meestal 5 km er nog bij maargoed
En er zit me ene op de bumper, ja dan gaat het van 75 (70 toegestaan bijv.) naar 68 en dan heel langzaam afslaan
jaja bumperkleven bij mij, is meer lol voor mij.

Maar express traag rijden, waarom??

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:43

Ja, als ik bumperklevers heb ga ik ook langzamer rijden, laat ik me gas los en ik heb wel lol dan Haha!

En wat betreft rechts inhalen, dat doe ik heel soms ook weleens Bloos
Maar dat is vaak voor me eigen veiligheid.
Als dr iemand constant op links rijd, 90 ofzo, dan ga ik echt niet wachten totdat diegene eens naar rechts gaat, want meestal toch niet gebeurd. En sommige mensen letten niet op en dan geef ik weleens en seintje. Dan gaan ze naar rechts. Knipoog

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:37

Ik probeer ze ook altijd een "oprtoseintje" te geven, maar sommigen zitten zo aan hun stuur geplakt dat ze niets en niemand om zich heen opmerken en maar door blijven tuffen.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:45

ik rij ook altijd wel stevig door............ maar ik ga me niet ergeren aan mensen die dat niet doen en voor me zitten.

Ik kan me wel ergeren aan mensen die onnodig links blijven plakken of NOG erger op de middelste baan Haha! Haha! dan is het voor mij heel moeilijk om er niet op de rechterbaan langs te gaan...

Kijk is het druk op de weg, dan is het alleen maar fijn als mensen niet teveel van baan verwisselen, gewoon lekker op je baan mee blijven tuffen.... blijft het overzicht mooi rustig. Maar op het moment dat je een kilometer deelt met 3 andere auto's dan hoeft er niet een op de linkerbaan (bij een 3 baans dan he)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:14

Ik kan me ook zo vreselijk irriteren aan grijze mensen achter het stuur. Die rijden echt totaal niet door. Rijden overal standaard 10 km langzamer *grom*. Ook bij lege rotondes inderdaad stil gaan staan, dan zit ik alweer commentaar te leveren in mijn pinda.
En dan heb ik pas 2,5 maand mijn rijbewijs Clown

Bumperkleven doe ik trouwens niet, er wordt wel altijd bij mij gekleefd Maar dan gaan ze er maar lekker langs als ze zo graag hard willen rijden.

Oh! nóg een enorme ergernis! Mensen die nét voor je de weg opdraaien, waardoor jij op de rem moet, en die vervolgens als een slak hun weg vervolgen Stoom uit je oren Dan heb ik zoiets, als je toch niet zoveel haast hebt, wacht dan even met de weg opdraaien tot het ook echt kan.

Voor de rest zit ik heel ontspannen achter het stuur hoor Knipoog

Edit: en nóg 1 Haha! mensen die hun richtingaanwijzer niet kunnen vinden op een rotonde. Ook heel hopeloos
Laatst bijgewerkt door Druif_01 op 23-08-08 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:16

ik mompel dan altijd in mezelf.......... "je kan een bocht ook rijdend nemen, echt!!" Haha! Haha! Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:58

LiNdA1986 schreef:
Ja, je moet je gewoon aan de snelheid houden en sowieso niet 90 op een snelweg waar je 120 mag, dat is echt levensgevaarlijk, tegen hardrijders heb ik niet zo veel, als ze maar opletten en niet gaan snijden of andere dingen doen. Behalve als het heel druk is op de weg, dan is het onverantwoord, maar als het gewoon rustig is heb ik dr niet veel last van.

wat is dan het probleem als het rustig is,en iemand rijdt 95 rechts waar je 120 kan......je kan er gewoon omheen,hoor......
hardrijders ergeren me in die zin,dat ze gewoon ook gevaarlijk bezig zijn.

maar ach er word vanalles geroepen,en allemaal doen we weleens iets in het verkeer wat niet zo slim is....

de beste 'stuurlui' staan aan wal of rijden op de weg,allemaal met de gedachte dat ze zelf prima rijden en de rest niet Haha!

ik hou ook van doorrijden hoor,ik zal geen 95 rijden waar je 120 mag,maar het hangt ook van de weersomstandigheden en situatie af.
als ik 120 kan en mag,zal ik het ook wel rijden

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:00

Mensen die te langzaam rijden zijn over het algemeen gewoon onzekere rijders en minstens net zo gevaarlijk als mensen die te hard rijden. Er zijn zelfs landen waar er op bepaalde wegen een minimumsnelheid is. Wat mij betreft mogen ze die mensen z'n rijbewijs ook afpakken. Pfffff bij een pakje boter gekregen zeker...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:09

mensen die onzeker zijn kunnen beter nog meer lessen volgen,maar mensen die eeuwig te hard rijden,dat leer je moeilijker af.

er word wel veel gemopperd,maar kijk eens naar je eigen rijstijl...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:10

Inderdaad.. dus zouden ze eigenlijk hun rijbewijs niet moeten hebben want het betreft hier niet enkel lesauto's of mensen die 2 weken z'n rijbewijs hebben maar ook mensen die al 10 jaar zo rond tuffen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:12

ja dat is wel makkelijk oordelen............ach sommigen die net hun rijbewijs hebben flikken al van die domme dingen.......ik hoorde op het nieuws van een jongen die net zijn rijbewijs een dag had,en toen weer ingenomen is vanwege stoer te hard rijden.
in NL is wel een minimumsnelheid op de snelwegen overigens

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:15

Ik snap gewoon heel goed dat sommige mensen dat irritant vinden. Als je bijvoorbeeld elke dag lang in de auto zit of iets dergelijks.