Boete wegens stakingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Boete wegens stakingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:42

nielsd schreef:
Waarom generaliseren zo veel mensen hier Verward
Er zijn altijd klootzakjes bij dit soort dingen, maar dat zegt toch niet dat iedereen dit doet?

Helaas komen alleen de slechte dingen in het nieuws, dat heb je altijd.
En er zijn inderdaad rellers en mensen die niet weten waarvoor ze staken. Die zijn imo gewoon dom.

Jammer dat er toch zoveel mensen zo in hokjes denken....

Nou Niels, er is bijna geen staking verlopen zonder rottigheid, dus hier is het principe dat alleen slecht nieuws in de media komt niet helemaal op zijn plaats. En als je dan ook nog eens kijkt wat ze uithalen.... Ik heb daar echt geen begrip voor.
Maar ik denk dat iedereen wel weet dat er ook een heleboel kinderen zijn die wel verstand hebben en zich niet lenen voor dit soort dingen. Dus het is denk ik ook wel een stukje interpretatie van jouw kant. Knipoog

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:42

Jammer dat het gewoon zo is dat de meesten niet eens weten waar het om gaat, nielsd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:43

Wat had ik een saaie middelbare schooltijd Clown niets geen stakingen, gewoon naar school gaan en de uren maken Nagelbijten / Gniffelen

1000 uur is omgerekend toch helemaal niet zoveel per dag? Dat komt neer op 5 uur per dag... Of ik rekenen nu helemaal verkeerd Clown Maar ik heb zelf het idee dat veel scholen gewoon niet goed kunnen roosteren Clown

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:46

@ nielsd
ik zeg niet dat iedere scholier die gestaakt heeft vernielingen heeft aangericht, maar het zal toch betaald moeten worden. en denk je dat ze stuk voor stuk toe gaan geven wie wat heeft gedaan, nee.
politie heeft wel voor alle leerlingen moeten komen om alles in de gaten te kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:47

Minstens 75% weet het niet. Inderdaad, maar dat betekend niet dat iedereen relt.

En bijvoorbeeld op mijn school, is er niks gebeurd. Alleen maar in de aula zitten. Verder geen vernielingen of wat dan ook. Zo kan het ook.

Op zich ben ik het er mee eens dat de relschoppers straf krijgen maar gewone 'stakers' horen niks te krijgen.
Als je bij mij op school kijkt hoe de uren gemaakt worden!

Ik heb niks tegen op school zitten, maar als je in een lokaal gezet wordt en maar wat moet gaan doen.
Of dat de leraren doodleuk zeggen (want vaak heb je een leraar die een heel ander vak moet geven) dat je maar op internet moet kijken, dát klopt niet

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:47

ik dacht dat je in nederland recht hebt op stakingen. En dan kan je toch geen boete krijgen?! of ben ik nou gek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:49

Maar een staking van leerlingen is heel wat anders...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:50

malie schreef:
ik dacht dat je in nederland recht hebt op stakingen. En dan kan je toch geen boete krijgen?! of ben ik nou gek

Lees even terug, er is al meerdere keren uitgelegd hoe het zit.

@Nielsd: de aanleiding voor de staking is het aantal lesuren. Daar is al lang actie op ondernomen, en morgen is er tevens een spoeddebat in de Tweede Kamer. Dat er nu nog steeds gestaakt wordt is dus compleet nutteloos en overbodig. Bovendien is het ook nog eens illegaal. En illegale afwezigheid op school wordt bestaft door de leerplichtambtenaar. Dus of mensen nou rellen of niet, voor het staken, ofwel spijbelen, verdient iedereen die meedoet dus gewoon een boete.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:52

MissJ schreef:
malie schreef:

Lees even terug, er is al meerdere keren uitgelegd hoe het zit.

@Nielsd: de aanleiding voor de staking is het aantal lesuren. Daar is al lang actie op ondernomen, en morgen is er tevens een spoeddebat in de Tweede Kamer. Dat er nu nog steeds gestaakt wordt is dus compleet nutteloos en overbodig. Bovendien is het ook nog eens illegaal. En illegale afwezigheid op school wordt bestaft door de leerplichtambtenaar. Dus of mensen nou rellen of niet, voor het staken, ofwel spijbelen, verdient iedereen die meedoet dus gewoon een boete.

Dat hoef je mij niet te vertellen. Ik zeg alleen dat de uren nu gewoon niet goed gebruikt worden.
Als de scholen geen les kunnen geven met dit aantal, dan moeten de uren maar omlaag.

Go jij! Go jij! Geen kwantiteit maar kwaliteit Go jij! Go jij!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:54

nielsd schreef:
Dat hoef je mij niet te vertellen. Ik zeg alleen dat de uren nu gewoon niet goed gebruikt worden.
Als de scholen geen les kunnen geven met dit aantal, dan moeten de uren maar omlaag.

Go jij! Go jij! Geen kwantiteit maar kwaliteit Go jij! Go jij!

Je gaat even voorbij aan het feit waarom ik dat nog een keer expliciet noem Haha!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:10

malie schreef:

dit dacht ik en ook een aantal leraren van school dus ook.
Mensen van bedrijven etc. mogen toch ook staken waarom wij dan niet?
Ik zelf ben alleen vrijdag meegeweest en alles was heel netjes verlopen tot de meeste leerlingen van onze school weg waren , misschien hadden wij toch een goede invloed Haha!

Overigens vind ik dat staken nu geen zin meer heeft, alleen als uit het spoeddebat iets komt wat nog erger is mogen we weer gaan staken. Maar dat rellen vind ik absoluut belachelijk daar bereik je juist het omgekeerde mee!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:11

Mensen van bedrijven mogen geen wilde stakingen doen, leren ze echt niks in het onderwijs als de leraar het al niet weet

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:11

Welshcobfan schreef:
Klopt, maar het ene kind is net wat gevoeliger voor peer-presure dan het andere kind: ongeacht de opvoeding. Mijn broer en ik hebben dezelfde opvoeding gehad met dezelfde normen en waarden. maar: hij was veel gevoeliger voor het meedoen met de andere stoere kinderen dan ik dat was. Met als gevolg: hij haalde meer rotzooi uit (tuurlijk kwam hij daar niet mee weg thuis Tong uitsteken pa en ma zijn streng maar rechtvaardig haha) en ik was vrij braaf Haha!

Je kind kan best goed opgevoed zijn én meedoen aan relschoppen. Neemt niet weg dat die kinderen natuurlijk er nog veel gedonder mee krijgen thuis Nagelbijten / Gniffelen

Het is ook lastig als de school toestemming geeft óm te staken, al worden dan de ouders natuurlijk wel ingelicht. Maar ja: wie verwacht nou van zijn/haar kind dat hij/zij ook gaat relschoppen? Opvoeding zegt met die leeftijd vaak niet alles... bovendien: als groep voel je je minder verantwoordelijk en dus minder bedreigd. De kans dat je meedoet als je in een grote groep herrieschoppers staat is dan veel groter (helemaal als je dus gevoelig bent voor groepsdruk)

Mijn zoon nu 23 jaar was ook helemal losgeslagen en luisterde niet.
toen hij dus met 16jaar weigerde verder te leren hebben wij hem
met zachte hand de marine in gedwongen.
Nu maakt hij een enorme carriere is werklustig en gedraagd zich keurig

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:12

Welshcobfan schreef:
Wat had ik een saaie middelbare schooltijd Clown niets geen stakingen, gewoon naar school gaan en de uren maken Nagelbijten / Gniffelen

1000 uur is omgerekend toch helemaal niet zoveel per dag? Dat komt neer op 5 uur per dag... Of ik rekenen nu helemaal verkeerd Clown Maar ik heb zelf het idee dat veel scholen gewoon niet goed kunnen roosteren Clown

Ik vind het echt erg zelfs acht uur per dag is een poepie als scholier

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:14

Echwel schreef:
Welshcobfan schreef:
Klopt, maar het ene kind is net wat gevoeliger voor peer-presure dan het andere kind: ongeacht de opvoeding. Mijn broer en ik hebben dezelfde opvoeding gehad met dezelfde normen en waarden. maar: hij was veel gevoeliger voor het meedoen met de andere stoere kinderen dan ik dat was. Met als gevolg: hij haalde meer rotzooi uit (tuurlijk kwam hij daar niet mee weg thuis Tong uitsteken pa en ma zijn streng maar rechtvaardig haha) en ik was vrij braaf Haha!

Je kind kan best goed opgevoed zijn én meedoen aan relschoppen. Neemt niet weg dat die kinderen natuurlijk er nog veel gedonder mee krijgen thuis Nagelbijten / Gniffelen

Het is ook lastig als de school toestemming geeft óm te staken, al worden dan de ouders natuurlijk wel ingelicht. Maar ja: wie verwacht nou van zijn/haar kind dat hij/zij ook gaat relschoppen? Opvoeding zegt met die leeftijd vaak niet alles... bovendien: als groep voel je je minder verantwoordelijk en dus minder bedreigd. De kans dat je meedoet als je in een grote groep herrieschoppers staat is dan veel groter (helemaal als je dus gevoelig bent voor groepsdruk)

Mijn zoon nu 23 jaar was ook helemal losgeslagen en luisterde niet.
toen hij dus met 16jaar weigerde verder te leren hebben wij hem
met zachte hand de marine in gedwongen.
Nu maakt hij een enorme carriere is werklustig en gedraagd zich keurig

Daarom denk ik dat bootcamp inplaats van de lo lessen eigenlijk nog niet zo slecht is Clown

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:16

De dienstplicht weer her invoeren, kan geen kwaad imo.
Alleen uit de verhalen begrijp ik dat bep bevolkingsgroepen geen orders van
vrouwen willen aannemen.
Tegenwoordig zijn er aardig wat vrouwen op hogere posten, dus dit is dan weer en probleem.

Ook zijn sommigen te lui hun eigen bed op te maken, deze houden de eerste 14 dagen niet eens vol

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:17

katiavl schreef:
Welshcobfan schreef:

Ik vind het echt erg zelfs acht uur per dag is een poepie als scholier

het gaat hier wel om klok uren he niet om lesuren Knipoog
Overigens vind ik dat ik verschrikkelijk laat thuis kom als ik 8 uur heb, dan ben ik pas om 5 uur thuis en kan ik in de winter helemaal niks meer doen. weg social life!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:19

Het zouden 7 klokuren per dag moeten zijn volgens de 1040 regel en dan dus de eerste week vakantie bij ons zou er ook af moeten..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:25

Josien_ schreef:
Overigens vind ik dat ik verschrikkelijk laat thuis kom als ik 8 uur heb, dan ben ik pas om 5 uur thuis en kan ik in de winter helemaal niks meer doen. weg social life!

Het is toch wat he, dat al die mensen die iedere dag braaf een fulltime werkdag draaien helemaal geen sociaal leven meer hebben Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:26

maar als ik 1000 uur omreken kom ik op 5 uur per dag (volledig lesuur). Er zijn toch 40 lesweken?

Op de universiteit ken je alleen maar zomer en kerstvakantie....

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:26

MissJ schreef:
Josien_ schreef:

Het is toch wat he, dat al die mensen die iedere dag braaf een fulltime werkdag draaien helemaal geen sociaal leven meer hebben Clown

Idd, voorbereiding op het harde werkleven Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:28

Oeh wat hebben scholieren het toch erg. Wel om half 9 naar school toe en om 5 uur thuis. Pff als je nog tijd hebt om na te denken over hoe je zoveel mogelijk rottigheid bij een staking (en een staking is geen REL) dan zijn de dagen nog niet lang genoeg. Ik ga 's morgens om 6.40 thuis weg en kom om 17.00 thuis met een beetje geluk. Vaak is dit ook een uur of 19.00. Niet miepen dus, maar naar school gaan. Werken is sowieso al veel zwaarder en je maakt dan ook nog langere dagen. Wen er maar vast aan Lachen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:30

Welshcobfan schreef:

Ja En wij zijn allemaal overspannen Clown

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:31

Ik vind een boete volkomen onterecht, Als je op een gewone dag spijbelt krijg je misschien straf van school, maar toch niet gelijk een boete. Waarom nu wel? Omdat misschien 10 mensen van een groep van 300 man vuurwerk afgestoken hebben,Met eieren gooide, of iets opgegooit hebben?
De politie greep hier in Delft helemaal niet in tegen de relschoppers, Waarom geeft de leerplichtambtenaar dan wel boetes?
Ik heb vrijdag en maandag ook meegestaakt, Niet gerelt. Géén vernielingen enzo aangericht. Gewoon omdat ik het totaal niet eens ben met de nieuwe regels dat er 1040 NUTTIGE lessen gegeven moeten worden. Levensbeschouwing/godsdienst,Studieuren en mentorlessen vallen hier niet onder en worden als onnuttig gezien. Plus de vele tussenuren en uitvaluren door ziekte van leraren. Ik zit vaak zat gewoon 3 uur per dag in een lokaal met een invaller die niks van het vak weet. Dat is gewoon tijdsverspilling. Laat de overheid daar ook maar eens wat aan doen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:32

MissJ schreef:
Welshcobfan schreef:

Ja En wij zijn allemaal overspannen Clown

Noemen ze dat vakantie ik noem dat bloktijd Clown uitgezonderd zomer als je geen tweede zit hebt Dromen

In nederland heb je zelfs nog geluk, examens zijn meer verdeeld en kerst heb je vrij zeker?