Caira schreef:Hier een juf die met kromme tenen dit topic heeft gelezen.
Punt 1: als ik zou merken dat een stagiare op internet zo over mijn kinderen zou spreken dan zou ze binnen 10 sec. op straat staan! Zeker iemand die pedagogiek studeert moet beter weten! Dat je je gal wilt spuwen snap ik, maar de manier waarop is vreselijk.
punt 2: Zit jij wel op de goede opleiding? Dat jongetje zit je het hele jaar al te pesten? Kom op zeg, zit je zelf nog op die basisschool?
punt 3: er wordt van jouw verwacht dat je om kunt gaan met deze situaties, kun je dat niet dan zet je een stap opzij. Een kind zelf corrigeren doe je met je stem en nimmer nooit op de manier die jij gedaan hebt. Je maakt mij niet wijs dat je geen andere optie had dan een fysieke.
punt 4: Elk kind verdient elke dag weer een nieuwe kans, natuurlijk zul je het met de ene beter kunnen vinden dan met de andere, maar dit mag nooit en te nimmer duidelijk worden voor het kind. De reactie van de jongen is buiten proportie, maar dit kan een reden hebben, en nee dan bedoel ik niet die eeuwige 'ze worden thuis niet opgevoed' discussie. Opvoeden kun je ook in de klas, en je zult wel moeten.
Er zijn kinderen die , al dan niet met stoornis, het moeilijk vinden om zich te focussen op andere dingen dan hetgeen ze op dat moment mee bezig zijn. We hebben het hier over kleuters, deze leven in hun eigen egoistische wereldje, logisch en zo hoort het ook want ze zijn continue bezig met ontdekken van de wereld en zichzelf. Op het moment dat hij merkte dat die beker de verkeerde was was dat in zijn ogen het enige waar hij nog aan kon denken. Jij zult dit ws niet onderkend hebben, waarop hij besloot zelf actie te ondernemen. Met alle gevolgen van dien.
punt 5: ik word toch wel zo kotsmisselijk van al die betweters aan de kant. Zonder ook maar iets te weten van de thuissituatie kunnen ze al vertellen dat dit een gebrek aan opvoeding is. Ik hoop dat ze hun eigen kinderen met mee wijsheid en respect opvoeden dan wat ze hier zelf laten zien.
na heel het topic doorgelezen te hebben vind ik dit de aller beste reactie !
kind dcht okee juf handeld nu niet naar mijn probleem dus ik los het zelf op
word tegen gehouden dus kind probeert resoluter
kind word vast gehouden gaat door het lint
heel simpel ik heb een heel lief kind
maar als jij die "zomaar" onredelijk in het ogen vh kind vast pakt
en in zijn ogen onredig tegen houd zou hij de zelfde reactie gegeven hebben
erger nog heeft dat dus ook gedaan
mensen die mijn kleine kennen kennen hem als een heel lief kind
en ook die meester toen riep gelijk hij heeft adhd en me god weet wat allemaal
geloof me heeft die echt niet ..maar kan wel erg slecht tegen onredelijkheid
maar gelioof me als je mij zo zou beetpakken
of had gedaan op die leeftijd had je ook een zeer groot probleem gehad
en niet alleen op dat moment maar zeker ook daarna
maaaaanden erna voordat ik je weer vertrouwen zou
in zijn ogen was de verkeerde beker een groot probleem en wilde
ruilen zodat hij het goede kreeg voordat zus zijn drank op dronk en
tijdens de tijd waarin hij geacht word het op te drinken
dat is m immers OOK op school geleerd ..
kind stond voor de
onmogelijke keuze tussen
doen wat m verteld is en doen wat m verteld is
zoals jij praat over de klas en hoe je dit probleempje
zo hebt laten escaleren zou ik niet naar de moeder gaan maar eens
heel hard nadenken of JIJ wel de juiste beroepskeuze gemaakt hebt