Toch altijd zonde die bekeuringen ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Toch altijd zonde die bekeuringen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:38

Chiqa schreef:
__Possie__ schreef:
we hebben wel eens gehad dat we dan ze weg drukken, maar dat heeft ook tal geen zin en gaan we maar ff op zo'n manier naar rechts toe met de uitdrukking van ''Kijk zo moet je naar rechts, moeilijk he''.

Jij heb geen enkel recht om te bepalen hoe een ander zich op de weg gedraagd, tenzij je officier van justitie bent.
Antwoord zal niet verassend zijn, ga jij je eerst maar eens leren beheersen in het verkeer.

Pfff idd zeg. Ik snap goed dat je je kunt irriteren aan iemand die links rijd en langzaam gaat, maar dan ga je toch niet iemand aan de kant drukken Sigaar Dat kan hele gevaarlijke situaties opleveren Scheve mond

Verder ga ik met Nouks mee, ik houd ook afstand hoe sloom mijn voorganger ook is, ik hoeft ook niet vaak te remmen. En ik heb ook heus wel neigingen om dicht op iemand te zitten als hij niet doorrijdt, maar ik vind dat je je dan maar even moet beheersen. De weg is van ons allemaal en ook van de slomere gebruikers.

Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die niet doorrijden, maar nog een grotere hekel aan aso's in het verkeer Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:04

__Possie__ schreef:
Ach ja blijven jullie allen maar lekker continu op de rem trappen ipv terug te schakelen bij ''vaart minderen''. Als je dat dan maar lekker niet bij ons in de buurt terecht komt Haha! Of tja moeten jullie het zelf weten, maar wij hebben er iig een erge bloedhekel aan als mensen continu op de rem lopen te trappen. En helemaal een bloedhekel aan weggebruikers die juistem ''fileveroorzakers zijn'' dmv gaten gaten gaten te laten en of in te willen halen met een gang van 90 pffffffffff...

En het vaart minderen dmv terug te schakelen is al wel eens genoemd in het nieuws etc... Knipoog

Is een leuke sponsoring voor de autofabrikanten en reparateurs, want je verkloot je complete bak ermee...

Daarbij is het een vrij gevaarlijke oplossing, omdat degene achter je niet kan zien dat jij remt...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:13

Goh je verkloot pas echt je bak bij het continu lopen remmen, want tja dan slijten je remmen veel sneller. En bij het terug schakelen is het veel milieu vriendelijker dan dat men hard remt dan een tikje terug schakelt, en je auto word daardoor ook veel zuiniger mee met rijden dan het continu remmen..

En nee ik heb idd geen enkele recht om te bepalen hoe anderen zich moeten gedragen maar bij continu linksplakkers laat ik het wel even merken tegenover ze van ''kijk zo ga je naar rechts, moeilijk he Koe '', op het moment dat ik dan rechts rij en er dan half naast ga rijden om zo te laten merken van ga eens naar rechts.

En voor de autofabrikanten en reparateurs zullen wederom alleen maar blij zijn dat een ieder terug schakelt (mbt vaart minderen), scheelt voor hen een hele hoop werk dmv remschijven etc etc...

En het terug schakelen dmv vaart te minderen waarom dit gevaarlijker moet zijn ? Omdat er een iemand is die dan niet kan zien dat je voorganger afremt ? Kom op zeg je hebt toch wel ogen of niet dan, en je kijkt toch altijd wat verder weg dan zie je toch dat je voorganger VAART MINDERT!!!! Want dan kom jij toch sneller dichterbij je voorganger dan moet er wellicht een lichtje bij je gaan branden van ''Goh mindert mn voorganger vaart ?''...

Enne we zijn heus niet de perfectionisten op de wegen maar beheersen doen we meer dan hieroooo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:46

__Possie__ schreef:
Goh je verkloot pas echt je bak bij het continu lopen remmen, want tja dan slijten je remmen veel sneller.

Overduidelijk een opmerking dat je geen idee heb waar je het over hebt, dus als je veel schakeld slijten je remmen minder Verward
Maar gezien het mn interesse wekt ben ik wel benieuwd wat voor logica hierin zit, kan je dat ons uitleggen Posse?

Veel schakelen betekend namelijk een snellere slijtage aan de koppeling en de lagers van het synchomes van de versnellingsbak.
Als je op de motor afremt (Dus ook nog eens niet op het rempendaal) onzie je A de bak, B de motor, C de remmen en D...de koppeling.

Wij kunnen altijd presies zien als iemand op de manier van Posse rijdt (Zéér veel en onnodige slijtage!!) en iemand die op de motrot afremt.
Vaak is het onwetenheid (Snap ik op zich niet beetje logisch nadenken je trapt immers nodeloos je koppeling in en blijft maar roeren in de bak) en na beetje tekst en uitleg passen ze dit maar wat graag aan, scheelt immers een hoop centjes en is nog beter voor het milieu ook.

__Possie__ schreef:
En nee ik heb idd geen enkele recht om te bepalen hoe anderen zich moeten gedragen maar bij continu linksplakkers laat ik het wel even merken tegenover ze van ''kijk zo ga je naar rechts, moeilijk he '', op het moment dat ik dan rechts rij en er dan half naast ga rijden om zo te laten merken van ga eens naar rechts.

Tot je een op een keer de verkeerde tegenkomt of een agent in burger.
Spelen die je in de speeltuin, maar niet op de weg!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:07

Maar er is niks vervelender dan mensen die onnodig links blijven rijden dus dat wil ik ze ook wel eens duidelijk maken, maar dan met licht signalen (linker knipperlicht ff paar keer aan, paar seintjes met groot licht.) Als ze de hint dan nog niet snappen ga ik wel rechts voorbij.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:39

Ik geef geen lichtjes, toetertjes of duwtjes maar als ze links blijven plakken ga ik er gewoon rechts voorbij. Zeer irritant ja, want we moeten 5 km verder naar links, dus we gaan nu vast naar links anders komen we er niet meer tussen Rolleyes

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:07

Chiqa schreef:
Snap niet dat je dingen niet ziet staan, absurt grote mistlampen, een kast midden in de auto...2 passagiers en altijd dezelfde merken..Seat, Mitsubishi ....Zou toch maar eens denken aan een bezoekje bij een pearl oid Haha! Haha!
Nee zodner dollen ik zie ze al van een kilometer afstand staan zo knullig...Ga dan verstopt staan achter een viaduct ofzo.
Onee...dat weet ook elke ervaren bestuurder wel...

http://www.flitsservice.nl/repo_s/39/3906/foto5_t.jpg
http://www.flitsservice.nl/repo_s/38/3888/6_t.jpg

Ik vind dit soort dingen niet dat je zegt absurd zichtbaar en al helemaal niet in het donker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:23

Nicolletje schreef:
Ik vind dit soort dingen niet dat je zegt absurd zichtbaar en al helemaal niet in het donker.

Na 4 minuten waren de foto's nog niet te zien maar an sich ook niet bepaald interessant.
Iedere ervaren automobilist weet dat er een camera kan staan achter een kliko, bosjes, fiaduct
of geluidswal.
Heb ik an sich geen voorbeelden voor nodig, weet ik zo ook wel Lachen
Dus ja dan is het erg dom als je daar het gasbepaal even extra intrapt Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 23:31

Doorlinken van alleen foto's mag blijkbaar niet van FS maar het waren voorbeelden van een camera achter een verkeersbord (bij elk verkeersbord remmen?) van een camera in de bosjes en de auto op de ventweg er onzichtbaar achter, ik heb er ook nog eentje van achter bomen en eentje in de bebouwde kom vanuit een geparkeerde golf voor degenen die er wel interesse in hebben.

Ik rij zo'n 500 km per week en kom ongeveer 6 miljoen verkeersborden, 300 viaducten en bruggen, tientallen geluidsschermen en stilstaande auto's langs de weg en duizenden bosjes en bomen tegen per week. De enige remedie is niet te hard rijden (vaak best moeilijk als je zoveel rijdt maar gelukkig kan mijn auto niet echt harder dan 130 zonder onprettig te worden) maar zoals vandaag op de a27 met een tamelijk open controle, merkte ik toch dat ik tijdens een inhaalactie net even harder ging en ineens zag ik de set staan in de berm, ik denk dat ik of net wel of net niet geflitst ben met 122 km/u ofzo.
Ik ben namelijk niet in staat om én op de weg te letten als er iets voor me gebeurt én continu in de berm te kijken of ze staan te controleren.
Jou kennende zal je mij dus bestempelen als dom en blind Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:02

Nicolletje schreef:
(bij elk verkeersbord remmen?)

Wat dacht je van je aan de verplichte snelheid te houden? Verward
'Hoef je ook niet te remmen wat voor levensgevaarlijke verkeersistuatie's zorgt namelijk.
En de rest van de genoemde punten zijn ook op zich niet zo verassend dus.

Ik rijdt íetsje meer kilometer dan jou per week, en heb in al die 16 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog maar 2 keer een bekeuring gehad, en dat had niets met snelheid te maken.
Dus het kan wel doe je blijkbaar toch iets verkeerd Haha!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:10

Chiqa schreef:
Wat dacht je van je aan de verplichte snelheid te houden? Verward
Dat zegt ze dus zelf ook al. Misschien iets beter lezen?
Nicolletje schreef:
De enige remedie is niet te hard rijden. ... Jou kennende zal je mij dus bestempelen als dom en blind Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:27

Manon, mss bedoelde ik het in het algemeen?
Lijkt me wel vrij logisch gezien ik het wel goed gelezen Ja

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:03

Ik weet dat topic een beetje oud begint te worden, maar ik wilde jullie dit niet onthouden.
Jullie weten dat in Frankrijk IEDEREEN een puntenrijbewijs heeft?
Je hebt 12 punten om mee te beginnen.

Kleine voorbeeldjes:
Als je minder dan 20 km te hard rijdt binnen de bebouwde kom, kost een boete 90.
Te betalen binnen 14 dagen, anders is het 135 euro.
Als je niet binnen 45 dagen die 135 betaalt, kost het je 375 euro.
En je bent minimaal 1 punt per bekeuring kwijt.

Voor het rode licht, raak je 4 punten in 1x kwijt, kleven kost je 3 punten, naast de boetes.

Volgens mij mogen wij dus helemaal niet klagen.
voor 65 waar je 50 mag, ben je dus in Frankrijk minimaal 90 euro en 1 punt lichter.*
In NL ben je "slechts" 57 euro kwijt en heeft dit verder geen enkele gevolgen. Bovendien krijg je 8(!!!!) weken de tijd om deze te betalen en is de 1e verhoging 71,25 tegenover de Franse 135 en de 2e verhoging 106,85 tegenover de Franse 375....

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:59

Gelukkig betalen ze in Frankrijk wel minder belasting dus dan zou ik die boetes er zo bij nemen. Hoe doen ze het daar met de punten? Als je geflitst wordt weten ze niet wie de berijder is en dus niet bij wie er een punt af moet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:06

Dat gaat van het rijbewijs van de kentekenhouder af... Tenzij je er een hele papierwinkel aan waagt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:13

Liezel1 schreef:
Dat gaat van het rijbewijs van de kentekenhouder af... Tenzij je er een hele papierwinkel aan waagt.
Dus de leasebakrijders hebben er in dat geval geen last van. Het is opzich een goed systeem hoor, maar de uitvoering is tot nu toe drama.

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:15

heb al jaren ruzie met het cjib/rdw enz er staat namelijk een auto op mijn mans naam die hij nooit heeft gehad ook hebben wij geen papieren enz van deze auto en nu na drie jaar bezig zijn geweest om dat rot ding van naam af te krijgen toch gelukt alleen komen de beukeuringen nog steeds hier en die moeten wij betalen anders pakt de politie mijn man op.
heb al van alles geprobeerd en ben nu van plan om radar of hvnl oid in te schakelen ben het helemaal zat
dus ja betaal nu elke maand wel weer een bekeuring aan het cjib omdat dat rot ding niet gekeurd is oid .
sorry voor mn verhaal moest er ff vanaf

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:16

Noorwegen heeft een nog beter systeem. Voor een overtreding van 8 km moet al snel € 200 worden betaald! Bij 20 km te hard kan je je rijbewijs inleveren en bij 30 km te hard meteen 18 dagen cel erbij.
Daar rijdt dus niemand te hard en is er helemaal geen agressie op de weg.

In Zweden werken ze met een verhoudingsfactor met je inkomen. Iemand die dus veel verdiend, krijgt ook een hogere boete. Opzich wel terecht, want iemand die een paar ton per jaar verdient zal niet om een boete van een paar honderd wakker liggen.

In Duitsland flitsen ze alleen van voren, misschien doen ze dat in Frankrijk ook? Dan krijg je de foto op de boete thuisgestuurd, kan je zo achterhalen wie er achter het stuur zat.

Mijn broertje had het laatst wel voor elkaar, bijna een jaar zijn rijbewijs en boete vrij, en toen 'ineens' 4 boetes in 1 maand. Waarvan 2 op een dag. Mijn oma wilde een dagje naar Nijmegen, op bezoek bij een vriendin. Ouders brengen haar 's middags en worden op de terugweg geflitst, mijn broertje haalt haar 's avonds op en wordt op de heen en terugweg geflitst Clown Allemaal maar 'kleine' verschillen, maar tikt toch aan.

Ik rij nog steeds boetevrij rond Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:58

twannie24 schreef:
heb al jaren ruzie met het cjib/rdw enz er staat namelijk een auto op mijn mans naam die hij nooit heeft gehad ook hebben wij geen papieren enz van deze auto en nu na drie jaar bezig zijn geweest om dat rot ding van naam af te krijgen toch gelukt alleen komen de beukeuringen nog steeds hier en die moeten wij betalen anders pakt de politie mijn man op.
heb al van alles geprobeerd en ben nu van plan om radar of hvnl oid in te schakelen ben het helemaal zat
dus ja betaal nu elke maand wel weer een bekeuring aan het cjib omdat dat rot ding niet gekeurd is oid .
sorry voor mn verhaal moest er ff vanaf

Dat heeft niets met het CJIB te maken. Kort gezegd is het CJIB slechts de administratieve instantie die de bekeuringen verstuurd die aangeleverd worden door Politie, RDW en Justitie.
Het CJIB kan hier ook niets aan doen, hoe vervelend ook. Ik heb er gewerkt, en ik heb zooooveel van dit soort gevallen meegemaakt.
Als de auto niet meer op naam van je man staat, hoef je die bekeuringen ook niet te betalen. Zorg voor een bevestiging op schrift van de RDW dat de auto niet meer op de naam staat en ga ik beroep tegen de bekeuringen met een kopie van die bevestigingen.
En de politie pakt je niet zomaar op. Dan ben je al in het laatste stadium van de dwangtraject. Duurt minimaal 4 tot 6 maanden na dagtekening van de bekeuring voordat je zover bent. Als de zaak via een deurwaarder en langs de andere dwangmiddelen gaat duurt het 3 jaar voordat je bij het "oppakken" bent.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 00:34

Haha! De meest schokkende bekeuringen heb ik toch in de brievenbus gekregen maar hoefde ik gelukkig niet te betalen.
Bij elkaar over de 1000 euro op 1 dag. Had mijn trailer uitgeleend omdat een vriendin van die leuke stoeltjes ergens achter Utrecht op marktplaats had zien staan en die met de trailer ging halen. Helaas had die druiloor van een vent van haar er niet aan gedacht dat er trajectcontrole is op een stuk snelweg en de maximumsnelheid met een trailer 80 is ipv 120.

Waren het uiteindelijk hele dure stoeltjes en die krengen zitten nog niet lekker ook. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 00:53

Ik zal ook wel wat boetes binnen slepen vrees ik.. Op mijn scooter rijd ik overal volgas (ook in woonwijken, vlgas is +/- 80 Bloos ) en omdat ik dinsdag ga beginnen met rijlessen en al enkele keren auto heb gereden maar me vandaag pas opviel dat ik nooooit kijk hoe hard ik eigenlijk rijd vrees ik dat dat nu al een slechte gewoonte is Scheve mond

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 06:19

Wat errug Anne Haha! Haha! Huilen van het lachen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 06:22

Mijn vriend had een tijdje geleden een boete toen hij net 10 m uit mijn straat reed... Hij had zijn gordel nog niet om Bloos! 90 euro boete..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 06:23

Shanna schreef:
Ik zal ook wel wat boetes binnen slepen vrees ik.. Op mijn scooter rijd ik overal volgas (ook in woonwijken, vlgas is +/- 80 Bloos ) en omdat ik dinsdag ga beginnen met rijlessen en al enkele keren auto heb gereden maar me vandaag pas opviel dat ik nooooit kijk hoe hard ik eigenlijk rijd vrees ik dat dat nu al een slechte gewoonte is Scheve mond

Spreek je nog wel als je dinsdag met bibber knietjes uitstapt Knipoog

Oja nu weten we ook al weer waarom dat punten rijbewijs dr is Haha!

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 06:42

Afgelopen zaterdag weer een opdringerige verkoper van het welbekende abbo, en raad eens..
Ik ben er toch weer ingestonken.

60 eurt voor mistverlichting voor.
En eef, als je dit leest, ja, je had gelijk..