Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninthe

Re: Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:25

Whaa, ik schrok me vanochtend rot
Ik was op Zone reality (een zender) een progamma over geesten kijken,
Jane coldman investigates ofzo iets heette het.

En toen mocht ze een ceremonie bijwonen van mensen die contact met geesten hadden,
er werd haar verteld dat het wel gevaarlijk was voor haar ook,
omdat die geesten altijd proberen de ceremonie te verbreken door bijvoorbeeld dingen stuk te gooien,
of mensen de bijten of te krabben enz ..

toen gingen ze ze oproepen, viel ineens de tv, het licht alles hier in huis uit ?!
Mn grote stoere broer maar erbij geroepen, en uiteindelijk deed alles het weer ..

Toeval of niet?
Ik geloof zeker dat er meer bestaat tussen hemel en aarde

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:31

__Shannon schreef:
Whaa, ik schrok me vanochtend rot
Ik was op Zone reality (een zender) een progamma over geesten kijken,
Jane coldman investigates ofzo iets heette het.

En toen mocht ze een ceremonie bijwonen van mensen die contact met geesten hadden,
er werd haar verteld dat het wel gevaarlijk was voor haar ook,
omdat die geesten altijd proberen de ceremonie te verbreken door bijvoorbeeld dingen stuk te gooien,
of mensen de bijten of te krabben enz ..

toen gingen ze ze oproepen, viel ineens de tv, het licht alles hier in huis uit ?!
Mn grote stoere broer maar erbij geroepen, en uiteindelijk deed alles het weer ..

Toeval of niet?
Ik geloof zeker dat er meer bestaat tussen hemel en aarde

Hahah ohjee!! Hoelaat komt Jane dan want ik zie het altijd opd e reclame als ik sochtends untold stories of the ER kijk maar volgens mij ben ik dan al aan het werk..

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:36

PinkyBubble schreef:
Hahah ohjee!! Hoelaat komt Jane dan want ik zie het altijd opd e reclame als ik sochtends untold stories of the ER kijk maar volgens mij ben ik dan al aan het werk..

Het was in de ochtend om een uur of 11/half 12 toen ik het keek

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:43

__Shannon schreef:
PinkyBubble schreef:

Het was in de ochtend om een uur of 11/half 12 toen ik het keek

Oh oke nee dan ben ik inderdaad op mn werk, maar morgen kan ik het messchien wel kijken Haha!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:12

Ik geloof er ook in.
Ongeveer 4 jaar geleden is het allemaal bij mij begonnen.
Mijn opa had al heel lang last van zijn hart(rond zijn 30e) en op een keer kreeg hij een hartaanval. Toen werd hij dus in het ziekenhuis opgenomen, na een tijdje ging het weer redelijk met hem, todat hij weer een hartaanval kreeg en opnieuw opgenomen werd.
Ze hadden niet zo'n goede hoop dat hij nog lang zou leven, het kon nog een week duren of een paar dagen. Wij zijn natuurlijk met spoed naar het ziekenhuis gereden en mijn moeder wilde die nacht daar blijven, ik eigenlijk ook maar mijn moeder vond dat ik beter naar huis kon gaan omdat het net zo goed nog een paar dagen kon duren voor dat hij overleed.
Toch had ik s'nachts het gevoel, dit gaat niet goed..
En de volgende dag kreeg ik te horen dat hij was overleden.
Enkele weken daarna zat ik in de auto en ik rook zijn geur ineens heel sterk wat ik echt vreemd vond. Nog een paar weken daarna toen ik van school naar ons (tijdelijke) huis fietste stond hij daareens.. Vlak voor het raam heel serieus naar mij te kijken maar hij zag er net zoals een normaal mens uit alleen stond hij door de tafel heen zeg maar.
Ik werd zo bang dat ik het huis niet meer in durfde, dit huis heeft verder ook geen geschiedenis het is heel erg nieuw.
Dit was denk ik zijn laatste afscheid.

Ik weet ook nog dat ik bij mijn oma sliep(een half jaar na mijn opa) en opeens zag ik een man met een zwartpak voor mijn voeteneinde staan, ik kreeg een heel rustig en fijn gevoel over mij heen.
Het vreemde was dat ik echt kaarsrecht in mijn zat.
Een keer heb ik ook iets heel naars meegemaakt, we sliepen met heel veel mensen op een zolder van ons huis in zeeland, en ik had al een tijdje een naar gevoel en opeens voelde ik 2 handen om mijn keel heen en het leek net alsof ik stikte. Toen ik mijn ogen dicht deed zag ik dat een wezen/geest in een zwarte cape bij iedereen zijn bed langs ging en over mensen heenboog, echt zo eng..
Mijn moeder en een vriendin kregen ook een heel naar gevoel die nacht.

Ook heb ik heel vaak dat ik voorspellende dromen heb(soms over cijvers van school oid)vaak droom ik over geesten. Zo was er een keer dat ik droomde dat ik met mijn opa in een soort van tunnel stond en hij had mij bij mn schouder vast, boven mij was een sterren hemel en ik kreeg het gevoel alsof ik opsteeg.
Ook een keer droomde ik dat ik mezelf zag liggen in mijn moeders bed met daarnaast mijn moeder, toen zag ik ineens dat ze mij vast had in haar armen terwijl wij nog in het bed lagen, dit was zo vreemd...En toen kreeg ik een heel onheilspellend gevoel in mijn droom.
En zo kan ik wel doorgaan over mijn dromen, het vreemde is dat ons huidige huis 107 jaar oud is en daar heb ik nog nooit een geest gezien.
Mijn hond lijkt er ook dikwijls last van te hebben, soms volgt ze met haar ogen iets onzichtbaars en loopt dan met haar staart tussen haar benen naar een veilig hoekje.

Sorry voor mijn lange verhaal maar het was fijn om het even kwijt te kunnen

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:21

Ik ben een beetje te nuchter om zulke dingen te geloven denk ik.
Alhoewel, een studiegenootje heeft haar voet gebroken toen ze in een droom uit haar bed sprong. Ze slaapt heel slecht daar en vertelde dat er ooit een jongen zelfmoord gepleegd heeft in die kamer!

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:06

Geloof er zeker wel in.. Vroeger vond ik het de grootste onzin maar ben mij er meer in gaan verdiepen..

Een keer toen ik bij een vriendin sliep omdat ze alleen thuis was hoorden we ook wat.. we hebben er nog geen verklaring voor kunnen vinden en er zijn ook mensen die er de gek mee hebben terwijl ik het toch eigenlijk wel weer een keer mee wil maken, hoe vreemd het ook klinkt en hoe bang ik ook was..
Wij lagen namelijk al een halfuurtje op bed, ik lag bijna te slapen en was helemaal ontspannen toen we in 1 keer een hele harde grom hoorden, het kwam onder het raam vandaan..
Wij waren de enigsten in het huis, in de slaapkamer stond een hamster maar die kon echt niet zo'n geluid maken.. en de kat was er niet (ookal had die er wel geweest, die kan ook niet zo'n geluid maken!). Ik vond het zelf klinken als een omgekeerde boer.. ipv van hard naar zacht was het van zacht naar steeds harder en toen kaapte het in 1 keer af en het was heel luid..

Ik en Daan keken elkaar tegelijk van schrik aan, beide dachten we hetzelfde, we vonden het echt serieus als een monster klinken, hoe vreemd het ook klinkt..
Vlak daarna hoorden we weer een geluid, Daan zei dat het de hamster was en ik vond het klinken alsof hij zijn hokje open had gemaakt.. ik durfde het bed niet uit om het licht aan te doen, de hamster liep idd wel los maar dat kan niet de oorzaak zijn van die 'grom'.

Daarna hebben we nooit weer wat gehoord...

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:16

Ik heb vroeger vaak nachtmerries gehad over een vrouw die me pijn deed, daarmee ben ik toen naar Anneke Dorland geweest, een vrouw die kan communiceren met Enititeiten en dat soort dingen.. Die zei dat het een geest was die vroeger in ons huidige huis woonde. Zij (die oude bewoonster) vond dat mijn ouders me niet goed opvoedde en dat zij dat wel zou kunnen. Daarom bezocht ze mij vaak snachts.
Anneke heeft me toen behandeld en sinds dien heb ik geen last meer van die vrouw.. Maar ik zie af en toe nog wel eens mensen die er niet zijn, maar omdat mijn echte opa aan mijn zijde staat, als een soort beschermengel, ben ik niet meer bang. Lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 00:27

Wat een spooky verhalen allemaal...
Maar om nog even terug te komen op 'geestige' dromen, ik heb er een aantal gehad, over mijn vader nadat hij was overleden.
De eerste was vlak na de begravenis. Ik droomde dat ik in de hemel was. Heel erg cliche met gouden hemelpoort, engeltjes met harpjes en roze wolkjes. Daar zag ik mijn vader zitten op een grote rozige wolk met alle overleden katten om hem heen, behalve eentje, Maotje. Mijn vader kwam naar me toe en we hebben even staan kletsen. Ik weet niet meer waarover, behalve dat ik Mao niet kon vinden en daar wat ongerust over was. Iig was het met mijn vader wel goed zo, dat voelde zo. Op dat moment kwam Maotje vanachter een wolkje te voorschijn en werd ik wakker.
De tweede droom was dat ik bij mijn vader in de auto zat en het erg geestig vond dat ik met een geest in de auto zat. Vooral dat ik het geestig vond. Daar moesten we allebei zo om lachen dat ik er wakker van werd.
De derde was dat ik naar mijn vader zou gaan, die ineens op een eiland woonde. Daar moest ik met een soort gondel met zo'n man (zoals in Venetie, zeg maar) heen. Het was een piepklein eilandje, meer een hele lange heuvel in een meer, met een paar huisjes en een kerkje en bij dat kerkje moest ik wezen. Mijn vader heb ik niet gezien want toen werd ik weer wakker.
De laatste was dat ik met mijn vader naar Australie (!?!of all places) zou gaan. We reden in de auto naar een soort tolhuis waar we kaartjes moesten kopen. Van daaruit kwamen we in een soort wachtruimte waar we moesten wachten tot de bomen opengingen. Toen dat werd omgeroepen zaten we ineens in de auto en reden we een tunnel in. Daarna werd ik ook weer wakker.
Bij die laatste droom had ik zelf nog niets door, maar toen ik hem aan mijn moeder vertelde werd ze er heel erg naar van....

Citaat:
Mijn hond lijkt er ook dikwijls last van te hebben, soms volgt ze met haar ogen iets onzichtbaars en loopt dan met haar staart tussen haar benen naar een veilig hoekje.

Dit verhaal vertelde mijn vader me eens. Hij was toen nog een klein ventje en woonde met zijn zus en ouders nog in Indonesie. Mijn vader had een grote witte hond die z'n beste maatje was. Op een nacht werd hij wakker van de hond die stond te grommen bij de deur, maar niet over de drempel durfde. Mijn vader is gaan kijken en zag toen in de woonkamer iemand zitten in de schommelstoel, en dat was niet iemand die daar hoorde te zitten. De hond heeft wekenlang niet in de buurt van de schommelstoel durven komen...logisch.

Dan is het ook niet zo gek als ik de kriebels krijg van een kat die tegen een witte muur loopt te 'praten'...en, nee, er zaten geen beestjes, bewegende draadjes of schaduwen. Ik heb die hele muur bestudeert en niets kunnen vinden. Wel keek die kat toen heel blij naar me alsof hij wilde zeggen 'hé, zie jij het ook?'.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:26

Pluizebolpum schreef:
Wat een spooky verhalen allemaal...
Maar om nog even terug te komen op 'geestige' dromen, ik heb er een aantal gehad, over mijn vader nadat hij was overleden.
De eerste was vlak na de begravenis. Ik droomde dat ik in de hemel was. Heel erg cliche met gouden hemelpoort, engeltjes met harpjes en roze wolkjes. Daar zag ik mijn vader zitten op een grote rozige wolk met alle overleden katten om hem heen, behalve eentje, Maotje. Mijn vader kwam naar me toe en we hebben even staan kletsen. Ik weet niet meer waarover, behalve dat ik Mao niet kon vinden en daar wat ongerust over was. Iig was het met mijn vader wel goed zo, dat voelde zo. Op dat moment kwam Maotje vanachter een wolkje te voorschijn en werd ik wakker.
De tweede droom was dat ik bij mijn vader in de auto zat en het erg geestig vond dat ik met een geest in de auto zat. Vooral dat ik het geestig vond. Daar moesten we allebei zo om lachen dat ik er wakker van werd.
De derde was dat ik naar mijn vader zou gaan, die ineens op een eiland woonde. Daar moest ik met een soort gondel met zo'n man (zoals in Venetie, zeg maar) heen. Het was een piepklein eilandje, meer een hele lange heuvel in een meer, met een paar huisjes en een kerkje en bij dat kerkje moest ik wezen. Mijn vader heb ik niet gezien want toen werd ik weer wakker.
De laatste was dat ik met mijn vader naar Australie (!?!of all places) zou gaan. We reden in de auto naar een soort tolhuis waar we kaartjes moesten kopen. Van daaruit kwamen we in een soort wachtruimte waar we moesten wachten tot de bomen opengingen. Toen dat werd omgeroepen zaten we ineens in de auto en reden we een tunnel in. Daarna werd ik ook weer wakker.
Bij die laatste droom had ik zelf nog niets door, maar toen ik hem aan mijn moeder vertelde werd ze er heel erg naar van....

Citaat:

Dit verhaal vertelde mijn vader me eens. Hij was toen nog een klein ventje en woonde met zijn zus en ouders nog in Indonesie. Mijn vader had een grote witte hond die z'n beste maatje was. Op een nacht werd hij wakker van de hond die stond te grommen bij de deur, maar niet over de drempel durfde. Mijn vader is gaan kijken en zag toen in de woonkamer iemand zitten in de schommelstoel, en dat was niet iemand die daar hoorde te zitten. De hond heeft wekenlang niet in de buurt van de schommelstoel durven komen...logisch.

Dan is het ook niet zo gek als ik de kriebels krijg van een kat die tegen een witte muur loopt te 'praten'...en, nee, er zaten geen beestjes, bewegende draadjes of schaduwen. Ik heb die hele muur bestudeert en niets kunnen vinden. Wel keek die kat toen heel blij naar me alsof hij wilde zeggen 'hé, zie jij het ook?'.

oke vaag Lachen 1 hoekje in me kamer komen ook mijn katten niet in, Ik heb nu een pup in mijn kamer slapen en die komt echt dr mandej niet uit, Terwijl ze dat wel graag wilt.. En dan blijft z e naar die ene hoek kijken. Toen ik in dit huis kwam wonen 2 jaar terug zaten er allemaal haken in het dak, alsof er kettingen aan gezeten hadden, De kamer zelf is ook grijs met wit.. Wie verft r nou een kamer donker grijs met wit en hangt r nu van die levensgrote jezushaken aan.. Eerrg raar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:40

ik geloof ook in geesten, vandaag op school nog weer hele discussie over gehad, best spookie verhaen staan hier trouwens Scheve mond

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:43

Ik wil eigenlijk nee antwoorden op je vraag, maar dan ben ik bang dat de geesten me vanavond gaan pakken als straf dat ik niet in ze geloof Huilen van het lachen . Dus ja, ik geloof wel in geesten Haha!
Hoewel ik gelukkig nooit iets engs heb meegemaakt. *klopt af *

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:45

allemaal jomandas in de dop hier

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:19

thummetje schreef:
ik heb ook dat steeds de zelfde droom terug komt...
het is nu al een tijd terug maar heb het wel heel lang gehad...

ik heb ook een droom die heel vaak trug komt eg heel raar

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:58

zou je willen vertellen wat voor droom dat was

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:06

Ik heb dit topic doorgelezen, wat een enge verhalen zeg! Ik heb zelf nog nooit dingen met geesten meegemaakt (gelukkig) en ik geloof er zelf ook niet in.

@PinkyBubble: Over de letters die je gezien hebt, daar werd ik erg nieuwsgierig naar, wat dat nou zou kunnen zijn. Na een klein zoektochtje kwam ik uit op een naam: Arayk Agoronyan. Lijkt wel eng veel op de letters/woorden die jij gezien hebt. De enige info die ik heb kunnen vinden, is dat hij trainee assistant director was bij de opnames van de film Stalker, uit 1979..
Omgedraaid is kyara namelijk Arayk, en nyah/nyan lijkt ook errug veel op elkaar!
Kyara en Nyah zijn trouwens ook mensen/dierennamen bedenk ik me net

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:53

nee, ik geloof er niet in. Ben er te nuchter voor denk ik Tong uitsteken
Maar soms krijg ik wel m'n twijfels bij al die verhalen..!

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:59

inge_0rland0 schreef:

ik droomde dan dat ik ergens was (ik weet niet waar maar t komt me wel ergens bekend voor)
en dat ik van de trap af val.. heel raar en dan lijkt het net of ik het gevoel heb dat ik niets weeg

ik hoor trouwens ook vaak genoeg zoals dat het net lijkt of iemand op de zolder ofzo loopt maar ben er ondertussen aan gewent..

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:14

Ik hoorde laatst ook zo'n verhaal, meisje wat ik ken haar oma was overleden en die woonde bij haar naast huis zeg maar en die oma hield niet van harde muziek en wijn.
nojah telkens als hun dus thuis de radio knetterhard hadden staan werd hij zachter gezet en als er dan een fles wijn op tafel stond viel die zomaar in het niets van tafel af.
Dat meisje is dus geesten op gaan roepen en het was dus wel haar oma en alles wat ze aan die 'geest' had gevraagd had ook nog geklopt. En ik vind het echt niet iets voor dat meisje ( want ik ken haar ) om zoiets te verzinnen, dus ik geloof er wel ergens iets van.

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:18

sprite_sam schreef:
inge_0rland0 schreef:

ik droomde dan dat ik ergens was (ik weet niet waar maar t komt me wel ergens bekend voor)
en dat ik van de trap af val.. heel raar en dan lijkt het net of ik het gevoel heb dat ik niets weeg

ik hoor trouwens ook vaak genoeg zoals dat het net lijkt of iemand op de zolder ofzo loopt maar ben er ondertussen aan gewent..

dat is ook raar Verward
soms zou ik echt eens willen dat ik er niet zo in geloofde. maar ik wil er denk ik ook zelf te veel van weten om het zomaar te laten gaan
glaasje draaien zal ik nooit doen

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:20

neej ik zou ook nooit glaasje draaien maar ik ben eg heel nieuwschierig en wil allen weten over die dingen

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:22

ik lees en kijk er ook heel erg veel naar, hoewel ik soms dat te bijgelovig word en denk dat er dingen gebeuren die er niet zijn

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:23

ja dat is ook zo dan lijkt het of je iets ziet wat er helemaal nie is heb ik ook wel eens maar ik denk dat dat gewoon door je eigen angst ofzo is ??

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:29

ja ik weet dat het door mij komt want als ik dan bij mezelf denk zo van.. dit is er neit dan is het ook weg Clown

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:18

whaha oke noujaa.. ik let er niet meer zo op ze komen en gaan