wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:59

ik werk in on warenhuis in de restaurant afdeling.
deze afdeling is sinds de verbouwing klaar is helemaal rookvrij geworden,en wij draaien niet met verlies maar juist met winst.

ik zelf ben blij met het rookverbod,als ik ergens een hapje zit te eten vind ik het smerig als ik in de rook van een ander moet zitten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:59

Ik ook, hoor, Lielle, maar je zou toch denken dat mensen helemaal even nadenken als ze je daar zien zitten met een jong kind. Wij zaten er namelijk net iets eerder, voordat de zakenmannetjes binnen kwamen om te lunchen en vervolgens hun gore sigaretten opstaken. Voor we het wisten zaten we er midden in. Boos!
Anders waren we wel een ander tentje gaan zoeken om te eten....
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 21-04-08 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:00

Of nog erger.. sigaren! (of van die vuile vanille sigaretten blegh).

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:19

ik, als niet roker, vind het dus fijn. niet omdat ik tegen roken ben maar omdat ik er echt last van heb( astma) als er ergens gerookt word. ik kan me voorstellen dat het voor rokers erg lastig is maar houd er ook rekeing mee dat er ook veel niet rokers zijn die het echt vies vinden. ook stinken vaak heel je kleren naar de rook. ik vind het dus niet erg als er niet meer gerookt mag worden in de horeca

Sabine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:39

Ik heb er geen problemen mee! Vind het echt smerig als ik bijvoorbeeld in de kantine van de manege zit en er zitten mensen om je heen te roken. Maar in een discotheek heb ik er eigenlijk geen last van. Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:41

Ik vind het juist heel goed, dat verbod.

Tegenwoordig ga ik eigenlijk nooit meer uit, omdat ik altijd hele zere ogen krijg en alles stinkt naar de rook. Ik vind het smerig.
Dan nog maar niet te praten over rokers in een restaurant, dat verpest pas je eetlust.
Kortom, ik ben er heel erg blij mee.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor de rokers heel erg vervelend is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:42

Ik vind het wel jammer.. Ik rook af en toe nog en met uitgaan hoort het er voor mij bij. Ik rook doorde week niet zodat ik in het weekend er een mag opsteken. Nu gaat dit dus veranderen..

natuurlijk blijft het beter, en zal ik niet meer zo stinken na een avondje stappen.. nog beter zou zijn gewoon duidelijke rokers en nietrokers gebieden maken...

Ik vind dat het einde een beetje zoek is zo.. en mensen doordraven maar niemand realiseert zich wat de echte problemen zijn in de wereld en nederland..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:47

denice schreef:
Ik vind het wel jammer.. Ik rook af en toe nog en met uitgaan hoort het er voor mij bij. Ik rook doorde week niet zodat ik in het weekend er een mag opsteken. Nu gaat dit dus veranderen..

natuurlijk blijft het beter, en zal ik niet meer zo stinken na een avondje stappen.. nog beter zou zijn gewoon duidelijke rokers en nietrokers gebieden maken...

Ik vind dat het einde een beetje zoek is zo.. en mensen doordraven maar niemand realiseert zich wat de echte problemen zijn in de wereld en nederland..

dan draai je het toch om en rook je door de weeks?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:16

Lizzle schreef:
En ik neem aan dat het bij de rokers dan ook veel gezelliger is. Haha, waarom zijn daar anders ook altijd een heleboel niet-rokers te vinden?
Wat is dat nou weer voor onzin? Verward Als je niet rookt ben je dus ongezellig? En de gezelligheid is alleen bij de rokers te vinden??

frankiej schreef:
wie zegt dat iedereen bij een uitje staat te zweten?? sommigen schieten tegenwoordig ook wel erg ver door wat betreft persoonlijke hygiene: als ze maar een zweetdruppeltje denken te voelen, moeten ze douchen.
Mee eens. Ik sta ook niet altijd te zweten tijdens het uigaan. Ligt er helemaal aan hoe druk het is enz.

wiifke schreef:
En die rookmachines dan, worden die ook verboden? komt toch wel een beetje op hetzelfde neer..
ROFL Zit daar nicotine in dan??

Verder vind ik het een topregeling OK dan! Dat iemand anders zijn lichaam kapot wilt maken met sigaretten, hoeft nog niet te betekenen dat ik dat ook wil als meeroker.
Geloof ook dat het zeker meedraagt aan het minder roken bij jongeren. En kan me niet voorstellen dat er minder omzet wordt gedraaid in de horeca Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:22

denice schreef:

Er zijn misschien ergere/andere problemen in NL, maar mag je het ene probleem dan niet meer aanpakken of zo? Beetje kromme redenatie. Verward

Zelf vind ik het erg onplezierig als er gerookt wordt tijdens het eten. In restaurants e.d. vind ik het zeker goed. Ik hoest heel snel als er rook in de lucht hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:31

Sander_ schreef:
Er zijn misschien ergere/andere problemen in NL, maar mag je het ene probleem dan niet meer aanpakken of zo? Beetje kromme redenatie.

Klopt, maar ze willen van die miljoenen claims af dus dan maar een rookverbodje,
over een jaar zijn de oude auto's aan de beurt en wijzen we elkaar na als moordenaar
als we in een oud gebakkie wonen, zo triest.

Sieltjuh schreef:
Wat is dat nou weer voor onzin? Als je niet rookt ben je dus ongezellig?

Dat maak jij dr van, niet rokers zijn gezellig, maar rokers zijn over het algemeen...iets gezelliger, sorrie.

Sieltjuh schreef:
ROFL Zit daar nicotine in dan??

Beetje naief? Knipoog Het rookverbod wat komen gaat gaat niet over nicotine bescherming hoor maar om mensen te beschermen tegen kankerverwekkende stoffen die in sigaretten rook zit, en laten die stoffen nu nóg sterker geconcentreerd zitten in rook van rookmachines......
Dus water naar de zee dragen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:35

Hoewel ik niets heb tegen roken, vind ik het gewoon ontzettend asociaal dat veel rokers geen rekening houden met de mensen om hen heen. En daar moet eens wat tegen worden gedaan. Een rookverbod in de horeca vind ik dus een ontzettend goed plan. Sommige rokers moeten maar eens leren dat er zat mensen zijn die het hartstikke smerig vinden of die bijvoorbeeld astma hebben en daardoor zowat stikken van de rook. En als ze dan ook nog eens keihard roepen, nee hoor ik ben niet verslaafd, laat dat zien dan en doe die mensen een gunst door geen sigaret op te steken. Als je echt niet zonder kan, ga dan gewoon ergens anders staan waar geen andere mensen er last van kunnen hebben.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:35

Chiqa schreef:
Dat maak jij dr van, niet rokers zijn gezellig, maar rokers zijn over het algemeen...iets gezelliger, sorrie.

ROFL Voor jou wel....nu is het grootste deel in Nederland nietroker en laten die het daar echt niet mee eens zijn Haha!

In mijn kennissenkring zijn nog een paar rokers. Staan nu niet echt als gezellige mensen aangeschreven.

Nee maar zonder dolle: dat is een niet-meetbare factor. Dus meer een gelijkwillenhebbenopmerking. Knipoog

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:40

Chiqa schreef:

Waar slaat dát in godsnaam op? Veel van de rokers die ik ken zijn ontzettend asociale ******wijven en absoluut niet gezellig om mee om te gaan. Ik maak mezelf nog liever van kant dan dat ik bevriend met hun moet zijn. Echt waar. Betekent overigens niet dat andere rokers ook zo zijn, maar rokers zijn helemaal niet gezelliger dan niet-rokers. Andersom ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:41

Ik ben er blij mee, om twee redenen! Haha!

Ik vind het ontzettend goor om steeds in de rooklucht van een ander te zitten, zeker als ik met mijn kindjes op pad ben...

En een vriendin van me rookte, en dat vond ik nogal niet zo slim van d'r, en zij is nu gestopt vanwege dat rookverbod! Ze realiseerde zich ineens hoe triest het is als je in je eentje buiten moet gaan staan roken in de regen omdat het binnen niet mag en je er niet vanaf kunt blijven ROFL

Dat vond ze zó erg dat ze besloot om dan maar te stoppen zodat ze niet 'die vrouw die daar staat te roken' zou zijn! Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:43

Kijk dan is er in ieder geval al eentje mee gered Rock....en daar doen we het voor. OK dan! OK dan! Geweldig het werpt nú al zijn vruchten af Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:44

Meeste rokers die ik ken zijn een vorm van egoïstisch, ze steken gewoon zo een stok naast je op Boos!
Al sta ik buiten, nee dank je.
In de horeca ook, niemand van de buurtafels vraagt aan mij of ik er last van heb.
En rookvrije ruimtes zijn vaak een lachertje een tafeltje tussen de rokers..
Citaat:
Klopt, maar ze willen van die miljoenen claims af dus dan maar een rookverbodje,

Dat de fabrikanten van sigaretten dus steeds weer verliezen bewijst weer eens temeer hoe
slecht het voor de mens is.
Wil je roken doe het dan in je eigen huis, maar val mij er neit mee lastig..

Trouwens waar ik me ook groen en geel aan erger zijn ouders die in de auto met de kinderen erbij roken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:46

@Slimmerik: Ik heb ook nog nét niet geapplaudiseerd voor d'r ROFL

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:47

Ukkiee schreef:
Chiqa schreef:

Waar slaat dát in godsnaam op? Veel van de rokers die ik ken zijn ontzettend asociale ******wijven en absoluut niet gezellig om mee om te gaan. Ik maak mezelf nog liever van kant dan dat ik bevriend met hun moet zijn. Echt waar. Betekent overigens niet dat andere rokers ook zo zijn, maar rokers zijn helemaal niet gezelliger dan niet-rokers. Andersom ook niet.

Ik wil net zeggen!
Peukje op de lip petje op, stuk of wat oorbellen, en maar even kanker dit kanker dat!
Ik zie het helaas ELKE dag!
Heel erg gezellig ja. Gestoord

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:52

Ik als roker vind het stom Gestoord
Maar eigelijk ook wel weer goed, voor de mensen die niet roken.
Wij hebben altijd een feest bij ons in het dorp ( midden in het dorp )
Dat is een in een dorpshuis, als we daar niet meer mogen roken gaat iedereen op straat roken, dan nog wat drank er bij. Dan gaan mensen al snel vernielen & nog al overlast.
Je hebt voordelen & nadelen. Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:53

Nijnteee schreef:
als we daar niet meer mogen roken gaat iedereen op straat roken, dan nog wat drank er bij. Dan gaan mensen al snel vernielen & nog al overlast.
Je hebt voordelen & nadelen. Lachen

Tuurlijk en omdat we bang zijn voor die mensen moeten ze hun zin krijgen? Oh ja, gezellige mensen Clown

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:03

Chiqa schreef:

ROFL Hahaha, sorry ik kan nu alleen maar lachen om deze opmerking. Wat een stierenstront zeg Haha!
Oke, ik rook niet dus ik ben minder gezellig! Wat leuk! Ik heb geen enkele vrienden die roken, wel gezellig hoor, maar als we nou allemaal een slechte gewoonte gaan uitvoeren zijn we stukken gezelliger bezig Ja OK dan!

Nee, sorry, ik vind jouw opmerking dus gewoon nergens opslaan. Of iemand wel of niet rookt heeft niets met zijn of haar gezelligheidskarakter te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:11

Kir_Ples schreef:
Peukje op de lip petje op, stuk of wat oorbellen, en maar even kanker dit kanker dat!

Een tevreden roker is geen onruststoker Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:16

Chiqa schreef:
Kir_Ples schreef:

Een tevreden roker is geen onruststoker Knipoog

Die lui waar ik t over heb zijn zeer zeker onruststokers. Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:23

wat heeft de slechte gewoonte om te roken nu met je karakter te maken?
de allergrootste onzin!

ik vind het goed dat er niet meer gerookt mag worden in de horeca,maar maak dan een apart 'rookhok' of kamertje ofzo,om ook de rokers tegemoet te komen.