Om moe van te worden, advocaten! Update, Brutus weer thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 16:27

mieske schreef:
Zenuwachtig Hyper! Waar blijft die postbode..
Ik zat me gisteren ook idd af te vragen waarom mijn advocaat het niet gewoon via de telefoon even kort uitlegede wat er in de brief stond.. Rolleyes Dan was ik nu niet zo zenuwachtig geweest Nors opkijken

Stoom uit je oren Heeft die @#$$%#$! hetnog niet op de post gedaan. Krijg ik het op zijn vroegst morgen pas. En de advocaat zelf is er niet en de assistent weet niet wat er in staat verdorie Boos! Boos! Boos!

Zeeuwtje68

Re: Om moe van te worden die advocaten !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:14

Ik hoop maar voor je dat ze jouw eigen paard snel terug geeft! Knipoog
Ik snap niet dat ze het in haar hoofd haald om je paard te houden!
Uitlenen is heel anders dan houden!
En dat noemt zich een vriendin!
Wens je veel succes!
Het is eigenlijk te gek voor woorden, dat je op zo'n manier je eigen paard terug moet krijgen. Boos!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:17

In deze periode doen dingen er wel eens een dagje langer over om aan te komen. Hopelijk is het er morgen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:50

Jeetje joh, balen dat het ook zo vlak voor de kerst loopt... Boos!
Hopelijk schieten ze gauw op!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 19:10

Verdrietig Die stomme &@#$%@ denkt dat ze 5 redenen heeft om op te baseren dat zij de eigenaar is van mijn pony Boos!
Ik word hier zo moe en verdrietig van ! Ik snap niet waar zij het vandaan haalt om te kunnen zeggen dat ze bewijs heeft dat MIJN pony van haar is Boos! Stoom uit je oren

Ik voel me zo machteloos, ik moet verdorie gaan bewijzen dat hij van mij is! Waarom zou ik dat moeten doen, laat haar maar met de bewijzen komen. Maar nee, omdat ik hem terug wil moet ik met bewijzen komen dat hij van mij is ! Hoe krom is dat !

Het ergste is dat we wel heel sterk staan, maar er toch een kans bestaat dat het in haar voordeel word beslist. Mijn advocaat zei: "Gelijk hebben, wil nog niet altijd gelijk krijgen betekenen."
Daar word je toch depressief, gefrustreerd en mega boos van Stoom uit je oren

Ik weet zo even niet meer wat zij allemaal als reden aangeven, waardoor zij meent recht te hebben op de pony als eigenaar.( dat zal ik wel laten weten als de brief binnen is, die verlaat is door kerst enzo) Maar 1 reden daarvan is dat zij al een jaar zijn stalling hoefsmid en dergelijke betaald. DUH ! Dat was ook de afspraak zolang hij daar zou zijn, dat maakt je toch niet gelijk tot eigenaar Rolleyes Nors opkijken

Bah wat word ik hier ziek van zeg ! Tot overmaat van ramp heb ik ook nog eens een keelontsteking er boven op ook Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:12

Helaas is het wel zo dat diegene die alle kosten voor een tijd betaald, als eigenaar gezien kan worden.
Hoe lang die tijd is weet ik niet, maar zo werkt het wel...

Beterschap en ik hoop dat jij op papier heel goed kunt zetten dat het niet klopt...

kan je advocaat jou de brief niet mailen?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 19:16

runningkawa schreef:
Helaas is het wel zo dat diegene die alle kosten voor een tijd betaald, als eigenaar gezien kan worden.

Beterschap en ik hoop dat jij op papier heel goed kunt zetten dat het niet klopt...

Ik heb je het een en ander in pb uitgelegd, denk dat het dan wat duidelijker is.. En ik kan het dus heel goed weerleggen dat zij ongelijk heeft en ik in mijn recht sta Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:20

Je hebt een pb terug

ik hoop het echt voor je...je hebt gelukkig wel wat achter de hand

wat een gemeen wijf zeg...bah
Niet te geloven dat er zulke mensen zijn...
Kan ik niet bij....

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:47

runningkawa schreef:

Daar dacht ik ook gelijk aan.
Hoop dat je alles goed kunt weerleggen en je je gelijk ook krijgt.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:58

moet je het ook niet een beetje gaan zoeken in getuigschriften van anderen, vrienden, kennissen, hoefsmid, da, staleigenaren etc. ?
anders wordt het zo'n welles/nietes verhaal, jou woord tegen het hare

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:16

Dan denk je iemand een plezier te doen. Bah wat een mensen bestaan er zeg. Lees al even mee, maar in je laatste bericht hoor ik toch die maar, terwijl je in eerdere berichtje zo positief was.
Ik hoop dat hij snel weer terug is!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:46

runningkawa schreef:

Klopt, maar als je kunt bewijzen dat er andere afspraken gemaakt zijn...

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 22:03

garny95 schreef:
moet je het ook niet een beetje gaan zoeken in getuigschriften van anderen, vrienden, kennissen, hoefsmid, da, staleigenaren etc. ?
anders wordt het zo'n welles/nietes verhaal, jou woord tegen het hare

Haha! Schijnheilig
Dus alles is makkelijk te weerleggen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:09

In dat opzicht is nederland maar een raar land. Ik heb respect voor het feit dat je alles via een juridische weg wil oplossen. Ik leer er echter 1 ding van voor mijzelf. Mocht ik ooit in zo'n situatie komen ga ik eerst wel op een onorthodoxe wijze aan de gang voordat ik het officiële kanaal bewandel. Het systeem is niet altijd op de hand van de brave burger. Ik wens je heel veel geluk en sluit me aan bij de gegeven adviezen: probeer te werken aan een dossier. Probeer gesprekken op papier te zetten, getuigenissen te verzamelen, emails enz.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 12:10

Ik heb gisteren de brief van mijn advocaat gekregen, inclusief het antwoord van de tegenpartij. Eigenlijk dus heel lachwekkend Clown

Zij beroept zich op mondelinge afspraken, die volgens haar gemaakt zijn
(er zijn idd mondelinge afspraken gemaakt, maar niet wat zij beweert)
Citaat:
Zoals u weet stelt mijn cliente zich op het standpunt dat zij de rechtmatige eigenaar van het betreffende paard is..
Eén en ander is het gevolg van mondelinge overeenkomst tussen de partijen:

1 uw cliente heeft het paard overgedragen aan mijn cliente
2 mijn cliente heeft sinds de overdracht volledige beschikking en zeggen schap over het paard gehad
3 mijn cliente heeft sinds de overdracht alle kosten betaald
4 de registratie is op mijn clinete haar naam gezet
5 uw clinete heeft des tijds een 1 malige bijdrage geleverd aan de stallingskosten, zodat zij des te eerder zou kunnen overdragen aan mijn cliente
6 op het moment dat zij het paard aanvaardde, wist mijn cliente dat zij geopereerd zou worden aan haar enkel. Aangezien zij door die operatie ruim 4 maanden niet zou kunnen rijden, is het bepaald onaanemelijk dat zij op dat moment een overeenkomst zou sluiten die erop neer zou komen dar zij het betreffende paard op korte termijn weer zou moeten afstaan.

1 is een leugen, heb hem in bruikleen gegeven ( bewijs )
2 zij overlegde in het begin alles met mij, dus ook een leugen (bewijs)
3was de afspraak dat zij alles zou betalen omdat zij hem als volledige beschikken over hem had om te rijden ect..
4paspoort is geen eigendombwijs, staat ook vermeld in het document. stamboek heeft hij niet
5 ik heb 2 keer een bijdrage geleverd om dr te helpen, omdat ze nog niet genoeg verdiende, maar niet om hem eerder daar naar toe te brengen.
6 Daar snap ik niet het nut van om als reden te merken, en daar en tegen wist ik op het moment van de overdracht nog niet eens dat zij ook geopereerd moest worden en zeker niet dat ze dan 4 maanden niet kon rijden (dan had ik hem zelf op stal gehouden en een andere bijrijder gevraagd )

Haar advocaat typt ook nog :
Uw cliente dreigt met rechtsmaatregelen. in een eventuele procedure zal het aan haar zijn om te bewijzen dat de gesloten overeenkomst de strekking heeft zoals zij die presenteert.Gelet op het voorafgaande betwijfel ik sterk of zij dergelijk bewijs zal kunnen nemen..

Ik kan alles weerleggen met bewijs getuigschriften en verklaringen. Als dit alles is wat ze heeft sta ik ijzersterk. En zie een rechtzaak dan ook positief te gemoed ! De wederpartij wil weten welke argumenten en documenten ik in mijn bezit heb, om die te overleggen met haar cliente..
En daarbij heb ik natuurlijk ook nog een aangifte van verduistering ! Al met al krijg ik zo toch een positief gevoel dat het wel goed komt!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 12:56

Hoe het ook uitpakt ik hoop dat het binnenkort beslist wordt en dat je vertrouwen in de mensheid niet al te zeer beschaamd is. Heb destijds mijn paardje ook geruild waarbij ik tussen hun en mij een overeenkomst had opgemaakt dat wanneer iemand binnen 6 weken zou terugkomen op de ruil deze ongedaan kon worden.(zonder opgaaf van redenen) Dat had zij ondertekent en ik, maar had in werkelijkheid totaal geens rechtswaarde. Toen ik de ruil ongedaan wilde maken zij zei dan ook het is dat je dat papiertje hebt anders had je hem niet teruggekregen. Maar het is ook heel vaak wel gewoon goed gegaan Bloos

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 13:06

Dinopino schreef:
Hoe het ook uitpakt ik hoop dat het binnenkort beslist wordt en dat je vertrouwen in de mensheid niet al te zeer beschaamd is. Heb destijds mijn paardje ook geruild waarbij ik tussen hun en mij een overeenkomst had opgemaakt dat wanneer iemand binnen 6 weken zou terugkomen op de ruil deze ongedaan kon worden.(zonder opgaaf van redenen) Dat had zij ondertekent en ik, maar had in werkelijkheid totaal geens rechtswaarde. Toen ik de ruil ongedaan wilde maken zij zei dan ook het is dat je dat papiertje hebt anders had je hem niet teruggekregen. Maar het is ook heel vaak wel gewoon goed gegaan Bloos

Mensen vertrouwen doe ik nu echt niet meer hoor ! Boos!
Maar goed, ik weet ook wel dat niet iedereen het zelfde is Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:13

tja, het is nu eenmaal zo dat degene die stelt moet bewijzen.... jij stelt dat het paard van jou is, dan moet jij dat bewijzen...

en als ik jou was, zou ik nog eens goed om de tafel gaan zitten met jouw advocaat... de "afspraak" kun je weg denken, die leggen jullie toch ieder op een andere manier uit...
wat er overblijft zijn de feiten...
het paard staat bij haar, op haar naam en zij betaald alle kosten.. daar kon je nog wel een een flinke kluif aan krijgen...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:22

Ga vast ook beginnen of je er achter kan komen waar je pony nu is..want als beslist wordt dat je pony terug mag komen moet je wel weten waar je pony staat want anders heb je hem nog niet terug ondanks dat je je recht hebt gehaald! Ga vast opzoek! Via vrienden, stallen enz. Zorg dat je weet waar je pony staat anders komt hij na de uitspraak nog niet terug! En helaas ene lang touwtrek verhaal blijven dit soort dingen altijd!Ga je pony vast zoeken zodat je hem meteen kunt halen na de uitspraak en zorg dat je iemand op de uitkijk hebt als je je pony gevonden hebt dat je pony niet weer via de achterdeur verdwijnt! Als mensen op deze manier stennis maken weten ze ook goed de weg in het laten verdwijnen van je pony ook na uitspraak! Succes en hou je sterk! Het is een lange weg! En helaas inderdaad in het nederlands recht jij moet aantonen dat zij schuldig is tot die tijd is zij onschuldig. Vervelend hoor! En sorry dat ik mijn zinnen zo vaak herhaal.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 13:26

Kostolany schreef:
Ga vast ook beginnen of je er achter kan komen waar je pony nu is..want als beslist wordt dat je pony terug mag komen moet je wel weten waar je pony staat want anders heb je hem nog niet terug ondanks dat je je recht hebt gehaald! Ga vast opzoek! Via vrienden, stallen enz. Zorg dat je weet waar je pony staat anders komt hij na de uitspraak nog niet terug! En helaas ene lang touwtrek verhaal blijven dit soort dingen altijd!Ga je pony vast zoeken zodat je hem meteen kunt halen na de uitspraak en zorg dat je iemand op de uitkijk hebt als je je pony gevonden hebt dat je pony niet weer via de achterdeur verdwijnt! Als mensen op deze manier stennis maken weten ze ook goed de weg in het laten verdwijnen van je pony ook na uitspraak! Succes en hou je sterk! Het is een lange weg! En helaas inderdaad in het nederlands recht jij moet aantonen dat zij schuldig is tot die tijd is zij onschuldig. Vervelend hoor! En sorry dat ik mijn zinnen zo vaak herhaal.

Ik ben al een half jaar naar hem op zoek. Tot op heden heb ik nog niks gevonden helaas. Heb alle stallen in die omgeving af gebeld. Ik had een plek waar hij stond, maar toen ik daarheen ging was hij al weer weg en niemand wist waar hij heen is.
Geeft niet dat je je zin zovaak herhaalt Knipoog bedankt voor je reactie Lachen
En als er een rechtzaak komt, en ik win, dan moet zij gelijk vertellen waar hij staat. Zodat we hem gelijk op kunnen halen.
Ik heb ook al aangifte gedaan wegens verduistering van de pony, dus de politie weet er al van.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:39

Goed zo! Kun je niet iemand inhuren die die vriendin van jou schaduwd? Want als de pony nog steeds bij haar staat moet ze deze toch ook vinden? Zet ook advertenties dat je je pony zoekt niet alleen in je eigen regio! Want dat is vaak de truc! Je kan op marktplaats zoiets zetten met foto....let wel op dat je dan onder een andere manier neerzet dat het je oude verzorgpony is ofzo want anders mogen ze het er af halen als laster....Vervelend hoor zn situatie denk je iemand goed te kennen en te kunnen vertrouwen en dan krijg je dit.. Wij hebben het andersom mee gemaakt dat we een paard op stal kregen en waarvan de eigenaar uiteindelijk niet meer kwam en niet meer betaalde. Geloof dat toen was dat als de eigenaar een half jaar of jaar niet meer betaalde het paard van de staleigenaar is geworden. Want tja je laat zn paard niet verhongeren. En dan heb je hem dus in de vorm van verzorging gekocht. Ik wens je heel veel succes verder....zulke dingen zijn in de wet altijd lastig geregeld en altijd een touwtrek spel. Rare tegenstijdig iets is het als je paard wat doet de verzorgster jouw aansprakelijk kan stellen. pfff...de wet mag een nieuw wetboek maken als het dieren betreft want dat is veel lastiger.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 16:40

Kostolany schreef:
Rare tegenstijdig iets is het als je paard wat doet de verzorgster jouw aansprakelijk kan stellen. pfff...de wet mag een nieuw wetboek maken als het dieren betreft want dat is veel lastiger.

Dat is maar helemaal de vraag. De bezitter is namelijk aansprakelijk voor eigen gedragingen van het dier en ik denk dat topic startster dit niet zal zijn (wel met een slag om de arm, want dit is een lastig vraagstuk).

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 16:57

LDRD schreef:
Kostolany schreef:
Rare tegenstijdig iets is het als je paard wat doet de verzorgster jouw aansprakelijk kan stellen. pfff...de wet mag een nieuw wetboek maken als het dieren betreft want dat is veel lastiger.

Dat is maar helemaal de vraag. De bezitter is namelijk aansprakelijk voor eigen gedragingen van het dier en ik denk dat topic startster dit niet zal zijn (wel met een slag om de arm, want dit is een lastig vraagstuk).

Ik volg het niet helemaal Blond

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:02

Ik reageer op Kostolany die stelt dat de verzorgster jou zelfs aansprakelijk zou kunnen stellen als er wat gebeurd door een actie van het paard(of lees ik nou verkeerd?).

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 17:07

LDRD schreef:
Ik reageer op Kostolany die stelt dat de verzorgster jou zelfs aansprakelijk zou kunnen stellen als er wat gebeurd door een actie van het paard(of lees ik nou verkeerd?).

Dat slaat niet op mijn verhaal, maar op iets wat zij heeft meegemaakt of ergens gelezen heeft.. denk ik Haha!
ik weet het ook niet meer haha Clown