Het traintopic! Sporttips kom maar op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

T3mptati0n

Re: Het traintopic! Sporttips kom maar op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:58

Ik meld me ook met een beetje een hangbuikje en een hangkontje Bloos. Rijd nu ook zo'n maand geen paard meer en meteen begint alles te hangen Boos! Ook worden me bovenbenen dikker. Niet gespierder maar er komt meer vet op zegmaar. Iemand een goede oefening voor mijn benen/kont? Schijnheilig

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:06

Ik zou als ik jou was buikspieroefeningen gaan doen, maar dan ook met een vast schema (dus elke dag) en daarnaast cardio 2 of 3x in de week, dus hardlopen bijvoorbeeld. De oefeningen zijn er om je buik strakker te krijgen en cardio om vet kwijt te raken! Als je dit een tijd lang doet dan zie echt wel resultaat!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:07

Haffie schreef:
Je krijgt een topconditie met het kickboksen en tijdens de training worden de buikspieren ook flink onder handen genomen. Tis echt geweldig!

wat voor oefeningen doen jullie voor de buikspieren?

Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:28

Goh eigenlijk van alles en nog wat, voornamelijk sit-ups en uh, hoe moet ik dat uitleggen uuh
Op je buik liggen en dan op je tenen en ellebogen leunen en je buikspieren aanspannen, snap je wat ik bedoel, hoop het wel, weet namelijk niet hoe ik het anders moet uitleggen Tong uitsteken

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:35

Haha ja ik weet wat je bedoelt! Heb ik ook wel eens gedaan. Heb jij een mooie strakke buik gekregen van kickboxen?

Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:53

Nou, de laatste maand word ik klaar gestoomd voor wedstrijden en ik moet zeggen dat vanaf dat moment mijn buik platter gaat worden, ben namelijk niet echt zo een slanke den maar moet zeggen dat het nu dus wel de goede kant op gaat Haha!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:42

Hoe vaak train je in de week eigenlijk? En doe je dan ook speciaal krachttraining enzo?

Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:34

Ik moet me 6 dagen in de week aan mijn schema vasthouden die ik van mijn trainer heb gehad en daar zit ook krachttraining tussen.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:26

ik ben nu sinds 2 weken begonnen bij het fitnesscentrum bij ons in het dorp.. ik ga 2 x in de week en loop dan ongeveer een half uurtje en fiets 3 kwartier.. en als ik zin heb nog een half uurtje op de ligfiets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:25

Ik ben sinds vorige week woensdag begonnen aan spinning. Sportschool waar ik werk geven beginnerscursussen. Dus je bouwt de les gewoon iedere keer uit. Afgelopen woensdag dus vooral veel uitleg en fiets ingesteld. Totaal zo`n kwartier gefietst.
Dit was nog vol te houden, maar vandaag weer iets langer dus. Maar echt wel een aanrader hoor!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:05

Ik heb een vraag mbt de probleemzone "Lovehandles".
Noem ze soms zelfs mijn achterhammen, en damn wat heb ik een hekel aan die dingen!
Bij elke broek die ik pas piepen ze er bovenuit, en moet ik een maat groter nemen, omdat ik dat niet wil, waardoor de broek weer te ruim bij mn benen zit. Sigaar

Iig, wie heeft er tips om deze eraf te trainen?
En dan het liefst gewoon thuis, want tijd, geld en zin in de sportschool heb ik niet..

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:35

tja je kan natuurlijk gewoon gaan joggen dat werkt goed als je wil afvallen
als je een specifiek gebied wil trainen zul je over moeten gaan op krachttraining en die bepaalde spiergroep belasten. bij jou is dat denk ik je buik dus onder midden en schuine buikspieren. oftwel lekker situpjes doen en ook schuin e.d.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:32

Idd eigenlijk hetzelfde verhaal. Cardio en krachttraining, maar ik denk vooral cardio, dus hardlopen bijvoorbeeld zodat je vet gaat verbranden