Vraagje aan Jehovagetuigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: Vraagje aan Jehovagetuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:27

Mystica schreef:
Jehova's hebben niet als doel om je het geloof op te dringen...

Nee maar ze doen het wel.
Hun enige doel is om je te bekeren naar hun geloof!
En daar hou ik dus niet van!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:27

Viva, ik denk dat ze het gewoon wat ongelukkig uitdrukt.
Niet dat elke gelovige labiel is, wel dat niet elke gelovige met zijn volle verstand heeft gekozen om gelovig te zijn. Soms is het er gewoon met de papfles ingegeven of zijn ze ze gewoon achter een bepaald geloof gaan hangen omdat die aanhangers het zo mooi kunnen uitleggen, zonder zelf stil te staan bij als het echt wel zo is.
Geld ook voor mensen die bewust niet-gelovig zijn. Daar zullen er ook wel een hele hoop bijzijn die het gewoon zijn, zonder zich serieus te hebben afgevraagd als ze nu wel of niet goed bezig zijn.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:29

Zeeuwtje68 schreef:
Mystica schreef:
Jehova's hebben niet als doel om je het geloof op te dringen...

Nee maar ze doen het wel.
Hun enige doel is om je te bekeren naar hun geloof!
En daar hou ik dus niet van!

Redden, meld ze dat je niet gered wilt worden en schrijf je in op die niet bellen lijst.. Klaar Haha!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:29

VivaLaVida schreef:
oensan schreef:
@ Zwerte: absoluut over het respect voor andere standpunten ben ik het met je eens, door het fanatisme verliezen veel gelovigen dit uit het oog.

Goh.... dat juist jij dit zegt...
Draai het eens om!

Vertel eens op welk moment ik in dit topic geen respect heb getoond voor anderen, ik geef alleen mijn eigen ervaringen weer.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:30

O ik heb er al geen last meer van hoor! Bij ons komen ze al lang niet meer aan de deur!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:31

Aan TS: wellicht kun je in de gouden gids of het telefoonboek het adres van het secretariaat opzoeken en je verhaal dat je overigens zeer respectvol schreef, aan het bestuur laten weten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:35

Er zijn er echt wel die het heel erg op dringen, en hun voet tussen de deur zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:38

Misschien op het moment dat je het over labiele mensen hebt?
Ik voel mezelf echt niet labiel Clown

Ik voel mezelf aangesproken omdat ik er precies tussenin val. Niet-gelovige mensen krijg ik vaak k*topmerkingen van omdat het dom is dat ik geloof, en wel gelovigen vinden mij niet genoeg gelovig omdat ik het niet 'uitdraag' en niet naar de kerk ga en het persoonlijk houd.
Ik weet dus heus wel dat sommige gelovigen onrespectvol zijn, maar ik vind jou net zo onrespectvol overkomen. Dat is mijn persoonlijke mening. Jij mag die ook hebben maar dat wil niet zeggen dat ik die niet mag afkeuren en het niet duidelijk mag maken als ik vind dat jij onrespectvol overkomt.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:43

VivaLaVida schreef:
Misschien op het moment dat je het over labiele mensen hebt?
Ik voel mezelf echt niet labiel Clown

Ik voel mezelf aangesproken omdat ik er precies tussenin val. Niet-gelovige mensen krijg ik vaak k*topmerkingen van omdat het dom is dat ik geloof, en wel gelovigen vinden mij niet genoeg gelovig omdat ik het niet 'uitdraag' en niet naar de kerk ga en het persoonlijk houd.
Ik weet dus heus wel dat sommige gelovigen onrespectvol zijn, maar ik vind jou net zo onrespectvol overkomen. Dat is mijn persoonlijke mening. Jij mag die ook hebben maar dat wil niet zeggen dat ik die niet mag afkeuren en het niet duidelijk mag maken als ik vind dat jij onrespectvol overkomt.

Dat mag jij inderdaad vinden, net als ik vind dat niet onrespectvol ben. En ik heb nergens gezegd dat "alleen labiele" mensen in een geloof of aan een geloof gaan hangen. Het topic gaat oorspronkelijk over JG's en van daaruit reageer ik hier en nogmaals daar baseer ik mijn ervaring op. Zoals iemand eerder opmerkte heb ik het mss onhandig geformuleerd, excuus daarvoor.
Laatst bijgewerkt door oensan op 12-08-08 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:44

Ik vind zo ie leuren met het geloof aan de deur iets raars,wat is daar uiteindelijk het resultaat van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:46

Ja en daar blijf ik bij, ik vind nog steeds dat je je op een onrespectvolle manier verwoord.
Want als je het omdraait klinkt het ook zo fout als wat.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:47

VivaLaVida schreef:
Ja en daar blijf ik bij, ik vind nog steeds dat je je op een onrespectvolle manier verwoord.
Want als je het omdraait klinkt het ook zo fout als wat.

Prima dat mag jij vinden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:49

Ik vind ze geweldig, ze mogen bij mij altijd binnen komen Haha!

Koffie, koekkie er bij ROFL en laat ze maar lu-llen, heb ik ook weer aanspraak ROFL En weer boekjes natuurlijk, altijd heerlijk om te lezen op de plee, ik vind ze genialer dan de Suske en Wiske.

JG hebben soms best goede dingen, maar vrij euhmmmm... "narrow minded" zeg maar. Als je een leuke man/vrouw er tussen hebt zitten, dan kun je er hartstikke leuk mee praten, goede gesprekken mee voeren, die zijn niet zo stug. Maar die fanatiekelingen..... poe. Nee, daar ben ik ook snel klaar mee moet ik zeggen.

Een ex-collega was een vrij hoge binnen de Koninkrijkzalen, maar die stond ook wel open en had respect voor jou en je ideeën, dat vond ik tof. Maar ik heb ze ook meegemaakt die je uitkotsten als je iets ander geloofde als JG.

Verder hang ik niets aan, ik heb mijn eigen ding, van alles pik ik iets mee en vind mijn geloof in meerder zaken - het boedisme, Hare Krishna, maar ook Christendom, en Islamitische geloof. Het is zo mooi om over al die dingen te lezen!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:49

marleen_usar schreef:
Ik vind zo ie leuren met het geloof aan de deur iets raars,wat is daar uiteindelijk het resultaat van?

Mensen redden die overleven als de ongelovigen sterven? Pling

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:53

Ieder geloof zal zijn plus en min punten hebben. Als je de koran leest (heb het nog noit gedaan) zullen er vast wel dingen in staan waar ik het mee eens ben en dat is bij ieder geloof. Maar, ik vind dat je mensen in hun waarde moet laten en niet een geloof op moet gaan dringen aan mensen die dat duidelijk niet willen. Als ik gevraagd word wat mijn geloof is dan krijgen ze het standaard antwoord: Ik geloof in mij zelf.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:17

VivaLaVida schreef:
oensan schreef:
Jezus, zoals in de bijbel staat, ging ook van huis tot huis en daarom prediken de JG ook op deze manier. Opdringen mag nooit niet zeker niet. Maar jouw opvatting van de heilige geest vind ik persoonlijk klinkklare onzin, maar gelukkig mag iedereen zijn eigen mening hebben. Er zijn zat vaak op dat moment labiele mensen die zich op een moeilijk moment in hun leven richten op religies. Of mensen die opgroeien in een geloof dan is het geen eigen keus of openstaan voor de zg. heilige geest, dat is het gewoon je opvoeding, maar goed zo zie ik het.

Stoom uit je oren

Kun je andere mensen misschien in hun waarde laten??
Wat een ongelovelijk kortzichtige en kwetsende uitspraak.......!!
En maar zeuren dat gelovige mensen zo oordelend zijn, kijk eens naar je eigen uitspraken!!!
Sommige mensen hebben het geloof van een andere kant leren kennen dan de kant die de mensen hier en nu ervan hebben gemaakt (opdringen, je mag niks, je gaat naar de hel) en die vinden en troost in en putten er kracht uit. Heeft niks mer labiel of geen keuze te maken!!Wat een onrespectvol persoon ben je dan als je dat zelf op ZO'N manier gaat veroordelen...........

haha, heb je naasten lief en door vergeven vergeten ..... mooi voorbeeld ben je viva

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:46

Vivalavida, daar heb ik blijkbaar een gevoelig snaartje geraakt...
ik heb meer dan genoeg ervaring met evangelisten. genoeg zelfs om te weten dat ik voor de rest van mijn leven nooit nog met dat geloof wil in contact komen....
met die mensen zelf, dat is iets anders, maar van de moment dat ze weer afkomen met hunne god, bijbel,... dan hebben ze bij mij héél rap geweten waar het gat van den timmerman is!

mijn persoonlijk standpunt is:
ik geloof niet, ik heb nooit geloofd en zal dit nooit doen. mijn ouders zijn nochtans katholieken en ik heb verplicht mijn communie moeten doen. ik ga naar begrafenissen, trouwen en communies waar ik verwacht wordt. verder heb ik daar absoluut niks te zoeken en zal je mij daar nooit vinden.
ik heb respect dat mensen ervoor kiezen om als levenswijze, als gelovige door het leven te gaan.
mààr kom me dat écht niet opdringen, begin tegen mij écht niet over dat geloof en vraag mij al helemaal niet mee naar de een of andere mis. dan heb je er bij mij gelegen en daar ben ik héél duidelijk in.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:50

Interessante mening krak. Gelukkig is er in nederland nog altijd vrijheid van godsdienstUITING Knipoog

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:53

Daarom ben ik ook heel blij dat ik in België woon Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:53

Hebben jullie dat niet dan? Clown

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:54

Ik heb een stickertje bij de bel geplakt: geen Jehova's. Ze slaan onze deur dan ook netjes over Ja
Ik moet wel zeggen dat ze hier netjes zijn, als je aangeeft geen interesse te hebben, dringen ze niet verder aan. Op het toch afgeven van wat foldermateriaal na.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:57

Ik koop niet aan de deur, dus ook geen geloof. Haha! Als ze zien dat je druk aan het werk bent, zeggen ze uit zichzelf al vaak dat ze zien dat je druk bezig bent en ze je niet willen storen. Maar wel dat ze nog eens terug komen.
Ben er snel mee klaar en zeg geen interesse, dan gaan ze meestal meteen weg.
Een kennis van ons komt uit een Jehova gezin. Ze zegt dat ze daardoor een verschrikkelijke jeugd heeft gehad. Toen ze er op volwassen leeftijd uitstapte werd ze door iedereen, inclusief ouders verstoten. Dan besta je niet meer voor hen en ben je een paria. Mooi geloof op die manier.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:00

er is hier zeker vrijheid van godsdienstuiting Knipoog
maar er is wel een heel groot verschil vind ik zelf...
uit u als gelovige aan de volle vaart binnen uw kerk en tussen de andere gelovigen, doe daar wat u geloof u zegt en vraagt. maar hou u daarbuiten aan de gangbare regels en wetten. waarvoor zijn anders al die kerken gebouwd Knipoog
dat mensen hun hele huis volhangen voor mijn part met mariabeeldjes, als zij dat willen, ze doen maar, als dat hun manier is om hun geloof te uitten op hun eigen eigendom, so be it.
maar op mijn erf, moet ik dus niet van die dingen hebben, dat is mijn uiting van mijn ongeloof Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:02

Barmat: Huilen van het lachen Zo kun je het ook doen natuurlijk Lachen Met sommige kun je idd wel fijn discussiëren, je moet wel wat weten over de Bijbel want ze nemen die bijbelstudies soms wel erg serieus.

Margreth: dat vind ik dus ook... een geloof waarbij men relaties met niet-gelovigen afkeurt en eigen familie verstoot en dit zelfs aanmoedigt...

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:04

Margreth schreef:
Toen ze er op volwassen leeftijd uitstapte werd ze door iedereen, inclusief ouders verstoten. Dan besta je niet meer voor hen en ben je een paria. Mooi geloof op die manier.

Aan elk geloof zitten voor- en nadelen he Knipoog En dit is één van de grootste nadelen van het Jehova geloof, in mijn ogen.