Winkeldiefstal, wordt niets aan gedaan- Nederland gek geword

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Winkeldiefstal, wordt niets aan gedaan- Nederland gek geword

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:42

runningkawa schreef:
omdat ze in hen geloven?
Tja...beetje dom (zou maxima zeggen Tong uitsteken )
Daar in geloven is voor naievelingen

Voor mij zijn ze echt geen haar beter!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:45

Er wordt niks aan winkeldiefstal gedaan? Ik heb een andere ervaring:
Stel je bent een oudere alleenstaande vrouw.
84 jaar oud, eenzaam. Je pleziertjes zijn, je sigaretje, je parkietje, je boodschapje op maandag, de werkster die elke week langskomt, de kapster die 1x in de zoveeltijd langs komt.
Je heb geen kinderen gekregen, en je kijkt uit naar je neven die ook 1x in de zoveel tijd aankomen waaien.
De wereld veranderd hard, ook de mensen worden harder.
Kan ook zijn dat je het zelf allemaal niet zo volgt..
Je vind het best eng dat er een hoop buitenlandse mensen/jongeren in het parkje, wat grenst aan je achtertuin, rond hangen.
Elke keer die voetbal in je tuintje.. je plantjes die dan knakken..
Ook elke keer die takken in je tuin, van alle pogingen om de kastanjes uit die enorme kastanjeboom te gooien, belanden op je straatje. En soms ook tegen het raam!
Schorriemorrie is het!!! Boos kan je zitten turen achter je gordijntje
Het kost allemaal meer moeite.. opstaan, aankleden eten.. eigenlijk nergens zin in of trek in.
smaandags is je uitje.. daar ben je trots op! nog zelfstandig naar de C1000 even verderop.
Al 40 jaar kom je daar. Al eet je zelf niet echt veel meer dan een huzarensalade en een glas melk, dat blaadje sla wat je altijd mag pakken van de manager voor de parkiet is toch altijd wel fijn voor Pietje!

tot begin deze maand.

Op het moment dat je dat blaadje sla van een krop heb afgehaald, word je aangesproken door een meneer. Een nieuwe manager.
Hij zegt dat dat niet mag, en zegt dat je de hele krop sla moet nemen.
Je eet nooit sla! En je mag het al járen dus hier snap je helemaal niets van! Steeds bozer word je!
De krop sla word in je karretje gelegd, en je moet m afrekenen.
Echt zooo boos word je ervan, je pakt de krop sla weer uit je karretje en legt deze terug bij de groenteafdeling.

Nog overhit en in de war, ga je verder om de spullen die je nodig heb te verzamelen.
Bij de tijdschriften, daar haal je elke week de Privé, worden er net net nieuwe tijdschriften aangevuld. Het meisje wat hiermee bezig is, zegt tegen je: Mevrouw u mag er wel eentje van deze meenemen, want die zijn toch oud. Blij met dit gebaar, stop je het tijdschrift in je tas en ga je je boodschapjes afrekenen bij de kassa.
Als je daarmee klaar bent, word je opgewacht door 2 mannen.
En er wordt aangifte gedaan van vernieling van een krop sla en ook het tijdschrift is gestolen!

Als je dan eindelijk thuis bent, staan er 1 ene 2 agenten op de stoep, en er wordt een proces verbaal opgemaakt. Ook word je verteld dat je niet meer de c1000 binnen mag.

En een paar weken later valt er een brief van het justitioneel incassoburo op de mat met een boete van 130 euro wegens winkeldiefstal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:48

En dat heb je zelf meegemaakt sall. of stond dat op i-net?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:55

huh? berichtje wordt niet geplaatst..
Nou nog maar een keer. Dit is mijn eigen ervaring (of beter gezegd van mijn tante) Ben zelf iets jonger Haha!
Het sleept zich nog steeds voort.
Het blijkt dat de supermarkt daar erg last heeft van allochtone jongeren met de onbedwingbare neiging (??) om spullen mee te nemen zonder te betalen.
Waardoor ze een lik op stuk beleid hebben. Helaas zijn er nu in de praktijk een hoop ouderen (naast het winkelcentrum staat een bejaardenhuis en zgn aanleunwoningen) die met soortgelijke gevallen de dupe zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:58

Maar als je tante aan gehouden is voor vernieling en diefstal moet ze aangehouden worden en overgedragen aan de politie.
Dat is niet gedaan aangezien ze al thuis was...en dan is gewoon de hele zaak al afgedaan.
Daarom vind ik het een vreemd verhaal Lachen (waarmee ik niet zeg dat het niet waar is)
Maar zo is zo'n aanhouding toch niet meer geldig?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:02

Helaas heb ik ook meegemaakt dat ouderen stelen...

Over het verhaal... Een oude prive, wordt terug gestuurd. Dat moet het meisje noteren.... Kan mij niet voorstellen dat dat meisje dat niet wist. En anders zou de oudere dame dat zo kunnen oplossen als ze zegt deze gehad te hebben van dat meisje.

Ook de politie zou gelijk moeten komen dan, dan wordt je opgehaald. Dat is ook de reden waarom men vaak geen politie beld, omdat je lang moet wachten en een oogje moet houden op de dief.

Vaag verhaal

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:08

runningkawa schreef:
Maar als je tante aan gehouden is voor vernieling en diefstal moet ze aangehouden worden en overgedragen aan de politie.
Dat is niet gedaan aangezien ze al thuis was...en dan is gewoon de hele zaak al afgedaan.
Daarom vind ik het een vreemd verhaal Lachen

Ze later nog een keer opgepakt thuis, door 2 agenten.
Wij verhaal halen bij de politie. die mogen niets doorgeven ivm de wet op privecy. Via de telefoon(!!) werd ons weer wel meer verteld, het bleek dat er helemaal geen agenten waren geweest.
Vreemd verhaal vonden wij.
Later bleek het 2 mensen van de buurt'preventie'? te zijn geweest. iig wel uniform maar niet dezelfde 'status'.

Het moeilijke van dit verhaal is, maar goed dat is weer andere problematiek, dat we hier te maken hebben met een oudere alleenstaande vrouw. Die wat verward is/kan zijn. (maar absoluut niet haar zelfstandigheid op wil geven.. en dan in ene zeer helder is Clown )
Waardoor het moeilijk is, om achteraf alles te reconstrueren, wat er nu precies gebeurd is.
Maar goed de aanmaningen blijven binnen komen, en bij de justitie wordt geadviseerd om niet te betalen en het voor te laten komen. Of iig te wachten tot het bij iemand op het bureau ligt die bevoegd is om te zeggen dat het niet betaald hoeft te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:12

Ach ja, met bejaarden die van het padje af zijn, wat wil je daar mee doen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:13

Dan is het toch geen waarheid?
Jullie weten zelf niet wat er is gebeurd Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:17

Idd, voor laten komen, dat betaalde ik niet.
Als je iets jat moet je door de beveiliging of buurt preventie of wie ook op heterdaad betrapt worden.
Dat is dan opzich gebeurd..maar dan moeten ze diegene in de winkel vast houden totdat de politie er is.
Dat is niet gebeurd dus gewoon niets is geldig.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:21

superwoman schreef:
runningkawa schreef:
omdat ze in hen geloven?
Tja...beetje dom (zou maxima zeggen Tong uitsteken )
Daar in geloven is voor naievelingen

Voor mij zijn ze echt geen haar beter!

Wat stel jij dan voor?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:39

AniqueN schreef:
Wat stel jij dan voor?

Ik denk dat het hoge knuffelgehalte van nederland al veel schade heeft gedaan en dat steeds moeilijk wordt om op te lossen.

iig de straffen hoger maken en beginnen op vroege leeftijd. Kinderen die stelen-> daar zouden de ouders straf voor moeten krijgen. Eerst geld, dan "zitten".

Mensen met een strafblad zouden op internet te vinden moeten zijn. (veiliger voor de maatschappij)

Mensen met een strafblad zouden meer begeleiding moeten krijgen voor werk -> gemeente werk uitvoeren zoals tuintjes harken, vuilnis ophalen etc voor hun uitkering tot zij een betaalde baan hebben gevonden.
Door ze aan het werk te zetten en te houden, hebben ze minder tijd om rottigheid uit te halen of te bedenken...

Vele verdienen meer met hun uitkering en zwart bij klussen of/en stelen, dan wanneer ze voor een baas zouden werken.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:06

superwoman schreef:
Dan is het toch geen waarheid?
Jullie weten zelf niet wat er is gebeurd Verward

pardon? beschuldig jij mij hier van liegen?
Ik geef een verslag weer, zoals het mij toen is verteld.
Er zullen heus haperingen in het verhaal zitten, zoals ik het weergeef.
Maar dat is in mijn ogen iets heel anders dan niet de waarheid vertellen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:34

superwoman schreef:
Ik denk dat het hoge knuffelgehalte van nederland al veel schade heeft gedaan en dat steeds moeilijk wordt om op te lossen.

iig de straffen hoger maken en beginnen op vroege leeftijd. Kinderen die stelen-> daar zouden de ouders straf voor moeten krijgen. Eerst geld, dan "zitten".

Mensen met een strafblad zouden op internet te vinden moeten zijn. (veiliger voor de maatschappij)

Mensen met een strafblad zouden meer begeleiding moeten krijgen voor werk -> gemeente werk uitvoeren zoals tuintjes harken, vuilnis ophalen etc voor hun uitkering tot zij een betaalde baan hebben gevonden.
Door ze aan het werk te zetten en te houden, hebben ze minder tijd om rottigheid uit te halen of te bedenken...

Vele verdienen meer met hun uitkering en zwart bij klussen of/en stelen, dan wanneer ze voor een baas zouden werken.

Is dit Geert Wilders onder een SA? Haha!

Hoe weet jij wat mensen met een uitkering doen? Waar haal jij die wijsheid vandaan? Mensen met een strafblad moeten op internet te vinden zijn? Wat ze ook gedaan hebben, met wat voor motief dan ook?

Sjee, ik ben helemaal niet links, maar wat ben jij zwart wit. Het spijt me zeer, jij noemt het hoge knuffelgehalte in Nederland schadelijk voor de maatschappij, ik vind mensen die zo extreem zwart wit denken schadelijk voor de maatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:28

Rk je stelt een vraag aan me, maar ik trek me terug uit een topic waar gediscrimineerd
wordt, I'm sorrie, voor mij geen discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:31

Soms hoeft er ook niet gediscusieerd te worden Lachen
Ik zie het gewoon zo... nergens staan op i-net (of elders) bewijsen dat het niet klopt van wat ik zeg.
Dan is het toch gewoon zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:33

Wat er op internet staat interesseerd me niet zoveel RK,
dus als jij op internet leest dat de politie afgeschaft kan worden
omdat google je vriend is ga jij daar blind in mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:35

met google kan je anders veel hoor Ja Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:27

Zonder google ben ik niets meer..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:55

MissJ schreef:
Is dit Geert Wilders onder een SA? Haha!

Hoe weet jij wat mensen met een uitkering doen? Waar haal jij die wijsheid vandaan? Mensen met een strafblad moeten op internet te vinden zijn? Wat ze ook gedaan hebben, met wat voor motief dan ook?

Sjee, ik ben helemaal niet links, maar wat ben jij zwart wit. Het spijt me zeer, jij noemt het hoge knuffelgehalte in Nederland schadelijk voor de maatschappij, ik vind mensen die zo extreem zwart wit denken schadelijk voor de maatschappij.

Dat mag jij vinden.
Om nog even te antwoorden op je vragen...

Hoe ik weet wat mensen met een uitkering doen? Solliciteren hoop ik.
Ik weet ook dat mensen met een strafblad meer moeite hebben met het vinden van een baan, dus die moet je helpen.

Met hun gezicht op het internet, zal ze helpen om niet meer terug te kunnen vallen in oud gedrag. Een pedofiel, moet niet met de kinderen in de buurt om gaan. Dat is imo de kat op het spek binden.
Ook zal voor sommige de straf te groot zijn ten op zichte van de baten en zullen ze "het" niet doen.

Maar wat had jij zelf in gedachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:19

sflj schreef:
runningkawa schreef:
Als er van de 100 buitenlander 85 crimineel zijn..waarom zou de rest dan niet zijn?

Dat werd niet gezegd. Knipoog Er werd beweerd dat van de geregistreerde criminelen 85% gekleurd is. Da's niet hetzelfde.

Misschien zijn autochtonen veel crimineler maar worden die minder gepakt? Knipoog

haha Huilen van het lachen
weetje hoeveel 'gekleurde medemensen' ze niet eens DURVEN op te pakken?
Dat ene zinnetje is echt zooo naief..
Ik heb echt geen repect meer voor die groepen mensen. Als een marrokkaan/turk respect van mij wil, zou ie dat moeten verdienen of ik zou moeten weten dat het een goed persoon is (en ja natuurlijk zitten die er ook tussen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:23

superwoman schreef:
Helaas heb ik ook meegemaakt dat ouderen stelen...

Over het verhaal... Een oude prive, wordt terug gestuurd. Dat moet het meisje noteren.... Kan mij niet voorstellen dat dat meisje dat niet wist. En anders zou de oudere dame dat zo kunnen oplossen als ze zegt deze gehad te hebben van dat meisje.

Ook de politie zou gelijk moeten komen dan, dan wordt je opgehaald. Dat is ook de reden waarom men vaak geen politie beld, omdat je lang moet wachten en een oogje moet houden op de dief.

Vaag verhaal

ja en hou een dame van 84 maar eens tegen Huilen van het lachen
haha moest erg om het verhaaltje lachen, is echt komisch geschreven (sorry..)
maar ik denk dat ouderen niet echt de kern van het probleem 'stelen' zijn!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:20

superwoman schreef:
Dat mag jij vinden.
Om nog even te antwoorden op je vragen...

Hoe ik weet wat mensen met een uitkering doen? Solliciteren hoop ik.
Ik weet ook dat mensen met een strafblad meer moeite hebben met het vinden van een baan, dus die moet je helpen.

Met hun gezicht op het internet, zal ze helpen om niet meer terug te kunnen vallen in oud gedrag. Een pedofiel, moet niet met de kinderen in de buurt om gaan. Dat is imo de kat op het spek binden.
Ook zal voor sommige de straf te groot zijn ten op zichte van de baten en zullen ze "het" niet doen.

Maar wat had jij zelf in gedachten?

Je hebt dus geen idee wat uitkeringsgerechtigden doen, dat was me al volkomen duidelijk uit alles wat je zegt Knipoog Ik werk dagelijks met die groep mensen, en geloof mij, het beeld wat veel mensen er van hebben klopt niet. Mijn eigen beeld is ook drastisch bijgesteld sinds ik dit werk doe, ik ben de eerste dat toe te geven. Maar kijk even wat verder dan je neus lang is voor een je een oordeel geeft. Knipoog

Mensen met een strafblad komen idd moeilijker aan een baan. Ook enigzins logisch, ik zou ook liever iemand zonder strafblad aan het werk hebben. Maar dan maakt het voor mij wel weer verschil waarvoor dat strafblad is, wat er gebeurd is, hoe vaak, enz enz.

Met een gezicht op internet zal ongewtijfeld helpen een aantal veelplegers af te remmen, maar kijk dan in godsnaam ook naar de reden van het gedrag en probeer dat op te lossen. Alleen afschrikken helpt niet, ja, misschien even. Zo lang je de oorzaak van een probleem niet wegneemt zal het ook niet opgelost worden. Wbt de pedofielen ben ik het helemaal met je eens. Zo iemand verdient imo geen tweede kans Bloos Opsluiten en kinderen tegen ze beschermen Bloos

Wat ik zelf in gedachten heb? Ik heb er geen pasklare oplossing voor, omdat het probleem imo niet zo simpel in elkaar steekt dat er 1 oplossing voor iedereen is. Harder/zwaarder straffen? Mee eens, dat zal een grote groep afschrikken en mensen zullen zich ook nog wel eens bedenken voordat ze uberhaupt iets stelen of een ander strafbaar feit plegen. Maar imo moet er ook gekeken worden naar de oorzaken van het gedrag, anders vervalt iemand sowieso weer in oude gewoontes.