Vriendje is aangeklaagt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Vriendje is aangeklaagt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:33

Even kijken of ik het nog vat..

Jongetje is vanaf zijn 4e onder behandeling i.v.m. seksuele frustraties. Op z'n 6e door verschillende professionals onderzocht, maar daaruit bleek niet dat hij daadwerkelijk misbruikt was. Na dat onderzoek toch uit huis geplaatst, bij jouw vriend in huis gekomen. En nu, 5 jaar later, zijn de seksuele frustraties nog altijd onverminderd aanwezig, geen contact met zijn moeder én hij heeft jouw vriend aangeklaagd..

Ik zou er als ik jou was toch maar rekening mee houden dat dit jonge mannetje niet alles verzonnen heeft. Al hoop ik voor je dat het allemaal meevalt. Moet er niet aan denken dat mijn vriend beschuldigd wordt van zoiets en al helemaal niet dat hij zich hier werkelijk schuldig aan heeft gemaakt. Poeh..

Ik begrijp overigens werkelijk waar helemaal niets meer van het zorgsysteem van onze maatschappij. Uit dit verhaal blijkt maar weer hoe triest het gesteld is en hoe hard je buiten de boot valt als er iets misloopt..

MeggieMea schreef:
Sorry hoor als je gelezen had, is dit jongetje vanaf zijn 4de al onder behandeling om dat die vanaf toen al seksueel bezig was. en hij 6was toen die bij mijn vriend zijn ouders in kwam wonen. En hij staat dus al vanaf zijn 4de onder behandeling en is toen die 6 was profesioneel onderzocht met weet ik hoeveel mensen en onderzoeken om te kijken of die voor dat die daar kwam te wonen is misbruikt. Maar hier was totaal geen aanleiding toe, hij is er gewoon mee opgegroeid door zijn moeder die nu al overigens 4 jaar in de gevangenis zit en nog 10 jaar moet. Dit jongetje staat vanaf zijn 4de daar onder behandeling voor en zou dat blijven tot zijn 21ste en hij heeft nooit aanleiding hiervoor gegeven.
Ik heb dit al eerder geschreven en snap dan jou lef niet dat jij dat zegt.. Frusty

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:35

Sentido schreef:
en dat is maar goed ook dat ze zo iemand gelijk meenemen, hoe moet jij in godsnaam bewijzen leveren dat je misbruikt bent behalve dan je woord?

Tja, het probleem is dat je als aangeklaagde OOK niet anders kan "bewijzen" dat je het NIET gedaan hebt, dan met je woord.

Ik geef het de zedenrechercheurs te doen om in dit soort zaken het kaf van het koren te scheiden.

Sentido schreef:
Ik denk eigenlijk dat het allemaal niet zo onschuldig is, anders had de vriend toch wel veel eerder weer in de buitenlucht rondgelopen lijkt mij?

Ik vind dit een hele foutieve opmerking van je. In Nederland is het zo dat je per definitie onschuldig bent, totdat je schuldig bent bevonden door een rechter en dan nog pas als je al je hogerberoep opties hebt uitgeput.

Dit soort zaken zijn uitermate complex en moeilijk voor een zedenrechercheur, zeker als er ook nog kinderen bij betrokken zijn die zowieso al een "geschiedenis" hebben, zoals hier kennelijk het geval is.

De politie heeft de mogelijkheid om een verdachte zondermeer 3 dagen vast te houden voor het initiele verhoor, waarna inderdaad de officier van justitie bepaald of iemand in voorarrest moet blijven. Daar moet inderdaad een grondige reden voor zijn en daar hebben ze dus minstens 3 dagen de tijd voor om dat vast te stellen.

Ik wens TS alle sterkte toe van de wereld. Vertrouw op jezelf, vertrouw op je eigen gevoel en handel daarnaar. Laat je daarnaast vooral niet gek maken door wat anderen vinden dat je moet doen of voelen, noch hoe je over je vriend zou moeten denken.
Bij veel mensen is het toch "waar rook is, is vuur" en zullen (onbewust) afstand nemen van je vriend, en mocht hij onschuldig blijken ineens zeggen "we hebben het altijd geweten". Als je jezelf maar trouw blijft en recht in de ogen kunt blijven kijken, dat is het aller belangrijkste. Koppie omhoog!

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 17:37

Reken maar dat de politie dit mag!!! Dat je reageert, prima, maar reageer dan met dingen die je ook daadwerkelijk weet...

In geval van misdrijven waar een straf van 4 jaren of meer op staat of een misdrijf die met name genoemd is, is voorlopige hechtenis (VH feit)toegelaten. (Dwz dat mensen in verzekering gesteld mogen worden en dus 3 dagen mogen worden vastgehouden in belang van het onderzoek). Tevens mag er bij VHfeiten op last van de Officier van Justitie (dus de politie zelf beslist daar niet over, die vraagt alleen de OvJ om toestemming) buiten heterdaad worden aangehouden. Dat wil zeggen dat je in een later stadium (dus niet ten tijde van het "mogelijk" gepleegde feit), maar achteraf alsnog mag worden aangehouden. Dat kan als de politie je van je bed ligt, maar je kan ook worden uitgenodigd om je vrijwillig te komen melden (dat is afhankelijk van de situatie omtrent de zaak). Dit is dus in de zaak van TS gebeurd.

In een dergelijk geval zul je eerst worden gehoord en zal binnen 6 uur worden bepaald of nader onderzoek noodzakelijk is en of het in het belang van het onderzoek is dat de "verdachte" langer wordt vastgehouden (bijv. voor verhoor). In dat geval zal er een verzoek gedaan worden bij een hulp Officier van Justitie om "inverzekering gesteld" te worden en dan ga je vervolgens die 3 dagen termijn in. Zijn ze op dag 1 klaar, dan kun je 's avonds weer naar huis, zo niet dan moet je blijven tot max. 3 dagen. Daarna moet er opnieuw getoetst worden of het noodzakelijk is dat het nogmaals verlengd wordt met 3 dagen.

Dit staat allemaal letterlijk beschreven in het wetboek van strafvordering...

Het mag dus wel degelijk!!![/quote]

Eindelijk iemand die me begrijpt echt prettig..scheeld me veel typ werk

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:37

Oh wat een drama ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt5 hoe en wat,mijn oude buurjongen klinkt idem aan tom heeft ook iemand vals beschuldigt en had idd een verleden van sexueel misbruik kwamen ze later achter de jongen heeft 6 jaar therapie gehad en werd op zijn 18 de vrijgelaten onder het mom hij valt niet te genezen,nou lekker dan!!!
Ik wens je alle sterkte en hoop dat de waarheid hoe dan ook boven tafel komt voor je vriend maar ook voor tom.....

ik wil nog even kwijt dat een vriend van mij zijn 3 kinderen zijn misbruikt aantoonbaar door dokters en ziekenhuis,de daders stonden na 1 dag weer buiten Sigaar

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:40

Chubby schreef:
Jongetje is vanaf zijn 4e onder behandeling i.v.m. seksuele frustraties. Op z'n 6e door verschillende professionals onderzocht, maar daaruit bleek niet dat hij daadwerkelijk misbruikt was. Na dat onderzoek toch uit huis geplaatst, bij jouw vriend in huis gekomen. En nu, 5 jaar later, zijn de seksuele frustraties nog altijd onverminderd aanwezig, geen contact met zijn moeder én hij heeft jouw vriend aangeklaagd..

Ik zou er als ik jou was toch maar rekening mee houden dat dit jonge mannetje niet alles verzonnen heeft. Al hoop ik voor je dat het allemaal meevalt. Moet er niet aan denken dat mijn vriend beschuldigd wordt van zoiets en al helemaal niet dat hij zich hier werkelijk schuldig aan heeft gemaakt. Poeh..

Zeg Chubby, ben jij kinderpsychologe?

Op basis waarvan concludeer jij dat dit kind inderdaad misbruikt is, laat staan door haar vriend?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:49

Firedancer zo iets noemt profilering, moet je zelfs geen psycholoog voor zijn. Daar zijn opgestelde profiels voor Knipoog

Nog eens is je vriendje nu vrij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:51

Firedancer schreef:
Zeg Chubby, ben jij kinderpsychologe?

Op basis waarvan concludeer jij dat dit kind inderdaad misbruikt is, laat staan door haar vriend?

Volgens mij brengt ze het niet als een feit, maar als een mogelijkheid waar rekening mee moet worden gehouden.

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:52

hmm, is je vriend ondertussen al vrij? En hoe is het gesprek met zijn vader gegaan?

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:53

Dus alle kinderen die sexueel gefrustreerd ("abnormaal") gedrag vertonen zijn automatisch sexueel misbruikt?

Wat zou de mogelijke rol kunnen zijn geweest van de psychologen die dit kind onderzocht hebben c.q. behandeld hebben?

In hoeverre mag je aannemen dat de conclusie van de psychologen die het kind hebben onderzocht 5 jaar geleden (dat deze jongen niet misbruikt) betekent dat nu het kind nogsteeds hetzelfde probleemgedrag vertoont, hij specifiek door de vriend van TS misbruikt moet zijn? Zelfs al zegt het 9 jarige kind van wel?

Het is nou net de complexiteit van kinderen en de manier waarop zij naar de wereld kijken en deze interpreteren, wat jeugd zedenzaken zo gigantisch complex maakt.

edit: er klopte niets van mijn zinsstructuur.... Clown

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:55

Apple schreef:
Eigenlijk is jouw vriend helemaal niet onschuldig. Sterker nog, hij is erg schuldig.

Het "jeugdzedendelict" kan best door iemand aangegeven zijn die een rotgeintje wil uithalen dat zonder twijfel.

Echter: jij bent 18 en jullie zijn anderhalf jaar bij elkaar. Toen jullie bij elkaar kwamen was jij dus 16 en hij 21. Helaas maar waar: dat is een jeugdzedendelict.

nee toch Lachen vanaf je 16e mag jij beoordelen of het gewenst was of niet toch? :0

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:57

Volgens mij niet, er mag maar drie jaar tussen zitten dan

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:00

Firedancer schreef:
Dus alle kinderen die sexueel gefrustreerd ("abnormaal") gedrag vertonen zijn automatisch sexueel misbruikt?

Wat zou de mogelijke rol kunnen zijn geweest van de psychologen die dit kind onderzocht hebben c.q. behandeld hebben?

In hoeverre mag je aannemen dat de conclusie van de psychologen die het kind hebben onderzocht 5 jaar geleden (dat deze jongen niet misbruikt) betekent dat nu het kind nogsteeds hetzelfde probleemgedrag vertoont, hij specifiek door de vriend van TS misbruikt moet zijn? Zelfs al zegt het 9 jarige kind van wel?

Het is nou net de complexiteit van kinderen en de manier waarop zij naar de wereld kijken en deze interpreteren, wat jeugd zedenzaken zo gigantisch complex maakt.

edit: er klopte niets van mijn zinsstructuur.... Clown

Begrijp je wel, maar er word makkelijk geroepen in het begin toch dat ts haar vriend onschuldig is, een kind van die leeftijd kan dat niet bewijzen. Dus dat is zowiezo op woord. Ts haar neef vertoont gedrag dat overeen komt met het profiel van, mischien is hij dus al wel in contact geweest. Maar dat sluit niet uit dat ts der vriend onschuldig is.
Sinds das ts haar vriend in een eerder topic al raar uit de hoek kan komen. Gaan mensen gewoon beide mogelijkheden zien, en niet fixeren op omg hoe kan dat nou hij is onschuldig. En zo een mentaliteit is nooit slecht ogen open voor beide kanten Lachen

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 18:03

Mijn vriend is gewoon in verband met onderzoek nog vast gezet omdat zoals er al werd gezegt met deze zaken altijd met een voorlopige hechtenis.
En hoort morgen dus voor het eerst hoe de rechter er over denkt, en hoord dan of die in belang van het onderzoek en dus nog steeds in voorlopige hechternis moet zitten.
Met zijn vader ging het gesprek goed, de 2 mensen die met beide partijen praten zeiden nog dat mijn vriend nog steeds ontkende en dat mijn verklaring overeen kwam met die van mijn vriend, en zeiden na het gesprek met zijn vader dat die verklaring ook overeenkwam met die van mijn vriend.
Het is dus woord tegen woord en wachten wat de rechter of wat dan ook denkt en wie ze geloven op het woord.
Er is dus apsolut geen bewijs want hij heeft het nooit gezegt en het zou bijna 5 jaar geleden zijn dat het gebeurt zou moeten zijn.
Maar hij komt er nu pas voor uit. En kan dus nu geen dna of iets gevonden worden.
Dit jongetje word voor alle duidelijkheid nogmaals!!
Al vanaf zijn 4de onder behandeling en is VERPLICHT hier onder te blijven staan tot zijn 21ste.
En toen hij dus 6 was en dus bij hun in huis kwam zijn die mensen verplicht onderzoeken te doen.
Hij is toen 4 dagen lang hele dagen lang helemaal onderzocht of er ooit iets met hem gedaan zou zijn, of dat die daadwerkelijk verkracht was.
En uit dit grote onderzoek kwam naar voren dat hij zeer vroeg sekueel actief was,maar apsoluut geen sprake van en moesten het gewoon in de gaten houden en hem straffen en zeggen dat hij dat niet mag doen.
Inderdaad omdat dat kind zo is opgegroeid als baby zijnde betekend dat niet dat die ook 'misbruikt' is!
Firedancer echt fijn dat jij dit bovenstaande typte.
Hij zit nu sinds 4 jaar in deventer in opvang huis en mag om de 2 weken naar zijn vader, en vakantie's weken mag die hele weken na zijn vader.
Maar als jij verkracht bent wat nu blijf dat 5 of 6 jaar geleden moet zijn gebeurt, dan nog daar in huis mee willen eten, en dan perse naast die gene willen zitten, hij kwam in de zomervakantie elke dag langs en heeft verschijndende keren naast mijn vriend gewoon avondeten gegeten.
En wou elke x paar dagen blijven slapen, maar dat wou mijn vriend zijn moeder niet hebben.
En zou jij dan met die gene naar een atractiepark willen gaan? Want 2 weken geleden vroeg die dat nog aan mij en me vriend.
En zo zijn er nog meer dingen op te noemen.
Een kind kan als die verkracht is dat zeker bewijzen als die dan naar de arts gaat hoor!
Dus beetje vreemd dat mensen denken omdat die nu soms raar uit de hoek komt mijn vriend, terwijl die op normaal oudere of evenoude vrouwen valt ineens maar terwijl die toen jonger was maar met zijn neefje aanpapen beetje vreemde vergelijkenis vind ik dat.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:04

Heel veel succes de komende tijd nog. Ik hoop voor jullie dat het snel weer een beetje op orde gaat komen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:07

Aanranding is meer dan verkrachting alleen he, dat is seksuele njah je weet wel laten doen, zonder penetratie.
En die kinderen hebben een aantrekking tot hun Lachen

Dus wat jij zegt klopt langs geen kanten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:09

Dat hij bleef komen en bij je vriend inde buurt wilde zijn betekent helemaal niet dat het niet waar zou kunnen zijn. Vaak hangen slachtoffers van sexueel misbruik emotioneel aan de daders. Zeker als het een dader betreft waar het slachtoffer tegenop kijkt.

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 18:11

Jou verhaal klopt van geen kanten want als je gelezen had, heeft dat neefje voor VERKRACHTING aangifte gedaan maar ze hebben hem toen hij dat aangaf nooit laten onderzoeken, als jij zo raar doet heb ik pas liever dat je niet reageert jeetje zeg.
Hij heeft gezegt dat die bang is voor mijn vriend dus dat is niet aan de hand bij mijn vriend.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:14

MeggieMea schreef:
Jou verhaal klopt van geen kanten want als je gelezen had, heeft dat neefje voor VERKRACHTING aangifte gedaan maar ze hebben hem toen hij dat aangaf nooit laten onderzoeken, als jij zo raar doet heb ik pas liever dat je niet reageert jeetje zeg.
Hij heeft gezegt dat die bang is voor mijn vriend dus dat is niet aan de hand bij mijn vriend.

Als hij zegt niet bang te zijn voor je vriend is er niks aan te hand alstublief....

En zoek de definitie van verkrachting tegelijk eens op Knipoog dan zal je de aangifte beter begrijpen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 05-09-07 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:15

Wel knap dat een kereltje van 11 al weet hoe hij aangifte moet doen enz.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:16

MeggieMea schreef:
Maar als jij verkracht bent wat nu blijf dat 5 of 6 jaar geleden moet zijn gebeurt, dan nog daar in huis mee willen eten, en dan perse naast die gene willen zitten, hij kwam in de zomervakantie elke dag langs en heeft verschijndende keren naast mijn vriend gewoon avondeten gegeten.
En wou elke x paar dagen blijven slapen, maar dat wou mijn vriend zijn moeder niet hebben.
En zou jij dan met die gene naar een atractiepark willen gaan? Want 2 weken geleden vroeg die dat nog aan mij en me vriend.
En zo zijn er nog meer dingen op te noemen.
Een kind kan als die verkracht is dat zeker bewijzen als die dan naar de arts gaat hoor!
Dus beetje vreemd dat mensen denken omdat die nu soms raar uit de hoek komt mijn vriend, terwijl die op normaal oudere of evenoude vrouwen valt ineens maar terwijl die toen jonger was maar met zijn neefje aanpapen beetje vreemde vergelijkenis vind ik dat.

Dat neefje is nu 11 begrijp ik? Dan is hij dus hooguit 6 jaar oud geweest toen het eventueel gebeurde.
Een kind van 6/7 jaar begrijpt niet dat het fout is als zoiets gebeurd, dat begrijpen sommige kinderen van 12 niet eens, zeker niet als het door familieleden gebeurd.
De dingen die je hier noemt zijn zeker geen reden waarom jou vriend per definitie onschuldig zou zijn.

En naar een dokter gaat een kind van 6/7 jaar natuurlijk al helemaal niet, vaak niet eens naar de eigen ouders.
Het kan soms jaren duren voordat zo'n kind beseft dat wat toen gebeurde niet in orde was en dat er aktie moet worden ondernomen.

Dat je vriend nu met evenoude of oudere vrouwen valt zegt helemaal niets over wat hij deed toen hij zelf nog in de pubertijd zat.

Ik zeg niet dat je vriend schuldig is, maar de dingen die je nu aanhaalt slaan werkelijk nergens op.
Het is begrijpelijk dat je alles uit de kast wil halen om je vriend te verdedigen maar ik zou er toch ook een beetje rekening mee houden dat je vriend niet helemaal onschuldig is.
Dat neefje nu helemaal de grond intrappen en gelijk als schuldige aanwijzen is net zo erg als een ander jouw vriend nu gelijk als schuldige zou aanwijzen. En dat neefje is nog maar een kind....

Sterkte ermee.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:17

Katiavl, misschien kan jij beter het onderzoek leiden Knipoog
Je weet het toch al allemaal.

Ipv gewoon af te wachten wat er uit gaat komen ben jij bezig met beschuldigingen te geven...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:17

sflj schreef:
Wel knap dat een kereltje van 11 al weet hoe hij aangifte moet doen enz.

Vaak is het zo dat zo'n ventje dat tegen een leraar, ouder of iemand anders die hij vertrouwt verteld en die doen de aangifte.
Het is onzin om te denken dat dit kereltje zelf aangifte gedaan heeft natuurlijk.

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 18:20

Dat neefie is hoogbegaaft hoor,
Die wist toen die 5 of 6 was al precies wat wat was want het was thuis vanaf zijn geboorte voor hem gewoon.
Terwijl hij speelde op de grond lag zijn moeder elke dag met vreemde mannen op de bank.
Hij is niet voor niets onderzocht, en hij wist precies wat wat was, en zeer vroeg was met alles.
Jullie zeggen het is een kind dus hij liegt niet dus jou vriend is schuldig..
Beetje raar maar goed ieder zo zijn mening maar jullie kennen het hele verhaal niet ik denk hier op bokt mijn hart te kunnen luchten maar jullie zeggen gewoon
Het is een kind dus hij spreekt de waarheid en dus is jou vriend schuldig!
Dacht dat je hier je hart kon luchten maar dat is het zeker niet

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:21

griebels schreef:
Ipv gewoon af te wachten wat er uit gaat komen ben jij bezig met beschuldigingen te geven...

Zou misschien handig zijn als TS dat ook deed richting dat neefje.
Het spijt me zeer maar ik vind het absurd zoals die hier door het slijk wordt gehaald terwijl nog helemaal niet aangetoond is dat hij valse aangifte heeft gedaan....

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:22

Misschien MeggieMea, moet jij is normaal reageren.. Ik lees al een tijdje mee en mensen die proberen je te helpen hoor! Hoef je niet gelijk zo boos te reageren en ze alleen maar afblaffen, kom op hej! Verder hoop ik voor je dat je vriend snel vrijkomt en dat hij echt onschuldig is. Sorry dat ik het zeg, maar het zal niet de eerste keer zijn dat de aangifte wel degelijk klopt en dat een jongen het gewoon nooit aan z'n vriendin heeft verteld of iets dergelijks. Ik zeg absoluut niet dat dit bij jullie zaak het geval is, maar hou er rekening mee!