Hier gelukkig niet aan de orde trouwens
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.TessxSchatje schreef:Ik heb het topic even doorgelezen globaal, en sommige van jullie zeggen, ja als mijn vriend drugs gebruikt weet hij waar de deur is.. Dat is jullie mening, respecteer ik.. Maar waarom zou je hem niet te vrijheid geven, om bijvoorbeeld een keer te blowen (misschien vind hij jou paard ook wel niks, maar dat accepteert hij toch ook dat jij daar heen gaat, miss niet helemaal een goede vergelijking maar toch), als je het het over heroïne of iets dergelijks, vind ik het een ander verhaal, omdat díe drugs zwaar verslavend is.. Maar stel hij gebruikt drugs, en jij komt daar achter, kun je dan niet beter eerst met hem praten.. In hoeverre hij drugs gebruikt, af en toe, of vaker? Want als jij een goede relatie hebt, behalve het drugsgebruik, en je verbreekt het, dan is er de kans, dat hij zich ongelukkig gaat voelen, en zich alleen maar uiteindelijk meer gaat gebruiken. Dit hoeft zeker niet maar de kans is er wel.. Ik zou iig als mijn vriend drugs zou gebruiken, hem eerder helpen, dan hem gelijk de deur te wijzen.. En ja als ze verslaafd zijn kunnen ze egoïstisch worden en zich afsluiten..
Mensen die bezig zijn in afkickklinieken en ziekenhuizen beweren allemaal dat het grootste deel ooit begonnen is met een joint. Een joint is (hier in Belgie) illegaal en eenmaal iets illegaals gedaan, is de stap om verder te gaan met hard drugs gewoon kleiner. Zou jij je eigen leven en principes opgeven omdat je niet wilt dat je Ex zich kapot maakt omdat hij ongelukkig is dat jij weg gaat? Als hij daar zo ongelukkig over zou zijn zou hij 1. zo'n dingen niet verzwijgen. 2. zeggen dat hij wil proberen te stoppen als hij merkt dat je er problemen mee hebt.
Cayenne schreef:Dat stadium sla ik over. Dat heb ik al eens meegemaakt en uit ervaring kan ik je zeggen dat je dan vaak tegen een muur loopt te praten. Zolang de persoon in kwestie niet 100% inziet dat hij een probleem heeft, dan is het dweilen met de kraan open.
die mensen hangen het niet aan de grote klok ivm vele vooroordelen. die doen dat soms thuis, genieten en verder merk je er niks aan. Klara16 schreef:Inderdaad dresslover. Drugs gebruiken is geen oorzaak maar een gevolg van een vatbare persoonlijkheid, moeilijkheden met omgaan met druk,...
Citaat:Iemand die naar drugs moet grijpen om zich te kunnen ontspannen, of om het dagelijkse leven aan te kunnen, heeft problemen.

? DresslOver schreef:Hardlopen of bodybuilden is altijd nog minder schadelijk voor je lichamelijke en geestelijke gezondheid dan drugsgebruik..![]()
Maar wat kan het volgens jullie nog meer zijn dan, als het volgens jullie geen vlucht hoeft te zijn?? ben daar nl. heeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig naar..