de ommekeer komt voornamelijk omdat ik nu vaker bij mijn moeder en haar vriend ben dan voorheen.
en een aantal duidelijke gesprekken doet ook veel goed,gelukkig.
dit wil overigens nog niet zeggen dat ik deze man gelijk 100% vertrouw,ik vertrouw hem zover ik hem kan zien...
hij moet absoluut nog "bewijzen" dat hij het echt goed met mijn moeder meent.
wat betreft mijn "hormonen": ik ben 20 weken zwanger,en ik wist niet dat dat zo'n storm van emotie's kon geven:)
daarbij zal ik het merendeels alleen moeten doen,ook als het kindje dalijk geboren is.
ik heb geen relatie meer met de vader,hoewel we nog wel van elkaar houden.
ik hou voet bij stuk om terug te gaan naar mijn vorige woonplaats,telkens als ik in die plaats kom voelt dat als thuiskomen,als een warme deken.
maar mijn moeder zit natuurlijk ver weg,dus even snel een oppas word lastiger.
wat betreft mijn vader,ik moet daar blijven tot m'n uitkering rond is en ik iets kan huren in de oude woonplaats.
(aangezien ik met een dikke buik erg weinig kans heb op een vaste baan neem ik elke dag dat ik kan werken via uitzendbureau aan,maar ja het loopt niet zo hard).
het aanbod van die vriend van mij geld nog steeds,en ik ben ontzettend blij dat hij niet terug gekrabbeld is.het is voor mij erg fijn om te weten dat er iemand is die me onderdak kan verlenen mocht t escaleren bij mijn vader.
momenteel gaat het wel redelijk.
@poes: hoe hij z'n huishouden runt is mijn een zorg,dat moet ie lekker zelf weten.
maar ik voel me op sommige punten behoorlijk achter gesteld(qua "inrichting" van mijn kamer,maar ook financieel zitten er dingen krom imo),hierover ga ik geen discussie's met hem aan omdat ik toch van plan ben om weg te gaan(voordat m'n kind is geboren).hij weet ook niet hoe hij met mij om moet gaan,hij heeft nooit een echte rol gespeeld in mijn leven.
maar het vreet afentoe wel aan me.
misschien zullen er mensen zeggen dat ik het vruchtje beter weg had kunnen laten halen,en dat was ook mijn eerste gedachte.
echter ben ik er zelf bij geweest,en heb ik er zeer goed over nagedacht.
ik zal wel veel hulp krijgen van mijn ouders(althans,dat hebben ze beloofd) en ik zal een hele hoop dingen niet meer kunnen doen.
dat is een keuze die ik gemaakt heb,en die nu zowieso niet meer terug te draaien is.