Depressieve jongeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Depressieve jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:14

iedereen gaat er anders mee om, en het is dat jij die ervaring hebt dat jij er zo tegenaan kijkt. Ik zie het anders, en ik zit niet dagelijks met iemand die zelfmoord wil plegen.. dus zoveel ervaring heb ik er niet mee. Maar wat ik dus wou zeggen was, dat tegenwoordig het lijkt alsof veel jongeren snel depressief zijn. en dat komt volgens mij door het internet. Hoe je kan zien of het echt of nep is weet ik niet, en ik zal er heus voor zorgen dat iemand niet zomaar zelfmoord pleegt omdat ik diegene niet geloof, ik denk wel.. maar zeg niet altijd:)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:15

Oke even snel gelezen.
Ik heb best veel jonge meiden om me heen en heen gehad en het valt me wel op dat het woord depressief snel genoemd word.
Op donderdag zijn ze te depressief om naar school te gaan maar vrijdag avond is de depressie als sneeuw voor de zon verdwenen en staan ze weer lachend in de kroeg om vervolgens maandagochtend weer depressief te zijn.
Daarnaast vind ik ook dat pubers van tegenwoordig al snel "geen aandacht genoeg krijgen" en pakken problemen van ouders aan om er hun probleem van te maken.
Dit valt me ook erg op bij het wat "minder milieu"
Heb ooit op een stal gestaan waar werkelijk ieder pubermeisje wel depressief was en zelfmoord wilde plegen.
Er is er geeneen die het gedaan heeft.
Die het hardste gillen om aandacht zijn degene die het meeste van zichzelf houden en echt die stap niet maken.
Weet je welke gevaarlijk zijn voor zichzelf?
De gene die nooit wat zeggen en nooit klagen,degene die niet opvallen tot het moment dat "weg"zijn............... Knipoog

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:20

Meetje.. Dit vind ik in jouw punt hoe jij t ziet logies denk ik als ik het goed begryp..Tong uitsteken

En Pinut.. Ik heb een x op een site gezeten een jongen zij savonds ik zie t echt niet meer zitten.. enzo.. vervolgens ging 1 of andere knurft.. hem de grond in douwen.. Dag daarna krijgen we bericht.. Men zoon ligt godver in t ziekenhuis door dat poedersuiker.. Hij had zen polsen door gesneden.. Mijn punt is.. Ook al lijkt het niks, of nep ! Doe wat je kan doen ! Bied ene luisterend oor.. is dat nou zo moeilijk !?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:36

Niinatjuh schreef:
Meetje.. Dit vind ik in jouw punt hoe jij t ziet logies denk ik als ik het goed begryp..Tong uitsteken

En Pinut.. Ik heb een x op een site gezeten een jongen zij savonds ik zie t echt niet meer zitten.. enzo.. vervolgens ging 1 of andere knurft.. hem de grond in douwen.. Dag daarna krijgen we bericht.. Men zoon ligt godver in t ziekenhuis door dat poedersuiker.. Hij had zen polsen door gesneden.. Mijn punt is.. Ook al lijkt het niks, of nep ! Doe wat je kan doen ! Bied ene luisterend oor.. is dat nou zo moeilijk !?

Ja en dat is juist het punt.
Ik heb ook een tijd dat geklaag aangehoord maar op een gegeven moment werd ik er zowat deprie van ( sta gelukkig sterk in mijn schoenen).
Wij zijn er niet voor opgeleid om voor psychiater te spelen en problemen aan te pakken.
Daarnaast heeft de jeugd er van tegenwoordig ook een handje van om steen en been te klagen maar een oplossing zoeken ho maar.
Waarom gaan ze dan niet naar een echte psychiater als het allemaal zo erg is?
Nou omdat die meteen er doorheen prikt dat het aandachtvragerij is.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:39

ik heb ook een vriendin die alles doet om aandacht te krijgen vaak ook met de zin: Ik denk dat ik van de brug af spring !

ikzelf ben nogal nuchter met zulke praatjes ik vind het gruwelijk dom wat ze zegt omdat het toch niet waar is en ze gewoon schreeuwt om aandacht dus heb pas geleden gezegt is goed zeg maar welke brug je wilt hebben dan regelen we wel ff dat je daar komt (heel slecht van me ik weet het ) maar mevrouw heeft het er nu nooit meer over Lachen

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:47

Ik luister wel altijd naar andere mensen.. Wat er ook is.. Ik mag wel geen psychiater zijn.. Maar ik weet dat het heerlijk is om dingen even kwijt te kunnen ergens bij iemand.. het liefst als je iemand niet kent..

Nu zeg je dood leuk de jeugd.. Maar wist je dat volwassen daar een primá voorbeeld voor vormen? ik zit met 23 kinderen in een klas nou volgens mij heb ik al van 10 kinderen gehoord.. Nee, men moeder kan me niet halen ze heeft een Burn Out.. Dus wat nou de jeugd? En Dan strijk je alles over 1 kant.. Dat is niet eerlijk.. Ik zoek zelf juist gráág naar oplossigen.. Dus ben ik dan auto. geen jeugd meer??

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:15

Ja maar je hebt altijd zwakker mensen ergens tussenin zitten.
Als ze ongesteld zijn zijn ze depressief,zegt hun werkgever een keer geen dankjewel voor het geleverde werk dan hebben ze een burned out.
De maatschappij speelt niet in op zulke mensen want die speelt in op mensen die niet zeuren en doorgaan.
En dat is ergens ook wel terecht want anders zou je achteruit gaan ipv vooruitgang boeken.
Feit is ook dat ze teveel willen.
Ze willen en 3 kinderen en fulltime werken en 2 keer per jaar op vakantie en een nieuwe grote wagen voor de deur en een klein autootje waarmee ze overal kunnen parkeren en 2 keer per week naar de fitness en uiteraard nog allemaal sociale contacten onderhouden.
Ja en als je dan een keer je grote teen stoot is dat een tegenvaller want het stond niet in de planning en heb je een burned out Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:36

pff, je moet dan dus iedereen helpen, en letten op wat je zegt? Anders heb je de kans dat diegene door jou zelfmoord pleegt? Ik weet t niet hoor. Natuurlijk help ik mensen, en ik vind jouwn voorbeeld niet toepasselijk naar mijn opmerking. Ik help mensen namelijk ook om ze erdoorheen te duwen, om te zeggen KOM OP! ga verder. en niet van: ohh, wat ben je zielig, jah, je hebt t heel erg.. Maar dan zeg ik: Kop op! kijk eens naar de leuke dingen, en onderneem dan dingen met diegene zodat ie er niet aan denkt. Ik ben geen dr. Phill, maar ik zal mensen nooit de grond zover intrappen dat ze zelfmoord plegen, dus..

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:37

Meetje.. Whaha.. Sorry.. Ik vind het écht gewoon mooi hoe je dat zegt.. Tong uitsteken

Maar het zou ook niet slecht zijn voor de maatschappij om mensen weer es even MENS te kunnen laten zijn.. En mensen gewoon weer even lekker gevoelig laten.. toch??

In elk geval.. Volgens mij kunnen we er jaren over door discuseren.. Maar.. IK vind.. dat je of het nou aanstellerij is of niet.. Een persoon moet helpen..

xNina

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:39

ik denk dat dat aan de situatie ligt:) Ik kan namelijk zeggen dat ik niet iedereen help, heb ik geen zin en geen tijd voor. Bijv. zwervers, die zitten in een heel diep dal.. Help jij ze?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:44

Als een zwerver op straat naar mij toekomt omdat hij zen verhaal graag zou kwijt willen én ik heb niks beters te doen.. Ja.. Hoezó zou ik niet?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:45

Meetje22 schreef:
Ja maar je hebt altijd zwakker mensen ergens tussenin zitten.
Als ze ongesteld zijn zijn ze depressief,zegt hun werkgever een keer geen dankjewel voor het geleverde werk dan hebben ze een burned out.
De maatschappij speelt niet in op zulke mensen want die speelt in op mensen die niet zeuren en doorgaan.
En dat is ergens ook wel terecht want anders zou je achteruit gaan ipv vooruitgang boeken.
Feit is ook dat ze teveel willen.
Ze willen en 3 kinderen en fulltime werken en 2 keer per jaar op vakantie en een nieuwe grote wagen voor de deur en een klein autootje waarmee ze overal kunnen parkeren en 2 keer per week naar de fitness en uiteraard nog allemaal sociale contacten onderhouden.
Ja en als je dan een keer je grote teen stoot is dat een tegenvaller want het stond niet in de planning en heb je een burned out Knipoog

De massa wel, maar niet alle mensen..
En voor deze mensen wordt het knap moeilijk gemaakt imo..

En ja ik denk wel dat de tieners het van nu moeilijker hebben als dat ik dat had. Al merkte ik het wel op de middelbare school. Ik was verhuisd, het systeem was anders de mensen waren anders. Het voelde alsof ik terug in de tijd ging. Ik kon niet mee komen, voelde me alleen en achteraf denk ik dat ik toen wel depressief was geweest. Er was een hele druk op mij maar niemand die ook vroeg wat het was of waar het vandaan kwam. Ik heb bloedtesten gedaan waar niets uitkwam dus het kwam wel tussen mijn oren vandaan.. 1 jaar later ging ik naar het mbo een heel stuk onder mijn niveau maar ik was wel gelukkig. Wat ik met mijn verhaal wil zeggen is dat iedereen er maar een antwoord op heeft maar niemand maar dan ook niemand vraagt wat het werkelijk is. En ik denk dat de jeugd van nu helemaal het idee heeft dat ze aan hoge eisen moeten voldoen om erbij en in de maatschappij te horen.
Diep triest en schrijnend eigenlijk..

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:51

Hanneke.. Woow Dat is het antwoord dat ik grotendeels zocht.. Lachen Inderdaad.. Der zijn veel eisen.. Zoals Je moet : Zorgen dat je goede vijfers hebt, je kamer 24/7 opgeruimd je wilt je ouders niet teleurstellen, geode vrienden, knap zijn, populair zijn.. Pfft.. Damn it..

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:57

Ik ben het er mee eens wat ik ergens las dat jongeren zich heel snel als depressief zien,
Zelf was ik het wel omdat het uit ging (stom stom stom hij was het niet waard) ik zag het niet meer zitten het had geen zin meer blablabla, na maanden ben ik er eindelijk overheen maar afentoe krijg ik nog wel rotgevoel als ik iets lees van hem bijvoorbeeld op hyves, maar dat is geen depressiefheid natuurlijk.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:03

Niinatjuh schreef:
Hanneke.. Woow Dat is het antwoord dat ik grotendeels zocht.. Lachen Inderdaad.. Der zijn veel eisen.. Zoals Je moet : Zorgen dat je goede vijfers hebt, je kamer 24/7 opgeruimd je wilt je ouders niet teleurstellen, geode vrienden, knap zijn, populair zijn.. Pfft.. Damn it..

Ik wist wel dat je dat antwoord zocht Tong uitsteken
Nu nog geen spelfouten maken Knipoog en dan kom jij er ook wel *LOL*
Nee dat is even overdreven maar ik ben echt blij dat ik niet in deze tijd in jullie schoenen sta. Er stond een mooie spreuk in een westfriese kalender die ik in de wc heb Clown En waar het op neer kwam is dat ouders hetgene willen meegeven aan jongeren wat ze zelf niet hadden, maar ze vergeten mee te geven aan de kinderen wat ze wel hadden. Dat vind ik echt een Afgod spreuk. Ouders geven vaak wel aan kinderen het materialisme ( materiale dingen )mee wat ze zelf niet hadden maar het gevoel ontbreekt vaak.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:34

Niinatjuh schreef:

Oke maar was dat een jaar of 15 geleden ook niet zo?
Moest je ook zorgen voor goede cijfers,je kamer opruimen,,er leuk uit zien,oma tevreden houden en weet ik veel watvoor dingen.
Maar ons ging het ook goed af.
Je zeurde niet en je werd al helemaal niet overspannen.
Dan rest dus de vraag of de jeugd van tegenwoordig misschien teveel over het paard is getild?
En nee de smoes toen sprak je niet over je gevoelens gaat mooi niet op.
Ik heb het over 15 jaar geleden een puber zijn,niet over 200 jaar geleden Knipoog

Maaartss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:44

Kweet niet hoor. maar waarom zou het door het internet komen. ik heb een vriendin die is helemaal vant pad af. door allerlei rotzooi. en okee ik heb et er af en toe moeilyk mee maar dat betekent niet dattik gelijk de 1ste de beste flat beklim om er vanaf te springen. bij sommige mensen word het inderdaad wel zo erg dat het wel gebeurd. maar dan hoeft het nog steeds niet door het internet te komen.

ben het verder met Meetje eens Knipoog

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:13

Meetje, ik denk niet dat we over het paard zijn getild. Ik denk dat juist de generatie voor ons teveel van ons verwacht. Ze konden het zelf toch zo makkelijk aan? Dit is overigens geen persoonlijke aanval, hoor, maar zoals ik het zie.

Ik denk dat één van de grootste oorzaken dat jongeren momenteel een stuk ongelukkiger zijn, ligt bij de media. Tegenwoordig heb je honderden tv-series. Natuurlijk gaat het daarin geen van de hoofdrolspelers goed af - daar draait het tenslotte allemaal om - maar er zijn ook heel veel dingen waarmee we voor de gek worden gehouden. Perfecte outfits, mooie gezichtjes, prachtig haar, fantastische vriendjes, ga zo maar door. En juist omdat de series nu alleen maar mooier en realistischer worden, ga je jezelf daar heel erg mee vergelijken. En als je dan bedenkt dat er eigenlijk amper meiden zijn die in eenzelfde wereld leven als Blair Waldorf uit Gossip Girl, dan gaat er toch wel een belletje rinkelen. Want zij zien allemaal ook wel dat wat ze zo graag willen, niet te bereiken valt. En omdat je voor je gevoel zoveel mensen om je heen ziet die het wel hebben (in de series dus), ga je je ongelukkig voelen. Dat wil niet zeggen dat dit de enige reden is, hoor, maar het is denk ik wel een verklaring waarom jongeren minder tevreden zijn met wat ze hebben. Er wordt hun altijd wat onder de neus gedrukt dat ze niet hebben.

Verder is de hele mentaliteit onder jongeren veranderd. Dat gebeurt nou eenmaal. Jongeren gaan niet meer met elkaar om zoals dat tien jaar geleden gebeurde.

Overigens denk ik inderdaad ook wel dat het woord depressief en poedersuiker te snel worden gebruikt. Soms heeft iemand gewoon zijn dag niet, of voelt 'ie zich niet helemaal oké. Maar meestal gaat het de dag daarna een stuk beter. Dat zijn dan ook alweer honderden 'depressieve jongeren' die je van je lijstje kunt schrapen. Dan heb je natuurlijk ook de jongeren die om aandacht schreeuwen, wat ook niet altijd negatief hoeft te zijn. Sommigen willen inderdaad gewoon de aandacht, anderen weten gewoon geen andere weg meer dan om op deze manier hulp te vragen. Maar inderdaad denk ik ook dat er steeds meer jongeren komen die zwijgend toekijken hoe de wereld aan hen voorbij gaat en dan bedenken dat ze zich er niet prettig bijvoelen. En dat soort binnenvetters, dáár moet je je zorgen om maken. Ik geloof ook dat er tegenwoordig juist mínder over je gevoel wordt gesproken dan 10 jaar geleden. Stel je voor dat je vertelt dat je diep ongelukkig bent, dan ben je nog minder dan dat meisje waar jij op wilt lijken omdat zij zo ontzettend gaaf is. Het is moeilijk uit te leggen, het is echt iets dat je moet begrijpen.. Jongeren van mijn leeftijd kennen het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:26

Ik ben het wel met meetje eens hoor
Toen moest je ook goede cijfers halen
Toen had je ook popi jopies in de klas die de norm stelde
Toen moest je je kamer ook opruimen (en mee werken gewoon in huis)
Ook toen was je onzeker in je pubertiet over wie je was, of je er wel goed uitzag, wat een ander er van dacht...at is allemaal echt niet veranderd...

Maar toen zat je gewoon een poos niet lekker in je vel...ach had iedereen wel eens...
Nu is het een ziekte, zijn mensen depresief...
Wij zaten toen gewoon in de put..en ja wel eens langer als even...

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:28

Ukkiee schreef:
Meetje, ik denk niet dat we over het paard zijn getild. Ik denk dat juist de generatie voor ons teveel van ons verwacht. Ze konden het zelf toch zo makkelijk aan? Dit is overigens geen persoonlijke aanval, hoor, maar zoals ik het zie.

Ik denk dat één van de grootste oorzaken dat jongeren momenteel een stuk ongelukkiger zijn, ligt bij de media. Tegenwoordig heb je honderden tv-series. Natuurlijk gaat het daarin geen van de hoofdrolspelers goed af - daar draait het tenslotte allemaal om - maar er zijn ook heel veel dingen waarmee we voor de gek worden gehouden. Perfecte outfits, mooie gezichtjes, prachtig haar, fantastische vriendjes, ga zo maar door. En juist omdat de series nu alleen maar mooier en realistischer worden, ga je jezelf daar heel erg mee vergelijken. En als je dan bedenkt dat er eigenlijk amper meiden zijn die in eenzelfde wereld leven als Blair Waldorf uit Gossip Girl, dan gaat er toch wel een belletje rinkelen. Want zij zien allemaal ook wel dat wat ze zo graag willen, niet te bereiken valt. En omdat je voor je gevoel zoveel mensen om je heen ziet die het wel hebben (in de series dus), ga je je ongelukkig voelen. Dat wil niet zeggen dat dit de enige reden is, hoor, maar het is denk ik wel een verklaring waarom jongeren minder tevreden zijn met wat ze hebben. Er wordt hun altijd wat onder de neus gedrukt dat ze niet hebben.

Nee de jeugd weet zelf altijd zo goed op te sommen wat ze niet hebben.
Ze hebben een nintendo DS,paystation 2 maar geen WII dus zijn ze zielig.
Want die laatste heb je nodig om je reputatie hoog te houden.
En ja je kunt alleen maar gelukkig zijn als je eruit ziet als dat opgesmokte mokkel op MTV.
Ze kunnen niet eens zijn wie ze willen zijn zeggen ze,maar anderzijds willen ze allemaal iemand zijn die ze niet kunnen zijn.
Heet zoiets een verdraaid zelfbeeld of is het gewoon jezelf moeilijk/onmogelijk maken?
Dan ben je in mijn ogen gewoon zwak.
Is het nou zo moeilijk gelukkig te zijn met je playstation2 ipv te kijken naar alles wat je niet hebt.

*Ik heb een mooi huis maarik heb geen huis met eigen stallen en een eigen rijbak
*Ik heb een hele mooie wagen maar ik heb niet de nieuwste RAV
*Ik heb mooie dochters maar ik heb geen dochters die op de catwalk van Milaan huppelen
*Ik heb een mooi wit paard maar ik heb geen zwart paard die op Grand prix niveau loopt.

Goh en na dit lijstje ben ik nog steeds niet overspannen van alles wat ik niet heb Knipoog Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:30

de jeugd heeft tegenwoordig rechten dat is wat ze wel hebben...en die weten ze maar wat makkelijk op te sommen...plichten..das wat anders...dan zijn ze ziek..

(nee niet allemaal Lachen )

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:33

Ja en das het grote probleem Kawa,ze willen overal recht op hebben maar ze kunnen nergens mee omgaan.
Recht verdien je pas als je ook je verplichtingen doet.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:46

een prangende discussie. ik vind absoluut niet dat je iemand de vinger kan wijzen, iedereen gaat verschillend om met ervaringen.
toch merkte ik (ben dan een jongeman) dat meisjes veelal dergelijk verdrag vertoonde, waarbij vaak aandacht een belangrijke rol speelde. Maar echter denk ik dat het eerder het communiceren was waar het fout ging, zeker in de puberteit. iedereen was tegen ze, dus uiteindelijk zoeken ze een luisterend oor. ik ben van belgie en heb tijdens men middelbare studies twee keer een zelfmoord in de klas gekend. een keer een meisje een keer een jongen. vooral bij die jongen kwam het eerder als een verassing, want in tegenstelling tot dat meisje leek hij altijd de optimist. dus mss liever iemand die om 'aandacht vraagt' dmv uitspraken als ik ga zelfmoord plegen als lokroep. dan iemand die echt met iets zit en het te hard verbergt. uiteindelijk is zelfmoord iets dat ik niet kan vatten, omdat ik daar nooit mee geworsteld heb en me dus niet zal kunnen voorstellen om zoiets te ondernemen. echter denk ik dat zij die het effectief doen een echt heel diep moeten zitten, en waarschijnlijk alsnog dit zien als een lokroep om aandacht erkenning of wat dan ook.
Tijdens men lessen psychologie aan de universiteit bleek ook dat de meeste die een zelfmoordpoging ondernemen dit ook effectief doen om deze reden, en dus niet om echt eraan onder door te gaan.
Ik blijf het een moeilijk onderwerp vinden, omdat het een beetje afhankelijk is van allereerst je eigen karakter, maar ook door ervaringen, omgeving en algemeen de maatschappij. zeker in je tienerjaren ben je te hard naar op zoek, en ben je dus vatbaarder voor dergelijke toestanden denk ik.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:17

Ik ben 'depressief'.. Niet zozeer depressief maar ik heb wel een stoornis wat nauw verwant is met depressie. En dat heb ik al 5 jaar ongeveer.
Ik zeg wel elke keer als mensen vragen waarom ik in een psychiatrisch kliniek zit, dat ik maar gewoon depressief ben, dat begrijpen ze veel beter. Want dysthyme-stoornis zegt hun niks en bij identiteitsstoornis denken ze aan hele andere dingen dan het zo is.
Ik heb serieus een klote tijd van 5 jaar gehad en dat gaat nu nog steeds door.. Ik heb mijn diploma na 6 jaar nog niet, ik ben gestopt met school omdat ik het niet meer aan kon, ik weet niet wat ik moet met mijn toekomst.. En daar baal ik ontzettend van maar de nadeel is dat ik nu ook niet zoveel kan werken, geloof me, ik ga niks liever doen dan hele week werken. Maar als ik dat doe, kan ik een enorme terugslag verwachten.

Mijn ervaring met 'depressieve' mensen is dat ze vaak wel depressief zijn of een flink probleem hebben.
Dat flinke probleem is vaak dat de persoon zelf flink aangepakt mag worden, voor mijn part mogen ze zulke mensen heel goed behandelen met psychiatiers, psychologen. Kunnen ze meteen goed naar zichzelf gaan kijken en ontdekken waarom ze zo om aandacht schreeuwen en kinderachtig doen. (op mijn school zijn de 50% van de meiden zo.. Heb hun vaak genoeg kunnen laten zien dat het erger kan zijn.. Vaak zijn ze dan ook meteen opgehouden met zulke zielige gedoe.) Echt ik had op gegeven moment echt bloedhekel aan hun, hun hele arm onder krasjes van niks en dan de hele school vertellen dat ze hebben gesneden.. En 3 dagen geleden hebben ze allemaal geen krasjes meer en er komen ook allemaal geen nieuwe bij.. En hele school vertellen dat ze zich dood gaan zuipen, en volgende dag niet eens met kater op school komen.. Leraren pesten, verschikkelijk kinderachtig doen waardoor iedereen zin heeft om hun een goede klap op hun hoofd te geven.. Dom praten en heel erg happy zijn en als ze iets moeten doen wat ze niet leuk vinden zijn ze opeens depressief..
(ik hoop maar dat ik hun goed heb beschreven.. Ik kan wel een boek over zulke meiden schrijven)

Maar aan de andere kant moet je zulke mensen ook wel ergens serieus nemen, van sommige zie ik direct dat het nep is maar van sommige weet ikg ewoon dat ze niet zomaar om aandacht vragen. Zorg ervoor dat ze goede hulp krijgen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:09

Ehm.. Zóóó heb mezelf weer even bij gelezen. Als je in de vorige generatie een tijdje ongelukkig was... Dan kón dat gewoon.. En dan had je niet internet om dat op te zetten en zo snel contact met verkeerde jongens..

En tsja.. NIEMAND heeft het perfecte leven.. Niemand is perfect slank, knap, rijk, perefect vriendjes perfecte alles.. Maar als je jezelf bent.. ben je op de goede weg van perfectie.. Maar dan wel je eigen soort perfectie..