roken??zonde?lekker?vervelend??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roken??

doodzonde
321 (39%)
waarom??
165 (20%)
ik rook..
191 (23%)
heb gerookt
61 (7%)
geprobeerd
31 (3%)
word mij verboden
19 (2%)
iets anders??laat het mij weten
21 (2%)

Totaal aantal stemmen: 809

doom

Re: roken??zonde?lekker?vervelend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:25

gohya schreef:
Wie heeft het er hier over méérwaarde?Ik heb het alleen over in mijn waarde laten.Volgens mij moet je mensen accepteren zoals ze zijn toch?Accepteer dan ook dat er rokers zijn.Ik wil wel stoppen maar kán het niet.En waarom niet?omdat mijn wil er te zwak voor is.Daarom dus.Maar niet rokers zullen dat nooit begrijpen.

Ik vind dat nogal iets om te vragen aan bijv [mij]
accepteer maar dat ik rook , zou voor mij betekenen altijd pijn in mijn keel brandende ogen en een mee rook effect met verhoogd risico op longkanker en sneller overlijden.
Terwijl IK dat zelf helemaal NIET wil!

Ik houd alle rokers in hun waarde ( heb zelf ook meerdere vriendinnen die roken)
maar in mijn huis wordt niet gerookt en we gaan met ze alle naar centerparcs in dec en dan staan de rokers ook echt gewoon BUITEN te roken.
En op zo'n manier Kan je ELKAAR accepteren Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:26

Ik heb ook vrienden die roken, maar gewoon niet in mijn buurt Lachen en zo komen we overeen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:28

katiavl schreef:
Ik heb ook vrienden die roken, maar gewoon niet in mijn buurt Lachen en zo komen we overeen

Idd, zei blij dat ze kunnen roken en ik blij dat ik niet in hun rook sta en even goede vrienden !!1 Haha!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:31

Er zijn genoeg dingen die ik óók moet accepteren maar helemaal niet wil.Ik doe daar niet moeilijk over.Er zijn zoveel meer dingen die niet gezond voor je zijn en waar je toch mee belast word,of je nou wil of niet.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:38

gohya schreef:
Er zijn genoeg dingen die ik óók moet accepteren maar helemaal niet wil.Ik doe daar niet moeilijk over.Er zijn zoveel meer dingen die niet gezond voor je zijn en waar je toch mee belast word,of je nou wil of niet.

Ja tuurlijk , er zijn zoveel dingen die schadelijk zijn alleen waar je achter komt op latere leeftijd.
Maar als jij nu bijv naast mij staat te roken krijg ik echt hoest aanvallen en doen mijn ogen zeer.
dit zijn dus dingen waar IK meteen last van heb waar Ik geen last van wil hebben.
Daarom zijn niet rokers zo negatief over het *roken* met wat voor doel dan ook Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:50

gohya schreef:
Wie heeft het er hier over méérwaarde?Ik heb het alleen over in mijn waarde laten.Volgens mij moet je mensen accepteren zoals ze zijn toch?Accepteer dan ook dat er rokers zijn.Ik wil wel stoppen maar kán het niet.En waarom niet?omdat mijn wil er te zwak voor is.Daarom dus.Maar niet rokers zullen dat nooit begrijpen.

Ik accepteer mensen zeker wel zoals ze zijn, maar ik vind niet dat het feit dat iemand rookt deel uit maakt van die persoon..

Heb ook wel rokende vriendinnen, doe daar ook niet moeilijk over.. Maar als je erover nadenkt, gáát roken nou eenmaal nergens over.. en in een discussie komt vaak wel het een en ander ten sprake..waardoor je (dieper) gaat nadenken..

En ik zal dat idd nooit begrijpen waarom die roker zich niet sterk maakt tegen die sigaret..want deze heeft gewoon geen meerwaarde en dat weet men..! Scheve mond
(uitzonderingen daar gelaten, maar dat is echt een heel klein percentage denk ik.. ik doel op het geval wat hier boven is genoemd met de angsstoornis, dan is het kiezen tussen 2 kwaden)

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:52

Oja, was ik nog even vergeten te zeggen..
Mijn lievingelingstante is destijds (toen ik 10/12 was) overleden en die rookte echt heel veel..
Weet niet of ze daar aan overleden is, want heb natuurlijk de echte doodsoorzaak niet te horen gekregen..Maar dat heeft nogal een impact op me gemaakt.

Heb nog nooit een sigaret aangeraakt..

Geen behoefte aan...en zoals ik al eerder gezegd heb, ik zie de meerwaarde niet..dus laat ik het.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:57

Ik rook eigenlijk al als foetus Tong uitsteken Mijn moeder is een diehard schoorsteen evenals mijn vader. Ik heb altijd mijn best gedaan anti-rook vriendjes te zoeken, nooit gelukkig mee geworden. Heb nu al een halfjaar een vriend die rookt en met hem ben ik écht gelukkig. Omdat ik met hem zoen, proef ik het natuurlijk ook. Hierdoor heb ik 2x gerookt, eigenlijk alleen voor de smaak, nieteens over mijn longen. Nog steeds voel ik af en toe ''zin'' om te roken. Maar ik weiger omdat ik nu nog kan weigeren. Ik leef mn hele leven al rond mensen die roken en ik begrijp dat stoppen alleen lukt als je het zelf ook écht wil. Ik heb vaak genoeg aan mijn vriend gevraagd te stoppen. Ik zeg er wel steeds bij dat ik het alleen wil omdat het slecht voor je is, maar dat hij niet hoeft te stoppen voor mij. Hij moet het immers zelf willen. Ik ben wel blij dat je op bepaalde plekken niet meer mag roken, maar vind de rokerspalen die je nu ziet staan op stations wel erg overdreven. In de buitenlucht kan ik er weinig last van hebben. Mijn ouders hebben mij nooit verboden te roken en ik denk dat dat mij juist van het roken af heeft gehouden.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:02

ik denk overigens ook dat de ene persoon gevoeliger is voor het verslaafd worden dan de andere..(genetisch en natuurlijk ook een deel omgevingsfactoren..)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:11

Mijn ouders met Namen mijn vader hebben een spuughekel aan roken vinden het ook erg vies.

Mijn vader heeft altijd gezegt als je niet gaat roken dan krijg je een scooter van me Knipoog
die heb ik dus ook gehad !!!
En dit is niet dingen wel of niet aanmoedigen
maar meer om het feit dat hij zelf jong is geweest en ook weet wat er gebeurd met het feit van roken is stoer als je 14/15 bent en er daarna gewoon nooit meer vanaf komen !!! Clown

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:18

Afknapper nummer 1 voor mannen, een rokende vrouw. (getest)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:40

Ben blij dat ik niet rook.
Scheelt veel geld in de maand en roken is ook nog eens zeer slecht voor je.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:49

Ben ik dus even blij dat die van mij ook gewoon rookt Clown

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:51

Mijn moeder rookt wel, mijn vader niet, mijn broer rooktte, is pas gestopt. Mijn ouders verbieden het niet maar ze hebben veel liever dat we het niet doen, ik ben 13 en rook niet. (hoop ook niet dat dat gaat komen, maarja)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:52

SAKKIA schreef:

BLij om wezen .?
Je vorige reacties waren dat je wilde stoppen?
ik zou dan juist blijer wezen zonder mensen die roken dan MET aangezien de verleiding er dan sneller is Knipoog

leonie456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:54

Kion99 schreef:
Ik vind het smerig, het is vies, het stinkt, en je gaat er eerder dood van.

Ik zou nooit gaan roken, het is het slechste wat je jezelf aan kan doen. Bah!

Idd!
Het is voor je omgeving ook smerig. En nog duur ook. Gadver!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:54

Candorlover schreef:
(hoop ook niet dat dat gaat komen, maarja)

Dat heb je echt helemaal zelf in de hand!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:55

Talisa schreef:

Het ging me hier om en het was mee sarcatisch bedoelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:55

SAKKIA schreef:

Haha!

mijne rookt niet. ik wel. ik ben een nietnietroker Clown

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:01

SAKKIA schreef:
Talisa schreef:

Het ging me hier om en het was mee sarcatisch bedoelt

excuus voor de volgende keer is het misschien handig om dat gedeelte er bij te quoten Knipoog
ik dacht dat je het over de reactie van 4katin4 (of zoiets haha ) had Knipoog
die heeft het namelijk ook over der vriend

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:21

Dacht ook dat ik dat had gedaan Bloos

Maar oke, ik heb de hele dag nog niet gerookt dus het gaat wel de goede kant op zullen we maar zeggen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:25

Talisa schreef:

Talisa, t is maar welke test je wil lezen, ik ken een test waar afknapper nummer
een bij mannen een zeurende vrouw is. (En dat ben jij nu wel een beetje Knipoog )

katiavl schreef:
Ik snap eigelijk niet waarom ze jou geen pleisters gegeven hebben zoals altijd aangeraden

Dat hebben ze ook wel geprobeerd hoor Katia, als eerste natuurlijk, daar heb ik zelf om gevraagd.
Ik werd alleen hartstikke psychotisch van die pleisters, en kreeg dus last van halicunatie's omdat de
hoeveelheid nicotine niet gedoseerd werd...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:29

Talisa schreef:

voor de niet rokende mannen kan ik erin komen ik vind een rokende vriend ook een afknapper, maar de rokende mannen vind ik vreemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:31

ik ken mannen die rokende vrouwen juist erg opwindend vinden Tong uitsteken
die tests die in de 'strijd' worden geworpen altijd.. pffff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:32

is ook bullshit Katia Lachen Maar Bokt heeft zo te zien wel vaker last van zelf verzonnen tetstjes en statistieken, wordt er een beetje simpel van.