zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NkPrecious

Re: zit je doodnormaal in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 00:20

ja vreemd he.. echt.. trein was idd helemaal in schok, en dna rond etenstijd, je krijgt op een gegeven moment honger, maar bent te misselijk om iets te eten..

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:23

jah inderdaad.

waar zat jij in de trein?
mischien zat je zelfs wel in de zelfde coupé

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:23

Wat erg.

Mijn vader was conducteur en het klopt inderdaad dat die het eerste moet gaan kijken. Hij heeft dat ook verschillende keren gedaan. Hij vindt het wel erg, maar hij is gelukkig heel erg nuchter en hield er nooit wat aan over. Je wordt er op een gegeven moment ook wel hard in denk ik. Mijn vader zag het gewoon als een extra dag vrij. Heel erg, maar het is zo....

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:25

oooh wat verschrikkelijk Scheve mond
ik vind het altijd zo erg voor die condocteurs, als ik hoor dat er iemand voor de trein is gesprongen, brrr

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:30

Diablo schreef:
Wat erg.

Mijn vader was conducteur en het klopt inderdaad dat die het eerste moet gaan kijken. Hij heeft dat ook verschillende keren gedaan. Hij vindt het wel erg, maar hij is gelukkig heel erg nuchter en hield er nooit wat aan over. Je wordt er op een gegeven moment ook wel hard in denk ik. Mijn vader zag het gewoon als een extra dag vrij. Heel erg, maar het is zo....

Ik begreep dat van die brandweerman van destijds ook, dat de hulpverleners er een paar zwartgallige grappen aan over houden en meer niet. Nou, voor zover je ervan kunt spreken, gelukkig maar. In elk geval was er destijds een soort van vrijwillige 'opruimploeg' waarvoor men zich kon opgeven. Degenen die er niet tegen konden, gingen er niet op af. Ik weet natuurlijk niet of dat nog zo is, en met conducteuren ligt dat natuurlijk sowieso anders.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:32

Pas je titel even aan wil je? Zit je doodnormaal in de trein???? Er heeft iemand zelfmoord gepleegd en is nu dus dood, schaam je!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:36

Pff wat vreselijk! In de onderbouw hebben we twee keer machinisten langs gehad die ook iemand voor de trein hadden gehad en daardoor ook nog maar gedeeltelijk of niet meer konden werken (en nu daarom ook die voorlichtingen deden).
Ik vind zelfmooord niet egoïstisch maar als je zoveel leed aan zo'n machinist overlaat... ik weet niet wat ik er dan nog van moet denken! Probeer het dan zo te doen dat zo min mogelijk mensen, buiten je naaste familie, er last van hebben. Want dit is vreselijker dan vreselijk!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 00:37

sjorsie schreef:
Pas je titel even aan wil je? Zit je doodnormaal in de trein???? Er heeft iemand zelfmoord gepleegd en is nu dus dood, schaam je!

nou normaal reageren kan ook hoor.. :S heb het vehaal van me afgeschreven en viel me pas op toen iemand het in klein lettertype zei.. toen was de tijd om je post nog te wijzigen al voorbij..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:38

sjorsie schreef:

Doe asjeblieft even rustig. Rolleyes Dat meisje heeft al genoeg meegemaakt gister lijkt me zo en kan me voorstellen dat ze niet helemaal helder denkt over een titel als deze. Nee, ze hoeft zich er niet voor te schamen, schaam jij je zo te reageren in dit topic, zet het dan netjes in een pb naar haar. Verward

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:41

NkPrecious schreef:
sjorsie schreef:

nou normaal reageren kan ook hoor.. :S heb het vehaal van me afgeschreven en viel me pas op toen iemand het in klein lettertype zei.. toen was de tijd om je post nog te wijzigen al voorbij..

Euhm sjorsie.. dat kan inderdaad wel iets vriendelijker.. ik zag overigens de humor er wel van in.. Bloos Maareh.. Misschien kan een mod het aanpassen als jij (NkPrecious) dat wilt..?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 00:43

Als dat mogelijk is kan het idd weggehaald worden, was echt niet met opzet ofzo..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:43

Ik reageer normaal, ik blijf de titel smakeloos vinden, ookal ben je geschrokken, er is iemand echt dood gegaan en dat is niet doodnormaal. maar zal het voortaan wel PB-en.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:48

Mwah, ik denk niet TS dat met opzet gedaan heeft hoor. Als je haar eerste post leest, zie je dat ze het heel erg vindt. Ze heeft hier echt geen grapjes over willen maken.

Karl66

Re: zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:51

Moderatoropmerking:
Als je direct vanuit je emotie iets opschrijft, dan kan het er wel eens anders uitkomen dan dat het bedoeld was. In zo'n geval is het een kleine moeite om even te temmen of een PB te sturen. De titel is nu aangepast.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 00:52

bedankt Lachen

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 01:00

Bah, bah! Sterkte hoor! Ach gut

Ik heb het ooit ook meegemaakt, maar ik was toen te jong om het te beseffen. Het was ergens tussen Zwolle en Amersfoort, dat weet ik nog! We stonden ergens heel lang stil en het was niet bij een station. Dat vond ik maar raar, dus ik bleef maar aan mijn moeder vragen wat er aan de hand was. Nou, die wist het natuurlijk wel, maar heeft nooit wat gezegd. Jaren later zei ik toen ineens tegen haar:"Er was iemand voor de trein gesprongen, he?". En dat was dus ook zo...
Indirect heeft het toen dus toch indruk gemaakt.

Maar ik hoop het nooit bewust te hoeven meemaken! Toen mijn vader een paar jaar terug per ongeluk een eend doodreed en je dus ook een hobbel voelde, kreeg ik al kippevel! Laat staan als er dus een mens onder ligt!!!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 01:11

Verschrikkelijk om mee te maken.. sterkte ermee..
Mijn vader heeft deze mensen van het spoor afgepeuterd om maar zo te zeggen (werkte op de rouwauto) en heeft er nooit wat aan overgehouden (is ook verpleegkundige en nuchter). Er blijft ook niks van iemand over. Maar voor de conducteur en machinist is dit verschrikkelijk.. ik snap ook niet waarom iemand dit kan doen.. Maar dat is bij elke vorm van zelfdoding, ophangen, polsen doorsnijden enz. het is allemaal verschrikkelijk voor degene die iemand zo aantreft.
Het is een keus.. maar vaak wel eentje die het leven van een ander enorm sterk beïnvloed.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 01:15

sjorsie schreef:

Ik vind je reactie erg overdreven. Doodnormaal is een normale uitdrukking wat geeneens slaat op de persoon die zelfmoord heeft gepleegd of over de situatie na het incident.
Schaam jezelf voor deze post die plaatst nadat iemand dit heeft meegemaakt.. en wens haar gewoon sterkte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:02

Oh bah wat erg...
Vooral ook heel erg voor de machinist en conducteur! Brrr... zal je beroep maar zijn.
Wat bezielt iemand om zo een einde aan zn leven te maken he? Lijkt me zo erg om voor de trein te springen...

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:17

Ik verbaas me zeer over alle reacties die geplaatst worden waarin verondersteld wordt dat het een egoistische actie is. Het is onmogelijk je te verplaatsen in de mens die zo ongelukkig is dat hij echt niet meer wil leven, maar ik denk wel dat als je deze keuze durft te maken, er nog maar 1 ding is waar je je mee bezig houdt. Ik kan alleen maar verbijsterd zijn en medelijden hebben met diegene die zo diep ongelukkig is dat hij echt de keuze maakt een einde te maken aan zijn leven. Eerder is al gezegd dat zelfmoord altijd zijn sporen nalaat. Op welke manier dan ook. Ik heb stage gelopen in de psychiatrie en een aantal keer meegemaakt dat een client voor zelfdoding koos, hoewel ik betwijfel of er nog sprake is van een bewuste keuze in een dergelijk stadium. Of het nu voor de trein is of verhanging, er zullen altijd mensen geraakt achterblijven. Het personeel dat zichzelf moet kunnen vergeven dat zij de client niet meer hebben kunnen helpen, de nabestaanden. En het gevoel voor nabestaanden.. het gaat niet om de manier waarop, maar het waarom van de dood. Als nabestaanden zal het bijna niet te bevatten zijn dat iemand zo diep ongelukkig is dat hij deze uitweg kiest en alles en iedereen achterlaat. Ik kan alleen maar blij zijn dat ik zelf nooit voor deze keuze gestaan heb.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:39

en vergeet niet het kan ook door ziektes komen denk hierbij bijvoorbeeld aan: borderliner...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:43

sjorsie schreef:
Ik reageer normaal, ik blijf de titel smakeloos vinden, ookal ben je geschrokken, er is iemand echt dood gegaan en dat is niet doodnormaal. maar zal het voortaan wel PB-en.

Zal voortaan op al jou posten gaan letten of je niet iets verkeerd typt ...

komop zeg, dit is gewoon perongeluk getypt.
vind je reactie niet zo vriendelijk..

Hoe is het nu met je TS-er?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:45

ik vind het knap dat sommige mensen het kunnen opruimen, pff dat zou ik dus echt nooit kunnen he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:50

Ik denk persoonlijk niet dat het nodig is om daar nog over door te gaan... Mbt de titel en de opmerking van bijvoorbeeld Sjorsie Lachen

Wijze woorden trouwens Winia4ever Ja Mooi gezegd Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:53

Wido4ever schreef:
Ik verbaas me zeer over alle reacties die geplaatst worden waarin verondersteld wordt dat het een egoistische actie is. Het is onmogelijk je te verplaatsen in de mens die zo ongelukkig is dat hij echt niet meer wil leven, maar ik denk wel dat als je deze keuze durft te maken, er nog maar 1 ding is waar je je mee bezig houdt. Ik kan alleen maar verbijsterd zijn en medelijden hebben met diegene die zo diep ongelukkig is dat hij echt de keuze maakt een einde te maken aan zijn leven. Eerder is al gezegd dat zelfmoord altijd zijn sporen nalaat. Op welke manier dan ook. Ik heb stage gelopen in de psychiatrie en een aantal keer meegemaakt dat een client voor zelfdoding koos, hoewel ik betwijfel of er nog sprake is van een bewuste keuze in een dergelijk stadium. Of het nu voor de trein is of verhanging, er zullen altijd mensen geraakt achterblijven. Het personeel dat zichzelf moet kunnen vergeven dat zij de client niet meer hebben kunnen helpen, de nabestaanden. En het gevoel voor nabestaanden.. het gaat niet om de manier waarop, maar het waarom van de dood. Als nabestaanden zal het bijna niet te bevatten zijn dat iemand zo diep ongelukkig is dat hij deze uitweg kiest en alles en iedereen achterlaat. Ik kan alleen maar blij zijn dat ik zelf nooit voor deze keuze gestaan heb.

Mooi geschreven, en ben het er volkomen mee eens!