Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:53

Weet je wat het is, ik wil best seks met meerdere mensen, maar dan vind ik dat mijn vriend dat niet mag, hij is van mij en van mij alleen. Hahaha. Dus dat gaat niet werken :p
We hebben het er wel eens over gehad, maar ik kan het idee dat hij ook die dingen met een ander doet niet verdragen. En zo ziet hij dat ook. Dus blijf ik braaf monogaam en dat is vast goed vol te houden.

Maar als je partner en jij er beide voor open staan kun je rustig je gang gaan. Alleen krijg je wel het 'probleem' dat er door seks gevoelens voor de andere mensen ontstaan die op hun beurt weer je relatie kunnen verknooien. Door de gevoelens die bij seks loskomen wordt je makkelijekr verliefd op die persoon. Seks is (voor de meeste mensen) niet alleen maar lichamelijk, maar er is ook een groot emotioneel deel. Dat komt omdat wij hulpeloze baby's krijgen. Dan moet je naderhand wel bij elkaar blijven zodat je nageslacht het kan overleven. na enkele jaren heeft dat nageslacht geen 2 ouders meer 'nodig' waardoor er vaak na een jaar of 4 in de meeste relaties een dipje ontstaat. De oorspronkelijke noodzaak van het samenblijven is dan verdwenen, hou je dan nog veel van elkaar blijf je uiteraard samen, maar is dat niet zo dan strandt het. In dat geval ga je met je DNA naar de volgende.

maar genoeg gezwets. Ik blijf dus braaf monogaam om bovengenoemde reden.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:28

moelijk topic..

ik denk dat monogamie gewoon altijd hier is geweest en dat is normaal
pologamie (Als ik het goed schrijf) is verboden(ZELFS DOOR DE WET) en een taboe..
meerde mannen hebben of vrouwen mag gewoon niet..

ik vind het is iedereen zijn eigen keuze.. zelf heb ik genoeg aan een vent! haha ..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:05

PrinsesJ schreef:
moelijk topic..

polygamie (Als ik het goed schrijf) is verboden(ZELFS DOOR DE WET) en een taboe..

ik vind het is iedereen zijn eigen keuze.. zelf heb ik genoeg aan een vent! haha ..

Ho ho. Je mag niet met meer dan 1 persoon getrouwd zijn, wat je buiten het huwelijk doet is jouw zaak. Kijk maar naar ál die parenclubs.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:08

ik ben dna wel niet getrouwd, maar woon samen
ik hebvoor mijn vriend gekozen , en hij voor mij , ik vind sexuele contacten een heel intem iets, waar heel veel vertrouwen voor nodig is , en ik zou als hij vreemd zou gaan me hel erg bedonderd voelen , en hij zou exit zijn
waarom? ik vind dat als je kiest voor een persoon , je er voor kiest alleen voor die persoon te zijn op dergelijke erg intieme vlakken

waarmee ik niet zeg dat als je beide op een andere manier voor ene relatie kiest dat niet goed zou zijn
ik heb ook een tijdje een relatie gehad met een jongen en een meisje op hetzelfde moment, maar wij hadden met ons drieen dus een relatie ...maar dat was niet liefde zoals ik het nu met mijn vriend heb....

een dergelijke relatie kan, maar dan wle met de instemming van alle personen \
zo ook een zogenaamde open relatie waarbij je wel samen bent maar ook buiten de deur mag eten zeg maar ...kan als beide personen daar me instemmen

probleem met open relaties en buiten de deur eten is helaas dta het onzekerheid in de hand werkt
" misschien vind hij/zij die andere persoon dalijk wel leuker dan mij" waardoor er weer jalouzie in de hand werkt waardoor er wrijving ontstaat., etc etc etc
ik zou het in ieder geval met mijn huidige partner niet kunnen , en het zou onze relatie zeker stuk maken
maar gelukkig denkt vent er net zo over

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:59

Qimm schreef:
Dat komt omdat wij hulpeloze baby's krijgen. Dan moet je naderhand wel bij elkaar blijven zodat je nageslacht het kan overleven. na enkele jaren heeft dat nageslacht geen 2 ouders meer 'nodig' waardoor er vaak na een jaar of 4 in de meeste relaties een dipje ontstaat. De oorspronkelijke noodzaak van het samenblijven is dan verdwenen, hou je dan nog veel van elkaar blijf je uiteraard samen, maar is dat niet zo dan strandt het. In dat geval ga je met je DNA naar de volgende.

En al die bewust kinderlozen dan...? Zijn dat genetische misbaksels omdat ze geen kinderen willen? Nagelbijten / Gniffelen

Denk trouwens het eerste wat je schrijft ook de reden is dat het bij een deel van de relaties met dergelijke afspraken strand. Je wil het wel, máár je wil niet dat je partner het doet. En da's natuurlijk niet echt eerlijk. Clown En dan krijg je als je dat allebei zo voelt dat er dus alsnog allerlei jaloerse gevoelens komen, wat je ook hebt afgesproken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:26

Roskur schreef:
Qimm schreef:
Dat komt omdat wij hulpeloze baby's krijgen. Dan moet je naderhand wel bij elkaar blijven zodat je nageslacht het kan overleven. na enkele jaren heeft dat nageslacht geen 2 ouders meer 'nodig' waardoor er vaak na een jaar of 4 in de meeste relaties een dipje ontstaat. De oorspronkelijke noodzaak van het samenblijven is dan verdwenen, hou je dan nog veel van elkaar blijf je uiteraard samen, maar is dat niet zo dan strandt het. In dat geval ga je met je DNA naar de volgende.

En al die bewust kinderlozen dan...? Zijn dat genetische misbaksels omdat ze geen kinderen willen? Nagelbijten / Gniffelen

Haha nee nee je begrijpt mijn stukje niet helemaal goed geloof ik. Ongeacht of je kinderen krijgt of niet. De verliefdheid maakt na een jaar of 3 een dip, omdat wanneer er wel kinderen ontstaan uit je liefdevolle samenzijn (a.k.a. seks Clown) er voor het nageslacht geen nut meer is om nog langer samen te zijn. krijg je geen kinderen bestaat dat emotionele instinktieve mechanisme nog steeds.
Je moet dit mechanisme ook zien vanuit het 'holbewonener perspectief' jij goede genen, wij seksen, wij kinderen maken, mijn genen leven voort, op naar de volgende. Doorgaans niet van toepassing op de huidige relaties waar je niet direct op de eerste date nageslacht wil produceren (hooguit oefenen Tong uitsteken) En dat wil je niet om dat je wil weten of jij je hele leven met die persoon wil samen zijn als je er kiddies mee krijgt, en dit wil je omdat ons is geleerd dat monogamie hoort. Dus eerst, heb je verkering, is dit leuk, lijkt het allemaal goed dan heb je een relatie, heeft deze relatie een stevige fundering dan komen er kindertjes. Maatschappelijke conditionering Clown

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:02

Ik heb een relatie met een superlieve man. Hij is voor mij de ware, degene waar ik mee wil trouwen, kinderen wil krijgen en oud worden. Hij is degene aan wie ik mezelf toevertrouw, waar ik zin in krijg als ik hem zie, waar ik me helemaal bij kan laten gaan en waar ik van geniet, elke keer weer.

Ik wil mezelf niet delen met een ander, en al helemaal niet de seks. Ik ben zeer tevreden over mijn liefdesleven, ik heb geen behoefte aan iemand anders aan mijn lichaam.
Ik zie het zo: als je een relatie hebt en je wilt seks met meer mensen, dan mis je zelf iets in je relatie met betrekking tot je seksleven.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:02

Mooi gezegd liselot.

Ben het helemaal met je eens, en geloof meerdere bokkers Lachen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:06

Seks is iets wat ik deel met iemand waarvan ik hou, en dat is mijn vriend.
Als je vrijgezel bent, is dat anders. Toen ik vrijgezel was deed ik het écht niet met jan en alleman, maar toen was er ook wel lust in het spel en dan ga je (ik) net wat makkelijker om.

Nu heb ik al meer dan 2 jaar een relatie met mijn huidige vriend en wil ook alleen maar seks met hem hebben. Het gaat allemaal prima tussen ons, dus waarom mijn heil bij een ander zoeken?
Als hij dat zou doen zou ik dat ook vreselijk vinden, puur omdat dit iets is wat écht van ons samen is, waar niemand bij is en niemand mee te maken heeft.
Seks is voor mij ook echt iets wat met vertrouwen te maken heeft, en hem vertrouw ik mijn lichaam toe. Geen ander!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:19

tja, als ik zou weten dat m'n vent zijn lichaam 'uitleent' aan andere vrouwen zou er van een huwelijk al niks in huis komen Clown

In mijn ogen is mijn lichaam van hem en zijn lichaam van MIJ en niemand anders, dat wilt zeggen dat niemand anders er moet aankomen ook.

Seks is iets intiems naar mijn gevoel, iets dat je alleen doet met de persoon die je graag ziet.

Ik heb in heel m'n 18-jarige leven nog maar met 1 iemand de lakens gedeeld, is dan ook de persoon waar ik nog steeds mee samen ben, heb al de kans gehad met iemand anders te slapen, maar dat is voor mijn relatie niet goed en ik zou het ook niet willen. Ik ben niet preuts maar het is gewoon tegen mijn principes...

Ik denk dat de TS nu zal denken van 'dit is een stomme regel' maar eens je zelf iemand gevonden hebt waarvan je zeker weet 'dit is hem' dan deel je die ook niet meer Knipoog

Tenzij je natuurlijk van het type 'open relatie' bent Vork

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:20

Qimm schreef:
PrinsesJ schreef:
moelijk topic..

polygamie (Als ik het goed schrijf) is verboden(ZELFS DOOR DE WET) en een taboe..

Ho ho. Je mag niet met meer dan 1 persoon getrouwd zijn, wat je buiten het huwelijk doet is jouw zaak. Kijk maar naar ál die parenclubs.

en wat dacht je van de Islam? daar mogen de mannen 4 vrouwen hebben.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:23

Als je trouwd met de liefde van je leven, waarom wil jij dan jou lichaam met iemand anders delen?

(je trouwd toch altijd met je prins? Knipoog )

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:27

frankiej schreef:

Maar hier in Nederland mogen ze niet met alle 4 getrouwd zijn, zeg maar officieel.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:33

Sabinee__ schreef:
Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Ik denk dat het niet gaat over of je maar met 1 persoon seks mag hebben, maar over respect voor elkaar. Als je allebei een open relatie wil, en dus met meerdere personen seks wil hebben, prima toch...

Het probleem is meestal echter dat de een het wel wil en de ander niet. Dan beginnen de problemen pas. Als jouw partner het niet wil (en ik neem aan dat je dat al weet op het moment dat je gaat trouwen of samenwonen of wat dan ook, als je dat niet weet doe je iets goed fout), en jij wel, dan moet je nadenken over of je wel in de goede relatie zit. Ik vind dat je het niet kan maken om het stiekem te doen. Als jij seks hebt met iemand anders terwijl je partner dit niet wil en je vertelt het niet, dan is dit in mijn ogen een uiting van een totaal gebrek aan respect voor je partner.

Natuurlijk mag je ten alle tijden seks hebben met wie je wil, het is jouw lichaam. Maar dan zorg je wel dat je in een relatie zit waarin dat geaccepteerd wordt, of zorg ervoor dat je geen vaste relatie hebt... De keuze is aan jou, maar geef je partner ook een eerlijke keuze om er in mee te gaan of niet...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:56

Qimm schreef:
frankiej schreef:

Maar hier in Nederland mogen ze niet met alle 4 getrouwd zijn, zeg maar officieel.

En hun vrouw moet er ook volgens de Islam mee instemmen; die godsdienst is niet zo barbaars als men schijnt te denken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:59

Liselot11 schreef:
Ik heb een relatie met een superlieve man. Hij is voor mij de ware, degene waar ik mee wil trouwen, kinderen wil krijgen en oud worden. Hij is degene aan wie ik mezelf toevertrouw, waar ik zin in krijg als ik hem zie, waar ik me helemaal bij kan laten gaan en waar ik van geniet, elke keer weer.

Ik wil mezelf niet delen met een ander, en al helemaal niet de seks. Ik ben zeer tevreden over mijn liefdesleven, ik heb geen behoefte aan iemand anders aan mijn lichaam.
Ik zie het zo: als je een relatie hebt en je wilt seks met meer mensen, dan mis je zelf iets in je relatie met betrekking tot je seksleven.

Wauw, zo ontzettend goed beschreven! Zo is het bij mij ook Ja.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:02

instemmen in de zin van gemaakt huwelijk zeker, men buur is toen ze vijftien was uitgetrouwd aan een man van veertig, met al twee vrouwen

zegt ze lekker, ja in de islam kennen wij geen pedofilie hoor Lachen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:04

Ik vind ook dat als je een relatie hebt dat dat dus betekend dat je voor elkaar hebt gekozen. Als je zo graag met jan en alleman naar bed wil, had je niet moeten beginnen aan een relatie. Dan kun je lekker doen wat je wilt!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:51

katiavl schreef:
instemmen in de zin van gemaakt huwelijk zeker, men buur is toen ze vijftien was uitgetrouwd aan een man van veertig, met al twee vrouwen

zegt ze lekker, ja in de islam kennen wij geen pedofilie hoor Lachen

Uithuwelijking is wat anders. De vrouwen die hij al had, moesten er eerst allebei mee instemmen, anders had hij niet met dat meisje mogen trouwen.
Overigens ben ik met je eens dat dat een situatie is die niet kan, maar dan moet je bij de ouders van dat meisje zijn.... en het is weer een heel andere discussie!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:38

Seks puur voor de seks zou best kunnen.. probleem is vaak dat er meer bij komt kijken.. een van beide personen krijgt er gevoel bij en dan werkt het al niet meer.. (los gezien van de prosituees natuurlijk die kunnen hun werk en prive vaak erg goed gescheiden houden, heb ik echt respect voor)

Andere vraag is of je dat zou wilen, want wat zou je dan eigenlijk willen? de seks met een ander? omdat het onbekend is? de spanning dus.. ja spanning is leuk maar die is er op den duur ook af als je de andere persoon kent Lachen

Goed ik sta best open voor zulke dingen heb ik ook lang gedacht dat het makkelijk kon maar ben er door ervaring achter gekomen dat het niet werkt Tong uitsteken ik vind dat mijn vriend best met een ander iets mag doen zolang hij maar voor mij blijft kiezen.. probleem is dat je dat niet weet en ook niet kunt garanderen (dat kun je overigens nooit maar goed je maakt de kans zo wel steeds groter dat hij dat niet doet..) je schept de mogelijkheid tot verder kijken daar is niks mis mee natuurlijk alleen de gevolgen..

En dat alles dan nog los gezien van wat andere mensen ervan vinden want dat maakt het weer gecompliceerder, want het hoort niet en je hoort bij 1 iemand te blijven en je hebt pas seks na het huwelijk en dan zeker ook maar met 1 iemand want overspel mag al helemaal niet! tja jammer die gedachte..

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:45

Als een koppel dat met elkaar heeft besproken en tot de overeenstemming zijn gekomen dat ze met andere personen naar bed kunnen, prima toch? Als ze daar gelukkig van worden, moeten ze dat zeker doen.

Meestal zal het dan inderdaad gaan om seks om de seks, misschien omdat uit het eigen huwelijk de spanning verdwenen is, of gewoon omdat ze het huwelijk te beperkt vinden, of gewoon omdat ze het leuk vinden Lachen Er zijn wel redenen te bedenken.

Ik zelf zou het nu niet willen of kunnen en mijn vriend ook niet, dus voor ons is zo'n afspraak niet aan de orde. Wij hebben genoeg aan elkaar, geven om elkaar en geloven allebei niet in "seks om de seks". Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar anders over denken, en daar is ook niks mis mee Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:47

Waarom bestaan relaties als je toch alles wat je met diegene deelt ook met de rest van de wereld deelt?
Laatst bijgewerkt door patsur op 29-10-07 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:53

Zo'n interessant onderwerp!
Ik ben er zelf ook mee aan het worstelen momenteel. Ben getrouwd, met absoluut de ware maar soms mis je die electrische spanning van het begin...

Ik ben er nog niet uit...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:02

patsur schreef:
Waarom bestaan relaties als je toch alles wat je met diegene deelt ook met de rest van de werel deelt?

Dat denk ik ook! Wat is er dan nog exclusief aan? Alleen het feit dat je met hem in een huis wilt wonen (wat ook al niet voor alle relaties geldt)? Dat kan ik met een goeie vriendin ook...

Nee hoor, ik ben blij met mijn menneke en we zijn er allebei duidelijk in dat als een van de twee vreemdgaat, het dan echt over is... of er in ieder geval een groot probleem is gerezen, want met twee kinderen wil je wel alles doen om je huwelijk dan te redden. Maar het vertrouwen is dan wel weg, dat lijkt me toch basis voor een relatie.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:07

Het huwelijk is juist bedoel als bescherming. Van Sex met andere wortd je uiteindelijk alleen maargekwetst, zowel je partner als jezelf.

Mensen heebben nou eenmaal de drang om altijd maar vooruit et kijken en meer te willen. Kijk eens naar wat ej ehbt en wees daar tevreden mee. De spanningen van de eerste keer is allemaal een illusie, allemaal nep. Dan kan je net zo goe dgene rekatie aangaan idd.

nee ik ben zwaar voorstander van het huwelijk *LOL*