mieske schreef:ZenuwachtigWaar blijft die postbode..
Ik zat me gisteren ook idd af te vragen waarom mijn advocaat het niet gewoon via de telefoon even kort uitlegede wat er in de brief stond..Dan was ik nu niet zo zenuwachtig geweest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mieske schreef:ZenuwachtigWaar blijft die postbode..
Ik zat me gisteren ook idd af te vragen waarom mijn advocaat het niet gewoon via de telefoon even kort uitlegede wat er in de brief stond..Dan was ik nu niet zo zenuwachtig geweest
runningkawa schreef:Helaas is het wel zo dat diegene die alle kosten voor een tijd betaald, als eigenaar gezien kan worden.
Hoe lang die tijd is weet ik niet, maar zo werkt het wel...
Beterschap en ik hoop dat jij op papier heel goed kunt zetten dat het niet klopt...
kan je advocaat jou de brief niet mailen?
runningkawa schreef:Helaas is het wel zo dat diegene die alle kosten voor een tijd betaald, als eigenaar gezien kan worden.
Beterschap en ik hoop dat jij op papier heel goed kunt zetten dat het niet klopt...
garny95 schreef:moet je het ook niet een beetje gaan zoeken in getuigschriften van anderen, vrienden, kennissen, hoefsmid, da, staleigenaren etc. ?
anders wordt het zo'n welles/nietes verhaal, jou woord tegen het hare
Dinopino schreef:Hoe het ook uitpakt ik hoop dat het binnenkort beslist wordt en dat je vertrouwen in de mensheid niet al te zeer beschaamd is. Heb destijds mijn paardje ook geruild waarbij ik tussen hun en mij een overeenkomst had opgemaakt dat wanneer iemand binnen 6 weken zou terugkomen op de ruil deze ongedaan kon worden.(zonder opgaaf van redenen) Dat had zij ondertekent en ik, maar had in werkelijkheid totaal geens rechtswaarde. Toen ik de ruil ongedaan wilde maken zij zei dan ook het is dat je dat papiertje hebt anders had je hem niet teruggekregen. Maar het is ook heel vaak wel gewoon goed gegaan
Kostolany schreef:Ga vast ook beginnen of je er achter kan komen waar je pony nu is..want als beslist wordt dat je pony terug mag komen moet je wel weten waar je pony staat want anders heb je hem nog niet terug ondanks dat je je recht hebt gehaald! Ga vast opzoek! Via vrienden, stallen enz. Zorg dat je weet waar je pony staat anders komt hij na de uitspraak nog niet terug! En helaas ene lang touwtrek verhaal blijven dit soort dingen altijd!Ga je pony vast zoeken zodat je hem meteen kunt halen na de uitspraak en zorg dat je iemand op de uitkijk hebt als je je pony gevonden hebt dat je pony niet weer via de achterdeur verdwijnt! Als mensen op deze manier stennis maken weten ze ook goed de weg in het laten verdwijnen van je pony ook na uitspraak! Succes en hou je sterk! Het is een lange weg! En helaas inderdaad in het nederlands recht jij moet aantonen dat zij schuldig is tot die tijd is zij onschuldig. Vervelend hoor! En sorry dat ik mijn zinnen zo vaak herhaal.
Kostolany schreef:Rare tegenstijdig iets is het als je paard wat doet de verzorgster jouw aansprakelijk kan stellen. pfff...de wet mag een nieuw wetboek maken als het dieren betreft want dat is veel lastiger.
LDRD schreef:Kostolany schreef:Rare tegenstijdig iets is het als je paard wat doet de verzorgster jouw aansprakelijk kan stellen. pfff...de wet mag een nieuw wetboek maken als het dieren betreft want dat is veel lastiger.
Dat is maar helemaal de vraag. De bezitter is namelijk aansprakelijk voor eigen gedragingen van het dier en ik denk dat topic startster dit niet zal zijn (wel met een slag om de arm, want dit is een lastig vraagstuk).
LDRD schreef:Ik reageer op Kostolany die stelt dat de verzorgster jou zelfs aansprakelijk zou kunnen stellen als er wat gebeurd door een actie van het paard(of lees ik nou verkeerd?).