Mystica schreef:Jehova's hebben niet als doel om je het geloof op te dringen...
Nee maar ze doen het wel.
Hun enige doel is om je te bekeren naar hun geloof!
En daar hou ik dus niet van!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Mystica schreef:Jehova's hebben niet als doel om je het geloof op te dringen...
Zeeuwtje68 schreef:Mystica schreef:Jehova's hebben niet als doel om je het geloof op te dringen...
Nee maar ze doen het wel.
Hun enige doel is om je te bekeren naar hun geloof!
En daar hou ik dus niet van!
VivaLaVida schreef:oensan schreef:@ Zwerte: absoluut over het respect voor andere standpunten ben ik het met je eens, door het fanatisme verliezen veel gelovigen dit uit het oog.
Goh.... dat juist jij dit zegt...
Draai het eens om!

VivaLaVida schreef:Misschien op het moment dat je het over labiele mensen hebt?
Ik voel mezelf echt niet labiel
Ik voel mezelf aangesproken omdat ik er precies tussenin val. Niet-gelovige mensen krijg ik vaak k*topmerkingen van omdat het dom is dat ik geloof, en wel gelovigen vinden mij niet genoeg gelovig omdat ik het niet 'uitdraag' en niet naar de kerk ga en het persoonlijk houd.
Ik weet dus heus wel dat sommige gelovigen onrespectvol zijn, maar ik vind jou net zo onrespectvol overkomen. Dat is mijn persoonlijke mening. Jij mag die ook hebben maar dat wil niet zeggen dat ik die niet mag afkeuren en het niet duidelijk mag maken als ik vind dat jij onrespectvol overkomt.
VivaLaVida schreef:Ja en daar blijf ik bij, ik vind nog steeds dat je je op een onrespectvolle manier verwoord.
Want als je het omdraait klinkt het ook zo fout als wat.

en laat ze maar lu-llen, heb ik ook weer aanspraak
En weer boekjes natuurlijk, altijd heerlijk om te lezen op de plee, ik vind ze genialer dan de Suske en Wiske. marleen_usar schreef:Ik vind zo ie leuren met het geloof aan de deur iets raars,wat is daar uiteindelijk het resultaat van?

VivaLaVida schreef:oensan schreef:Jezus, zoals in de bijbel staat, ging ook van huis tot huis en daarom prediken de JG ook op deze manier. Opdringen mag nooit niet zeker niet. Maar jouw opvatting van de heilige geest vind ik persoonlijk klinkklare onzin, maar gelukkig mag iedereen zijn eigen mening hebben. Er zijn zat vaak op dat moment labiele mensen die zich op een moeilijk moment in hun leven richten op religies. Of mensen die opgroeien in een geloof dan is het geen eigen keus of openstaan voor de zg. heilige geest, dat is het gewoon je opvoeding, maar goed zo zie ik het.
Kun je andere mensen misschien in hun waarde laten??
Wat een ongelovelijk kortzichtige en kwetsende uitspraak.......!!
En maar zeuren dat gelovige mensen zo oordelend zijn, kijk eens naar je eigen uitspraken!!!
Sommige mensen hebben het geloof van een andere kant leren kennen dan de kant die de mensen hier en nu ervan hebben gemaakt (opdringen, je mag niks, je gaat naar de hel) en die vinden en troost in en putten er kracht uit. Heeft niks mer labiel of geen keuze te maken!!Wat een onrespectvol persoon ben je dan als je dat zelf op ZO'N manier gaat veroordelen...........

Als ze zien dat je druk aan het werk bent, zeggen ze uit zichzelf al vaak dat ze zien dat je druk bezig bent en ze je niet willen storen. Maar wel dat ze nog eens terug komen. 
Zo kun je het ook doen natuurlijk
Met sommige kun je idd wel fijn discussiëren, je moet wel wat weten over de Bijbel want ze nemen die bijbelstudies soms wel erg serieus.Margreth schreef:Toen ze er op volwassen leeftijd uitstapte werd ze door iedereen, inclusief ouders verstoten. Dan besta je niet meer voor hen en ben je een paria. Mooi geloof op die manier.
En dit is één van de grootste nadelen van het Jehova geloof, in mijn ogen.