Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Een groot stuk hangt ook af van overledenverzorging wat echt wel een grote invloed heeft, en een effect op de mensen rondom.
Als een persoon niet zo goed of mooi is opgebaard kan dat wel invloed geven op de rouwverwerking.
Snap dat jullie wel meer tijd nodig hadden, maar anderzijds denk ik ook dat het ziekenhuis aan een strak schema zit? Weet het niet
SAKKIA schreef:katiavl schreef:Een groot stuk hangt ook af van overledenverzorging wat echt wel een grote invloed heeft, en een effect op de mensen rondom.
Als een persoon niet zo goed of mooi is opgebaard kan dat wel invloed geven op de rouwverwerking.
Snap dat jullie wel meer tijd nodig hadden, maar anderzijds denk ik ook dat het ziekenhuis aan een strak schema zit? Weet het niet
Je hebt verkeerd om geqoutDe namen zijn verwisseld
Ik snapte het al niet
Mas schreef:Dat zal volgens sommigen hier wel onzin zijn, maar dit is míjn mening
faye schreef:Ik vind dat je iedereen gewoon de keuze moet laten en angst niet moet onderschatten of veroordelen. Er zijn ook mensen die willen het gewoon niet, prima toch?
Shadow0 schreef:Mas schreef:Dat zal volgens sommigen hier wel onzin zijn, maar dit is míjn mening
Maar is je angst een goede reden om iets niet te doen?
Shadow0 schreef:faye schreef:Ik vind dat je iedereen gewoon de keuze moet laten en angst niet moet onderschatten of veroordelen. Er zijn ook mensen die willen het gewoon niet, prima toch?
Dat ligt eraan of ze hun angst opzij durven te zetten als ze zelf zouden moeten ontvangen.
Wil je in het geheel niet meedoen met donatie, niet als ontvanger en niet als donor, vind je het geen goed idee: prima, mag. Inderdaad is dat vrije keuze.
Maar als je wel gebruik wilt maken van donatie, ongeacht je angsten, omdat je het wel fijn vindt dat je leven gered of vergemakkelijkt wordt... dan vind ik dat je nog maar eens ernstig in de spiegel moet kijken.
Toevoeging: ik veroordeel de angst niet. Maar ik veroordeel wel in zekere zin de beslissing die gebaseerd wordt op de angst.
Mas schreef:Bij het doneren van mijn organen heb ik gewoon geen goed gevoel, ik vind het écht eng.
Shadow0 schreef:Mas schreef:Bij het doneren van mijn organen heb ik gewoon geen goed gevoel, ik vind het écht eng.
Zou je zelf een orgaan willen ontvangen? Want dat is, wat mij betreft, het centrale punt. Als jij geen goed gevoel hebt bij donatie in het algemeen en dan ook de consequenties wilt dragen, dan moet je dat vooral zelf weten. Maar als je heel opportunistisch wel gered wilt worden maar dat niet naar anderen wilt doen, dan kan ik daar gewoon echt geen begrip voor opbrengen.
Mas schreef:Waar ík geen begrip voor kan opbrengen is dat de opvatting heerst dat je blijkbaar alleen maar mensen kunt helpen na je dood.
faye schreef:Maar je kan wel gaan voor: je mag alleen een orgaan ontvangen als je ook wil geven. Beetje hypocriet
MISTRAL94 schreef:faye schreef:Maar je kan wel gaan voor: je mag alleen een orgaan ontvangen als je ook wil geven. Beetje hypocriet
Ik vind het hypocriet als je wel wilt profiteren maar niets wil geven terwijl je er na de dood niets meer aan hebt