Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Re: Staking in het Noorden door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:15

Faelivrin schreef:
Euh. Laat ze eerst maar eens wat aan KWALITEIT en MINDER TUSSENUREN veranderen ipv alleen maar meer nutteloze lessen uit te delen. Scheve mond

Precies, totaaaaaaaaaaal mee eens!!

En daarbij vind ik half 4 een hele goede tijd.

Ik zit 4 keer in de week tot half 6 op school en een keer tot kwart voor 5.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:19

Zijn jullie nou zo dom en kortzichtig... Later zit je ook zolang op je werk...
JA tuurlijk, je maakt lange dagen, je werkt.
MAAR als je naar school gaat, ben je dan klaar? NEE
sommige leraren laten je gerust nog een aantal uur hw maken.

Ik vind het echt onzin, op onze school zijn bij sommige niveau's alle mensen geslaagd, 100% dus!
Pak dan de scholen aan met een laag slaginspercentage, want die zijn er, geloof mij maar.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:12

Ben ik ook mee eens, ik had elke dag ook om kwart voor vijf gedaan en daar waren geen tussenuren voor schoolwerk. Als ik zo lees op bokt, vind ik dat nederlands onderwijs gewoon strenger moet worden. Staken zou bij ons ook niet lukken en terecht

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:30

Even voor alle heerlijke kort door de bocht reacties, het gaat dus niet persé om langere lestijden, natuurlijk is het hardstikke mooi dat iedereen gewoon naar school kan in Nederland.
Het gaat erom dat je dan ook kwaliteit wil in die uren, en niet zoals nu meer dan de helft van mijn lessen (5havo, maartenscollege) het geval is.
Dat je dus niet van half 9 tot half 5 op school zit, terwijl je om 12 uur al klaar had kunnen zijn omdat je de helft van de tijd niks doet/tussenuren hebt.

Iedereen die nog een reactie heeft van; 'later werk je ook tot 5 uur' verwijs ik door naar dit bericht.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 22:43

Sophiee schreef:
Even voor alle heerlijke kort door de bocht reacties, het gaat dus niet persé om langere lestijden, natuurlijk is het hardstikke mooi dat iedereen gewoon naar school kan in Nederland.
Het gaat erom dat je dan ook kwaliteit wil in die uren, en niet zoals nu meer dan de helft van mijn lessen (5havo, maartenscollege) het geval is.
Dat je dus niet van half 9 tot half 5 op school zit, terwijl je om 12 uur al klaar had kunnen zijn omdat je de helft van de tijd niks doet/tussenuren hebt.

Iedereen die nog een reactie heeft van; 'later werk je ook tot 5 uur' verwijs ik door naar dit bericht.

Afgod

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:39

Idd.
En als je later een baan hebt is het ereen die je leuk vindt.[teminste..]

School vindt ik geen zak aan.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:58

Ik reed rond half 1 er langs met de bus(grote markt). Wat een drukte Clown . Gekke mensen...

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:16

Jaduuh schreef:
malie schreef:
hahah echt zeer triets vind ik die mensen, sorry hoor gaan ze staken omdat ze meer naar school moeten?? wees blijd at je naar school kan/mag......

Dat zijn de meningen waar ik me dus boos om kan maken. Veel mensen van buitenaf, hebben geen fláuw idee wat er binnen een school gaande is.
Het gaat ons er niet om dat we minder naar school moeten, maar dat (als we die uren moeten maken) ze tenminste nuttig worden besteed.

En volgens mij is die regeling al ingegaan, maar niet elke school doet dat. Onze school heeft afgelopen jaar een flinke boete opgelopen, waardoor het allemaal extra streng is.

Ik zit zelf ook nog op school hoor. Havo 5, dus weet wel wat jij bedoelt.
Ik vind het gewoon triets hoe de kindertjes hebben gestaakt, de manier waarop. Sloeg werkelijk nergens op.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:40

ik ben het helemaal met malie eens,de manier waarop er gestaakt is slaat nergens op.vuurtjes stoken en vuurwerk erop gooien heefd werkelijk niks te maken met de reden waarom er gestaakt moest worden.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:54

Ik heb ook nergens gezegd dat ik de manier góed vond. Ik vond het zelf een ongeorganiseerd zooitje, maar zoals Malie het er in eerste instantie neerzette, kwam het op mij over als een 'te kort door de bocht'- reactie.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 01:08

Ik werd er wakker van, wat een herrie. Huilen van het lachen
Maar, ik ben het er mee eens dat de lessen zeker meer kwaliteit nodig hebben.. Ik vond het toen ik nog op de middelbare school zat al nergens over gaan. Kan me voorstellen hoe het er nu voorstaat...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:16

De manier van staken vond ik gewoon te genant voor woorden, die kindertjes die zijn opgepakt mogen van mij wel het dubbele lesuren gaan krijgen Nagelbijten / Gniffelen Dat is een goede straf Nagelbijten / Gniffelen
Staken is goed voor zoiets, maar de manier waarop een aantal het hadden aangepakt nee.... dat is geen goede manier van staken maar geeft meer aanleiding om te denken: die kids moeten juist langer naar school Clown

Op het wessel hadden ze het vrij goed ingedeeld qua uren Lachen De roosterman was altijd goed bezig. De laatste jaren had ik daar nooit tot 16.05 les en weinig tussenuren Lachen Hoe het er nu is, weet ik natuurlijk niet, maar in mijn tijd was het echt prima geregeld! (en de 1040 norm haalden wij wel)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:17

merrietje schreef:
En wie heeft er mee gedaan? Ik ben wel mee gelopen, maar ik ben redelijk snel weer weggegaan aangezien ik er niet helemaal meeeens was met wat ze deden.

Sorry als het verkeerd staat Knipoog

je hebt ook veel actie gemist Clown

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:23

Meryl_S schreef:
Haha ik krijg een bericht door op msn:
Citaat:
Aan alle middelbare scholieren in groningen

Jullie hebben de afgelopen 2 dagen gestaakt tegen 1040 uur school per jaar
ik ben het hiermee eens
ik ben een leraar op het Zernike

de afgelopen 2 stakingen waren geslaagt.
maar ongeorganiseert

ik stel voor om een rote staking te doen
Op de grote markt op donderdag 29 november

geef dit door !! aan iedereen die je kent die op een middelbare school!

Is georganiseerd niet met een d? Huilen van het lachen
Wat een leraar..

ik vond die 2e staking al belachelijk
volgensmij gaan ze nu alleen nog maar staken omdat ze niet naar de les willewn,maar goed

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:34

Naja, 29 november gaan de leraren (niet alle denk ik, in ieder geval degene die aangesloten zijn bij een vakbond), staken. Dus opzich zou dat nog wel een redelijke dag zijn.
Alleen ik doe alleen nog maar mee als 't georganiseerd is en er echt een plan is.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:47

Sophiee schreef:

Haha! top!^^^^^

ik vind het ook onzin dat ze vuurtje gingen stoken dat had er totaal niet mee maken bij mij op school was het totaal anders! ze hielden een toespraak erover zeiden een reden waarom ze geen 1040 uren moet geven zeiden dat we ons handtekening erbij mochten zetten en deden een leuk liedje op en dat in de pauze! die was wel superleuk gedaan en georganiseerd!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:58

Welshcobfan schreef:
Op het wessel hadden ze het vrij goed ingedeeld qua uren Lachen De roosterman was altijd goed bezig. De laatste jaren had ik daar nooit tot 16.05 les en weinig tussenuren Lachen Hoe het er nu is, weet ik natuurlijk niet, maar in mijn tijd was het echt prima geregeld! (en de 1040 norm haalden wij wel)

Ja
Ik zit nu in Havo 5 op wessel en heb geen enkel ingeroosterd tussenuur Cool
*alleen is dat ook nog wel es vervelend als ik eigenlijk nog snel eem iets moet uitprinten Knipoog *

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:02

ik heb maar 1 tussenuur Haha!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:06

Ik 5, dat is zelfs nog weinig bij mij op school.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:03

Jaduuh schreef:
Ik 5, dat is zelfs nog weinig bij mij op school.

zoiets heb ik ook, maar vind het onzin dat ik ze heb als ze eerst de tussen uren opvullen laat ze dan maar kijken wat ze verder doen! ik vind het vreemd dat we zoveel tussen uren hebben en dan gaat mijn school zeiken als we dan even naar het winkelcentrum gaan als we een tussen uur hebben! vreemde school! Gestoord

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:26

Bij ons op school gaan ze morgen ook staken; ze willen minder lessen, beter les, kleinere klassen, Meiboom weg (duitse leraar die geen ene f.uck uitvoert) en later beginnen. Zal niet veel resultaat hebben denk ik, maar goed.. we'll see.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:28

hahaahahaha bij mij eisten ze niet zoveel denk ook niet echt dat alles zal gaan lukken Tong uitsteken

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:37

Alle scholieren in Nederland gaan staken omdat het aantal lesuren zijn verhoogd naar 1040 uur, hierdoor moeten wij langer op school zitten en komt er voor de scholen waar dat nog niet was, een 9e uur bij. Daarom gaat heel Nederland op 23-11-07 ( MORGEN.!!!! ) staken direct na de eerste kleine pauze, gewoon op het schoolplein, en de lessen negeren.
verspreiden mensen

dit kreeg ik door op msn

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:55

ik vind het nogal overdreven een 3de staking,ook al waren de eerste 2 alleen in groningen.

als je afgestudeerd bent en je moet bijvoorbeeld 1300uur per jaar werken ga je toch ook niet staken.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:02

Hier in Zuidlaren hebben we vanochtend ook gestaakt, veel gedonder is er gekomen.. Maar ook wij staakte voor de 1040 uur Nagelbijten / Gniffelen