Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:29

KiWiKo schreef:
toevallig ken ik RK al een tijdje......... en deze dame is geen klaploper.

Ik zit nu in een positie dat ik gewoon goed geld verdien, bedrijf loopt gruwelijk goed .... EN mag dus veel belasting betalen.

Ik wou dat al mijn belastingcentjes naar mensen als RK ging......... want potverdrie DAT zijn de mensen waarvoor de uitkeringen ooit "uitgevonden" zijn

wie zegt dat zij een klaploper is dan Verward
er zijn idd wel mensen die dat verdienen (zie voorgaande posten)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:30

runningkawa schreef:
Noah2006 schreef:
Hahah oke, nu is het misschien cru gezegd, maar ik vind een goed salaris wel een pre voor ik naar een baan kijk.
Ik ben het ermee eens dat mensen er ziek van worden dat de 1 met laag salaris een paard houdt en je dat zelf niet kan betalen. Maar het gaat er ook om hoe een paard te onderhouden; op een weiland dumpen en een beetje hooi bijvoeren en op een slecht zadel rijden vind ik veel erger!

Wat is er mis met een paard op een wei en hooi voeren?
Al dat fastfood aan brokken is helemaal niet goed hoor Haha!

Nou idd, als je 'onderhoudvrije' paarden hebt kan je met een laag inkomen idd dat soort paarden houden en daar weet ik alles van Knipoog en die komen echt helemaal niks tekort, verre van dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:30

KiWiKo schreef:
toevallig ken ik RK al een tijdje......... en deze dame is geen klaploper.

Ik zit nu in een positie dat ik gewoon goed geld verdien, bedrijf loopt gruwelijk goed .... EN mag dus veel belasting betalen.

Ik wou dat al mijn belastingcentjes naar mensen als RK ging......... want potverdrie DAT zijn de mensen waarvoor de uitkeringen ooit "uitgevonden" zijn

Dank je wel Lachen
Denk dat er idd maar weinig mensen met 3 aleves op een morgen gaan werken om het vol te houden (volgens niuewsberichten kan je dan zelfs topsport springen met 3 hernia's Tong uitsteken Lachen

En mijn broer heeft ook een goedlopend bedrijf en die zegt ook tegen me als ik weer eens baal dat ik nu niet smorgens naar het werk ga en het zelf verdien..maak je niet druk, ik betaal jou en nog wel een heleboel! andere Lachen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:31

Haha RK je begrijpt wat ik bedoel Haha! een levenloos weiland van de neef van de buurman van.. Mijn paard eet ook momenteel alleen hooi Knipoog.
Tja als we de belasting erbij gaan halen kunnen we een apart topic gaan openen. Die lui vreten alles weg als je een keer extra verdient

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:31

naadje24 schreef:
moet ik verplicht verhuizen Clown
hier in N-H is het niet te doen ,je paard in de winter op de wei

Ja zou ik wel doen Ja
Minder klaplopers, wel een wei...wordt er alleen maar beter op Tong uitsteken Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:33

runningkawa schreef:
naadje24 schreef:
moet ik verplicht verhuizen Clown
hier in N-H is het niet te doen ,je paard in de winter op de wei

Ja zou ik wel doen Ja
Minder klaplopers, wel een wei...wordt er alleen maar beter op Tong uitsteken Clown

minder werkgelegenheid...minder goed betaalde banen...weg familie.en vrienden..
nee doe toch maar niet
als klinkt wat jij zegt wel erg lekker..

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:39

runningkawa schreef:
En helaas dat vertik ik nu momenteel...ik ben echt ziek, heb 15 jaar gewerkt dus ook betaald.
20 uur is me al door de neus geboord...dus ben nu wat met de kont tegen de krib en wil ook wel eens wat van die staat...helaas voor de gezonde mensen die nu voor mij moeten gaan betalen...heb ik ook 15 jaar voor andere gedaan, terwijl ik meer dood dan levend thuis kwam...

Zulke kanten van verhalen zijn er ook Lachen

Mijn moeder heeft ook 50 jaar bijgedragen aan de maatschappij door belasting en sociale lasten te betalen. Toch zit zij met haar AOW ver onder de minimum grens: geen krant, geen auto, geen weekblad....helemaal niets. Maar ook géén paard. Dat je 15 jaar bijgedragen hebt aan allerlei sociale lasten betekent niet dat je het recht hebt op een paard.

Ik heb er begrip voor dat mensen raar aankijken tegen iemand met een uitkering in het bezit van een paard dat van die uitkering betaald wordt.

edit: ik val je hiermee niet persoonlijk aan maar wil eigenlijk weergeven wat er bij mensen leeft die die luxe niet kunnen hebben.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:41

[quote="naadje24]
tja..en dat jij je daardoor aangesproken voelt: maar goed net als wat ik tegen russel zei:
als je persoonlijk wilt worden moet je even via pb komen aangezien ik geen zin heb ik een ow Knipoog[/quote]

wat wil je daar mee zeggen?

en ik heb ook al een paar keer gezegd(lees maar terug) dat er idd uitkeringstrekkers zijn, maar ook zat die niets liever willen dan werken. nogmaals: ruilen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:42

natasja50 schreef:
runningkawa schreef:
En helaas dat vertik ik nu momenteel...ik ben echt ziek, heb 15 jaar gewerkt dus ook betaald.
20 uur is me al door de neus geboord...dus ben nu wat met de kont tegen de krib en wil ook wel eens wat van die staat...helaas voor de gezonde mensen die nu voor mij moeten gaan betalen...heb ik ook 15 jaar voor andere gedaan, terwijl ik meer dood dan levend thuis kwam...

Zulke kanten van verhalen zijn er ook Lachen

Mijn moeder heeft ook 50 jaar bijgedragen aan de maatschappij door belasting en sociale lasten te betalen. Toch zit zij met haar AOW ver onder de minimum grens: geen krant, geen auto, geen weekblad....helemaal niets. Maar ook géén paard. Dat je 15 jaar bijgedragen hebt aan allerlei sociale lasten betekent niet dat je het recht hebt op een paard.

Ik heb er begrip voor dat mensen raar aankijken tegen iemand met een uitkering in het bezit van een paard dat van die uitkering betaald wordt.

edit: ik val je hiermee niet persoonlijk aan maar wil eigenlijk weergeven wat er bij mensen leeft die die luxe niet kunnen hebben.

Zonder vriend was hier ook geen paard Haha! Heb ik ook al vaker aangehaald
Dus ...

Maar ik vind wel dat iedereen zelf mag kiezen wat te doen met hun geld...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-07 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:42

Nee maar recht hebben op een paard hebben we het hier niet over gehad. Je kunt er geld voor opzij leggen, of je hebt er geen geld voor. Recht hebben op een paard, het iets toch niet een rollator die je van de thuiszorg krijgt? Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:44

ikenindi schreef:
wat wil je daar mee zeggen?

en ik heb ook al een paar keer gezegd(lees maar terug) dat er idd uitkeringstrekkers zijn, maar ook zat die niets liever willen dan werken. nogmaals: ruilen?

wat ik daar mee zeggen wil? precies zoals ik het zeg...persoonlijk? -->= pb

ik zal mijn zelf nog even quoten ,en kan dat volgens mij wel 30 x doen..leest even goed
naadje24 schreef:
nogmaals ..(moet ik het nou nog echt 30 keer herhalen?)
ik probeer & wil het ook van een andere kant bekijken en bij sommige gevallen zie ik het ook en zal je mij niet horen...

geeft weer antwoord op jou laatste vraag Haha!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:46

En er zijn inderdaad zieke mensen, mensen met een uitkering, waarvan het paard de enige ontspanning is. Zoals mensen met taaislijmziekte, een verlamming, gehandicapten oid, lijkt mij heerlijk om daar je rust uit te halen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:47

natasja50 schreef:
ikenindi schreef:
als je even terug leest weet je waar het over gaat natasja50. dan zie je gelijk andere voorbeelden.

Ik ken jouw geval ikenindi. En ik vind het leuk voor je dat je je paard nog kunt bekostigen. En dat je haar niet hoeft weg te doen door de situatie waar je ongewild in terecht bent gekomen. Maar iemand die een uitkering heeft en in het bezit is van een paard moet toch ook eventuele extra kosten die dit met zich mee kan brengen: dierenarts kosten, toch kunnen betalen??

Lijkt me dat dat niet kan met een uitkering zonder achterban.

ik heb in 1 van mijn eerste posts in dit topic al vermeld dat ik spaargeld heb, en dus een buffer voor evt. dierenartskosten. ik heb nu eenmaal niet get geluk gehad een gezond veulen te kopen, maar 1 die zomereczeem heeft, stofallergie, en een verminderde leverfunctie. allemaal aandoeningen die niet ernstig zijn, maar wel waar al heel vaak de da voor is moeten komen. ik ben dus dankbaar voor mijn opzij gelegde geld voor noodsituaties... ik maak er dankbaar gebruik van.
Laatst bijgewerkt door ikenindi op 10-11-07 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:51

Sommige bokkers mogen best een brilletje aanschaffen Nerd

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:55

Voor ik goed en wel heb gelezen zijn er weer 2 pagina's bij..

Hoe doen mensen dat met een uitkering? Hier bij ons mag je niet eens een paard houden. Dat geld wat je maandelijks in stalling steekt, kun je besteden aan je levensbehoeftes. In theorie zou dit wel lukken, niet in Almere want dan ben je al gauw zon 200,- kwijt en daar komt alles en benzinekosten nog bij. Maar een goedkope stal van 50,- (Bestaat dat ergens?) en je kunt maandelijks rond komen.
Met een eigen paard kun je echter geen bijzondere bijstand aanvragen. Nieuwe wasmachine? Had je bij elkaar kunnen sparen van een x-aantal maanden stalgeld.

Betreft de vakantie, daar wordt niet zo snel over gevallen. Ja in sommige gevallen. Hoorde laatst een client wiens uitkering werd gekort omdat hij te laat terug was van vakantie. Reden? Een tsunami. Hoe kom je als klant bij dsz, in een land als thailand? Komen echt vraagtekens bij.
Maar je mag 4 weken vakantie hebben, tenzij je 65-plus bent of vrijgesteld van werk, en over t algemeen wordt er niet moeilijk over gedaan, het is eenmalig en ook met een uitkering krijg je vakantiegeld.

En met een werkende partner krijg je geen volledige uitkering, of zelfs helemaal niet. Want als je partner bijv. 1000 netto verdient krijg je nog iets van 140,- aanvullend. Dacht dat ik dat ergens voorbij zag flitsen (De precieze bedragen weet ik niet)

Overigens wordt t steeds moeilijker om zomaar een uitkering te krijgen, luie donders heb je er snel genoeg tussenuit. En dat gaat ook zo makkelijk. 'U uitkering wordt 3 maanden gekort met 100%.' Nou tot over 3 maanden dan maar.

Dan over mijzelf: Nu kan ik een paard betalen, woon lekker thuis, ben 20 maar verdien net zoveel als iemand van 10 jaar ouder. Het voordeel van in dienst zijn van de overheid..
Als ik een woning zou kopen/huren búiten de woonvereniging om, kon ik geen paard betalen, zelfs geen auto. De hypotheek is gewoon dusdanig hoog in almere dat ik mijzelf kan onderhouden en een klein beetje kan sparen.
Ik ga samenwonen ergens volgend jaar met mijn vriend, in een 3-kamerflat. Op deze manier kan ik en mijn paard, en mijn auto onderhouden. Maar daar wacht ik nog even mee. Wie weet ooit, maar eerst zekerheid dat het goed blijft gaan want wie weet moet ik alsnog een flatje kopen (sta niet ingeschreven bij de woningbouw) en ik laat mijn paard liever bij een liefhebbend en 'meerbedeeld' baasje dan dat ik wellicht op een houtje moet bijten om te probéren mijn paard een goed leven te geven.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:09

jupz, stal van 50 euro bestaat. dat heb ik dus. nahja geen stal, ik doe liever natural: 24/7 weidegang.

maar wat is: hier bij ons? ik woon niet extreem ver weg van jou... iig ook in nederland. wie verbiedt mij een paard te houden of op vakantie te gaan of te roken of een lcd tv te kopen? (let wel: ik doe het niet allemaal!!!) ik mag toch zelf weten waar ik het aan uit geef?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:15

Hier in almere is de stalling 300,- en buiten almere, dan denk ik aan zeewolde of naarden, ongeveer 150 geloof ik. Daar komen nog benzine kosten overheen.
Maar je leest het denk ik niet goed. Ik zeg, het zóu kunnen, dat je dat van een uitkering doet, als je jezelf, je kind of weet ik t wie kan onderhouden. Je mag immers ook sparen.

Maar op het moment dat je een bijzondere bijstand aanvraagt voor, een zorgverzekering omdat agis je bril niet geheel vergoedt, of je wasmachine gaat stuk, wordt deze geweigerd. Je kan immers ook maandelijks 150,- ophoesten voor je paard? Kwestie van prioriteiten stellen.

Dat is dan een algemeen voorbeeld en niet voor jou persoonlijk Knipoog

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:44

Stalling is zo duur als je het zelf wilt maken, volpension, doe je de verzorging zelf, ik woon in het gooi en betaal volpension 250 euro maar in de buurt kon ik ook stallen voor 150 euro.

Ik vind zoiets belachelijk zoiets kan je niet verbieden, of je nou 150 euro uitgeeft aan kleding, aan een paard of een auto, je kiest er toch zelf voor? Hoe kan je verzekering zoiets wijgeren, ik heb ook een paard en mijn bril wordt toch ook vergoed?!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:45

Dat iemand met een uitkering vacantiegeld krijgt is al helemaal belachelijk, ik kan ook niet op vacantie, kan ik niet betalen omdat ik een eigen paard heb. Waarom moet ik dan wel via mijn belastingsgeld meebetalen aan een vacantie van iemand met een uitkering?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:48

Omdat iedereen recht heeft op vakantie geld en mensen die ziek zijn daar ook recht op hebben? Straks als jij een vervelende ziekte hebt en niet kan werkenben je ook blij met iets extra's voor de vakantie. Dat je het aan je paard uitgeeft is jouw prioriteit Lachen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:48

Gek genoeg bepaalt de staat zelf wel wat zij wel niet als eisen stellen en wat ze wel en niet kunnen/willen verbieden.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:55

Noah2006: Heb je een uitkering? Je verzekering bijv. vergoed maar een bepaald gedeelte, bijv. 80%. Mensen met een uitkering kunnen de overige 20% declareren bij de sociale dienst, omdat ze dat bedrag écht niet kunnen missen. Als jij een paard hebt, kies je er zelf voor om deze te onderhouden maar heb je geen recht meer op bijzondere bijstand voor die 20% bijv omdat je het geld wel hebt maar uitgeeft aan je paard.

En betreft het vakantiegeld: Als je werkt wordt er een percentage van je loon ingehouden en uitbetaald. Ik krijg bijv 8% van mijn brutoloon in mei, is dacht ik standaard. Mensen met een uitkering krijgen iets van 5% minder uitkering welke zij in mei terugkrijgen, of eerder in de vorm van een bijzondere bijstand welke niet als lening wordt beschouwd in geval van nood.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:57

marietje27 schreef:
Dat iemand met een uitkering vacantiegeld krijgt is al helemaal belachelijk, ik kan ook niet op vacantie, kan ik niet betalen omdat ik een eigen paard heb. Waarom moet ik dan wel via mijn belastingsgeld meebetalen aan een vacantie van iemand met een uitkering?

haha, hoor je wat je zelf zegt? Ik ga ook niet op vakantie omdat ik mn paard moet betalen...is dat niet je eigen keuze? Net als de mensen met een uitkering die er mss van op vakantie zullen gaan of een nieuwe wasmachine van kopen, of schulden af betalen etcetc..keuzes die je maakt..vind je reactie dus erg kort door de bocht.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:07

Nee ik heb geen uitkering, maar dat is wel ongelovelijk zeg dat het zo gaat. Wat kan iemand er nou aan doen dat diegene bv ernstig ziek is, en dan ook nog ten nadele komt voor het uitoefenen van een hobby. Bv iemand met taaislijmziekte daar is paardrijden goed voor.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:11

Citaat:
Omdat iedereen recht heeft op vakantie geld en mensen die ziek zijn daar ook recht op hebben? Straks als jij een vervelende ziekte hebt en niet kan werkenben je ook blij met iets extra's voor de vakantie. Dat je het aan je paard uitgeeft is jouw prioriteit

Het is al een paar keer eerder gezegd, ook door anderen: we hebben het niet over uitkeringontvangers die vanwege een langdurige of chronische ziekte een WAO-uitkering ontvangen, die gun ik het ook, het gaat ook niet om diegenen die na jaren werken hun baan verliezen omdat het bedrijf stopt. Het gaat vooral om diegenen die gewoon niet willen werken voor een paar honderd euro meer, wel tijd hebben om er zwart bij te klussen maar niet om een baan te zoeken. Om die mensen gaat het. Een chronisch zieke kan niet werken, ook al willen ze het nog zo graag, daar heb ik begrip voor. Een 50-plusser kan ook moeilijk aan een baan komen in deze tijd, op die leeftijd. Voor deze groepen is er een uitkering, niet voor die andere groep.