Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:46

jiehaaa schreef:
Ik denk, dat als de kinderwens bij 1 van de 2 zo sterk is, en bij de ander geheel afwezig, dat je relatie dan weinig kans van slagen heeft op termijn.

ja maar niet op die leeftijd Knipoog
ze is 18, hallo hee

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:51

Rk: in [***]. Ik pas op nog 3 kinderen daar op trouwens en ze zijn alledrie geweldig. Luisteren perfect Ja Tuurlijk huilen ze weleens (als ze struikelen en languit op straat liggen bijvoorbeeld) en schreeuwen ook (in een winkel het verkeerde gangpad inlopen en bang zijn dat ik weg ben... dan wordt even luid en duidelijk mijn naam geroepen) en ze kunnen ook uit al hun enthousiasme heel hard "visje in het water" gaan zingen als we naar de dierenwinkel gaan visjes kijken Ja. Maar ik kan er ook gerust mee een speelgoedwinkel inlopen, naar iets moois kijken met de kids en zonder morren de winkel weer uit lopen. En kom heel eerlijk gezegd weinig rampenplannen tegen hoor.

Ja, vorige week een jongetje van 10 met zijn jongere zusje alleen in de stad die naar een oude man schreeuwde: pas maar op, of ik graaf het graf van je moeder open en ik spuug haar in de bek!
Maarja, wat moeten kinderen van die leeftijd alleen in de stad? Dan gaat er toch ergens in de opvoeding iets mis.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:52

Tja, baren doet pijn, dat kan ik je wel zeggen.

Maar we leven in de 21e eeuw hoor, leve de epidurale!!!:-)
(Voor ik gans Bokt over me heen krijg, ik had er eentje mét en eentje zonder).

Opvoedprogramma's, ja, soms ligt het antwoord er echt vingerdik op en vraag ik me ook af: 'zie je dat nu niet??' De mijne hebben tot hun 2 jaar heel vaak in de hoek gestaan.. Mijn dochter soms wel 3x op een uur, het deed mij ook pijn hoor, maar het loont uiteindelijk wel.

Nu zijn ze 3 en 5 en ik besef soms dat ze al heel lang niet meer in de hoek hebben gemoeten, omdat het simpelweg niet meer nodig is.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:57

IngridM schreef:
jiehaaa schreef:
Ik denk, dat als de kinderwens bij 1 van de 2 zo sterk is, en bij de ander geheel afwezig, dat je relatie dan weinig kans van slagen heeft op termijn.

ja maar niet op die leeftijd Knipoog
ze is 18, hallo hee

Tuurlijk kan iemand 'bijdraaien', maar er bestaan echt vrouwen die op zeer jonge leeftijd al weten dat ze geen kinderen willen.
Voor deze dames is het zo irritant dat keer op keer geroepen wordt 'dat verandert op termijn wel'
Ook in dit topic lees je keer op keer weer van die reacties.

Eerlijk gezegd vind ik het heel erg goed dat TS richting haar vriend duidelijk aangeeft hoe ze erover denkt. Dat is tenminste eerlijk en oprecht.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:58

odetteke schreef:
Rk: in deventer. Ik pas op nog 3 kinderen daar op trouwens en ze zijn alledrie geweldig. Luisteren perfect Ja Tuurlijk huilen ze weleens (als ze struikelen en languit op straat liggen bijvoorbeeld) en schreeuwen ook (in een winkel het verkeerde gangpad inlopen en bang zijn dat ik weg ben... dan wordt even luid en duidelijk mijn naam geroepen) en ze kunnen ook uit al hun enthousiasme heel hard "visje in het water" gaan zingen als we naar de dierenwinkel gaan visjes kijken Ja. Maar ik kan er ook gerust mee een speelgoedwinkel inlopen, naar iets moois kijken met de kids en zonder morren de winkel weer uit lopen. En kom heel eerlijk gezegd weinig rampenplannen tegen hoor.

Ja, vorige week een jongetje van 10 met zijn jongere zusje alleen in de stad die naar een oude man schreeuwde: pas maar op, of ik graaf het graf van je moeder open en ik spuug haar in de bek!
Maarja, wat moeten kinderen van die leeftijd alleen in de stad? Dan gaat er toch ergens in de opvoeding iets mis.

Zondag in de frituur kwam echt een margi-gezin (sorry maar 't was echt zo) binnen met nogal veel heisa, vooral het zoontje van ong 7. Pas na een kwartier werd opeens uit het niets ingegrepen, maar hoe..??
De man greep heel snel en hard naar de kleine z'n arm en brabbelde iets met z'n tanden heel hard op elkaar. De toestand veranderde niet en de man greep terug naar die jongen en neep zooo hard in z'n arm - ik dacht echt dat ie die jongen ging AFRANSELEN in de frituur. Maar toen zag ie dat ik hen met veel afzicht zat aan te staren en die man ging keihard in zijn eigen hand bijten uit frustratie!!!!!! Ik was echt stomverbaasd. Ik denk dat die jongen er thuis niet goed vanaf gekomen zou zijn.

Misschien een lelijke reactie van mij maar ik dacht meteen: jah, dat wordt er vast zo eentje die op zn' 18e jongeren bedreigd voor hun MP3.... een vogel voor de kat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:01

dat is héél irritant
Ik wist ook altijd al dat ik geen kinderen wilde...ik ben gewoon een dierenmens, geen mensenmens.
En je wordt heel simpel van de mensen die keer op keer zeggen, je veranderd nog wel...
Kunnen hun in mijn hoofd kijken dan?
Kunnen hun voelen wat ik voel, of juist niet voel bij een kind?
Zo respectloos vind ik dat....

Ik denk dat als ik in deventer loop ik heel wat meer etters voorbij zie komen...
Heb wel het idee dat mensen met kinderen dat minder vlug zien, de zijn meer drukte gewend (niet negatief bedoeld)

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:04

Ik vond kinderen vroeger verschrikkelijk, daarna wel prima en nu vind ik ze lief (sommige natuurlijk Lachen ).
Als ik die opvoedprogramma's zie valt me vaak op dat die kinderen wel heel lief zijn als papa en mama eens normaal gaan opvoeden...

We zijn gisteren met mijn vriend, zijn nicht en haar 3 kinderen (0,3 en 4 jaar) naar de Efteling geweest. Als ik zie hoe schattig die kinderen zijn wil ik ook kinderen Lachen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:05

runningkawa schreef:
dat is héél irritant
Ik wist ook altijd al dat ik geen kinderen wilde...ik ben gewoon een dierenmens, geen mensenmens.
En je wordt heel simpel van de mensen die keer op keer zeggen, je veranderd nog wel...

Ik denk dat als ik in deventer loop ik heel wat meer etters voorbij zie komen...
Heb wel het idee dat mensen met kinderen dat minder vlug zien, de zijn meer drukte gewend (niet negatief bedoeld)

Het begrip lief/leuk/netjes opgevoed kind wordt door ouders nogal opgerekt is mijn ervaring.
Vrijwel alle ouders vinden hun eigen kinderen keurige exemplaren...en ze accepteren ook opvallend veel gejengel van andere kinderen.
Blijkbaar toch min of meer afgestompt denk ik dan Haha!
Het zal wel een vorm van overlevingsdrang zijn, want zeg nou zelf anders zul je toch ook gierend gek worden.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:07

Dan ben ik zeker een uitzondering want als ik in de creche van m'n moeder binnenkom, dan VLUCHT ik meestal naar buiten omdat ik het niet kan horen Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:16

lindake schreef:
Aan al die mensen die een hekel hebben aan kids omdat ze zo slecht opgevoed worden: krijg zelf kids en bewijs dat je het beter kunt Lachen.

Excuses bij die reactie. Maar ik bedoelde wat ik bedoelde. Er word zo veel kritiek geuit... maar kunnen mensen die deze kritiek uiten het beter?
Tuurlijk moet je geen kind krijgen om je te bewijzen dat je het beter kunt, dat was inderdaad ongelukkig geformuleerd van mijn kant.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:30

runningkawa schreef:
Ik zou zo'n kind opvoeden als een paard....en lastige paarden hebben bij mij een probleem..maar zijn vaak daarna vrij lief...
Denk niet dat een kind zo blij is met mij als moeder, met de vergelijking van de moeders van nu die overal in dialoog gaan...

haha, ik denk dat ik hetzelfde zou zijn! Denk dat t kind een hekel krijgt aan mij, en voor alles naar paps gaat (mijn vriend is veuls te makkelijk met alles, dus dan vast ook)
Zou btw ook niet vies zijn van af en toe een klats om de oren, heb ik zelf ook gehad en nooit slechter van geworden, maar al die betuttelende mensen tegenwoordig, die meteen 'mishandeling' erop plakken..GRR!
Moet je eens kijken hoe braaf die kids vroeger waren, als ze niet luisterden kregen ze gewoon een pak slaag, dus dan hou je je wel braaf! Nu ist gewoon proberen en proberen en wachten totdat er urenlang met je gekletst gaat worden dat het niet mag, en niet lief is en blablabla...
Het eerste gedeelte is allang weer vergeten als je klaar bent.

Ik ben voor een snelle, simpele en duidelijke aanpak!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:34

runningkawa schreef:
dat is héél irritant

Ik heb nieuws voor jullie; ik ben zelf zo'n iemand Haha!
Ben nu 34 en wist al op m'n 1e bij wijze van dat ik geen kinderen wilde, en dat is nu nog zo.

Maar er zijn ECHT heel veel mensen die er zo over denken op jouw leeftijd (niet die van rk maar van de ts) en dat die mensen later echt bijdraaien, ik ken er GENOEG voorbeelden van)
Dat bedoel ik en bedoel daarmee; wees voorzichtig met wat je roept en evt nu al een relatie opgeven daarom....lijkt me nogal voorbarig

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:38

Ik wist ook al altijd dat ik geen kinderen wilde. En dat gezeik van anderen wordt ik af en toe wel zat ja. Of heb je eens wat teveel gegeten wordt er meteen gevraagd of je zwanger bent...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:40

Jaa, vroegah was het zoveel beter
En wat leer je daarvan? Dat als iemand iets doet wat jou niet aanstaat je mag gaan meppen. Het is niet voor niets dat kinderen die zelf mishandeld worden zich vaak agressief gedragen en later dit zelf ook gaan doen. Ik ken genoeg mensen die prima volwassenen zijn geworden (en ook nog leuke kinderen zijn geweest) zonder ooit ook maar 1 tik gehad te hebben hoor! Het probleem zit hem niet in de manier van coorigeren denk ik, maar uberhaubt in het corrigeren. Genoeg ouders die hun kinderen van nog geen 10 tot 's avonds laat buiten laten spelen (en dan bedoel ik niet tot 7 uur) die boos worden op een volwassene die hun kind aanspreekt op zijn lawaaierigheid en vernielzucht. Van dat soort gedrag van ouders krijg je nu echte mormeltjes Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:43

ik heb vroeger ook wel eens een draai om de oren gehad..mar heb echt niet de neiging om in een woordenwisseling te gaan meppen hoor...maar wel geleerd dat is als kleine niet overal met de snebbel tussen moest zitten en nee ook nee was.

Dat wordt tegenwoordig zo overtrokken een corrigerende tik...is meteen mishandeling en idd de noemer je leert niet praten...
Nou heeft er niets mee te maken hoor....
Watjes gedoe van nu...honderd keer uitleggen dat iets echt niet kan..kom aan, luisteren... en wie niet luisteren wil moet maar voelen... (en dan heb ik het niet over meppen die blauwe plekken geven, maar een tik waar je van schrikt, net als je paard als hij eens niet aan het been is Haha! )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-08 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:44

Je bent niet de enige, ik vind baby's leuk, totdat ze groter worden. ( en helaas worden ze dat )
Ik ben samen met mijn vriend naar disney geweest, maar echt.. ik werd niet goed van die kinderen daar.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:00

Nou nou, wat een taal hier af en toe...

Ik wil zelf ook (nog) geen kinderen. Ik ben me heus wel bewust dat de hormoontjes ooit met me op de loop kunnen gaan, maar niet nu. Ik ben nu 23, word al snel 24.

Natuurlijk kom ik ook onopgevoede, afgrijselijke monstertjes van kids tegen.
Maar ik zie ook lieve kinders hoor; laatst nog een verrukkelijk ventje in een buggy, die al heel lang met moeders in de rij stond te wachten. Dat manneke gaf geen krimp, keek vrolijk om zich heen met die mooie blauwe oogjes en was hardstikke happy. Zelfs mensen die niet van kids houden, zouden deze kleine man heus niet storend hebben gevonden.
Echt zo'n kleine die je wel een dikke knuffel zou willen geven omdat hij zo gemakkelijk is. De trotse moeder vertelde me dat hij altijd zo lief was, en zo rustig.
Toen zei ik al; zo zouden ze allemaal moeten zijn!

Wat openbare borstvoeding enzo betreft snap ik ook het probleem niet. De meesten hier zouden geen probleem hebben met topless zonnen, maar een moeder die haar kind voed is ineens walgelijk? Nee hoor, dat mag van mij best. Een rustig drinkende baby is geen vervelend gezicht, en die borst stoort me totaal niet.
Een ander verhaal is het verschonen; doe dat wel even privé, en ergens waar een ander er geen last van heeft.

Kinderen zijn (zeker voorlopig) niets voor mij. Ik zie het totaal niet zitten. Toch krijgt een vriendin binnenkort een baby en ik leef ontzettend mee.
Maar oppassen...? Nee, ik heb dat vroeger gedaan, ik doe het liever niet weer... Ik vond het toen écht NIET leuk. Ik heb er gewoon totaal geen gevoel bij.

Tussen kinderen HATEN en ze niet WILLEN zit ook nog een heel verschil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:04

topless zonnen..nee ook niet mijn ding..hou die dingen gewoon voor jezelf.
Meeste mannen vinden dat ook aantrekkelijker, kunnen ze nog raden wat er zit..ipv alles maar zien hangen...

ik vind dat gesmek in een restaurant dus wel storend..
breng dat kindje gewoon naar een oppas...maar nu moet alles en iedereen maar mee gesleept worden en denkt men ook nog overal aan deel te moeten nemen...
Want wat laten voor de kleine is niet in..en dat andere mensen er niet van gediend zijn..pech... kids zijn de wereld en owee die er wat van zegt....

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:11

En ik blijf mij afvragen... kunnen al die mensen die hier zo veel kritiek uiten het beter Lachen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:13

Ik ben vier weken geleden ook mamma geworden en vanaf dag één begon de opvoeding hoor - nee is NEE en nee blijft nee en is altijd NEE. Niet zeuren, niet janken om niks en geen ongewenst agressief gedrag.

Tja, tis wat, zo'n Jack Russel pup Haha!

*ik ben dus ook een dierenmens*

Zonder gekheid - Ik wil dus ook geen kinderen en ik mag het gewoon zeggen want ik ben 34 en als ze nú nog niet rammelen, dan rammelen ze nooit niet meer denk ik Knipoog

Mijn dieren zijn mijn kinderen en als ik zie hoe ontzéttend goed opgevoed ze zijn.... tenminste diegenen die van jongs af aan bij mij zijn, de shetlander die ik gekregen heb op latere leeftijd is een probleemjong en is met geen mogelijkheid te corrigeren. Is vanaf zijn jeugd af aan gewend geweest om alles te krijgen wat hij wilde waarschijnlijk en gedraagt zich nu ook zo. Verschrikkelijk.....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:16

lindake schreef:
En ik blijf mij afvragen... kunnen al die mensen die hier zo veel kritiek uiten het beter Lachen.

Ik heb niet de behoefte het beter te doen
Zou alleen liever zien dat de omgeving minder last van andermans kinderen heeft.
Overlast (huilen, jengelen, maar ook te hard praten, overheersend aanwezig zijn, irritante stemmetjes etc.) van kinderen is blijkbaar breed-maatschappelijk geaccepteerd.

Ik zorg dat mensen geen overlast hebben van mij dieren, laat ouders zorgen dat ik geen last heb van hun kroost.
That's it...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:16

lindake schreef:

ik hoef het niet beter te kunnen...
De vraag is kunnen mensen tegenwoordig hun koters opvoeden..en dan kun je zeggen 80% niet...
En ik hoef daar niks te bewijzen..ik val immers niemand lastig.... dus bewijs zelf maar dat je bij die 20% hoort..dat is belangrijker dan de boel omdraaien

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:17

lindake schreef:

Ik sla mezelf niet op de borst, maar ik weet van mezelf dat ik een consequent persoon ben, streng doch rechtvaardig. Ik heb bepaalde normen en waarden en daar wijk ik niet van af.

De hele dag door snoepen? Zou bij mij geen plaats vinden, wat anderen ook zeggen of er over zeuren.
Brutale mond? Proberen ze maar één keer?
Zeuren? Je kunt ophouden en anders krijg je een réden om te janken.
Janken om niks? Je kunt ophouden anders zie boven....
Dreinen, agressief gedrag, slaan, schoppen.... kregen ze dubbel en dwars terug op hun bordje en respect voor de ouders werd duidelijk geleerd. Mijn en Dijn zou iets zijn wat een regel in het huis was.

Gewoon netjes, beleefd zijn, met twee woorden spreken, respect voor ouderen, eigenlijk gewoon opgevoed. Geen geschreeuw, gedrein en geklier. Spelen en ravotten mag, maar ook leren om stil te zitten als het moet. Is toch heel normaal? Zoals je een paard opvoed, kun je een kind ook opvoeden, niets mis mee.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:18

En idd... ik zorg er ook voor dat niemand last heeft van mijn dieren, ik wil dus ook geen last hebben van andermans kinderen... simpel toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:20

maar dat is teveel gevraagd...

Je moet er maar tegen kunnen dat andermans kinderen vervelend zijn..ze zijn onze toekomst en dat soort blaat krijg je dan om je oren...

Maar owee als mijn hond eens zou blaffen (wat hij niet doet) dan word de politie gebeld voor geluidsoverlast....