Na het weekeinde proberen te stoppen met roken! Wie doet erm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Na het weekeinde proberen te stoppen met roken! Wie doet erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:11

femmefatale1 schreef:
Men is ook niet aan het stoppen...
Men rookt of men is gestopt!!

Ik ben ook gestopt. Knipoog Maar omdat iedereen de hele tijd vraagt of ik ook een sigaretje wil, is het allemaal niet zo makkelijk als jij het over deed komen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:12

Ilzjuh schreef:
femmefatale1 schreef:
Men is ook niet aan het stoppen...
Men rookt of men is gestopt!!

Ik ben ook gestopt. Knipoog Maar omdat iedereen de hele tijd vraagt of ik ook een sigaretje wil, is het allemaal niet zo makkelijk als jij het over deed komen.

Gefeliciteerd!!!!!!
Je behoort tot de NIET-ROKERS!!!!

Alleen is het toch wel makkelijk hoor, gewoon zeggen NEE... ik ga mijn lijf niet meer verzieken, wat jullie doen moet je zelf weten..

Ze vragen het je, omdat ze er al vanuit gaan dat het je toch niet lukt! Puur uit gewoonte..
(Trouwens lekkere vrienden als ze je toch weer aan die troep willen helpen.. Clown )
Nee meid... laat je niet gek maken...

Toen ik gestopt was, boden ze me ook eens wat aan.. maar heb gewoon bedankt, en ben verder gegaan waar ik mee bezig was..
Ze zaten zelfs naast mij te roken, prima, maar ik hoef niet meer..
Overigens vind ik het nog steeds wel lekker ruiken.. maar heb zelf de behoefte niet meer..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:39

toch is wat voor de een wel werkt voor de ander juist niet de manier. Als je tegen mij had gezegd toen ik net gestopt was "je bent nu een niet-roker" had ik acuut van de stress een peuk opgestoken. Ik zou gedurende 11 maanden niet roken. Lang, maar te overzien. Vroeg me steeds af wat ik liever wilde, dat veulentje dat aan het groeien was, of een peuk. Had ik dan nog zin in een shagje, dan eerst nicotinekauwgum. Het is gelukkig nooit zover gekomen dat ik daarna nog in de verleiding was. Mocht het nog wel zo zijn geweest; dan had ik mijzelf gedwongen om eerst aan de drachtige merrie te vertellen dat ik een shagje belangrijker vond dan het veulen dat zij voor me droeg. En ik ben nog vreselijk blij dat ik nooit tot dat niveau heb hoeven zinken. Maar had me benaderd op de alan carr-wijze; je bent nu een niet-roker; dan had het vreselijk mis gegaan.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:47

Of je nu een roker bent of een niet roker doet toch feitelijk helemaal niet af aan wie je bent???? Waarom zou je dan last hebben van stress?

Overigens is dit wel heel kort door de bocht, het is echt niet alles wat Allan Carr zegt in dat boek... er staat zoveel meer in, dingen die echt gewoon kloppen.. ookal wil men dat vaak niet zien.

Tuurlijk zijn er ook mensen die op pure wilskracht stoppen, maar dat is wellicht een stuk moeilijker dan dat saaie boek lezen... want saai is het zeker!!!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:46

Hoe is het vandaag met de stoppers?? Met mij is het goed gegaan, maar even zin gehad om te roken, toen ik vanuit mn werk in de auto zat!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:48

Ik ben een beetje laat Bloos
maar zat me net te bedenken hoe vies die sigaretten eigenlijk zijn .
En helemaal als je verkouden bent .
Ik steek nu mijn laatste sigaretje aansteken dan is mijn pakje leeg .
En dan ga ik ook stoppen .
Sigaar

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:19

de Lijst met gestopten:

Moyra
Marina
Susanne_
Rhodos ?
Kimonoo
Moirsa
Niien_
Saskia9
Malie
esziiY
Cavaliere
Shopaholic
ozzieozzie + man
nestle
EsSther
Caye ?
dniejs_xx
mawaikee
karina1977

Keep up the good work Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:38

Even een hart onder de riem steken Haha!

Heel knap dat jullie gestopt zijn!!! Ga zo door Lachen Jullie kúnnen het!!!!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:42

marina schreef:
Hoe is het vandaag met de stoppers?? Met mij is het goed gegaan, maar even zin gehad om te roken, toen ik vanuit mn werk in de auto zat!

Was enorm grote verleiding met allemaal pakkies voor me neus bij een vriendin, en heb 2 keer nee gezegt, met moeite, maar toch gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 00:07

femmefatale1 schreef:
Haha,

Je maakt mij niet boos hoor, en sta volledig achter jullie, alleen al die excuses...... pfffffffff.. ik wordt er gek van..

Overigens ben ik niet de enige die zegt dat stoppen makkelijk is, F3mke zegt precies hetzelfde!!

En vergeet mij niet Lachen. Ook 17 jaar gerookt en toen in een paar dagen gestopt ermee en ik heb echt nooit meer behoefte gehad om een sigaret aan te raken, ik wil er simpelweg niet mee gezien worden Lachen.

Maar, ik ben niet anti-rook geworden, mensen mogen van mij best roken, wie ben ik om te zeggen dat ze iets niet zouden mogen? Op kantoor loop ik ook vaak mee met het rokersclubje omdat het gewoon lekker is om even van je werkplek af te zijn Lachen.

Maar ik ben niet jaloers als anderen roken, zij doen alleen maar iets wat ik niet meer zou willen.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 00:26

Niien_ schreef:
marina schreef:

Was enorm grote verleiding met allemaal pakkies voor me neus bij een vriendin, en heb 2 keer nee gezegt, met moeite, maar toch gedaan!

You go girl! Go jij! Go jij!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:34

Goeiemorgen, weer een nieuwe rookvrije dag!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:45

Lovely schreef:
femmefatale1 schreef:
Haha,

Je maakt mij niet boos hoor, en sta volledig achter jullie, alleen al die excuses...... pfffffffff.. ik wordt er gek van..

Overigens ben ik niet de enige die zegt dat stoppen makkelijk is, F3mke zegt precies hetzelfde!!

En vergeet mij niet Lachen. Ook 17 jaar gerookt en toen in een paar dagen gestopt ermee en ik heb echt nooit meer behoefte gehad om een sigaret aan te raken, ik wil er simpelweg niet mee gezien worden Lachen.

Maar, ik ben niet anti-rook geworden, mensen mogen van mij best roken, wie ben ik om te zeggen dat ze iets niet zouden mogen? Op kantoor loop ik ook vaak mee met het rokersclubje omdat het gewoon lekker is om even van je werkplek af te zijn Lachen.

Maar ik ben niet jaloers als anderen roken, zij doen alleen maar iets wat ik niet meer zou willen.

Zelf vind ik het zelfs nog lekker ruiken, sigarettenrook!!
Wel verse rook hoor, en niet iemand zijn kleren, want dat vind ik juist weer heel vies..
En ze mogen van mij ook gewoon roken, moet iedereen zelf weten nl..
Ik heb alleen zelf de behoefte niet meer.

Toen ik net gestopt was zaten ze naast mij te roken, prima, maar hoef gewoon zelf niet meer..

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:08

Zo, mijn eerste echte dag. Zolang ik nog thuis ben zal het geen problemen opleveren, rook toch nooit in huis, maar moet straks nog naar college toe, en het is zo'n gewoonte om een sigaret op te steken als ik op de fiets stap...Ga heel hard m'n best doen!

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:13

eigenlijk valt het best mee om niet te roken. Ik merk wel dat ik wat geprikkelder ben en reageer naar mensen toe.
Op school stonden mensen ook allemaal om mij heen te roken, maar heb de behoefte ook niet echt. Of de gedachte van ooooh moet echt een peuk hebben, helemaal niet.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:11

malie schreef:
eigenlijk valt het best mee om niet te roken. Ik merk wel dat ik wat geprikkelder ben en reageer naar mensen toe.
Op school stonden mensen ook allemaal om mij heen te roken, maar heb de behoefte ook niet echt. Of de gedachte van ooooh moet echt een peuk hebben, helemaal niet.

En zolang je er zo over denkt, komt het helemaal goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:49

Femmefatale, die lucht van oude rook in kleren is echt zo goor. Soms kom je wel eens mensen tegen die helemaal naar rook ruiken en ik ben zo blij dat ik niet meer zo smerig ruik.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 19:45

daar is ts weer eens : Ik heb gefaald... helemaal stoppen kan ik niet en rook nu niet meer dan 4 peuken op een dag. Het geld wat ik daar mee uitspaar stop ik wel in me spaarpot die ik niet kan open maken.Elke dag dat ik geen pakje haal (ben al naar de 3.30 overgegaan) stop ik dus in me spaarpot. Over een tijdje wil ik die open maken hoeveel ik er eigenlijk nu al mee uit spaar. En hoop dat ik over een paar weken eigenlijk helemaal geen peuk meer wil

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:51

ik meld me weer, tot nu toe gaat alles nog goed Pling
maar moet zeggen dat ik het echt wel moeilijk vind, op school waar iedereen rookt en blijft schreeuwe dat je het toch niet kan.
en je zo dus ook sigaretten aanbied..
en thuis als je niks te doen hebt.. normaal gesproken zal ik op dat moment een sigaret opsteken..

maar mense, we komen er wel Haha!

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:52

nou ik moet nu weer roken! Ik heb het boek van Allen Carr nu thuis liggen, en zo lang je het boek leest moet je roken.
Dus hoop dat het zo beter werkt voor mij. Maar ik ga dus wel stoppen, alleen op een andere manier.
(ik rook al wel een stuk minder dan eerst)

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:56

de eerste afhakers zijn al geconstateerd..helaas Ach gut

De rest, houd dit vol..
Bedenk waar je het voor doet..

Even doorbikkelen, maar dan heb je ook wat.. Haha!

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:09

bedoel je mij? ik ben geen afhaker Boos! het moet van dat boek anders werkt het niet

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:10

Hm die snap ik even niet? Blond Blond

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:11

Volgens mij had ze het over degenen die letterlijk gezegd hebben dat ze het hebben opgegeven. Clown

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:12

nou aik heb nog maar 2 dagen niet gerookt, en als je het boek leest zonder te roken werkt het niet....Als je het boek uit hebt, wil je niet eens meer roken (zegt de schrijver dan). En heb je helemaal de behoefte niet meer.

edit: ooooohh ok Koe