Schone was ruikt niet fris

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Schone was ruikt niet fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:34

Dankzij dit geniale topic heb ik nu al de hele tijd het riedeltje in mijn hoofd: wasmachines leven langer mét (vul maar in). No Cheer

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:34

Dit zeg ik thuis al maanden maar alleen ik schijn het te ruiken Huilen van het lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:19

Jahoor Red je kan het gewoon in rechtstreeks in de trommel gooien of via de lade, maakt niet uit als het maar bij het element komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:21

Nou, mijn eerste Robijnwasje komt er net uit en het ruikt nat nog lekker naar die wasverzachter Go jij! Go jij!

Ik rook het al toen ik de keuken in kwam (daar staat de wasmachine), heel gek. Nu nog hopen dat het straks als het droog is nog fris is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:30

O wat een zaligheid Redpassion, kan me voorstellen dat je hier inmiddels de balen van hebt hoor!
Ik heb ook zoiets meegemaakt een paar jaar geleden.
Voelde me gewoon een vies mens, wat was er nu aan de hand.
Ik liep met een kat van me bij een klassiek homeopaath, ze kreeg zwavelpoeder voor dr vacht (Enorme jeuk plekken)
Wat gebeurde er nu...zodra die zwavel in contact kwam met zonlicht begon het chemisch te ruiken!!!!!!!

Maar meid voor ik daar achter kwam....Mn wasmachine binnestebuiten gekeerd net als jij, en als ik met mn net gewassen kleding in de zon kwam brak de hel los.
Op den duur rook mn hele huis dr naar, mn kleed onder de tafel (Gelukkig plavuizen!!) kussens op de bank!!!
En ik begreep het maar niet. Persil gebeld en mn verhaal gedaan, ik moest een shirt opsturen met die geur en ook zij constanteerden het.

Konden geen verklaring vinden, wel 4 flessen persil!! Haha! Haha!
Langzaam viel het kwartje, en ben ik de zwavel gaan bannen.
Nog jaren heb ik het geroken en heel soms, met warm weer..Ruik ik het nóg in huis.
Werd er gestoort van!!!

Maar goed on topic, een keertje met azijn draaien is juist goed, hoop dat het probleem opgelost is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:39

Zeg Chiqa...durf het bijna niet te vragen, maarreh.....was je kat er wel mee geholpen of zelfs dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:09

Maanling dat is nog het allerergste...Die zwavel deed geen ene moer.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:16

ellepel schreef:
ik doe meestal azijn er in,laat het een nacht staan en zet de volgende dag de wasmachine pas aan

@ ellepel en chiqa: loop je dan niet de kans dat de brokken kalk door de machine vliegen?? Ik heb de mijn in geen 17 jaar ooit ontkalt....gaat die vetluis daar ook mee weg eigenlijk? Of hebben we daar andere maatregelen voor nodig? Want dat vind ik helemaal om onpasselijk te worden...vetluis... nooit geweten dat er mogelijk beesten in m'n wasmachinen wonen! Erúit!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:20

Aangezien ik niet zo'n geweldige huisvrouw ben Bloos en ik toch al minimaal 1 goede tip voorbij heb zien komen alleen al op pagina 2, doe ik even een stipje zodat ik dit makkelijk terug kan vinden. Ga vooral door met tips geven!!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:23

paars schreef:
nooit geweten dat er mogelijk beesten in m'n wasmachinen wonen! Erúit!

ROFL

@ Chiqa: Wat een verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal gek van wordt! Ik voel me ook vies met die muffe kleren. En een onbekwame huisvrouw, dat ook nog eens Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:31

Ja erg he je voelt je gewoon een vies mens als die walm weer voorbijtrekt, jak!!

paars schreef:
ellepel en chiqa: loop je dan niet de kans dat de brokken kalk door de machine vliegen??

Nee hoor, het ontkalkt rustig aan, welke streek woon je want de waterhardheid is streek afhankelijk.
Als je nooit zou ontkalken kalkt het hele verwarmingselement dicht en doet ie het op een gegeven moemnt dus gewoon niet meer.
Ik doe het een sper maand en dat beest is al weer ruim 18 jaar oud dus zal wel iets goeds doen Haha!
(Woon in het hoge Noorden dus vrij hard water)

paars schreef:
Want dat vind ik helemaal om onpasselijk te worden...vetluis... nooit geweten dat er mogelijk beesten in m'n wasmachinen wonen! Erúit!

ROFL
Ik heb zelf geen last van ongedierten, maar wat ik zo even snel las was dat je het voorkomen kan door het poeder of wasmiddel in een bolletje te doen.
Dus NOOIT in het laatje (Deed ik ook nooit) en verders..zoek maar eens op vetluis vind je genoeg Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:45

Chiqa schreef:
Ik heb zelf geen last van ongedierten, maar wat ik zo even snel las was dat je het voorkomen kan door het poeder of wasmiddel in een bolletje te doen.
Dus NOOIT in het laatje (Deed ik ook nooit) en verders..zoek maar eens op vetluis vind je genoeg Haha!

In een bolletje is dus wel beter op die manier? En de wasverzachter gaat dan wel nog in het laatje?

Morgen ga ik even met azijn spoelen, moet dat wel in de wasmiddellade?

Verder heb ik goed nieuws; ik heb twee wasjes gedraaid met Robijn wasmiddel en verzachter en het ruikt nu heerlijk, zelfs mijn broeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:51

dat is mooi dat het beter ruikt!!
Wat ik vanmiddag las was dat de beestjes zich goed gedijen op
zeepresten die in de lades blijven plakken. Werd ook keer op keer afgeraden..
Ik weet niet maar sinds de bol op de markt is gekomen gebruik ik die ook alleen nog
maar heb nooit last van aangekoeke resten, daarvoor wel!
Zou het gewoon voorkomen als ik jou was en lekker de wasbol gebruiken.
Wasverzachter, sja ik gebruik het niet (Slecht voor milieu) maar goed eigen keus
kan prima in het laatje, je heb geen andere keus Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:53

Dan doe ik het voortaan ook maar in een bolletje, ik wil nu goed voor mijn wasmachine zorgen Knipoog

Ik vind het milieu ook zo'n dilemma met wasverzachter. Bij handdoekenwas gebruik ik het niet, bij kleding toch maar een klein scheutje voor de geur Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:01

Ik deed dat vroeger ook hoor, met name bij de spijkerbroeken, maar nu niet meer ben het gewent Haha!
Eigenlijk vond ik het niet eens lekker ruiken, echt zo wasmiddelachtig en goh...zoveel effect heeft het ook weer niet.

En straks is jou wasmachine zo fris als een hoentje en heb je het mss wel helemaal niet meer nodig als je dan toch aan het milieu wil denken Ja

Succes met je wascarriere!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:03

Ik kan het uiteraard nu eens zonder wasverzachter proberen Ja

Bedankt voor je tips en het meedenken, dat geldt voor iedereen die hier gereageerd heeft trouwens! Ik ben heel wat wijzer geworden!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:21

Chiqa schreef:
welke streek woon je want de waterhardheid is streek afhankelijk.
Ik woon ongeveer 20 km zuidelijker dan jij Knipoog , medium hard geloof ik.

Chiqa schreef:
en verders..zoek maar eens op vetluis vind je genoeg Haha!

No thanks Haha! .....ik heb nu al helemaal beeld....ik geloof je onmiddellijk....

Het zeep-bakje gaat subieto in de vaatwasser en de wasbol wordt gekocht. Nog een tip voor een winkel waar ze die dingen verkopen zonder dat er een fles wasmiddel aan "vast" zit?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:19

paars schreef:
ellepel schreef:
ik doe meestal azijn er in,laat het een nacht staan en zet de volgende dag de wasmachine pas aan

@ ellepel en chiqa: loop je dan niet de kans dat de brokken kalk door de machine vliegen?? Ik heb de mijn in geen 17 jaar ooit ontkalt....gaat die vetluis daar ook mee weg eigenlijk? Of hebben we daar andere maatregelen voor nodig? Want dat vind ik helemaal om onpasselijk te worden...vetluis... nooit geweten dat er mogelijk beesten in m'n wasmachinen wonen! Erúit!

welnee joh,dat beetje kalk wat er dan opzit?
stelt echt niks voor hoor .

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:48

tienus63 schreef:
Dat heeft alleen maar nut als je in een gebied woont met hard water.
Ik heb wel eens gehoord dat de huishoudens die een ontharder op hun waterleiding hebben aangesloten, lekkerder koffie hebben, kraanwater is lekkerder om te drinken, en de levensduur van apparaten die water gebruiken, van koffieapparaat tot wasmachine, stukken langer is.
Bovendien kunnen zij op lagere temperatuur wassen en zij zeggen dat hun was schoner is.

dan zullen wij wel geen hard water hebben.

Wij hebben nog nooit dat azijn in dat ding gedaan, de vorige ook niet en die hebben we 15 jaar gehad!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:54

Chiqa schreef:
Ben benieuwd Lachen Ben nu weer wat verder, was en vetluis (zelfde soort beestje) kan ontstaat omdat mensen met te lagen temperaturen wassen, dit kan resulteren in muffe was en zelfs een wasmachine en kleding die....men moet vervangen Bloos!

Die fles azijn kan ik je echt aanraden meteen goed voor de kalk.

Toevallig deed ik van de week ook mijn wasmachine open en stonk die ook, ik rook het ook al langer. Maar kan het ook met schoonmaakazijn? En hoeveel moet je dan gebruiken en op welke temperatuur?

Ik was eigenlijk altijd op 30C, dus ik denk dat het daar van komt.

Verder doe ik mijn wasmiddel ook in het bolletje en wasverzachter gewoon in de machine zelf, dus in dat laatje.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:08

ik doe af en toe ook een flinke scheut natuurazijn in de machine, via het wasmiddelbakje ,
scheelt ook erg veel

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:34

Nou ik heb dus van het weekend de wasmachine op 90 graden laten draaien met een scheutje azijn, dat hele ding uitgeboend waar ik dacht dat hij ook maar vies kon zijn. Maar nog ruiken, vooral de handdoeken, niet fris.
Heb geen idee meer wat ik er aan moet doen. Gewone kleding ruikt wel fris, maar de handdoeken
Heb ook het idee dat het water in de wasmachine niet heel warm wordt, maar dat ga ik vanavond nog even testen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:10

nou sakkia, als jij hebt ontdekt waarom je handdoeken stinken hoor ik het graag! mijn probleem is identiek aan die van jou!

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:25

Wij hebben hier een probleem met een jeansbroek en rijbroek van mij een een trui van m'n vader. De rest ruikt allemaal heel fris, alleen die dingen ruiken alsof ze veel te lang nat opgepropt hebben gezeten terwijl ze toch echt direct na het wassen uitelkaar worden gehangen.

M'n moeder had dan wat gezocht op internet en kwam op de azijntip. Sindsdien heeft de trui het niet meer, maar de bovenband van mijn jeans en hele rijbroek nog wel Scheve mond

Lijkt me niet dat het dan aan de machine ligt, aangezien de rest wel fris ruikt... Verward