Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DramaQueen_ schreef:De mensen die fotoshoots doen, doen het vaak oók nog om te leren, dusja. Ach laat hen lekker, als je je eraan irriteert moet je gewoon weggaan uit dat profiel/topic.
Das net tzelfde als toen de digitale camera's er waren: Waarom had toen iedereen een digitale camera?
shagya schreef:Met een ouderwetse spiegelreflex kun je misschien nog wel betere foto's maken, duurt alleen even voordat rolletje ontwikkeld is.
runningkawa schreef:Ik denk dat mijn volgende camera ook een DSLR wordt.
Gewoon voor huis gebruik, want foto's echt prachtig krijgen gaat me nooit lukken.
Heb nu een compact camera waar ik wel al met belichting kan spelen en zo wat oefenen.
En ik vind het heel leuk om te doen
En de simpele dslr camera's met een standaard lensje worden steeds goedkoper, dus waarom dan niet
Anoniem schreef:manzano schreef:Aan de Exifs te zien werk je zelf ook met de automatische standen Juul, dus wat dat betreft...........
Ik heb die camera net 1 week, ben dus aan het experimenteren. M'n menu-draaiknop zat een tijdje vast dus kon ik niet veel anders dan de auto-stand.Meeste foto's zijn trouwens níet op auto-stand gemaakt als je even verder kijkt dan 1 of 2 foto's.
manzano schreef:[naam] schreef:Ik heb die camera net 1 week, ben dus aan het experimenteren. M'n menu-draaiknop zat een tijdje vast dus kon ik niet veel anders dan de auto-stand.Meeste foto's zijn trouwens níet op auto-stand gemaakt als je even verder kijkt dan 1 of 2 foto's.
Je hele "fotoshootje" (zoals je het zelf noemt) is in de "actie-stand" gemaakt............. Dus dat zijn echt wel de meeste foto's.
En er is op zich niets mis mee om zo te oefenen, maar om nou te doendat het zo "zonde" is als iedereen maar zo'n ding koopt en dan met de automatische standen gaat klungelen. Van fotograferen in automatische standen leer je vrij weinig.
Bij je UK foto's heb je wel wat meer standen gebruikt, maar de meesten zijn ook auto-standen. Bloemen op de sportstand lijkt me toch niet erg logisch.........ook niet als je er niks vanaf weet.
Kortom, beetje "pot verwijt de ketel............"-verhaal dit.
manzano schreef:Zijn allemaal gemaakt in de "sportstand". Niet in M.
Iddel schreef:Voel me wel lichtelijk aangesproken, heb ook in een opwelling een goed beginnerscamera gekocht (Fuji FinePix S5800), snap nog niks van diafragma, sluitertijd, IOS(heb ik het zo goed?)waarden.
Ben dus nog een echte beginner, maar ach..laat me toch lekker knooien samen met die andere mensen
DramaQueen_ schreef:.
Doe dat ff via PB, willen jullie? Dit gaat over Fotografie in het algemeen. Niet over in welke stand jij je foto's hebt gemaakt,
Fotografie is niet speciaal meer, nee. In het begin toen ik op Bokt kwam wél, maar nu niet meer. Ik snap het, het is leuk, SLR's zijn makkelijk, handig, maken mooie foto's, achja kortom: wat iedereen wil om zelf ook mooi te kunnen fotograferen. Er zijn toch nog altijd op Bokt mensen die er wél echt uitspringen, en dat is mooi. Dat is iets waar je naartoe kunt kijken om ook ooit zo'n mooie foto's te kunnen maken!
Iddel schreef:Voel me wel lichtelijk aangesproken, heb ook in een opwelling een goed beginnerscamera gekocht (Fuji FinePix S5800), snap nog niks van diafragma, sluitertijd, IOS(heb ik het zo goed?)waarden.
Ben dus nog een echte beginner, maar ach..laat me toch lekker knooien samen met die andere mensen
Edit:Heeft iemand dus nog sites met goede tips en/of oefeningen? Zijn natuurlijk van harte welkom!
Nijn schreef:Iddel de Fuji Finepix is een compactcamera, de discussie gaat vooral om DSLR's. Alhoewel je met de finepix ook geloof ik alles zelf kunt instellen
DramaQueen_ schreef:Iddel schreef:Voel me wel lichtelijk aangesproken, heb ook in een opwelling een goed beginnerscamera gekocht (Fuji FinePix S5800), snap nog niks van diafragma, sluitertijd, IOS(heb ik het zo goed?)waarden.
Edit:Heeft iemand dus nog sites met goede tips en/of oefeningen? Zijn natuurlijk van harte welkom!
Achja, ik ben ook een beginner, die moeten er ook zijnLeer je allemaal vanzelf wel! Ik heb hier een doos staan met 30 boeken over fotografie, daar leer je veel van, echt waar
. En je kan het ook altijd nog aan mensen vragen, genoeg mensen op Bokt die er veel van weten