Mijn nieuwe buren..... (16+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stippie1

Re: Mijn nieuwe buren..... (16+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:34

Kan je je vriend niet langssturen?
Of in elk geval een grote vent? Dat maakt dan misschien meer indruk en inderdaad elke 5 minuten vanaf 22.00u aan de telefoon van de politie hangen, net zolang ze komen en bij de buren langsgaan.
Als je dat elke keer doet, wordt de politie het vanzelf zat en dat werkt meestal het beste. Want dan moeten ze er snel iets aan doen omdat jij in je recht staat.

Zou nog geen tegen acties houden. Pas als je zelf gaat verhuizen of je weet dat zij weggaan, dan maakt het toch niet meer uit hihi..

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:46

Als ik jou was, zou ik ze op de koffie uitnodigen.
Het liefst allebei, met die vrouw valt geen discussie te voeren
Rustig praten, je vooral niet verlagen tot hen (luidruchtig zijn, niet willen luisteren..), en proberen een compromis te sluiten. Als je begint met: "Ik snap dat jullie van elkaar willen genieten en dat jullie het op deze manier leuker/lekkerder vinden, maar kunnen jullie ook begrijpen dat het voor mij erg vervelend is?" Op deze manier val je ze niet aan, en heb je veel minder kans dat ze woest op je worden en nog vervelender worden. Ook zou je kunnen proberen tot het compromis te komen dat ze na 22:00 het wat rustiger aan gaan doen, dan ontneem je hun het genot niet (ze hebben de hele middag de tijd Vork) en kan jij rustig slapen! En over die feestjes (belachelijk trouwens Nors opkijken), misschien kunnen ze het maximaal één keer per week/twee weken doen en dan op een bepaalde dag? Dan kan jij er rekening mee houden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:28

Compromis sluiten?

Die mensen zijn gewoon asociaal. Beetje sexgeluid moet kunnen, wij hebben ook wel eens de buuf aan de deur gehad Haha!
Maar dit is ten eerste niet normaal en ten tweede wil ze wel dat jij rekening met hun houdt, maar zij willen geen rekening met jou houden? Met mij hadden ze een gruwelijk probleem gehad.

Mijn vriend vertelt net dat je ze eruit kunt laten zetten, ook al zijn het koopwoningen. (zou me niet verbazen als ze om een dergelijke reden verhuisd zijn)
Dat is een lange weg, met veel waarschuwingen en je moet het officieel spelen. Maar het kan wel. Ga ervoor!

Die mensen gaan maar in een hutje op de hei wonen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:28

Geluids isolatie misschien een idee voor de buren?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:37

Of een vrijstaand huis...?

Bloeddruk verlagende middelen kunnen impotentie veroorzaken (voor in de taart Lachen - komt mijn House kijken ook nog eens van pas).

Zoals het lijkt zijn ze totaal niet bereid om je tegemoet te komen.
Ik zou na 22:15/22:30 mooi de politie bellen, laat die het maar oplossen dan.. verstandhouding met de buren is na dat ene telefoontje toch al niet erg goed meer, dan maakt het ook niet uit dat die nog wat minder goed wordt. Succes !.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:44

hoe lang duren die "feestjes" eigenlijk?
want als ze van vluggertjes houden, is de politie mooi elke keer te laat natuurlijk...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:04

heel fijn zulke buren.

ben beniuwt wat voor feestje ze vanavond gaan houden na dat telefoontje.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:06

Mijn moeder zou de eerste keer al aan de deur staan Huilen van het lachen Wil je der even lenen Tong uitsteken

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:31

Josefien schreef:
ik zou absoluut geen tegenacties doen, dan trek jij straks aan het kortste eind, wie weet wat voor tegenacties ze gaan verzinnen.. Ik zou elke keer als ze weer aan de gang gaan de politie bellen, zodat men daar weet wat de frequentie is. En het is toch gewoon te gek voor woorden dat jij al zegt dat je ergens anders gaat slapen als ze weer een feestje geven! Je wordt gewoon je eigen huis uitgesext! Boos!
En achter/ overburen? Die moeten dit toch ook horen? Ik zou gewoon even iedereen langs gaan of ze er ook last van hebben, dan kun je samen sterk staan t.o.v. de politie. Maar nogmaals ga geen tegenacties doen, want dan wordt het volgens mij (gezien haar reactie alleen al...) alleen maar erger..

Ik kan me hier helemaal in vinden Afgod

Is het nu nog rustig??
Hopenlijk kun je lekker slapen vannacht Ach gut

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:31

Zo hey zo lang had ik het niet volgehouden. Vooral in de tuin, ijskoud water in een emmer en erover. Maar goed dat is nou ook niet de juiste oplossing. Misschien bij de volgende partij de politie inschakelen. Of eens proberen wat geluidsbandjes op te nemen zodat je handvast bewijs hebt, voor het geval dat. Stelletje aso´s je hebt genoeg clubs waar je naartoe kunt gaan als je het ´luidruchtig´ wilt, hoef je toch niet je buren lastig te gaan vallen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:58

ik vind dat idee van de rijdende rechter zo gek nog niet....
en, slaap je al?

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:07

Hun geluiden opnemen en op internet zetten.. Clown Maar als ik het zo lees, misschien dat ze er dan nog blij mee zullen zijn ook, ze schamen zich blijkbaar nergens voor. Bloos

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 23:24

Ik kom net van een vriendin en vooralsnog is het rustig hier. Kan ook bijna niet anders, aangezien ze gisteren dat hele feest gehad hebben. Die hebben vast geen puf meer over (hoop ik)...

@ Liezel1 : de duur is verschillend, maar over het algemeen nemen ze er nogal de tijd voor. Het duurt meestal zeker een half uur, vaak veel langer. Maar gisteren was het echt van het begin van de avond (rond 21.00 u) tot in ieder geval een uur of half 2, toen heb ik mn i-pod uit de kast getrokken. Het is niet zo dat het dan aan 1 stuk door gillen is, maar de frequent om in slaap te kunnen vallen. Net als je een beetje doezelt begint het weer.

@hns: ach....lang volgehouden. Zoals ik al zei, de eerste week waren ze druk met verhuizen en sliepen ze hier nog niet. De 2e week gingen ze meteen al op vakantie. Het begon zo halverwege de 3e week. Eerst dacht ik nog: ach, ze zijn het huis aan het inwijden. Of: misschien weten ze nog niet dat het zo gehorig is, waarna ik gewoon eens goed over de trap hobbelde. Ik denk: dan is het vast wel duidelijk. Ik dacht ook nog: ze hebben nu nog vakantie, ze nemen het er eens van, dat wordt vast wel minder als ze weer aan het werk zijn en ook gewoon op tijd willen slapen. In augustus heb ik ook vakantie gehad en toen zijn we ook niet iedere avond thuis geweest. Maar zeker de laatste 2 weken loopt het de spuigaten uit en voor mij is de maat nu dan ook echt wel vol.

@ Annemijn: een compromis sluiten wilde ik in eerste instantie wel. Ik wil die mensen heus hun "pleziertje" niet afnemen en ik weet ook wel dat je zoiets niet zomaar kan veranderen. maar zoals je zegt: in ieder geval s nachts gewoon rustig!! Liever ook niet in de tuin, maar in ruil voor nachtrust wilde ik zelfs dat nog wel voor lief nemen. Zo'n feestje hebben ze nu 1 keer gehad sinds ze hier wonen, gisteren, maar ik hoopte eigenlijk dat dat niet vaker dan eens per maand zou voorkomen. Eens per week....ik moet er niet aan denken!!!

@ Stippie1: mijn vriend vaart en is voorlopig nog minimaal 3 weken weg, waarschijnlijk nog langer. Dus das even geen optie.

Ik heb het er vanavond nog eens met een vriendin over gehad, en al die tegenacties bedenken is harstikke grappig hoor, maar het lijkt me gewoon niet verstandig. Met een beetje pech wordt het dan van kwaad tot erger. Ik ga het op de officiele manier doen. Ik wil inderdaad ook nog eens bij andere buren rondvragen of die er ook last van ondervinden. Verder gewoon steeds de politie bellen, hopelijk maakt dat indruk....

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:28

ik woon in een studentenuis en ken het idee haha mijn buurmeisje kan ik letterlijk verstaan, ik heb al stillen hints gegeven, gevraagd of ze stil wil doen, gezegd dat haar bed kraakt niets lijkt te helpen de volgende keer klaag ik bij de huisbaas. Ik ga nl uit die kamer en het is zo vervelend voor een nieuwe huisgenoot dat die het zelfde door moet maken als ik haahah w

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:32

Frouk schreef:
of met een stok heel hard tegen de aangrenzende muur bonken Tong uitsteken

Of er een keer met je vriend gaan staan rommelen met bijpassend geluid in hoog volume Tong uitsteken
Of je neemt een hobby drummen erbij, allebei herrie Clown

Kaartje lijkt mij het handigst, trouwens nieuwe buren zijn leuk roddelmaterial als je bij andere buren op de koffie komt. Begin eens over het lawaai en of ze daar last van hebben, daarna kan je ''samen een kaartje sturen met daarin de klacht''. Dan ben je iig niet alleen en kan je ondertekenen met ''de buren''

Succes!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:32

@ Britty;

Ik zou iigv. wel even goed opletten met welke acties je ondergaat ook omdat je de komende 3 weken nog alleen thuis zit. Je weet het nooit he.. een sexueel gefrustreerde buurman kwaad op je af? hihi..

Nee even rustig afwachten nu en goed nadenken over je acties. Bij echt langduurige overlast toch maar politie inschakelen..

Slaap lekker alvast Knipoog

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 23:37

Sisco4life: ik heb al een briefje geschreven, naar aanleiding daarvan hebben we telefonisch contact gehad en de burvrouw heeft in ieder geval te kennen gegeven lak te hebben aan mijn "klagen". Dus voor hun geen kaartje meer, geen briefje meer, alleen nog maar rechtstreekse telefoontjes naar het politiebureau.

Love_Blinkey: ik onderneem geen rechtstreekse acties meer richting hun. Ik bel wel de politie als het me te gortig wordt. Kan hij sexueel gefrustreerd zijn tot ie een ons weegt, die buurman van mij.

Maar goed, het is nu stil, dus moet ik me er nu gewoon even niet druk om maken en gewoon lekker gaan slapen Slapen Ik zal hier nog wel een update plaatsen natuurlijk...in ieder geval allemaal bedankt voor het mee denken! Truste!!!

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:41

Aimee schreef:
Compromis sluiten?

Die mensen zijn gewoon asociaal. Beetje sexgeluid moet kunnen, wij hebben ook wel eens de buuf aan de deur gehad Haha!
Maar dit is ten eerste niet normaal en ten tweede wil ze wel dat jij rekening met hun houdt, maar zij willen geen rekening met jou houden? Met mij hadden ze een gruwelijk probleem gehad.

Je zin krijgen lukt niet bij de mensen zolang ze niet héél hard op de vingers zijn getikt door meneer de politieagent, de rechter of dat ze opeens geen huis meer hebben. Ik ben het helemaal met je eens dat die mensen vreselijk asociaal en egoïstisch zijn, maar veel kun je er niet aan doen.
Even een voorbeeldje:
Bij ons in het dorp werd een nieuw cafeetje (spel ik dat zo goed?) geopend. Hartstikke leuk en gezellig, alleen wel midden in het dorp, met een woning erboven, woningen ernaast en er tegenover. Vanaf dag één ging het al fout; livemuziek tot laat in de nacht, rotzooi in andermans tuin. Hier werd wat van gezegd en toen begon de herrie. Ingeslagen ruiten, de mensen die ik persoonlijk ken hebben hunnen schutting op een ochtend vernield aangetroffen, evenals de lak van hun auto. Ze zijn al meerdere malen bedreigd en de politie? Die doet niks, ze hebben al meerdere keren te horen gekregen dat ze maar moesten verhuizen. Ik schat dat dit nu al een half jaar aan de gang is!

Daarom ben ik er nu heilig van overtuigd dat je zo netjes en beschaafd mogelijk over moet komen, want zodra de tegenpartij zich aangevallen voelt heb je een probleem.

Dat van die feestjes, daar heb ik even overheen gelezen denk ik. Ik hoop voor je dat het zelden voorkomt, daar word je niet gelukkig van Ach gut.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:48

Een café dat overlast veroorzaakt? Die is in hartje Amsterdam zelfs binnen no time gesloten. De eigenaren zijn daar niet voor niets het uitgaanspubliek na sluit zo snel mogelijk voor hun deur weg aan het werken.
Hier kun je echt wel wat aan doen. Niet iedere politie agent is echter even doortastend. Vraag vooral door, net zolang totdat je iemand aan de telefoon of voor je neus krijgt die actie wil ondernemen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:53

ROFL

Hihi, heel banketstaaf voor jou, maar ik moest stiekem toch wel heel hard lachen. Ik zou inderdaad ook de politie bellen, of misschien met verschillende 'straatgenoten' op dezelfde avond bellen.

Dit is wel heel goed voor mijn humeur.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:58

Haha! Oh jeetje. Huilen van het lachen Ik snap dat het voor jou absoluut niet fijn is TS, maar ik moest stiekem toch wel even lachen. Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou denk ik toch 's avonds de politie bellen voor geluidsoverlast. Tegenacties lijkt me voor je andere buurman niet zo fijn, en anders voorspel ik ook burenruzies. Ach gut

Is het nog stil daar? Vork

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 00:00

Ik heb een tijdje terug op het huis van me zus gepast en haar buren konden er ook wat van, elke nacht rond een uur of 4 en dan ook nog harde muziek erbij misschien dachten ze dat we het dan niet konden horen. Nors opkijken Maargoed mijn zus heeft dus ook al meerdere malen de politie gebeld en dat heeft tot nu toe ook niet echt geholpen Nagelbijten / Gniffelen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 00:17

Wat vervelend! Gelukkig is het stil en kan je slapen!

Gewoon de politie bellen de volgende keer! Veel succes met je buren.. ik moet er niet aan denken zulke buren ooit te krijgen!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 02:17

Leliev schreef:
"trouwens, ik hoorde vannacht over dat nieuwe standje van jullie, probeer t eens zo en zo.."

is de hint ook wel duidelijk..

ROFL ja als DAT niet duidelijk is

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:09

nou ik hoop dat het stil is gebleven vannacht misschien heb je ze nu toch een beetje hun lol ontnomen Haha! dat zou toch mooi zijn. ik denk dat het ook geen goed idee is om een tegenactie te ondernemen zeker omdat jij ook nog andere buren hebt. maar inderdaad de politie bellen als ze weer na tienen bezig zijn