Iedere dag alcohol drinken..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Iedere dag alcohol drinken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:50

doe ik ook niet, dat maak jij er van...
Ik zie nergens in mijn berichten staan iedereen word nu zware alcoholist...dat verzin jij bij mijn berichten er zelf bij Lachen
Als k dat namelijk wel bedoelde schreef ik dat ook wel

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:56

oke misvertand dan.

Toch zit er een aardig heftige lading achter je posts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:00

dat krijg je vanzelf als je jeugd is verwoest door wat zichzelf eerst ook gezelligheiddrinker noemde.
Later ook als niet verslaafde, maar agressief werd als zijn drank weg was...
Beloofde beterschap... dan dronk hij 7-up
Hij kon het zo enorm goed volhouden dat wij begonnen te twijfelen...tja wat jenever bij de 7-up maakte het idd wat beter vol te houden kwamen we achter...

Maar hij is ook begonnen met 1 pilsje bij de tv...
De ouders van mijn toenmalige vriendin ook...

En nee ik weet heel goed dat zo niet iedereen eindigt, maar de kans is gewoon groter.
Dat is geen verzinsel van mij, maar is gewoon zo.
Want 1, ja dat geef geen effect meer...maar 2 pilsjes, is toch ook niks mis mee?
En 3...ook niet hoor...enz

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:03

Bij veel mensen gaat het ook niet om het effect wat alcohol geeft, maar omdat het lekker is Lachen Een stukje vis smaakt nou eenmaal lekkerder met een glaasje wijn. Of een stukje kaas.. Clown Vind het heel erg voor je wat je hebt meegemaakt. Snap dat je dan huiverig bent met alles wat met alcohol te maken heeft.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:03

Ja maar dan heb jij het over het effect. Ik drink dat glas wijn omdat het lekker smaakt en mijn kaasje er ook lekker door smaakt. Dat is niet iets wat meer wordt met meer glazen, eerder minder.

Het zou wel een probleem worden als ik meer kaasjes ga eten Bloos

*edit* sologirl pleegt plagiaat Clown

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:04

@ TS: de enige die je kan veranderen ben je zelf. Hij moet niet stoppen omdat jij dat wil, hij zou kunnen stoppen omdat hij zelf inziet wat voor een waardeloze drug die alcohol is!

Lief dat hij voor jou zou willen stoppen( althans dat hij dat zegt vind ik lief, hij zal het niet doen, maak je geen illusies) maar dan staat hij er zelf niet achter.

Kom daar niet na 2 kinderen en 25 jaar achter.... Nu ben je nog jong genoeg om een andere relatie te zoeken, dan maar niet zo'n stoere bink, maar een jongen die zichzelf verantwoordelijk kan opstellen!

Helaas ben ik ervarings deskundige, en weet ik precies hoe ze zich achter de drank verstoppen.... Dat wil je jezelf niet aandoen!

Sterkte

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:05

Is alcoholvrij bier geen optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:06

maar die mensen die het alleen doen om het lekker bij het eten kunnen het als het vandaag frietdag is gewoon laten Lachen

Wat ik eerder schreef was: als jij elke dag dat wijntje moet hebben, ben je verslaafd.
Dus als je een avond om wat voor reden dat wijntje niet kunt drinken en er dan aan denkt als zijnde gemis.
Natuurlijk ben je dan niet zwaar verslaafd, geen last tot mensen en geen gevaar voor jezef of een ander, maar wel een vorm van verslaafd.

Dus op die frietdag toch perse later op die avond dat wijntje pakken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:08

Rani007 schreef:
Is alcoholvrij bier geen optie?

Jazeker, dat smaakt prima als ze eraan willen wennen. Maar dat wordt in deze drugscene( hard woord maar het is niet anders) belachelijk gemaakt, zie die conference van onze grote alcaholist uit amsterdam over Buckler bier)

Dus dan horen "ze"er niet bij en dus vertikken ze dat.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:08

En toch ken ik ook genoeg kerels die op jongere leeftijd altijd aan het zuipen/ gebruiken waren. Dat was allemaal jonge branie. Dat zijn allemaal eerder dan ik 'huisje-boompje-beestje-keurige-kerrels-met-een-baan geworden.

Dat enkele uitzondringsgeval is natuurlijk wel uitermate triest. Ik denk alleen dat je via internet nauwlijks kunt beoordelen hoe iemand misschien gaat eindigen.

Overigens: structureel door de weeks meer dan 4 glazen drinken en ieder weekend 3 dagen knetterzat zijn is overduidelijk wel een probleem.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:09

pol013 schreef:
Ja maar dan heb jij het over het effect. Ik drink dat glas wijn omdat het lekker smaakt en mijn kaasje er ook lekker door smaakt. Dat is niet iets wat meer wordt met meer glazen, eerder minder.

Het zou wel een probleem worden als ik meer kaasjes ga eten Bloos

*edit* sologirl pleegt plagiaat Clown

ROFL

Ja ik moet ook eerlijk zijn, zonder mijn kaasjes zou ik niet kunnen leven Haha! Tong uitsteken En dat glaasje wijn elke avond wordt een soort gewoonte. Het worden er niet meer, maar het blijft in je natuurlijke patroon zitten Knipoog Iig alcohol is net als roken en drugs een gevaarlijk gloedje.

Op de dikgedrukte zin doelde ik. Wist hem alleen niet goed te formuleren.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:47

runningkawa schreef:
maar die mensen die het alleen doen om het lekker bij het eten kunnen het als het vandaag frietdag is gewoon laten Lachen

Wat ik eerder schreef was: als jij elke dag dat wijntje moet hebben, ben je verslaafd.
Dus als je een avond om wat voor reden dat wijntje niet kunt drinken en er dan aan denkt als zijnde gemis.
Natuurlijk ben je dan niet zwaar verslaafd, geen last tot mensen en geen gevaar voor jezef of een ander, maar wel een vorm van verslaafd.

Dus op die frietdag toch perse later op die avond dat wijntje pakken.

Mee eens.
Ik drink regelmatig, niet iedere avond, al kost me dat wel moeite Bloos
Als ik door de week drink, zijn dat er 2.

Ik ben verslaafd, maar noem mezelf geen alcoholist.

Mijn vriend is wel alcoholist, liegt erom, drinkt vaak veel meer dan goed voor hem is, kan beslist geen maat houden. Werkt zich ook weleens in de nesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:51

Wat is het verschil tussen verslaafd en alcoholist?
Misschien dat er daarom mis verstanden zijn maar we dus hetzelfde bedoelen? Lachen

Voor mij is dat namelijk hetzelfde Lachen
Alleen zijn er imo verschillende gradaties in alcoholist zijn.
Van iemand waar je geen last van hebt, tot iemand die gewoon irritant of zelfs agressief is.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:07

Wat dacht je van deze: men gaat naar de Karwei, koopt iets van planken oid voor het huis. Volgende dag breng je 3/4 terug onder het mom, rekenfout en je hebt weer 60 euro in de knip waarvoor je stiekem drank koopt, want tegen je vrouw heb je gezegd dat je het bij 2 biertjes per dag kunt laten....

Vrouw ziet alleen de pinbetaling voor de planken en heeft het idee dat hout schreeuwend duur is!

Doe dat een paar keer per maand( ook bij de boodschappen, mag ik 50 euro extra opnemen....) en je gezin betaald rustig 400 euro per maand aan je verslaving, zonder dat ze het weten!

Als je het zo doet ben je niet alleen verslaafd, maar ook alcoholist.
Stiekem, achterbaks, alleen nog vrienden zoeken die eigenlijk hetzelfde probleem hebben, verbergen( heb eens 40 lege flessen onder een mesthoop gevonden in een aangelegde "kelder")

Maar een alcoholist ben je dus al als je iedere dag drinkt!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:09

runningkawa schreef:
Wat is het verschil tussen verslaafd en alcoholist?
Misschien dat er daarom mis verstanden zijn maar we dus hetzelfde bedoelen? Lachen

Voor mij is dat namelijk hetzelfde Lachen
Alleen zijn er imo verschillende gradaties in alcoholist zijn.
Van iemand waar je geen last van hebt, tot iemand die gewoon irritant of zelfs agressief is.

Van wikipedia:
Citaat:
Stadia in de ontwikkeling van alcoholisme
[bewerk] Sociale drinker
De sociale drinker heeft weinig problemen met alcohol en wijdt er niet veel aandacht aan. Een sociale drinker heeft zijn drankgebruik onder controle. Voor deze mensen is het drinken van alcohol van secundaire betekenis. De interactie met andere mensen bij het feestje, de maaltijd, de conversatie zijn interessant, niet het drinken van alcohol. Toch kan hij of zij onbedoeld meer drinken dan voorgenomen is. Dit komt doordat na het nuttigen van alcohol de manier van denken verandert. Een sociale drinker kan zich voornemen 2 biertjes te nemen, omdat hij of zij nog moet rijden, en in sommige gevallen worden het er toch 3 of soms meer. Er zijn ook mensen die het netjes onder controle hebben, maar toch zijn er vaak excuses zoals: "het is al een uur geleden dat ik de laatste heb genomen, dus ik kan wel rijden".

[bewerk] Eerste stadium
De eerste stadia van alcoholisme ervaart men wanneer men problemen heeft gerelateerd aan alcoholgebruik. Men gaat soms stiekem drinken, zich schuldig voelen over het drinken en er veel aan denken. Familie en vrienden beginnen zich soms zorgen te maken over de consumptie van alcohol. Drinken tot men helemaal dronken is, achteraf het zich niet herinneren, de zogenaamde black-out en toenemende tolerantie (meer moeten drinken voor hetzelfde effect) zijn de eerste tekenen van alcoholisme. Men begint het gezelschap te zoeken van de zwaardere drinkers en activiteiten te mijden waar geen alcohol wordt gedronken. Men krijgt problemen op het werk, zoals laatkomen of taken niet goed uitvoeren. Vooral gevoelige personen krijgen hevige angst en spanning als ontwenningsverschijnsel wat pas verdwijnt na het nuttigen van meerdere consumpties. Ook een tremor ( beven/trillen met onder andere de handen) komt vaak voor, vooral als men ook niet (meer) voldoende eet.

[bewerk] Middenstadium
Het middenstadium van alcoholisme kenmerkt zich door een steeds meer onbeheersbare levenssituatie. De alcoholist blijft echter ontkennen dat er problemen zijn. Er wordt steeds meer gedronken dan de bedoeling was. Er wordt gedronken om schuldgevoelens of gevoelens van depressie en ongemak te onderdrukken. En 's morgens om een kater en ontwenningsverschijnselen, zoals beven en hevige angst, te voorkomen of te verminderen. Een arts zal suggereren dat alcoholconsumptie moet stoppen. De persoon zal het proberen, maar vaak zonder succes. Er is vaak sprake van verlies van baan, medische problemen en familieproblemen.

Citaat:
Hoeveel is veel
Het drinken van 3 biertjes per dag wordt nog niet als alcoholisme gezien. Wel is het een eerste fase. Ook het drinken van heel weinig alcohol is al een eerste stadium. Gemiddeld één op de twaalf mensen die alcohol drinken, raken er aan verslaafd.

Als norm voor schadelijk wordt 15 standaardglazen per week gezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:12

op andre sites staat dat alcoholisme is als je denkt het te moeten hebben, of dat nu 1 glas is of 10.
Overigens is ons dat in die tijd ook verteld...

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:17

amondi schreef:
Wat dacht je van deze: men gaat naar de Karwei, koopt iets van planken oid voor het huis. Volgende dag breng je 3/4 terug onder het mom, rekenfout en je hebt weer 60 euro in de knip waarvoor je stiekem drank koopt, want tegen je vrouw heb je gezegd dat je het bij 2 biertjes per dag kunt laten....

Vrouw ziet alleen de pinbetaling voor de planken en heeft het idee dat hout schreeuwend duur is!

Doe dat een paar keer per maand( ook bij de boodschappen, mag ik 50 euro extra opnemen....) en je gezin betaald rustig 400 euro per maand aan je verslaving, zonder dat ze het weten!

Als je het zo doet ben je niet alleen verslaafd, maar ook alcoholist.Stiekem, achterbaks, alleen nog vrienden zoeken die eigenlijk hetzelfde probleem hebben, verbergen( heb eens 40 lege flessen onder een mesthoop gevonden in een aangelegde "kelder")

Maar een alcoholist ben je dus al als je iedere dag drinkt!

Je spreekt jezelf wel tegen. Eerst zeg je dat elke dag een drankje een verslaving is en dat daarna pas alcoholist komt. In je laatste zin zeg je dat iemand die elke dag dirnkt al een alcoholist is. Wat bedoel je nou?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:25

dat is door de post van Antheman duidelijk geworden, bij beide ben je verslaafd en alcoholist, alleen zijn er dus fases( nooit geweten, maar wel helder!)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:35

Tsja dan zijn we het duidelijk oneens.

Geeft ook niets. Ik wilde alleen de TS een iets genuanceerdere kijk geven op het geheel. Niet iedereen is van mening dat regelmatig een drankje doen fout of gevaarlijk is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:39

Ik denk dat als je alcohol MOET drinken omdat je je anders niet meer goed (gaat) voelen je een alcoholist bent.
Niet als je gewoon een biertje ofzo een keer gaat drinken.
Veel mensen drinken standaart een wijntje bij het eten, terras enz terwijl ze in mijn ogen niet verslaafd zijn.
Ze moeten het namelijk niet perse van hun lichaam/verstand.
Ze doen het gewoon omdat ze het gezellig vinden.
Dat is in mijn mening totaal anders dan wat ik het mee gekregen in mijn opvoeding.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:42

amondi schreef:
dat is door de post van Antheman duidelijk geworden, bij beide ben je verslaafd en alcoholist, alleen zijn er dus fases( nooit geweten, maar wel helder!)

Ik lees dat toch echt anders. Knipoog

een sociale drinker is in mijn ogen nl geen alcoholist.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:45

pol013 schreef:
Tsja dan zijn we het duidelijk oneens.

Geeft ook niets. Ik wilde alleen de TS een iets genuanceerdere kijk geven op het geheel. Niet iedereen is van mening dat regelmatig een drankje doen fout of gevaarlijk is.

Iedereen mag van mij op zijn tijd een glas alcohol drinken hoor..... Maar voor een glas cola of koffie zijn ze net zo welkom.

Probleem is gewoon dat heel veel verslaafden zichzelf nog zo graag zien als sociale drinkers....

en de enige die je dan uit de droom kan helpen is een buitenstaander, partner, dokter etc. En die wordt dan te vaak maar buitengesloten en er wordt omgezien naar andere kennissen( meestal vrienden genaamd) die ook meer drinken dan lief voor ze is.

De enige manier om zeker te weten dat je geen alcoholist bent is dan ook om geen alcohol te nuttigen.
Een berenburg als je aan het schaatsen bent, of een kersen bonbon omdat het stiekem lekker is, daar hou ik het bij. In totaal zal ik nog geen halve liter per jaar drinken, terwijl ook ik een glas Port bij kaas erg lekker kan vinden!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:52

amondi schreef:
De enige manier om zeker te weten dat je geen alcoholist bent is dan ook om geen alcohol te nuttigen.
Een berenburg als je aan het schaatsen bent, of een kersen bonbon omdat het stiekem lekker is, daar hou ik het bij. In totaal zal ik nog geen halve liter per jaar drinken, terwijl ook ik een glas Port bij kaas erg lekker kan vinden!

Dus om er voor te zorgen dat je niet verslaafd word, moet je maar niks nemen? Alles verleiding uit de weg gaat?
Bedoel je dat? Clown
Sorry, maar als je een keer een wijntje ofzo wil drinken (zonder dat je verslaafd bent) dan kan dat niet omdat je verslaafd zou kunen worden..
Ik denk dat men zelf moet kijken of die een wijntje aan kan of dat ie er niet meer zonder zou kunnen.
Maar dat is per persoon verschillend en nogal makkelijk gezegd dan moet je maar niks gaan drinken, weet je zeker dat je geen alcoholist bent!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:45

hmm.. dat is heel vervelend..

Mijn ex heeft dit probleem opeens ook. Toen we wat hadden, dronk hij bijna nooit behalve in het weekend 1 of 2 biertjes
En sinds het 4 maand geleden uit is gegaan drinkt hij mega veel. En hoe weet ik dit? Tong uitsteken
Als ik bij hem op bezoek kom, heeft hij 3 kratten in de keuken staan. En dat in 1 week Nors opkijken
Beetje maf

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:49

Tuurlijk kan iedereen een wijntje drinken, iedereen weet voor zichzelf wat wel en niet kan, alleen het probleem bij een verslaafde is dat ze zelf niet willen inzien dat ze verslaafd zijn.
Je kunt ook niet zeggen bij zoveel glazen per dag of per week ben je verslaafd. Ik denk en vind dat je verslaafd bent als je niet meer zonder kan. En daarmee bedoel ik niet dat je niet zonder wil, maar echt niet zonder KAN. En daar zit een verschil tussen waarvan je soms niet meer weet met welke je te maken hebt. Dat je t horen krijgt ik KAN wel zonder maar vind het gewoon lekker om er een drankje bij te drinken.
Doe je die dag daarna hetzelfde (ik las bijvoorbeeld, bij een lekker stukje kaas) En je kunt gewoon een cola'tje erbij nemen is er geen probleem denk ik. Ik kan me voorstellen dat je graag een drankje hebt bij je stukje kaas, houalleen wel het verschil in de gaten tussen het graag willen en het lekker vinden of eigenlijk neit meer zonder kunnen.

Volgens de cijfers de laatste tijd zijn er heel veel mensen alcoholist. Ik ga nu nog elke zaterdag uit, dan drink ik gewoon een hele avond door een drankje. Ben net terug van een jongere vakantie op kos, dan drink ik elke dag vanaf vroeg een drankje, gewoon omdat ik dat lekker vind. Thuis doe ik dat niet en heb je dus weer het bewijs dat je zonder kan.