20 jaar, naar bejaardentehuis; p.13: na half jaar naar huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: jaja, 20 jaar, en dan al naar t bejaardentehuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 08:39

winnitou schreef:
Het zou tijd worden dat de gemeente ook na het verstrekken van de middelen nog eens controleert of de middelen ook nog van toepassing zijn en gebruikt worden. Het gebeurd zo vaak dat er een aanvraag wordt gehonoreerd en dat het uiteindelijk toegewezen hulpmiddel ongbruikt blijft staan (b.v. omdat situatie veranderd). door het terughalen van deze aanpassingen kan een ander op korter termijn worden geholpen.Maarja dat vergt organisatie en daar in binnen bureaucratie van veel gemeenten geen plaats voor (en geen kundigheid)

ik zal je uit je droom helpen: bij ons mogen ze die dingen niet meer 2e hands aan een ander geven. et zot voor woorden. ik had al lang blij geweest met een 2e hands rolstoel en 2e hands traplift...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 08:40

katiavl schreef:
Zorgt je verzekering niet voor rollator bed enzo of is dat niet in nederland

nope. is gemeentewerk. bij het wmo (wet maatschappelijke ondersteuning) loket.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 08:41

stef schreef:
Ik zou jou gemeente toch zeer zeker bij Radar aanmelden voor een koude douche....
http://www.trosradar.nl/index.php?id=dedouche

maar moet ik dan ook mijn verhaal doen op tv? want ik wil dus niet met mijn kop op tv;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 08:42

ushi schreef:
Genoeg over de rollators hier, daar gaat dit topic niet over.

Je krijgt een dak boven je hoofd, een bed, eten en zorg, wat maakt het jou uit wie je buren zijn, of wil je in een studentenhuis wonen?

ik wil in mijn eigen huisje wonen. en ik moet nu ik naar t bejaardentehuis ga tijdelijk 2 huren opbrengen. tenzij jij geld over hebt. mag je er ook 1 betalen. dat is het nadeel als je zit te wachten of je in je eigen huisje mag blijven wonen. je moet wel er voor blijven betalen anders ben je hem sowieso kwijt...

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:08

ikenindi schreef:
winnitou schreef:
Het zou tijd worden dat de gemeente ook na het verstrekken van de middelen nog eens controleert of de middelen ook nog van toepassing zijn en gebruikt worden. Het gebeurd zo vaak dat er een aanvraag wordt gehonoreerd en dat het uiteindelijk toegewezen hulpmiddel ongbruikt blijft staan (b.v. omdat situatie veranderd). door het terughalen van deze aanpassingen kan een ander op korter termijn worden geholpen.Maarja dat vergt organisatie en daar in binnen bureaucratie van veel gemeenten geen plaats voor (en geen kundigheid)

ik zal je uit je droom helpen: bij ons mogen ze die dingen niet meer 2e hands aan een ander geven. et zot voor woorden. ik had al lang blij geweest met een 2e hands rolstoel en 2e hands traplift...

Kapitaal vernietiging en daardoor onnodige wachttijden voor anderen.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:15

ikenindi schreef:
ushi schreef:
Genoeg over de rollators hier, daar gaat dit topic niet over.

Je krijgt een dak boven je hoofd, een bed, eten en zorg, wat maakt het jou uit wie je buren zijn, of wil je in een studentenhuis wonen?

ik wil in mijn eigen huisje wonen. en ik moet nu ik naar t bejaardentehuis ga tijdelijk 2 huren opbrengen. tenzij jij geld over hebt. mag je er ook 1 betalen. dat is het nadeel als je zit te wachten of je in je eigen huisje mag blijven wonen. je moet wel er voor blijven betalen anders ben je hem sowieso kwijt...

Ja en die financiele aderlating maakt je ook niet blij. Is er geen mogelijkheid omdat op de gemeente te verhalen aangezien de beslissingstermijn steeds niet gehaald wordt. Heb je al eens geinformeerd bij een wetswinkel.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:46

Tjeeeeeee Agnes, wat flikken ze je nou weer zeg? Dit is echt te zot voor woorden!

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:51

Ik moest even namens agnes zeggen dat ze morgen met filmploeg, fotograaf en van de krant komen. filmpje komt te staan op: www.destentor.nl ze kon niet meer reageren in het topic..

Wanneer weet ze nog niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:53

komt ze toch nog met haar hoofd op tv Knipoog
wens haar, als je haar nog spreekt, maar veel succes van Sanne

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:35

ikenindi schreef:

Wat een verhaal zeg. Weet je wel zeker dat je een bijdrage voor dat verzorgingstehuis moet betalen? Mijn oom hoeft namelijk niets te betalen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:44

Kweetnietje1 schreef:
Wat een verhaal zeg. Weet je wel zeker dat je een bijdrage voor dat verzorgingstehuis moet betalen? Mijn oom hoeft namelijk niets te betalen.

Voor een verzorgingshuis moet iedereen in nederland een inkomensafhankelijke bijdrage betalen.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:49

Tieme schreef:
Kweetnietje1 schreef:

Voor een verzorgingshuis moet iedereen in nederland een inkomensafhankelijke bijdrage betalen.

Toch niet als het om tijdelijke opvang gaat ?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:51

winnitou schreef:

helemaal mee eens. ik werk in de thuiszorg en heb al een aantal keren mee gemaakt dat trapliften gewoon bij het vuil gegooid worden. liften van nog geen half jaar oud. echt zonde. had van de week nog iemand die een bijna ongebruikte rollator bij de thuiszorgwinkel in wilde leveren. onder het mom van zoek er maar een nieuw baasje voor. gratis. wilden ze niet aannemen.

ben ook bij iemand geweest die kanker had en een traplift nodig had. die vrouw was 60 en ze kreeg geen lift/aanpassingen. ze was te jong en ze ging toch binnenkort dood. ze heeft het dus maar van haar eigen geld aan laten brengen. echt zo krom allemaal.
was van de week ook bij een mw. die haar bed weer in moest leveren. mw. heeft kanker en krijgt chemo's en dat bed was geleend via de thuiszorg. bed staat in de kamer en ze kan er dan op gaan liggen wanneer ze moe is en toch nog "onder de mensen zijn". ze kan boven liggen maar dan ligt ze de hele dag tegen een muur aan te kijken. bed moest terug want ze was niet bedlegerig genoeg en ze had tenslotte een bed in de slaapkamer staan. Frusty

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:54

Kweetnietje1 schreef:
Tieme schreef:

Volgens mij wel hoor Knipoog
De hoogte van het bedrag hangt af van je inkomen, er wordt dus eerst gekeken hoeveel je verdient waarna er gekeken wordt hoeveel je kunt bijdragen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:10

@ikenindi: heb je al contact opgenomen met MEE IJsseloevers? Juist in zo'n geval zouden die veel voor je kunnen betekenen.
Kost niks en is een speciale organisatie voor ondersteuning voor mensen met een beperking. Zij hebben consulenten rondlopen die al vaker met een dergelijk bijltje gehakt hebben....

Edit: je kunt hun site hier vinden http://www.mee-ijsseloevers.nl/

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:39

Tieme schreef:
winnitou schreef:

helemaal mee eens. ik werk in de thuiszorg en heb al een aantal keren mee gemaakt dat trapliften gewoon bij het vuil gegooid worden. liften van nog geen half jaar oud. echt zonde. had van de week nog iemand die een bijna ongebruikte rollator bij de thuiszorgwinkel in wilde leveren. onder het mom van zoek er maar een nieuw baasje voor. gratis. wilden ze niet aannemen.

ben ook bij iemand geweest die kanker had en een traplift nodig had. die vrouw was 60 en ze kreeg geen lift/aanpassingen. ze was te jong en ze ging toch binnenkort dood. ze heeft het dus maar van haar eigen geld aan laten brengen. echt zo krom allemaal.
was van de week ook bij een mw. die haar bed weer in moest leveren. mw. heeft kanker en krijgt chemo's en dat bed was geleend via de thuiszorg. bed staat in de kamer en ze kan er dan op gaan liggen wanneer ze moe is en toch nog "onder de mensen zijn". ze kan boven liggen maar dan ligt ze de hele dag tegen een muur aan te kijken. bed moest terug want ze was niet bedlegerig genoeg en ze had tenslotte een bed in de slaapkamer staan. Frusty

volgens mij kun je na de bruikleenperiode het bed huren

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:48

laat me raden... dronten? regenboog...?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:58

winnitou schreef:
volgens mij kun je na de bruikleenperiode het bed huren

Mocht niet van de verzekering omdat ze niet bedlegerig genoeg was. zelf heeft mw. het geld er niet voor.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 01:00

Kweetnietje1 schreef:

Als iemand tijdelijk opgenomen moet worden dan vallen de eerste 6 weken onder de AWBZ. deze worden dus vergoed. verblijf mag dan nog 1 of 2 x verlengd worden. hierna moeten ze een eigen bijdrage gaan betalen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 01:00

auk schreef:
Naja sorry maar dat vind ik dus echt belachelijk. Plus als jij nu naar het bejaardenhuis gaat (waar jij niet thuis hoort) kan er weer een bejaarde minder daarheen, waardoor daar ook weer een noodoplossing moet komen.
Is er geen enkele instantie die je hiermee kan helpen?
Hoelang zou je nog moeten revalideren? is het uberhaupt mogelijk ooit weer in een "gewoon" huis te wonen?

Ja dat is t m net!
Mijn oma wacht al maanden bijvoorbeeld.
Dit is gewoon het probleem van het een naar het ander verschuiven!
Nu hebben ze nog steeds geen oplossing voor jou!

Ik zou niet weten wat je kunt doen, maar laat het niet over je heen gaan!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 09:55

Tieme schreef:
Kweetnietje1 schreef:

Als iemand tijdelijk opgenomen moet worden dan vallen de eerste 6 weken onder de AWBZ. deze worden dus vergoed. verblijf mag dan nog 1 of 2 x verlengd worden. hierna moeten ze een eigen bijdrage gaan betalen.

Maar je hebt wel de kosten van de t.v, telefoon, evt.internet, eten e.d. En dit ligt zeker hoger en thuis gaan de kosten ook door (behalve van je eten als je alleen woont).

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:22

daantjuhhh schreef:
auk schreef:
Naja sorry maar dat vind ik dus echt belachelijk. Plus als jij nu naar het bejaardenhuis gaat (waar jij niet thuis hoort) kan er weer een bejaarde minder daarheen, waardoor daar ook weer een noodoplossing moet komen.
Is er geen enkele instantie die je hiermee kan helpen?
Hoelang zou je nog moeten revalideren? is het uberhaupt mogelijk ooit weer in een "gewoon" huis te wonen?

Ja dat is t m net!
Mijn oma wacht al maanden bijvoorbeeld.
Dit is gewoon het probleem van het een naar het ander verschuiven!
Nu hebben ze nog steeds geen oplossing voor jou!

Ik zou niet weten wat je kunt doen, maar laat het niet over je heen gaan!

Het verzorgingstehuis waar TS komt heeft een opname stop ivm verbouwing of zo iets. Dus daar gaat het hier niet om. Knipoog

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:06

ok ik heb agnes gister even gebeld de stentor komt vandaag dus filmen , en zeer zeker is dit nodig in dronten .
ik zelf heb ook een lange tijd in de rolstoel ect gezeten . en te hulp komen nee hoor echt niet .
ik kreeggelukkig voorrang op een huisje omdat ik een getekende verklating had van de huisarts en het behndelende ziekenhuis .
dus iik heb een aangepaste woning nu .
maar we gaan 28 februarie verhuizen naar een gewone woning omdat het met mij alweer ee nstuk beter gaat, dus ik heb agnes ook gezegd dat ik haar voor dit huisje op wil dragen ze komt hier ook weleens over de vloer ik heb extra brede deuren enkelt een benedenverdieping ruime slaapkamer geen drempels en aanpassingen in de douche en in e wc .
de rest kan je bij de thuiszorg winkel icare huren zoals een douche stoel .
een invalide kaart kan je niet krijgen als je geen eigen auto heb , mijn vriend en ik zijn daar al mee bezig geweest ze zeggen gewoon van je vriend kan je voor de winkel of iets dergelijks afzetten de auto parkeren en je verder helpen , erg handig ook midden in het dorp zet de zuto midden op de weg stil laad mij uit zet me rolstoel in elkaar laat mij staan zoek ergens een plekje en kom me dan maar weer vande weg plukken .

nee gemeente dronten komt je zeer zeker niet tegemoet , ipv dat ze mensen helpen bouwen ze dus een nieuw winkelcentrum een nieuwe meerpaal, de manege moet wijken en er komt een nieuw gebouw ect ect .

vind het dus eindelijk een keer positief dat ze dus eens voor de camera moeten verschijnen .

en hoop vooragnes dat ze in ons huisje kan .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:11

ik hoop dat dit allemaal positief uitpakt voor agnes, ze heeft nu wel weer genoeg ellende gehad voor de komende paar jaar

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:12

Dit is zeker een l. ullige situatie! Boos!
Jeetje, op je twintigste al naar een bejaardetehuis. ik vind het erg onbeschoft van de gemeente..
Heb je verder al weer wat gehoord?