Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Diablo schreef:Wat erg.
Mijn vader was conducteur en het klopt inderdaad dat die het eerste moet gaan kijken. Hij heeft dat ook verschillende keren gedaan. Hij vindt het wel erg, maar hij is gelukkig heel erg nuchter en hield er nooit wat aan over. Je wordt er op een gegeven moment ook wel hard in denk ik. Mijn vader zag het gewoon als een extra dag vrij. Heel erg, maar het is zo....
sjorsie schreef:Pas je titel even aan wil je? Zit je doodnormaal in de trein???? Er heeft iemand zelfmoord gepleegd en is nu dus dood, schaam je!
sjorsie schreef:Pas je titel even aan wil je? Zit je doodnormaal in de trein???? Er heeft iemand zelfmoord gepleegd en is nu dus dood, schaam je!
NkPrecious schreef:sjorsie schreef:Pas je titel even aan wil je? Zit je doodnormaal in de trein???? Er heeft iemand zelfmoord gepleegd en is nu dus dood, schaam je!
nou normaal reageren kan ook hoor.. :S heb het vehaal van me afgeschreven en viel me pas op toen iemand het in klein lettertype zei.. toen was de tijd om je post nog te wijzigen al voorbij..
sjorsie schreef:Ik reageer normaal, ik blijf de titel smakeloos vinden, ookal ben je geschrokken, er is iemand echt dood gegaan en dat is niet doodnormaal. maar zal het voortaan wel PB-en.
Wido4ever schreef:Ik verbaas me zeer over alle reacties die geplaatst worden waarin verondersteld wordt dat het een egoistische actie is. Het is onmogelijk je te verplaatsen in de mens die zo ongelukkig is dat hij echt niet meer wil leven, maar ik denk wel dat als je deze keuze durft te maken, er nog maar 1 ding is waar je je mee bezig houdt. Ik kan alleen maar verbijsterd zijn en medelijden hebben met diegene die zo diep ongelukkig is dat hij echt de keuze maakt een einde te maken aan zijn leven. Eerder is al gezegd dat zelfmoord altijd zijn sporen nalaat. Op welke manier dan ook. Ik heb stage gelopen in de psychiatrie en een aantal keer meegemaakt dat een client voor zelfdoding koos, hoewel ik betwijfel of er nog sprake is van een bewuste keuze in een dergelijk stadium. Of het nu voor de trein is of verhanging, er zullen altijd mensen geraakt achterblijven. Het personeel dat zichzelf moet kunnen vergeven dat zij de client niet meer hebben kunnen helpen, de nabestaanden. En het gevoel voor nabestaanden.. het gaat niet om de manier waarop, maar het waarom van de dood. Als nabestaanden zal het bijna niet te bevatten zijn dat iemand zo diep ongelukkig is dat hij deze uitweg kiest en alles en iedereen achterlaat. Ik kan alleen maar blij zijn dat ik zelf nooit voor deze keuze gestaan heb.