Je overleden vader/moeder missen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Re: Je overleden vader/moeder missen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:06

oohh haike, wat vreselijk! heel veel sterkte Vriendjes zijn?

Ik zeg bij vreemden in het begin gewoon 'mijn ouders'. Omdat ik het niet nodig vindt dat ik het bij iedereen uit moet leggen. Wanneer ik mensen eenmaal langer ken, zeg ik het wel. Maar ook alleen als ze er naar vragen, of als we toevallig op dat onderwerp komen. Ik ga dingen niet achterhouden, dat vindt ik ook zo raar,maar ga het ook niet aan de grote klok hangen.
Ik zeg vaak 'mijn moeder en jan' (jan is haar vriend).
Ik heb er geen moeite mee om het uit te leggen maar heb er wel moeite mee als ze er op door gaan. Ik weet dat ik het nog niet goed verwerkt heb, ik heb me er nog niet volledig bij neer gelegt. Daarom ga ik het onderwerp vaak uit de weg.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:07

Verdrietig Heel veel sterkte Haike!!

Indomitable schreef:
Wat ik nu nog steeds heel erg moeilijk vind is aan mensen die je nog niet zo lang kent of ben leren kennen te vertellen over je thuissituatie. Ik heb altijd zoiets van als ze er niet naar vragen dan zeg ik er ook niets van. Hoe zit dat bij jullie?

Heb ik ook. Nagelbijten / Gniffelen Vanwege mijn naam krijg ik regelmatig reacties van 'kom je uit Griekenland?' Dan leg ik dus uit dat mijn vader Grieks is. En als ik diegene dan niet (goed) ken of bijna nooit zie, dan zeg ik er niet bij dat hij overleden is. Zorgt wel voor vreemde situaties af en toe. Laatst op school bleef een medestudent een beetje doorvragen (gewoon interesse) en ik vertelde alsof papa nog leefde. Verward

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 06:14

haike heel veel sterkte en gecondoleerd meid!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 15:53

Lekker weer. Mijn vriend heeft het na anderhalf jaar uitgemaakt.. Bij wie moet ik nu mijn verhalen over m'n vader kwijt? Kon altijd alleen bij hem echt goed terecht om erover te praten. Verdrietig

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 16:03

Would you tell me I was wrong?
Would you help understand?
Are you looking down upon me?
Are you proud of who I am?

There's nothing I wouldn't do
To have just one more chance
To look into your eyes
And see you looking back..

(christina aguilera - hurt)

Mooooi. Verdrietig

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:51

jah idd Verdrietig
kon dat maar..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:56

Mee eens Pel. Scheve mond

Ach gut

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:02

Ik mis mijn moeder ook iedere dag Huilen Ze is op 7nov 2004 overleden aan kanker..ze is maar 4maand ziek geweest en toen was het al voorbij! Ik zal die laatste nacht nooit vergeten! Ze is op zo. morgen om half 7 op mijn verjaardag overleden..

Mijn smart, recht uit m'n hart.

Nooit meer, nooit meer,

voorgoed voorbij.

Twee jaar, Twee jaar alweer geleden

Het lijkt wel gisteren dat je bent overleden

Eerst telde ik de uren

dan de dagen, de weken, de maanden

en dan...?

Ik mis je geur, je warmte, je stem

Ik mis je liefde, je troost, je alles

Een lege plek in huis

Voel ik me nog wel thuis?

Half mens ben ik nog maar

Is de andere helft bij jou daar

Een lege plek op de bank, aan tafel, in bed

Een grote leegte. Jouw plaats in het gezin.

Mijn beste vriendin, m'n grootste maatje

waar ik alles mee kon delen.

Midden in het leven en dan ga je.

Onbeschrijfelijk, wat gaat liefde diep

Voor deze ingrijpende gebeurtenis besefte ik het niet

Het proeft zo wrang

Het duurt al zo lang

Soms wil ik bij je zijn

want jij kunt niet meer bij mij zijn

Ik wil je voelen, horen en ruiken

Ik zoek je, waar ben je nu?

Hoe is het nu?

De pijn en het verdriet zijn soms niet te verdragen

Als levenslucht is het er alle dagen

Dat ik alles, alles van je mis

dat ik weet wat echte liefde is.

Ik moet je loslaten. Ik moet je laten gaan

Hoe kan ik je laten gaan

Voor mij sta je nog steeds bovenaan.

Lieve mamma, je ogen die me alles vertelden,

jou treft geen verwijt

Niemand weet hoe zwaar het was de strijd

Ik hou veel van je

Hoe het me verder in het leven dan ook zal vergaan

M'n liefde voor jou blijft altijd bestaan

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:03

Mooi!!! Lovers

Mijn moeder is vandaag precies 14 jaar overleden...
Wat gaat de tijd snel....Scheve mond

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:03

Sorry, ik heb niet helemaal terug gelezen.
Maar toen ik 6 was ben ik ook mijn vader verloren, mijn broer was toen 8. Hij stierf aan longkanker. Ik denk er heel vaak aan, en heb het er het liefste niet over. Af en toe ben ik zo jaloers inderdaad als vriendinnen het over hun vader hebben.
Maar 1 van de ergste dingen vind ik dat toen ik hem de laatste keer zag hem geen kus wilde geven, ik vond hem eng, omdat hij kaal was geworden door de bestralingen etc. Maar ik snapte het toen nog helemaal niet goed enz. ...

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:05

prachtig geschreven zeg..heel mooi

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:07

Cameee schreef:
Sorry, ik heb niet helemaal terug gelezen.
Maar toen ik 6 was ben ik ook mijn vader verloren, mijn broer was toen 8. Hij stierf aan longkanker. Ik denk er heel vaak aan, en heb het er het liefste niet over. Af en toe ben ik zo jaloers inderdaad als vriendinnen het over hun vader hebben.
Maar 1 van de ergste dingen vind ik dat toen ik hem de laatste keer zag hem geen kus wilde geven, ik vond hem eng, omdat hij kaal was geworden door de bestralingen etc. Maar ik snapte het toen nog helemaal niet goed enz. ...

Ik snap je helemaal..ik heb precies hetzelfde gevoel gehad..alleen vond ik hem vanaf het moment dat hij "ziek" thuis kwam (na het ziekenhuis bezoek waar bleek dat ze niets meer voor hem konden doen) al eng en heb ik hem 6 maand lang genegeerd..tenminste zoveel mogelijk..soms kon het niet anders maar zat ik er met zoveel angst.. hij was mijn vader neit meer, hij was iemand anders. ik wou het gewoon niet zien..als je het niet ziet, is het niet zo dacht ik denk ik..

mijn vader zou 15 juni 57 zijn geworden, 16 juni is hij overleden..over een maandje dus

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:09

Pel schreef:
prachtig geschreven zeg..heel mooi

Ik heb deze niet zelf geschreven, maar het is wel precies zo als ik het soms voel!

Is 1 van jullie weleens bij een medium geweest? Ik dus wel..ik geloofde er niet in maar stond er wel voor open..en ze kon me dingen vertellen waar ik zelf niet eens aan gedacht had! Zo mooi..ze voelde zo dichtbij! Als ik er weer aan denk krijg ik een brok in mijn keel..ik ga zeker nog een keer terug!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:11

ik heb eens een reading gehad van Hans de Haan..hij is best bekend in die wereld.
Aan de ene kant wil ik hem wel geloven, aan de andere kant weet ik het niet zeker. hij wist wel veel dingen maar ook dingen die ik hem ondertussen perongeluk vertelde..
maar omdat hij wel bekend is geloof ik het toch wel.
ik zou wel graag naar een ander medium willen, ik had bij Hans maar 15 minuten te tijd..erg kort en heb niet kunnen vragen wat ik echt wilde vragen.
Ik sta er absoluut open voor, maar ik geloof niet iedere persoon die zegt dat die het kan..er zitten oplichters tussen helaas..maar dat heb je overal.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:17

Ik ben bij medium Anita geweest (uit Enschede) het was in groepsverband..en ik zat ergens als laatste..dus ik kon de boel goed observeren..zo begon ze bij een vrouwtje en het eerste wat ze zei was 'ik hoor iedere keer het liedje, schipper mag ik over varen' bleek nou, haar vader had op de veerpond gewerkt!!! Zo bizar! En toen kwam ze bij mij en zegt ze 'je geloofd er niet in he' haha eeuuh tjaaa! Ze begon bij mij over boeren borden, met rood en blauwe randen..ik had geen idee waar ze het over had maar toen ik na ging denken 'mijn opa schilderde dat soort borden!' En dat ze bij onze vorige hond was (de as ligt op dezelfde plaats uitgestrooid) En ze kon me vertellen dat ik een beste vriend had (ze noemde zelfs zijn naam!!!!) en dat mijn moeder ons graag als stel zou zien maar ook wel wist dat dit nooit zo zou zijn (en ik heb haar helemaal niks verteld!)..ik vond haar echt geweldig!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:45

Hoe ouder ik word, hoe meer ik aan mijn vader denk. En hoe erger ik hem mis.
En ik kan het tegenwoordig ook niet meer hebben als iemand ruzie maakt met zijn of haar vader. Ze moeten blij zijn dat ze die nog hebben! Maar goed.

Mijn vader is in februari 2000 overleden. Hartstilstand tijden paardrijden.
Ook zijn favoriete hobby.
Normaal ging ik altijd op vrijdag avond als hij les heeft, mee naar de manege. (ik was 11 jaar)
Maar op een vrijdag avond, kon ik een keer niet mee omdat ik een feestje had. Rond 10 uur stonden mijn oom en tante opeens op dat feest. Ik had geen idee wat ze daar deden, maar ze kwamen mij ophalen. Ik in de auto heel trots dingen vertellen over die avond. Bij mij thuis aangekomen zat iedereen te huilen, toen pas had ik door dat het mis was. Toen vertelde ze dat papa was overleden.

Mijn aller beste vriendinnetje van toen (was toen 10 jaar oud) was erbij toen het gebeurde. Want haar vader zat in dezelfde les als de mijne.
Mijn vader zat op Cesar, en hij reed gewoon ineens viel hij eraf en hing onder aan zijn nek, en het laatste wat hij riep was: SANNE! (mijn naam dus) en toen lag hij dood op de grond. In de les was ook iemand die in het ziekenhuis werkt, dus die probeerde hem te reanimeren, maar het was te laat.

Paar jaar later ging ik bij de paarden rijden, en ik werd wel is ingedeeld op Cesar, maar mijn lesgever die wist ervan, dus van hem hoefde ik niet op Cesar, is iets te moeilijk voor mij. In de bak waar het is gebeurt heb ik wel altijd nog gereden.

Mijn vader is gecremeerd, en zijn as hebben we uitgestrooid in de manege bak op de plaats waar het is gebeurt. hadden we gevraagd en dat vonden ze goed. Verder zeiden ze niet. Kom ik een week later op de manege, hebben ze het zand verschoond. Boos! Kwaad dat mijn moeder en familie waren! Hebben we toch een schade vergoeding gekregen.

Zo dit was even mijn verhaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:23

Mijn moeder wordt morgen gecremeerd, zie er erg tegenop. Gister zijn we nog langsgeweest op het rouwcentrum waar ze opgebaard lag, toch wel heel erg confronterend, morgen mogen we weer maar weet nog niet of ik het doe.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:28

haike schreef:
Mijn moeder wordt morgen gecremeerd, zie er erg tegenop. Gister zijn we nog langsgeweest op het rouwcentrum waar ze opgebaard lag, toch wel heel erg confronterend, morgen mogen we weer maar weet nog niet of ik het doe.

Ik weet precies hoe je je voelt..ik stond trillend bij haar kist, vreselijk! Ga je nog iets voorlezen op de crematie? Ik heb een gedicht voor laten lezen, zelf kon ik het niet Huilen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:45

haike schreef:

Haike, heel veel sterkte meisje Ach gut.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:33

Heel veel sterkte lieve Haike, weet precies hoe je je voelt. Verdrietig

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 05:47

heel veel sterkte vandaag meid!
volgens mij weten we allemaal heel goed hoe het voelt om vandaag daar op die eerste rij te zitten!
Laat je tranen maar gaan meis!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:24

heel veel sterkte Haike! Ach gut
Wat een moeilijke dag zou het gaan worden voor jou en je familie. PB box staat altijd open, gelukkig hebben we het topic Vriendjes zijn?

Ik kan me nog herinneren dat wij eerst naar de kerk gingen (ookal zijn we niet gelovig opgevoed, mijn vader was dat van huis uit wel) voor een dienst..de kerk was te klein voor alle mensen, het was de grootste kerk van het dorp. dus er stonden mensen buiten, langs de randen, overal eigenlijk. ik zat vooraan, naast mn broer. ik zat helemaal in het hoekje, zelf voor gekozen..zodat er niemand anders naast me zat aan de andere kant. mn broer richtte zich vooral op mn moeder, logisch ook..dus ik had eigenlijk alle rust. ik weet helemaal niet meer hoe de dienst was. wie er gesproken hebben en wat we hebben gedaan. ik heb niets gedaan, dat weet ik wel. zijn lievelings muziek werd gedraait (van die panfluit muziek)..erg mooi en ook niet al te treurig.
daarna gingen we naar het crematorium met een kleinere groep mensen, familie en goede vrienden/buren e.d. en werd daar ook een dienst gehouden. kan me ook vaag herinneren hoe dat ging. na de tijd werden we door iedereen gecondoleerd, ik vond dat vreselijk! wou die aandacht helemaal niet. maar het hoorde erbij.
en toen alles gedaan was, was het helemaal leeg. we hadden geen idee wat me doen moesten, we hadden ons zo gericht op de crematie dat we niet eens meer wisten wat we erna moesten doen. dus gingen we heel vreemd naar huis terug.
omdat ik me er zo voor afgesloten heb, weet ik echt maar heel weinig details..helaas.
maar aan de andere kant is het beter om hem te herinneren als mijn vader, dan als mijn gecremeerde vader..als je snapt wat ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:26

haike
Gecondoleerd
En heel veel sterkte! Ach gut

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:37

Jeanine84 schreef:
haike schreef:

Ik weet precies hoe je je voelt..ik stond trillend bij haar kist, vreselijk! Ga je nog iets voorlezen op de crematie? Ik heb een gedicht voor laten lezen, zelf kon ik het niet Huilen
Ik had ook een tekst laten voorlezen (ook omdat ik het zelf niet kon) en die is gewoon verkracht door één of andere domme vent. Sorry voor mijn woordkeuze, maar het was gewoon echt vreselijk. Normaal hging een kennis de tekst voorlezen, maar de pastoor had een andere lezer... Heel die mis liep vreselijk. Nergens hielden ze rekening mee. Ik had droevig moeten zijn, het had een afscheid moeten zijn. Ik was WOEDEND.

Ik hoop dat jij een 'mooier' afscheid krijgt Haike.

Toen mijn vader opgebaard lag, wou ik niet gaan kijken. Maar ik ging er wel heen voor de mensen. De deur stond toen nog open recht waar je binnenkwam. Gestoord Uiteindelijk ben ik blij dat ik hem nog gezien heb. Ik had em wel zelf mee gewassen en aangekleed, iets wat ik gewoon móest doen. Hij was zo trots dat ik verpleegkunde studeerde en ik weet dat als hij me zag, dat hij zo ontzettend trots zou zijn geweest.

Wat mis ik die man toch ontzettend. Verdrietig

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:42

Citaat:
Wat mis ik die man toch ontzettend. Verdrietig

Ach gut Verdrietig ja..ik mis hem ook zo.

ik heb mijn vader niet meer gezien in de kist..ook niet toen hij aangekleed werd. mijn vader is thuis overleden en enkele dagen thuis gebleven, hij lag op een soort ijsplaats alsik het me goed herinner. dus ik heb hem wel gezien..hij was helemaal mn vader niet meer, andere kleur, hij voelde zo koud aan. er zijn anderen geweest die hem hebben aangekleed en in de kist hebben gelegt. mijn moeder en broers wouden dit niet. ik wist niet eens dat het gebeurde, mij werd niets gevraagt (was ook maar 13). de kist is ook niet meer open geweest, dat hoefde van mij ook niet, maar mn moeder wou het ook niet.