Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:ik doe meestal azijn er in,laat het een nacht staan en zet de volgende dag de wasmachine pas aan
paars schreef:nooit geweten dat er mogelijk beesten in m'n wasmachinen wonen! Erúit!
paars schreef:ellepel en chiqa: loop je dan niet de kans dat de brokken kalk door de machine vliegen??
paars schreef:Want dat vind ik helemaal om onpasselijk te worden...vetluis... nooit geweten dat er mogelijk beesten in m'n wasmachinen wonen! Erúit!
Chiqa schreef:Ik heb zelf geen last van ongedierten, maar wat ik zo even snel las was dat je het voorkomen kan door het poeder of wasmiddel in een bolletje te doen.
Dus NOOIT in het laatje (Deed ik ook nooit) en verders..zoek maar eens op vetluis vind je genoeg
Chiqa schreef:Ik woon ongeveer 20 km zuidelijker dan jijwelke streek woon je want de waterhardheid is streek afhankelijk.
Chiqa schreef:en verders..zoek maar eens op vetluis vind je genoeg
paars schreef:ellepel schreef:ik doe meestal azijn er in,laat het een nacht staan en zet de volgende dag de wasmachine pas aan
@ ellepel en chiqa: loop je dan niet de kans dat de brokken kalk door de machine vliegen?? Ik heb de mijn in geen 17 jaar ooit ontkalt....gaat die vetluis daar ook mee weg eigenlijk? Of hebben we daar andere maatregelen voor nodig? Want dat vind ik helemaal om onpasselijk te worden...vetluis... nooit geweten dat er mogelijk beesten in m'n wasmachinen wonen! Erúit!
tienus63 schreef:Dat heeft alleen maar nut als je in een gebied woont met hard water.
Ik heb wel eens gehoord dat de huishoudens die een ontharder op hun waterleiding hebben aangesloten, lekkerder koffie hebben, kraanwater is lekkerder om te drinken, en de levensduur van apparaten die water gebruiken, van koffieapparaat tot wasmachine, stukken langer is.
Bovendien kunnen zij op lagere temperatuur wassen en zij zeggen dat hun was schoner is.
Chiqa schreef:Ben benieuwdBen nu weer wat verder, was en vetluis (zelfde soort beestje) kan ontstaat omdat mensen met te lagen temperaturen wassen, dit kan resulteren in muffe was en zelfs een wasmachine en kleding die....men moet vervangen
![]()
Die fles azijn kan ik je echt aanraden meteen goed voor de kalk.