Moeder is totaal de weg kwijt... of...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: Moeder is totaal de weg kwijt... of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:22

Ik wil even kwijt dat veel mensen een voorbeeld aan je zouden kunnen nemen!
Dit is zó heftig, en je blijft er redelijk 'koel' onder.
Super dat je over bent en dat je naar de HA bent gegaan.
Maar ik denk idd ook dat er zelf iets met je moeder aan de hand is Nagelbijten / Gniffelen
Ze slikt anti-depressiva, ok, dat doen wel meer mensen, maar hoe ze reageerd. En je smeekt je dochter toch niet alsjeblieft een mes in de keel te steken?
Als haar ouders nog leven zou ik zeker alles aan hun vertellen, zij kunnen je er vast heel goed mee helpen.
iig voor nu, heel veel succes! En ik duim voor je!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:33

Ik las zojuist je verhaal. Behoorlijk heftig.

het is goed dat je nu naar je huisarts gestapt bent. Die kan jullie (jou en je ma) wel verder helpen.
Veel sterkte.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:44

Zo inderdaad behoorlijk heftig, lees net je verhaal pas en ik schrok echt onwijs van je beginpost..
En mag ik zeggen dat het bewonderenswaardig is hoe jij je opstelt ten opzichte van de hele situatie! Als ik je stukjes lees zou ik echt niet zeggen dat je 'pas' 16 bent...
Ik kan verder niets zeggen over je moeder, dat is niet aan mij, maar aan een dokter Lachen

Super dat je naar de huisarts bent geweest, hopelijk zet het zoden aan de dijk... Ik ben benieuwd...

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:48

idd super dat je naar de HA bent geweest en weet wat je kunt en moet doen!
ik ben benieuwd hoe het afloopt maar in iedergeval alvast heel veel sterkte!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:01

Wat fijn dat je over bent!
En heel goed van je dat je het tegen je HA hebt durven vertellen.
Toppie!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:14

ten eerste: super dat je over bent, zeker in deze situatie!
goed dat je naar de huisarts bent geweest.
de eerste stap is gezet, hopelijk gaat het balletje een beetje rollen zo..
maar kijk je wel uit? je weet niet hoe ze gaat reageren als ze er mee geconfronteerd is door je huisarts..
respect hoor hoe je het oplost, je hebt er nog een probleem bij als je blijft zitten.

heel veel sterkte en pas goed op jezelf.

Miyavi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:57

ikkemetwikke schreef:
heb je de hulp aangenomen,of een vervolgafspraak gemaakt?
Vervolgafspraak gemaakt...

moonfish13 schreef:
maar kijk je wel uit? je weet niet hoe ze gaat reageren als ze er mee geconfronteerd is door je huisarts..
Daar ben ik idd wel een beetje bang voor. Maargoed, als het écht moet heb ik binnen 10 minuten mijn tas ingepakt en ben ik weg.

Bedankt weer voor de lieve berichtjes. Geeft me toch wel het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt door naar de huisarts te gaan Lachen

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:03

Kom er alstjeblieft vandaan.
Ik vind t echt best wel eng.
En je bent gewoon zó sterk , zoals ik het zie.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:04

gefeliciteerd met het overgaan, goed gedaan!

je schrijft dat de huisarts de brieven heeft 'ingenomen', heb je wel met hem afgesproken dat je ze op een later tijdstip weer terug krijgt en niet aan je moeder geeft?
lijkt me in een later stadium om wat voor reden dan ook [hulpverlening b.v.] voor jou wel van belang om ze zelf weer in je bezit te hebben.
je zou ze ook even kunnen gaan terughalen en vragen of hij er kopiën van maakt...

veel sterkte weer verder.
Laatst bijgewerkt door luxx op 03-07-08 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:05

Oo , ik zie t nu al .
Goedzo ,!
Ik zal het je zeggen , zo een sterk iemand als jou heb ik nooit ontmoet , en ik heb er echt wel heel veel respect voor!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:06

je hebt zeker de juiste keuze gemaakt,daar hoef je echt niet over te twijfelen,dit kost echt wel wat moed.
weet verder niemand dat je naar de H.A bent geweest?
zou toch fijn zijn, als je het met iemand kan bespreken.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:07

jeetje wat een verhaal zeg , heel erg hoe je moeder je tegenover jou opsteld. Super van je dat jij stappen onderneemt door naar de ha te gaan. Hoop dat je er wat mee kunt bereiken!

Sterkte met deze situatie

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:18

Sorry hoor, maar ik denk niet dat je moeder de enige is die problemen heeft. Je moeder zegt zulke dingen tegen jou en jij laat dat toe?! Als ik jou was zou ik daar eens aan gaan werken.
Verder is je moeder gewoon niet goed wijs en moet eens geod behandeld worden voor dit gedrag.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:36

Maya1990 schreef:
Sorry hoor, maar ik denk niet dat je moeder de enige is die problemen heeft. Je moeder zegt zulke dingen tegen jou en jij laat dat toe?! Als ik jou was zou ik daar eens aan gaan werken.
Verder is je moeder gewoon niet goed wijs en moet eens geod behandeld worden voor dit gedrag.

De TS heeft toch ook besloten het niet langer toe te laten? Waarom is ze anders naar de huisarts gegaan?

"Verder is je moeder niet goed wijs" - dit vind ik ook wel erg snel geconcludeerd en lomp gezegd. Het is en blijft haar moeder, die waarschijnlijk een (psychisch) probleem heeft, maar daar kan zij dan ook niets aan doen. Je hoeft niet zo denigrerend over mensen te praten.

Ik vind deze reactie al met al een beetje vreemd, eerlijk gezegd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:22

Maya1990 schreef:

Topic niet gelezen meid?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:38

Ik vind het echt ontzettend goed en sterk van je dat je naar de huisarts bent geweest. Ik vind het alleen raar dat hij je moeder er mee gaat confronteren, aangezien ze opeens zo raar tegen je kan gaan doen, denk ik niet dat ze normaal reageert als ze er achter komt dat je die brieven aan de huisarts hebt gegeven. Weet je misschien wanneer ze die afspraak heeft (welke dag)? Ik zou die dag alvast een rugzak klaar leggen met de meest nodige spullen. In een paniek- of stresssituatie weet je vaak niet meer goed hoe te handelen en vergeet je misschien een tas in te pakken. Als je dus al een rugzak klaar hebt liggen, bijvoorbeeld onder je bed, kun je die pakken en gelijk weg. Dat lijkt mij verstandiger dan wanneer je nog je tas moet inpakken.

Ik vind het ook ontzettend goed dat je ondanks dit gewoon door gaat met alles!

Wat ik me nu eigenlijk bedenk, je broer en zusje dan? Merken die er niets van? Kun je er niet met hen over praten?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:59

Ik vind het ook erg knap dat je naar de huisarts bent gegaan. Jouw grens was bereikt en daar heb je wat mee gedaan.
Natuurlijk wilde je arts hulp voor jouw inschakelen. Het is rot voor je moeder dat ze dit soort buien heeft, maar jij bent degene die hieronder lijd. Erg jammer dat je dit niet bij je vader kwijt kon, want naar mijn idee had hij degene moeten zijn die met jouw samen naar de huisarts had moeten gaan. Misschien kun je hem een brief schrijven, daar kan hij toch niet voor weglopen. Maar voor nu neem ik aan dat je huisarts hier mee aan de slag gaat. De eerste stap is genomen.

Miyavi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:37

luxx schreef:
je schrijft dat de huisarts de brieven heeft 'ingenomen', heb je wel met hem afgesproken dat je ze op een later tijdstip weer terug krijgt en niet aan je moeder geeft?

Ja, ik krijg ze als het goed is de volgende keer weer terug Lachen

Maya1990 schreef:
Sorry hoor, maar ik denk niet dat je moeder de enige is die problemen heeft. Je moeder zegt zulke dingen tegen jou en jij laat dat toe?!

Ehm ja, wat had ik anders moeten doen? Er keihard tegenin gaan? Dat werkt volgens mij alleen maar averechts

Ukkiee schreef:
Wat ik me nu eigenlijk bedenk, je broer en zusje dan? Merken die er niets van? Kun je er niet met hen over praten?

Die merken er zeker wel wat van. Maar buiten het feit dat ik ze er nog niet eens extra mee wilt confronteren, is he took mijn probleem en niet die van hun. Ik ben blij dat zij wel een fijne band met mijn moeder hebben en ik wil daar niet tussen gaan staan, zeg maar.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:54

Maya1990 schreef:
Verder is je moeder gewoon niet goed wijs en moet eens geod behandeld worden voor dit gedrag
.

Tjee, dit is wel erg ongevoelig...
Het is maar goed dat ts erg volwassen is voor haar leeftijd en zich iets wijzer uitdrukt, en zich ook gelukkig niets aan lijkt te trekken van zo'n post.
Lees je eigen post nog maar eens 10x door, en denk dan nog maar eens even na over het lage 'waarheidsgehalte' ervan en de nare 'toon'.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:09

Maya1990 schreef:

Ochjeetje, ik mag hopen dat het komt doordat je het topic niet geheel hebt gelezen, of zelf mms een probleem hebt waardoor je zo hard reageerd ?
Tis en blijft haar moeder en idd hoeft zij dit niet te pikken, daarom heeft zij dit topic ook geopend..
De eerste stap is genomen en heel volwassen ook.

Meid, gefeliciteerd dat je over bent en goed gedaan door naar je HA te stappen..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:23

Blue_Eyes schreef:
Maya1990 schreef:

Topic niet gelezen meid?

Ik hoop ook dat je dit heb gezegd vanwege niet gelezen. Het klinkt niet als iets waar meer ouders last van hebben. Er zullen er natuurlijk wel meerdere zijn maar elk geval is anders.

TS ik vindt het ook dapper en goed van je dat je naar de HA bent gegaan er kan nu temminste ook van buiten af hulp komen. En wat je broer en zusje betreft je zusje is misschien wat jong maar kan je er met je broer echt niet over praten. Heel veel sterkte in ieder geval.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:30

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:52

Miyavi schreef:
Ukkiee schreef:

Die merken er zeker wel wat van. Maar buiten het feit dat ik ze er nog niet eens extra mee wilt confronteren, is he took mijn probleem en niet die van hun. Ik ben blij dat zij wel een fijne band met mijn moeder hebben en ik wil daar niet tussen gaan staan, zeg maar.

Toch snap ik dat dan niet. Als je merkt dat je zus(je) in feite gewoon psychisch wordt mishandeld door je moeder, dan doe je er toch wat aan? Ik kan gewoon werkelijk niet geloven dat je broer, zusje en zelfs je vader (!!!) niets doen. Als dat echt zo is - en sorry, ik wil absoluut niet bot overkomen, hoor, en ik vind het echt rot voor je - maar dan denk ik dat ieder van jullie therapie mag krijgen en dat het niet alleen bij je moeder ligt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:04

Citaat:
Ukkiee: Toch snap ik dat dan niet. Als je merkt dat je zus(je) in feite gewoon psychisch wordt mishandeld door je moeder, dan doe je er toch wat aan? Ik kan gewoon werkelijk niet geloven dat je broer, zusje en zelfs je vader (!!!) niets doen. Als dat echt zo is - en sorry, ik wil absoluut niet bot overkomen, hoor, en ik vind het echt rot voor je - maar dan denk ik dat ieder van jullie therapie mag krijgen en dat het niet alleen bij je moeder ligt.

Het is maar goed dat niet iedereen zoiets begrijpt, dat betekent dat velen van jullie godzijdank niet zo'n situatie hebben hoeven meemaken.
Dit is een 'systeem' wat zich in jaren opbouwt, en niet een situatie die 'ineens' ontstaat. Je 'went' dus ook aan bepaalde zaken, hoe 'anders' en 'extreem' die ook zijn....
Vaak wil je het gezin en elkaar ook beschermen, en dus niet naar buiten treden.... in de hoop dat het zichzelf zal oplossen.
Wees een beetje voorzichtig met zoveel meningen... dat kan erg pijnlijk zijn.
ts is goed op weg, en maakt iedere keer weer een stap voorwaarts... laat het over aan haar en evt hulpverleners om te bepalen wat verstandig is...
Ts: Succes!!!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:26

Jeetje, ik ben benieuwd hoe dit afloopt!