Ongeluk gehad, 25 hechtingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klara16

Re: Ongeluk gehad, 25 hechtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:22

Het kan terugkomen, maar het kan ook van niet. Binnen een jaar zal je dat weten. Als het dan nog niet terug is komt het niet meer.

Let op dat je het dossier voor die tijd niet laat afsluiten voor de verzekering. Het kan nl ook dat de zenuw verkeerd aan elkaar groeit en pijn gaat veroorzaken. Daarvoor moet je dan speciale pijnstillers nemen die best duur zijn. Ook die moet je nog vergoed krijgen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:23

Materiele schade snap ik wel, maar het smartengeld bedoel ik.

Het is bij mij nu zo een 3 maanden geleden en het gevoel keert niet meer terug. Maar hij is echt helemaal doorgesneden (bah).

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:26

dat van die materiele schade snap ik, vind een vergoeding op dat gebied ook niet meer dan logisch.
Maar wat betreft je stijve spieren; je moet jezelf ook de tijd gunnen om te herstellen. Dat zijn geen lange termijn consequenties.
Daarnaast hebben jullie allebei een aandeel in het ongeluk gehad, jij hebt ws niet goed uitgekeken en de tegenpartij had natuurlijk niet zo sociaal en handig geparkeerd.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:29

Miracle_ schreef:
Ja dat zou ik misschien ook wel kunnen doen, iig beter dan in die hitte een sjaal om te moeten.
Ik kan er natuurlijk ook een groot gaasje overheen tapen, das al iets minder stom dan tape in je nek haha.

Maar iig bedankt, t'is wel een goed idee! Haha!

Is inderdaad ook een goeie Haha! Misschien hebben ze wel van die huidkleurige tape die er wat makkelijker af gaat! Ik vond die witte wel comfortabel dragen Lachen
Wie weet zet je wel een trent joh, Nelly had toch ook altijd een stukje tape op zijn gezicht Knipoog

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:30

Verzekeringskwesties zijn een geval op zich. De doktersrekening zal geen enkel probleem zijn om vergoed te krijgen, en zelfs indien echt noodzakelijk een 'hersteloperatie' door een plastisch chirurg, maar daarmee houdt het toch echt wel op. Smartengeld in nederland is bijna niks, mensen die voor de rest van hun leven gehandicapt zijn, krijgen misschien 5000 euro smartengeld (naast de werkelijke materiële schade). En zelfs de materiele schade, als die groter is, is vaak een erg groot probleem, met langdurige rechtzaken, verledens die overhoop gehaald worden, al met al een langdurige, en vooral voor jou vervelende zaak. Bovendien vraag ik me af hoeveel immateriele schade er eigenlijk is.

Bij mij loopt nu zo'n rechtzaak, en geloof me, je wilt niet weten hoe dat er aan toe gaat. Dat gaat echt hard tegen hard. ALs je er echt in geinteresseerd bent, mag je me PB-en.

Je fiets, gemiste werkuren en kleding moet op zich wel aan te tonen zijn, de vraag is of je dat echt via de verzekering wilt spelen of dat je misschien met de man zelf een akkoordje kan sluiten. Want ja, wettelijk heb je er recht op het vergoed te krijgen, maar recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.......

Zorg er inderdaad wel voor dat de zaak niet gesloten word, dit kan heel simpel door aan te geven dat je de zaak niet wilt sluiten op het moment dat de verzekering aangeeft de zaak als gesloten te bestempelen. Zij kunnen namelijk niet eenzijdig beslissen dat de zaak is afgedaan.

Als je meer wilt, mag dat via PB.

veel sterkte er mee!!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 17:44

tallechie schreef:
Daarom heeft ze ook een verklaring van de politie e.d. nodig. En dat smartengeld wordt niet zomaar uitbetaald. Dat kan jaren duren. Ik weet van iemand die het gehad heeft, het onderzoek heeft 6 jaar geduurd. Het lijkt me dan dat je beter het zo kan laten.

Ja klopt, dat duurt meestal een eeuw. Ik kijk wel hoe het loopt. Alles wat vergoed word is weer mooi meegenomen toch Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 17:48

@ Lalidan :

Ik moet dit wel via de verzekering doen, want dit is officieel een verkeersongeval, en de politie wil er zelf een zaak van maken, omdat het toch echt wel tegen de wet is, om zo te beladen.

Ik wil gewoon mijn materiele schade terug.. En wat daarna komt, zie ik wel Lachen Ik zou best wel met die mensen zelf wat af willen spreken, maar ook die willen/moeten het via de verzekering, omdat ze een officiele politieverklaring hebben, en een proces verbaal krijgen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:52

Citaat:
En dat smartengeld wordt niet zomaar uitbetaald. Dat kan jaren duren. Ik weet van iemand die het gehad heeft, het onderzoek heeft 6 jaar geduurd. Het lijkt me dan dat je beter het zo kan laten.

En dat is dus precies de reden dat verzekeringsmaatschappijen zaken zo lang rekken....... ALs je écht schade hebt, dan kan je beter doorgaan. AL duurt het jaren. Mijn zaak loopt ook al sinds 2003. Als iedereen die volledig in zijn recht staat eens niet zo makkelijk opgeeft, zouden de maatschappijen vanzelf een keer ophouden met die flauwekul.
Let wel, deze mening heb ik alleen bij zaken waarin echt blijvende schade is.

Miracle_ schreef:
Ze moeten er ten eerste wel van leren, niet dat ze er zomaar vanaf komen. Is mijn mening dan.

Dit gaat sowieso niet op. De verzekering van die man word je tegenpartij, die man zelf niet!! Dus hij zal er niks van leren dat jij je schade vergoed krijgt (of niet) van de verzekering.

Ik heb zelf overigens zostraks ook niet erg goed gelezen Bloos Zie nu namelijk dat het je vooral om schade als je fiets, gemiste werkuren en dat soort dingen gaat, en niet zozeer om smartengeld.... Dus lees mijn vorige bericht maar met een korreltje zout Vork Edit: zie nu jouw reactie op mij,maar denk dat ik dat hiermee al heb verklaard. Domweg niet goed gelezen...sjolly Bloos
De schade die je noemt zou je zonder problemen terug moeten kunnen krijgen, het is immers vrij makkelijk aantoonbaar. (afhankelijk natuurlijk van wat voor schade je opgeeft Knipoog als jij zegt dat je de komende 10 jaar niet kan werken, word het uiteraard wat anders haha!). Wat daarbij wél belangrijk is, is dat je de schade meld vóórdat je die hersteld!! Dus nog niet je fiets laten maken, tot de verzekering je daar toestemming voor geeft.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 18:01

Haha geeft niks, ik lees er ook wel eens naast Tong uitsteken
Maar indd, het gaat mij vooral om de materiele schade, de rest zou mooi meegenomen zijn..

Ik heb ook nog niks laten doen aan mijn fiets, hij staat nu op mijn bedrijf, voor de bedrijfsverzekering.
Dus dat word weer via daar gedaan.. Ingewikkeld allemaal, maargoed, we komen er wel uit Tong uitsteken

Bedankt iig, voor je verhaal Haha! En je tips..Lachen

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:05

Jeetje meid!!! Ach gut Wat een ongelovelijke jaap zeg! Ik ben er goed van geschrokken! Bloos!

Ik hoop dat je je snel wat beter voelt en dat je toch een leuke vakantie hebt! Vriendjes zijn?
Een tip voor de spierpijn; smeer iets van spiroflor of iets dergelijks, kan toch wel wat verlichting bieden!
Voor het verminderen van de zichtbaarheid van je litteken bestaan diverse littekencremes. Daarnaast helpen zoals eerder gezegd calendulan (heb ik goede ervaringen mee) en cremes met veel vit. E.
Echt wachten met smeren tot het volledig dicht is anders krijg je hele lelijke littekens. Dan lekker vaak smeren en heel goed masseren, dat werkt het best! Verder is het een kwestie van tijd, littekens worden minder zichtbaar in de loop van de tijd.

Wat het smartengeld betreft: Dit is in Nederland nog minder dan minimaal en het duurt heel erg lang voor zoiets afgehandeld is. Scheve mond
Ik heb zelf bijna 4 jaar geleden een zwaar auto-ongeluk gehad waardoor ik in totaal 11 breuken opgelopen heb, een knie die flink kapot is en met verschillende ijzeren onderdelen weer in elkaar is gezet (kniebanden zijn gerepareerd maar ik heb geen kruisbanden meer), een scheur in mn schedel, zware hersenkneuzing en een aantal flinke littekens (waarvan 2 lelijk en erg aanwezig op mijn been en 2 gelukkig ietsjes minder opvallende in mijn gezicht!) Hierdoor kan ik geen modellenwerk meer doen en is een proffessionele toekomst in de paarden niet meer mogelijk. Daarbij is in een orthopedisch en neuro(spycho)logisch onderzoek een paar maanden geleden een functieverlies vastgesteld van 9% op neurologisch gebied en 19% op orthopedisch gebied. Als ik een paar duizend euro smartengeld krijg kan ik al hééééééél erg blij zijn. In Amerika zou ik loaded zijn, maar ja daar wonen we niet Knipoog

Het zou fijn zijn als je iig al je materiele schade vergoed krijgt (zal waarschijnlijk geen probleem zijn) en daarbij wellicht nog iets voor immateriele schade kan altijd leuk zijn. Als je je maar weer goed voelt straks, dat is het belangrijkste!! Ik hoop dat je er een net (hopelijk weinig zichtbaar) litteken aan over houdt!! Veel beterschap!! Ach gut
(O ja, als later blijkt dat een ingreep van de plastisch chirurg nodig is(gewenst is) om het litteken fraaier te maken dan wordt dit als het goed is door zijn verzekering betaald)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 18:30

@ BibicheB :

Dat ongeluk van jou is ook niet flauw zeg! Poehh.. In Amerika was je indd nu rijk geweest, jammer dat dat hier niet helemaal zo werkt.. Vind ik zelf overigens een beetje schandalig. Je moet volgens mij beide je armen en benen verliezen, wil je geld terugkrijgen, Om maar even een grof voorbeeld te geven.

Maargoed, het is nou eenmaal niet anders, ik ben ook allang blij, dat ik er zo "goed" vanaf ben gekomen! Jij hebt als ik het zo hoor meer pech gehad.. Ach gut

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:33

Let wel op: alles wat je buiten een rechter/rechtszaak om regelt kun je nadien geen aanspraak meer op maken via een andere rechtszaak

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 18:43

Mirr84 schreef:
Let wel op: alles wat je buiten een rechter/rechtszaak om regelt kun je nadien geen aanspraak meer op maken via een andere rechtszaak

Okee, ik zal het even doorgeven aan mijn vader, die regelt het allemaal.. Lachen Clown

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 19:08

Kieffer schreef:
Miracle_ schreef:
Ja dat zou ik misschien ook wel kunnen doen, iig beter dan in die hitte een sjaal om te moeten.
Ik kan er natuurlijk ook een groot gaasje overheen tapen, das al iets minder stom dan tape in je nek haha.

Maar iig bedankt, t'is wel een goed idee! Haha!

Is inderdaad ook een goeie Haha! Misschien hebben ze wel van die huidkleurige tape die er wat makkelijker af gaat! Ik vond die witte wel comfortabel dragen Lachen
Wie weet zet je wel een trent joh, Nelly had toch ook altijd een stukje tape op zijn gezicht Knipoog

Hahaha ja nu je het zegt! (sorry, had over je berichtje heen gelezen!)..
Ik kan het altijd proberen, om een trend te zetten Clown Huilen van het lachen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:10

Miracle_ schreef:
Ik kan het altijd proberen, om een trend te zetten

Dan zou ik een leuk opvallend kleurtje kiezen Haha! Of gewoon wit en er een mooie tekening op maken.

Misschien is er op vakantie wel iemand die er voor je op wil tekenen, net als met gips, haha

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 19:14

Lalidan schreef:
Miracle_ schreef:
Ik kan het altijd proberen, om een trend te zetten

Dan zou ik een leuk opvallend kleurtje kiezen Haha! Of gewoon wit en er een mooie tekening op maken.

Misschien is er op vakantie wel iemand die er voor je op wil tekenen, net als met gips, haha

Haha je brengt me op ideeën Huilen van het lachen
'T moet niet veel gekker worden, haha!
Máár, een fluoriserend kleurtje is indd wel leuker dan saai wit Haha! hahaha

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:31

Gewoon wit nemen, markeerstift pakken en kleuren maar! Knipoog

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:40

Miracle_ schreef:
@ BibicheB :

Dat ongeluk van jou is ook niet flauw zeg! Poehh.. In Amerika was je indd nu rijk geweest, jammer dat dat hier niet helemaal zo werkt.. Vind ik zelf overigens een beetje schandalig. Je moet volgens mij beide je armen en benen verliezen, wil je geld terugkrijgen, Om maar even een grof voorbeeld te geven.

Maargoed, het is nou eenmaal niet anders, ik ben ook allang blij, dat ik er zo "goed" vanaf ben gekomen! Jij hebt als ik het zo hoor meer pech gehad.. Ach gut

Was inderdaad niet flauw (3,5 week ziekenhuis en 8 maanden revalidatie Tong uitsteken) maar klinkt erger dan het is hoor!! Haha!
Heb er in het dagelijks leven niet zo veel last van! En die littekens; ik zie ze niet meer hoor Clown

Ik hoop dat je je snel beter voelt meis! Je bent er nog goed vanaf gekomen! Veel beterschap! Ach gut
Trouwens echt wel balen dat je een tijdje niet mag rijden.. Gelukkig ga je toch eerst nog op vakantie! Sterkte!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:18

BibicheB schreef:
Miracle_ schreef:
@ BibicheB :

Was inderdaad niet flauw (3,5 week ziekenhuis en 8 maanden revalidatie Tong uitsteken) maar klinkt erger dan het is hoor!! Haha!
Heb er in het dagelijks leven niet zo veel last van! En die littekens; ik zie ze niet meer hoor Clown

Ik hoop dat je je snel beter voelt meis! Je bent er nog goed vanaf gekomen! Veel beterschap! Ach gut
Trouwens echt wel balen dat je een tijdje niet mag rijden.. Gelukkig ga je toch eerst nog op vakantie! Sterkte!

Pff.. Moet er niet aan denken om zo lang in het ziekenhuis te liggen, en dan nog zo'n tijd revalideren, heb wel respect voor je hoor Ja Knipoog ..
Maar gelukkig is het dan toch nog goed gekomen haha.. Ik heb zelf ookal een litteken tussen me ogen, en die zie ik zelf ook niet meer, daar kijk ik gewoon langs Lachen

Zal met dit litteken op den duur ook wel zijn, maar natuurlijk ga ik dat wel lang zien, en me er aan ergeren haha.. En natuurlijk dat iedereen vraagt : Och, wat heb jij gedaan? En dat ik dan onv. 100 keer mijn verhaal moet uitleggen! Haha..

Als ze nu op msn vragen wat er gebeurd is, geef ik gewoon deze link! Knipoog

Maarjaa, ik hoop ook dat ik me snel beter voel, heel erg bedankt!! Haha!
Ik had me eigenlijk ook voorgenomen, voor de vakantie, als ik tijd had, nog zo veel mogelijk te gaan rijden, maja!
Dat zit dr helaas niet in voor mij Boos! Pfoeh, 4 weken niet rijden..
Zal ik na de vakantie wel flinke spierpijn hebben.. Clown

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:22

ik denk dat je het litteken niet meer ziet met een mooie ketting Tong uitsteken

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:22

Lalidan schreef:
Gewoon wit nemen, markeerstift pakken en kleuren maar! Knipoog

Haha, ja dat is ook wel leuk Haha!
Of watervaste stift Tong uitsteken Iedereen zijn naampje erop Huilen van het lachen Zal wel pijnlijk zijn, dat geschrijf erop.. Dus ik denk dat het indd toch de markeerstiften worden.. Clown

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:24

spatter schreef:
ik denk dat je het litteken niet meer ziet met een mooie ketting Tong uitsteken

Haha! Zou kunnen Tong uitsteken Ik heb zelf een dun zilver kettinkje, met een hartje eraan.. Denk dat die nét niet dik genoeg is Boos!
Maaaar, dan zoek ik er wel iets leuks bij ofzoo! Haha!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:41

dat bedoel ik!
nadat het genezen is eens richting juwelier en iets heel mooie uitzoeken Tong uitsteken

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:54

spatter schreef:
dat bedoel ik!
nadat het genezen is eens richting juwelier en iets heel mooie uitzoeken Tong uitsteken

Haha, of hopen dat m'n vriend iets leuks voor me haalt Huilen van het lachen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:59

Jemig meid,eerst die stal en nu dit weer Ach gut
Het zit je niet mee ( het is in ieder geval niet jouw week)
Even over dat smartegeld.
Ik ken iemand die ooit door een losse steen onderuit is gegaan haar brommer.
Zij heeft daar een litteken in haar gezicht aan overgehouden.
Via de verzekering is er toen iets geregeld en heeft zij een bedrag van 2200 euro gekregen.
Ik wens je veel succes en wees een beetje voorzichtig met die wond.