werk met dieren wat goed verdiend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Re: werk met dieren wat goed verdiend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:14

Hoefsmidt vind je niets? Dat is de enige optie die ik zo nog weet...

En idd zoals stef zegt gewoon een andere opleiding kiezen die je ook leuk lijkt en paarden voor de hobby erbij Ja genoeg praktische opleidingen Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:15

Ik werk bijv op een klantenservice. Ik vind het heel leuk werk, je wordt gebeld door mensen die een vraag hebben over een product of dienst en die voorzie je van het juiste antwoord. Of ze leggen een probleem bij je neer wat jij dan lekker op kan gaan lossen.
Je hebt elke dag andere mensen aan de lijn met andere vragen of problemen en naast de telefoon zoek je veel uit. Opleidingen krijg je hiervoor over het algemeen intern.
Je moet wel dienstverlenend en klantgericht ingesteld zijn voor zoiets.
Ik vind het geweldig, maarja, dat zegt niet dat jij het ook wat vind

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 09:25

hoefsmid vind ik niet echt geweldig. Ik ben zelf een beetje tegen hoefijzers, en het lijkt me wel erg zwaar werk ook voor de rug. Ik ben nu een beroepentest aan het doen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 09:34

nou daar komen ook belachelijke dingen uit

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:57

is ook erg zwaar werk voor de rug Ja

bij mij kwamen er ook allemaal rare dingen uit Tong uitsteken Kun je niet eens op school met iemand praten over je studiekeuze? Bij mij op de middelbare school kregen we altijd een gesprekje daarover... hebben jullie niet ook zoiets, die kunnen je vast een beetje op weg helpen Lachen ?

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:17

Ik heb eens wat voor je rondgesnuffeld en er zijn absoluut ontzettend veel beroepen mogelijk, hier zal ik er een aantal noemen (MBO):

-Dierenwinkel
-Dierenasiel
-Medewerker Kinderboerderij
-Hondentrimmer
-Dierenpensionhouder
-Dierenverzorger in dierentuin
-Gezondheismedewerker bij klinkiek voor kleine huisdieren
-Eigen praktijk
-Gezondheidsmedewerker bij dierentuinen
-Dierenartsassistent

En in de paardensport:
- Instructeur
-Bedrijfsleider hippisch centrum
-Wedstrijdruiter
-Medewerker paardensport
-Mananger paardensportbedrijf
-Mananger paardenhouderij
-Medewerker op een manege
-Hengstenhouder
-Medewerker hippische vereninging
-Paardenhandelaar
-Medewerker ponyclub
-Activiteitenbegeleider recreatie
-Medewerker paardenfokkerij
-Stamboekfunctionaris
-Manegehouder

Maar de beroepen waar nu een beetje geld mee te verdienen valt?
Tja, hondentrimmer misschien? alhoewel dat me eigenlijk onwaarschijnlijk lijkt.
Manegehouder kan goed verdienen maar dan moet je een enorme eigen bijdrage leveren op het begin dus dat zal ook moeilijk worden..
Ik zou het eigenlijk niet zo 1, 2, 3 weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:42

Ga bij jezelf eens na wat je leuk vindt in het dagelijks leven:

ordelijk en geörganiseerd -> proces controller, proces management, administratief medewerker
creatief -> marketing
communicatief -> commercieël, sales (klantenservice, winkelbediende, in ieder geval iets met mensen)
zaken regelen of sturen -> teamleider, chef, project planner, organisator
werken met je handen -> productie medewerker
economisch -> assistent accountant

Zo ben ik bijvoorbeeld heel erg analystisch aangelegd, werk graag systematisch maar ben ook heel klantgericht. Ik werk nu bij de bank en bekijk de resultaten van bedrijven, breng nieuwe klanten binnen, ondersteun de accountmanager in zijn gesprekken met klanten, beantwoord vragen van klanten, regel internetbankieren nieuwe pasjes ed voor hen. Allemaal werkzaamheden die heel erg goed passen bij wat ik leuk vindt ook al is het niet diergerelateerd.

Uiteindelijk wil ik aan gang als accounmanager binnen een agriteam bij de bank. Dan heb ik agrarische bedrijven in de portefeuille en ga dan op bezoek bij de boeren zelf.

Voorbeeldje: iemand wil heel graag met paarden werken en gaat als stalhulp aan de gang bij een manege. Daar mest ze elke dag de stallen uit en voert de paarden. Ze werkt dus zoals ze wenste met paarden maar eigenlijk doet ze lichamelijk liever niet harder werken dan nodig. Om het werk te verlichten gaat ze systemen in haar werkroutine aanbrengen om sneller en efficiënter te werken en dus niets overbodig te doen. Dit type persoon zou ook heel goed op haar plek zijn in een functie als procescontroller. Continu kijken of het goed gaat en misschien zelfs beter kan.

Iemand die paardenspullen moet verkopen maar helemaal niets heeft met commercieel denken en dus simpelweg zoveel mogelijk verkopen zal hier niet happy in zijn, ook al is het iets met paarden

Mijn tip, zoek het niet rechtstreeks in de dieren. Ga bij jezelf na welk type werkzaamheden je leuk vindt er ga daar dan iets in zoeken bij een diergerelateerd bedrijf.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:52

Ja kan ook animal attendant worden. Dan verzorg je de paarden in het vliegtuig als ze vervoerd worden. Je staat bij ze met start en landing, bent bij ze als ze de papieren krijgen voor de douane en onder de vlucht door zorg je ervoor dat ze niet in paniek raken. Erg leuk, je ziet allemaal bekende en dure paarden langskomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:53

nee dat betaald goed....
kan zo mee op vlucht als ik wil (tja, heb connecties Knipoog ) en dan krijg ik enkel een business class vlucht terug gratis, maar verder nop hoor

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 16:09

hoe verdiend een dierenverzorger in de dierentuin?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:11

een dierverzorger in de dierentuin verdient het minimum loon Tong uitsteken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 16:17

wat van alle dierenberoepen verdiend dan nog het best?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:09

ik heb het vermoeden hoefsmid of dierenarts, maar met jou opleiding heel weinig..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:14

nogmaals: Kom van je roze wolk af.
Een GOED betaalde baan in de dierverzorging is maar voor een enkeling weg gelegd (die daar of met een gelukje inrold, of daar jaren voor gestudeert heeft)
Je wilt een goede baan (financieel), zet het gebeuren dierenverzorging dan uit je hoofd

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:19

Ik heb altijd begrepen dat proefdier verzorger het beste vredient. Hier zijn er namelijk niet te veel van, en mag je alleen doen met een certificaat.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:37

saskiakefie schreef:
hoefsmid vind ik niet echt geweldig. Ik ben zelf een beetje tegen hoefijzers, en het lijkt me wel erg zwaar werk ook voor de rug. Ik ben nu een beroepentest aan het doen.

Op welke site doe je die test?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:51

dan kom je idd weer op hoefsmid of proefdieren... En proefdieren is volgens mij ook alleen HBO dus dan hou je toch alleen hoefsmid over Huilen van het lachen
Ga gewoon voor een andere baan en hou je paarden er als hobby bij.
Of kies een dierenopleiding, omdat je een hart voor de dieren hebt. En bekijk later of er een paard in zit. Lachen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:56

stef schreef:
nee dat betaald goed....
kan zo mee op vlucht als ik wil (tja, heb connecties Knipoog ) en dan krijg ik enkel een business class vlucht terug gratis, maar verder nop hoor

Maar niet als je vast in dienst bent. Dan heb je een gewoon betaalde baan met daarbij veel onregelmatigheid. Maar moeilijk tussen te komen.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 06:59

Met vmbo kun je idd erg weinig! Zou je eerst je Mbo moeten doen nog dan je Hbo en dan mag je pas een master opleiding doen dus dan zou je nog een hoop jaren onderweg zijn!
Ik ga Fysiotherapie doen, en als ik die opleiding heb gedaan ga ik nog een deeltijd opleiding van 2 jaar doen om dierenfysio te zijn. Maar dan heb ik altijd wat om op terug te vallen. Vind ik zelf erg belangrijk omdat er vaak gewoon weinig te verdienen valt in de dieren wereld. Alleen Fysio is wel een Hbo opleiding

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:08

Daar kan je in ieder geval altijd wel wat mee en je kan nog vele kanten uit.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:20

Ik vraag me af wat mensen in dit soort topics als 'veel geld' verdienen zien en wat een 'vetpot ' daadwerkelijk inhoud.
dat kan nogal varieeren nl.

Ik heb ook opleiding dierhouderij op het huidige MBO 3 nivo maar ik heb nog geen dag met een beest gewerkt en ik kan er werkelijk niks anders mee. Ik ben in de kwekerijen terecht gekomen en heb daar me rug kapot gewerkt en nu is het nog moeilijker om geschikt en leuk werk te vinden.
Ik wou dat ik de klok 10 jaar terug kon draaien.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:53

@cowgirls: TS heeft het over een eigen paard onderhouden, dus ik neem aan dat iedereen daar vanuitgaat...

Je zou idd ook door kunnen studeren, maar dat moet je ook net willen... fysio is wel een praktische opleiding... Maar volgens mij ook aardig wat theorie...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 10:11

fysiotherapie lijkt me dan nog wel een beroep wat me leuk lijkt, maar ja dan moet ik eerst mbo doen, daarna hbo, en dan is het nog een moeilijke opleiding. Bovendien zou ik dan fysio of bij kinderen of bij dieren het liefst willen doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:05

saskiakefie schreef:
fysiotherapie lijkt me dan nog wel een beroep wat me leuk lijkt, maar ja dan moet ik eerst mbo doen, daarna hbo, en dan is het nog een moeilijke opleiding. Bovendien zou ik dan fysio of bij kinderen of bij dieren het liefst willen doen.

Wat verwacht je nou? Dat alles je aan komt waaien zonder dat je er moeite voor hoeft te doen?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 13:11

het gaat erom of ik dat wel kan!