Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Niinatjuh schreef:Meetje.. Dit vind ik in jouw punt hoe jij t ziet logies denk ik als ik het goed begryp..![]()
En Pinut.. Ik heb een x op een site gezeten een jongen zij savonds ik zie t echt niet meer zitten.. enzo.. vervolgens ging 1 of andere knurft.. hem de grond in douwen.. Dag daarna krijgen we bericht.. Men zoon ligt godver in t ziekenhuis door dat poedersuiker.. Hij had zen polsen door gesneden.. Mijn punt is.. Ook al lijkt het niks, of nep ! Doe wat je kan doen ! Bied ene luisterend oor.. is dat nou zo moeilijk !?
Meetje22 schreef:Ja maar je hebt altijd zwakker mensen ergens tussenin zitten.
Als ze ongesteld zijn zijn ze depressief,zegt hun werkgever een keer geen dankjewel voor het geleverde werk dan hebben ze een burned out.
De maatschappij speelt niet in op zulke mensen want die speelt in op mensen die niet zeuren en doorgaan.
En dat is ergens ook wel terecht want anders zou je achteruit gaan ipv vooruitgang boeken.
Feit is ook dat ze teveel willen.
Ze willen en 3 kinderen en fulltime werken en 2 keer per jaar op vakantie en een nieuwe grote wagen voor de deur en een klein autootje waarmee ze overal kunnen parkeren en 2 keer per week naar de fitness en uiteraard nog allemaal sociale contacten onderhouden.
Ja en als je dan een keer je grote teen stoot is dat een tegenvaller want het stond niet in de planning en heb je een burned out
Niinatjuh schreef:Hanneke.. Woow Dat is het antwoord dat ik grotendeels zocht..Inderdaad.. Der zijn veel eisen.. Zoals Je moet : Zorgen dat je goede vijfers hebt, je kamer 24/7 opgeruimd je wilt je ouders niet teleurstellen, geode vrienden, knap zijn, populair zijn.. Pfft.. Damn it..
Niinatjuh schreef:Hanneke.. Woow Dat is het antwoord dat ik grotendeels zocht..Inderdaad.. Der zijn veel eisen.. Zoals Je moet : Zorgen dat je goede vijfers hebt, je kamer 24/7 opgeruimd je wilt je ouders niet teleurstellen, geode vrienden, knap zijn, populair zijn.. Pfft.. Damn it..
Ukkiee schreef:Meetje, ik denk niet dat we over het paard zijn getild. Ik denk dat juist de generatie voor ons teveel van ons verwacht. Ze konden het zelf toch zo makkelijk aan? Dit is overigens geen persoonlijke aanval, hoor, maar zoals ik het zie.
Ik denk dat één van de grootste oorzaken dat jongeren momenteel een stuk ongelukkiger zijn, ligt bij de media. Tegenwoordig heb je honderden tv-series. Natuurlijk gaat het daarin geen van de hoofdrolspelers goed af - daar draait het tenslotte allemaal om - maar er zijn ook heel veel dingen waarmee we voor de gek worden gehouden. Perfecte outfits, mooie gezichtjes, prachtig haar, fantastische vriendjes, ga zo maar door. En juist omdat de series nu alleen maar mooier en realistischer worden, ga je jezelf daar heel erg mee vergelijken. En als je dan bedenkt dat er eigenlijk amper meiden zijn die in eenzelfde wereld leven als Blair Waldorf uit Gossip Girl, dan gaat er toch wel een belletje rinkelen. Want zij zien allemaal ook wel dat wat ze zo graag willen, niet te bereiken valt. En omdat je voor je gevoel zoveel mensen om je heen ziet die het wel hebben (in de series dus), ga je je ongelukkig voelen. Dat wil niet zeggen dat dit de enige reden is, hoor, maar het is denk ik wel een verklaring waarom jongeren minder tevreden zijn met wat ze hebben. Er wordt hun altijd wat onder de neus gedrukt dat ze niet hebben.