Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Rivano schreef:Vippie schreef:Dit is niet zo, als zij haar abb heeft opgezegd en er geen nieuwe bewoner is wordt er ook geen energie geleverd dus hoeft er ook niemand te betalen. De eigenaar van het pad is wel vastrecht verschuldigd over de periode dat het leegstond (zo'n 60 euro/mnd). Dus als zij eigenaar was is ze dat verschuldigd tot datum overdracht, ongeacht of de nieuwe bewoner al energie heeft aangevraagd.
Als ze huurde is de verhuurder verantwoordelijk voor deze kosten tot er een nieuwe huurder in het pand komt.
Zij huurde het appartement van een verhuurbedrijf, het pand was niet van dat verhuurbedrijf maar ze waren als tussenpersoon ingehuurd om het te verhuren, de eigenaar ging het appartement verkopen, dus kon ze of blijven of met een premie een andere (betere) huurwoning krijgen. Ze koos voor het laatste. Nadat zij eruit was is het pand meteen verkocht. Maar heeft het lang leeggestaan.
Maakt deze info nog verschil uit voor wie welke rekening moet betalen?
Vippie schreef:Ja de eigenaar van het pand dus en niet zij. Zij moet betalen tot de datum dat ze vertrokken is, daarna komen de kosten voor rekening van de eigenaar van het pand. Isse simpel. Dus het energiebedrijf zal daar zijn heil moeten zoeken. Dat de nieuwe eigenaar niet meteen in het pand trekt is niet haar probleem.
Blingh schreef:Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.
Ik ben vorig jaar blijven zitten op school. Toen we de normale schoolrekening kregen stonden hier kosten op die voor mij nvt waren (zoals diploma-uitreiking e.d).
Ik moest van mijn ouders eerst een goede rekening regelen voordat ze gingen betalen.
Ben hier toen mee naar mijn mentor gegaan en ik moest op die brief even markeren wat er niet klopte en naar de directeur sturen zodat ik een nieuwe rekening zou krijgen. Gedaan maar niets op teruggehad. Totdat we aanmaningen van school kregen. Gebeld met school en die zouden het uitzoeken. Niks gehoord wel weer een aanmaning, weer gebeld en weer niets. Weer een aanmaning en nu moest ik een mail sturen met het hele verhaal naar iemand van de administratie. Gedaan en geen antwoord.
Inmiddels kregen we aanmaningen van het incasso-bureau. Op hun aanraden een brief gestuurd (aangetekend) deze is dus teruggestuurd. Weer gebeld met het incasso-bureau maar de vordering was al uit handen gegeven ofzo dus hun konden verder ook niet veel meer doen.
Nu heb ik vandaag een dagvaarding gehad. Alle brieven (bewijs) heb ik hier liggen behalve de eerste kopie van de rekening, ik heb het orgineel toen opgestuurd er vanuitgaande dat het geregeld zou worden.
Ik heb wel de mail, verschillende brieven die ik naar het incasso-bureau heb gestuurd en de teruggestuurde brief.
Mijn vraag: Maken we hiermee nog een kans?
.