Zo ontzettend overstuur, al mijn trouwfoto's verpest!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Zo ontzettend overstuur, al mijn trouwfoto's verpest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:35

Maar ze heeft geen naam openbaar gemaakt, ikzelf had dus niet door over welke fotograaf het ging.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:36

Maar heel veel bokkers al wel Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:38

Ik kan niet inschatten hoeveel dat er zijn natuurlijk.
Ik snap wel dat Nikki dan zichzelf even wil komen verdedigen en daar heeft ze alle recht toe, maar het hoefde in elk geval niet.

Maar die foto's plaatsen, het is toch iets van hen 2 vind ik, vind het spijtig dat dat zomaar geplaatst wordt ook al mag het.

Nogmaals, het klinkt allemaal maar raar nu en ik hoop gewoon dat ze eruit raken Ja

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:39

Heel erg jammer dit te moeten lezen, en ook heel jammer dat er gebruikers op de eerste pagina('s) meteen er van uit gaan dat de foto's ook echt slecht zijn, zonder ze zelf gezien te hebben.

Over afspraken en gedrag ga ik niets zeggen. Ik weet niet wat er is afgesproken, weet niet hoe de dag is verlopen, weet niet waar voor wel of niet toestemming is gevraagd en ik weet ook niet hoe Nikki zich gedragen heeft. Dat is allemaal iets wat onderling is gebeurd, dus dat laat ik in het midden.
Over het uitstelsel van opsturen; zeker niet proffesioneel, maar het is nu eenmaal vakantie periode. In mijn ogen is dat een kwestie van een beetje begrip hebben, maar misschien kwam het zo ver al niet eens omdat je eerder al teleur gesteld was, Lian.

Zelf heb ik wat foto's gezien en ik moet eerlijk zeggen dat ik de opmerkingen onscherp, bewogen en lelijk niet kan plaatsen. De foto's zien er prima uit. Binnen zijn ze wat minder, maar dat is een kwestie van licht omstandigheden. Jammer dus om te zeggen dat de foto's mislukt zijn, sterker nog; verpest. Verpest vind ik zelf absoluut niet het woord. Betreft de foto's begrijp ik dan ook niet echt waar die onvrede vandaan komt. Had je er meer van verwacht? Hoe komt dat dan? Voor een amateurfotograaf heeft de fotografe in mijn ogen prima foto's gemaakt. Zo als Nouks al zegt; de fotografe is in het bezit van een leuke camera met wat leuke lensjes. En stelt daar (lijkt me) haar tarieven op vast. Als je had willen hebben wat je zelf voor ogen had gehad had je voor een fotograaf met camera apparatuur, lampen en schermen in de duizende euro's moeten kiezen. Helaas had je daar dan ook een bijbehorende dure prijs voor moeten betalen.

Wat ik alleen maar wil zeggen; de prijs/kwaliteit verhouding is in mijn ogen meer dan voldoende. Nikki heeft foto's genomen die ook in haar portfolio hadden kunnen staan. Ook vind haar reactie terug, ondanks de niet fijne berichten in dit topic, zeer keurig. Nog keuriger vind ik haar aanbod, al zou ik daar zelf, als ik jou was geweest, niet eens meer gebruik van willen maken. Omdat ik me zou schamen zo te hebben gereageert op goede foto's.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:40

Ik snap dat het vervelend is als je trouwfoto's in zo'n topic komen, maar ze had zoiets wel kunnen verwachten met het openen van dit topic.. Het had netter geweest om met Nikki zelf om de tafel te gaan, zeker omdat die dat meerdere malen heeft aangeboden wat ik begrijp. TS wil er alleen niks meer van weten. En of de foto's nu op Nikki haar site komen of op bokt maakt dan imo ook niet uit. Als de TS dit écht had willen voorkomen had ze het ook niet openbaar moeten maken Voor de TS is het vervelend dat ze niet tevreden is en dat haar foto's op internet staan, maar voor Nikki is het vervelend als ze haar goede naam door 1 zo'n akkefietje kwijt zou raken.. Zitten natuurlijk 2 kanten aan het verhaal Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 16:41

Nogmaals deze foto's zijn niet de foto's dei wij hebben aangeleverd gekregen.

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:42

Misschien moet je vragen aan WW of jij een foto mag plaatsen zoals jij deze aangeleverd gekregen hebt?
Zodat we daarop kunnen reageren.

Al begrijp ik niet goed wat voor nut een fotografe heeft om haar beste foto's achter te houden.
Let wel, de foto's die WW geplaatst heeft zijn al nabewerkt als ik het goed verstaan heb.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:43

Waarom zou een fotograaf foto's achterhouden?
Die logica zie ik niet Lachen

Ik neem aan dat de foto's van TS zijn en niet van een ander bruidspaar?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:44

Hele nette en duidelijke post Mireille Lachen
Vind het ook fijn dat iedereen hier zo rustig blijft en probeert naar een oplossing te zoeken. Erg jammer is dan weer dat de TS de enige is die nergens van wil weten..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:47

LADPR schreef:
Nogmaals deze foto's zijn niet de foto's dei wij hebben aangeleverd gekregen.

Misschien dat het door het nabewerken anders lijkt. Weet niet of Nikki ze wat heeft bijgesneden of met het contrast gespeeld oid? Maar daardoor kunnen de foto's misschien wat anders lijken.. Maar dan nóg, oogkleppen ophouden en boos blijven is niét de oplossing! Wees blij dat je tóch nog mooie foto's hebt en ga met Nikki om de tafel om tot een oplossing te komen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:47

Mireille schreef:
Heel erg jammer dit te moeten lezen, en ook heel jammer dat er gebruikers op de eerste pagina('s) meteen er van uit gaan dat de foto's ook echt slecht zijn, zonder ze zelf gezien te hebben.

Over afspraken en gedrag ga ik niets zeggen. Ik weet niet wat er is afgesproken, weet niet hoe de dag is verlopen, weet niet waar voor wel of niet toestemming is gevraagd en ik weet ook niet hoe Nikki zich gedragen heeft. Dat is allemaal iets wat onderling is gebeurd, dus dat laat ik in het midden.
Over het uitstelsel van opsturen; zeker niet proffesioneel, maar het is nu eenmaal vakantie periode. In mijn ogen is dat een kwestie van een beetje begrip hebben, maar misschien kwam het zo ver al niet eens omdat je eerder al teleur gesteld was, Lian.

Zelf heb ik wat foto's gezien en ik moet eerlijk zeggen dat ik de opmerkingen onscherp, bewogen en lelijk niet kan plaatsen. De foto's zien er prima uit. Binnen zijn ze wat minder, maar dat is een kwestie van licht omstandigheden. Jammer dus om te zeggen dat de foto's mislukt zijn, sterker nog; verpest. Verpest vind ik zelf absoluut niet het woord. Betreft de foto's begrijp ik dan ook niet echt waar die onvrede vandaan komt. Had je er meer van verwacht? Hoe komt dat dan? Voor een amateurfotograaf heeft de fotografe in mijn ogen prima foto's gemaakt. Zo als Nouks al zegt; de fotografe is in het bezit van een leuke camera met wat leuke lensjes. En stelt daar (lijkt me) haar tarieven op vast. Als je had willen hebben wat je zelf voor ogen had gehad had je voor een fotograaf met camera apparatuur, lampen en schermen in de duizende euro's moeten kiezen. Helaas had je daar dan ook een bijbehorende dure prijs voor moeten betalen.

Wat ik alleen maar wil zeggen; de prijs/kwaliteit verhouding is in mijn ogen meer dan voldoende. Nikki heeft foto's genomen die ook in haar portfolio hadden kunnen staan. Ook vind haar reactie terug, ondanks de niet fijne berichten in dit topic, zeer keurig. Nog keuriger vind ik haar aanbod, al zou ik daar zelf, als ik jou was geweest, niet eens meer gebruik van willen maken. Omdat ik me zou schamen zo te hebben gereageert op goede foto's.

En ik zou het zelf als ik dit mee zou maken na zo'n topic niet eens meer aanbieden! Boos!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:49

Ik zou dat aanbod inderdaad ook niet meer hebben gedaan En vindt het daarom héél netjes van Nikki dat ze dat tóch doet omdat ze er zélf ook ontzettend mee zit dat het zo gaat en ze het graag wil oplossen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:50

Vanmorgen las ik dit topic en toen dacht wát l*llig voor TS, toch een domper na je bruiloft..

Nu lees ik de nieuwste berichten en denk ik wát l*llig voor de fotografe om zo afgeschilderd te worden én dit te moeten lezen in een topic op bokt..

Verder zou ik zeggen, "vecht" dit verder samen uit en niet hier in het topic.. Succes ermee en ik hoop dat jullie er nog uitkomen Lachen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:50

Ik heb bijna het hele topic doorgelezen, jammer van de fotoshoot, al vind ik ze zelf meevallen als je leest wat erover word gezegt.
Ik hoop dat er nog een goede oplossing komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:51

Even over het openbaar maken van de fotograaf:

Lian heeft mij inderdaad via PM laten weten om wie het ging. Zodoende kon ik met iets meer achtergrondkennis mijn oordeel vormen. Ik heb haar ook puur gevraagd om wie het ging omdat ik benieuwd was naar 1) het portfolio van de fotograaf in kwestie, en 2) de manier van werken van deze fotograaf.

Dat het om Nikki ging, viel me dus ook behoorlijk tegen toen ik het hoorde. Dit omdat ik, voor zover ik de fotografie van Nikki natuurlijk in kan schatten, dat Nikki in staat is om hele mooie foto's te maken, maar dat ze natuurlijk nog steeds jong, onervaren is en dat ze géén professional is die bakken met geld vraagt voor haar shoots.

Van mij uit was het wellicht in eerste instantie wat naïef om te denken dat Lian vast wel een professioneel fotograaf in had gehuurd. En die horen natuurlijk gewoon kwaliteit te leveren. Toen ik vervolgens hoorde dat het om Nikki ging, vond ik dit ook wel enigszins naïef van Lian; een achttienjarig meisje dat er een leuk zakcentje door bijverdient, tsja, dan loop je toch een risico. Of het nu Nikki is of een willekeurige andere jonge hobbyfotograaf met leuk portfolio.

Om voor mezelf te spreken, het feit dat ik wist dat het om Nikki ging, heeft vanzelfsprekend bijgedragen in mijn beeldvorming over deze kwestie. Ik hoop ook dat mijn berichten (voornamelijk via PM) naar zowel Lian als Nikki (hebben) kunnen bijdragen in een zo optimaal mogelijke afhandeling van deze kwestie. Tis natuurlijk ontzettend jammer dat het niet naar volle tevredenheid van beide partijen is afgerond, maar als ik Nikki een beetje kan inschatten, denk ik dat zij absoluut haar beste beentje voor zal zetten.

Verder vind ik de foto's die Nikki hier heeft geplaatst absoluut een toegevoegde waarde in het topic. Zo weet wel iedereen waar het om gaat. Zoals ik ook al tegen Nikki heb gezegd; ik vind ze kwalitatief niet verschrikkelijk onder de maat vergeleken met de foto's in haar portfolio. Er zijn dingen waar ik op mijn bruiloft absoluut niet blij mee zou zijn, maar ja, ik zou dan ook (sorry) geen Nikki inhuren als ik ooit zou willen gaan trouwen. Desondanks vind ik dat Nikki (hoewel ze misschien een slechte dag had oid?) voor voor iemand van haar leeftijd en met haar ervaring absoluut prima werk heeft afgeleverd.

Voor zover ik begreep, zou Nikki ze in eerste instantie opnieuw door de nabewerking halen. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt en wat Lian daarna vindt van de nieuw aangeleverde foto's. Ik heb Nikki daarvoor op het hart gedrukt om een duidelijke selectie te maken van wat zij zelf "albumwaardig" vindt, en wat ze meer "voor de herinnering" erbij doet.

Verder ter info (ook naar Lian); Nikki heeft aangeboden eventueel een hershoot voor haar rekening te willen nemen. Dat vind ik een ontzettend net aanbod van d'r, maar gezien de kwaliteit van de foto's die ze hier heeft laten zien, lijkt het me niet reëel om als fotografe te gaan investeren in een hershoot. Ik heb wel aangeraden te kijken wat er wellicht met de kosten van de oorspronkelijke shoot kan worden gedaan. Maar dit ligt verder bij de fotograaf en het stel natuurlijk...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 16:53

Nouks: Het gaat gewoon nergens meer over, als wij goede foto's krijgen hoor je mij niet klagen.

Feit is dat dit neit de foto's zijn die wij gekregen hebben, dus iedereen kan zeggen dat het meevalt maar onze foto's vallen niet mee.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:55

TS, ik moet zeggen dat ik je nu héél onredelijk vindt! Iédereen is naar een oplossing aan het zoeken, alleen jij blijft koppig.. Wees dan nu blij met deze foto's en ga met Nikki om de tafel om te kijken wat voor goede foto's zij nog meer heeft en kan nabewerken. Er wordt zóveel aangeboden om tegemoed te komen, maar koppig blijven doen en proberen haar af te blijven kraken daar schiet je imo niks mee op

Cyntje

Inderdaad Nouks... zo is het Ja
Ik zou wat met de prijs regelen,... maar zeker niks nieuws meer aanbieden!
Voor het geld is het prima kwaliteit en vind Nikki erg professioneel in haar handelen Ja

Plaats dan 1 van die foto's LADPR! Of liever meerdere aangezien de meeste 'verpest' waren...

Helderder

De vragen die in mij omhoog schoten bij het lezen van dit topic zijn allemaal beantwoord, maar LADPR; nu ben ik nog heel benieuwd naar foto's die jij hebt gekregen en waar je niet tevreden over bent. Zo kunnen wij ook niet oordelen over de foto's.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 16:56

Wendy: Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik koppig ben!

Het enigste wat ik wil zijn mijn foto's! Als dat al onredelijk is!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:57

Tja, en dan nóg.. Bij een shoot van 200 foto's vind je er altijd wel een paar die niet gelukt zijn Knipoog Dus voor de TS is het érg makkelijk om een paar 'slechte' foto's uit te kiezen Lachen

Misschien wel een idee voor Nikki om voortaan niet álle foto's toe te sturen maar alleen de nabewerkte foto's waar zij tevreden over is? Lachen Jammer voor de mensen die het wél erg leuk vinden om alle foto's te krijgen, maar voorkomt wel dit soort drama's..

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:57

ik vind de foto's die de foto grave heeft geplaatst heel erg mooi Ja ik ben dan eigenlijk best benieuwd naar de foto's die jij hebt gekregen....

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:58

LADPR schreef:
Wendy: Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik koppig ben!

Het enigste wat ik wil zijn mijn foto's! Als dat al onredelijk is!

Probeer nu eens rustig te blijven en lees eens terug Lachen Er wordt van alle kanten geprobeerd een oplossing te zoeken, maar het enige wat je blijft roepen is dat het verpest is, daar schiet je niks mee op

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:59

Waarom plaats je die 'mislukte' foto's nu niet dan? Valt het bij nader inzien toch wel mee?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 16:59

Wendy: Nogmaals je zegt dat je mij koppig vind terwijl er al lang een oplossing is dat heb ik gister avodn al meerdere keren geplaats dat nu Nikki nieuwe foto's plaatst die wij neit hebben en dat je dan mij ineens koppig noemt vind ik nogal grof

Nogmaals er is al lang een oplossing, diew was er gisterne avodn al, lees maar terug