Wat een spooky verhalen allemaal...
Maar om nog even terug te komen op 'geestige' dromen, ik heb er een aantal gehad, over mijn vader nadat hij was overleden.
De eerste was vlak na de begravenis. Ik droomde dat ik in de hemel was. Heel erg cliche met gouden hemelpoort, engeltjes met harpjes en roze wolkjes. Daar zag ik mijn vader zitten op een grote rozige wolk met alle overleden katten om hem heen, behalve eentje, Maotje. Mijn vader kwam naar me toe en we hebben even staan kletsen. Ik weet niet meer waarover, behalve dat ik Mao niet kon vinden en daar wat ongerust over was. Iig was het met mijn vader wel goed zo, dat voelde zo. Op dat moment kwam Maotje vanachter een wolkje te voorschijn en werd ik wakker.
De tweede droom was dat ik bij mijn vader in de auto zat en het erg geestig vond dat ik met een geest in de auto zat. Vooral dat ik het geestig vond. Daar moesten we allebei zo om lachen dat ik er wakker van werd.
De derde was dat ik naar mijn vader zou gaan, die ineens op een eiland woonde. Daar moest ik met een soort gondel met zo'n man (zoals in Venetie, zeg maar) heen. Het was een piepklein eilandje, meer een hele lange heuvel in een meer, met een paar huisjes en een kerkje en bij dat kerkje moest ik wezen. Mijn vader heb ik niet gezien want toen werd ik weer wakker.
De laatste was dat ik met mijn vader naar Australie (!?!of all places) zou gaan. We reden in de auto naar een soort tolhuis waar we kaartjes moesten kopen. Van daaruit kwamen we in een soort wachtruimte waar we moesten wachten tot de bomen opengingen. Toen dat werd omgeroepen zaten we ineens in de auto en reden we een tunnel in. Daarna werd ik ook weer wakker.
Bij die laatste droom had ik zelf nog niets door, maar toen ik hem aan mijn moeder vertelde werd ze er heel erg naar van....
Citaat:
Mijn hond lijkt er ook dikwijls last van te hebben, soms volgt ze met haar ogen iets onzichtbaars en loopt dan met haar staart tussen haar benen naar een veilig hoekje.
Dit verhaal vertelde mijn vader me eens. Hij was toen nog een klein ventje en woonde met zijn zus en ouders nog in Indonesie. Mijn vader had een grote witte hond die z'n beste maatje was. Op een nacht werd hij wakker van de hond die stond te grommen bij de deur, maar niet over de drempel durfde. Mijn vader is gaan kijken en zag toen in de woonkamer iemand zitten in de schommelstoel, en dat was niet iemand die daar hoorde te zitten. De hond heeft wekenlang niet in de buurt van de schommelstoel durven komen...logisch.
Dan is het ook niet zo gek als ik de kriebels krijg van een kat die tegen een witte muur loopt te 'praten'...en, nee, er zaten geen beestjes, bewegende draadjes of schaduwen. Ik heb die hele muur bestudeert en niets kunnen vinden. Wel keek die kat toen heel blij naar me alsof hij wilde zeggen 'hé, zie jij het ook?'.