Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PrinsesJ schreef:moelijk topic..
ik denk dat monogamie gewoon altijd hier is geweest en dat is normaal
polygamie (Als ik het goed schrijf) is verboden(ZELFS DOOR DE WET) en een taboe..
meerde mannen hebben of vrouwen mag gewoon niet..
ik vind het is iedereen zijn eigen keuze.. zelf heb ik genoeg aan een vent! haha ..
Qimm schreef:Dat komt omdat wij hulpeloze baby's krijgen. Dan moet je naderhand wel bij elkaar blijven zodat je nageslacht het kan overleven. na enkele jaren heeft dat nageslacht geen 2 ouders meer 'nodig' waardoor er vaak na een jaar of 4 in de meeste relaties een dipje ontstaat. De oorspronkelijke noodzaak van het samenblijven is dan verdwenen, hou je dan nog veel van elkaar blijf je uiteraard samen, maar is dat niet zo dan strandt het. In dat geval ga je met je DNA naar de volgende.
Roskur schreef:Qimm schreef:Dat komt omdat wij hulpeloze baby's krijgen. Dan moet je naderhand wel bij elkaar blijven zodat je nageslacht het kan overleven. na enkele jaren heeft dat nageslacht geen 2 ouders meer 'nodig' waardoor er vaak na een jaar of 4 in de meeste relaties een dipje ontstaat. De oorspronkelijke noodzaak van het samenblijven is dan verdwenen, hou je dan nog veel van elkaar blijf je uiteraard samen, maar is dat niet zo dan strandt het. In dat geval ga je met je DNA naar de volgende.
En al die bewust kinderlozen dan...? Zijn dat genetische misbaksels omdat ze geen kinderen willen?
Qimm schreef:PrinsesJ schreef:moelijk topic..
ik denk dat monogamie gewoon altijd hier is geweest en dat is normaal
polygamie (Als ik het goed schrijf) is verboden(ZELFS DOOR DE WET) en een taboe..
meerde mannen hebben of vrouwen mag gewoon niet..
ik vind het is iedereen zijn eigen keuze.. zelf heb ik genoeg aan een vent! haha ..
Ho ho. Je mag niet met meer dan 1 persoon getrouwd zijn, wat je buiten het huwelijk doet is jouw zaak. Kijk maar naar ál die parenclubs.
frankiej schreef:en wat dacht je van de Islam? daar mogen de mannen 4 vrouwen hebben.
Sabinee__ schreef:Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?
Qimm schreef:frankiej schreef:en wat dacht je van de Islam? daar mogen de mannen 4 vrouwen hebben.
Maar hier in Nederland mogen ze niet met alle 4 getrouwd zijn, zeg maar officieel.
Liselot11 schreef:Ik heb een relatie met een superlieve man. Hij is voor mij de ware, degene waar ik mee wil trouwen, kinderen wil krijgen en oud worden. Hij is degene aan wie ik mezelf toevertrouw, waar ik zin in krijg als ik hem zie, waar ik me helemaal bij kan laten gaan en waar ik van geniet, elke keer weer.
Ik wil mezelf niet delen met een ander, en al helemaal niet de seks. Ik ben zeer tevreden over mijn liefdesleven, ik heb geen behoefte aan iemand anders aan mijn lichaam.
Ik zie het zo: als je een relatie hebt en je wilt seks met meer mensen, dan mis je zelf iets in je relatie met betrekking tot je seksleven.
katiavl schreef:instemmen in de zin van gemaakt huwelijk zeker, men buur is toen ze vijftien was uitgetrouwd aan een man van veertig, met al twee vrouwen
zegt ze lekker, ja in de islam kennen wij geen pedofilie hoor
patsur schreef:Waarom bestaan relaties als je toch alles wat je met diegene deelt ook met de rest van de werel deelt?