Venlo weer in het nieuws.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:13

marieketencate"]
[quote="Lovely schreef:
DIe jongen is gisterenavond al overleden, de verdachte is doodslag ten laste gelegd, maar eens even opzoeken wat voor strafmaat aan een veroordeling zou kleven.

Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie. Artikel 287 Wetboek van Strafrecht.
[/quote]

Ach, laat ie 12 jaar krijgen en in de tussentijd wordt de straf nog verkort met 5 jaar door goed gedrag. Zo krom is het Nederlandse rechtssysteem nou.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:43

Jee zo kort.... ik vind dat ze gewoon 40 jaar moeten krijgen, ze waren ook al eerder met de politie in aanraking geweest of nog liever levenslang!

Stelletje ziekenmensen Misselijk en dat rechtsysteem van ons deugd voor geen meter.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:13

40 jaar? Levenslang, eigenlijk had hij de doodstraf moeten krijgen, maar dat hebben we helaas niet hier. Nederlands rechtssysteem werkt voor geen meter. Hoogstens 15 jaar, OF een geldboete van de 5e categorie? Kan me niet schelen hoe hoog het is, maar dat moet toch niet mogelijk zijn? Om jezelf gewoon vrij te kopen als je net een moord hebt begaan!

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:15

puma schreef:
Ja Assie, maar je ziet wat er kan gebeuren als je je er wel mee bemoeit.
Voor hetzelfde geld lig je voor dood in het ziekenhuis.

Door dit soort voorvallen durven mensen echt een ander niet meer te hulp schieten. Wat had jij gedaan, had jij er wel tussen gesprongen?

Als IK daar had gestaan en had gezien dat ze die man in elkaar sloegen, er niet tussen was gesprongen en later gehoord had dat ie dood was.. Dat zou ik mezelf echt nooit vergeven!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:14

Ik geloof dat je normaalgesproken na 2/3 van de tijd vervroegd wordt vrijgelaten....
Als er echter TBS opgelegd wordt is dit wel anders....ze noemen TBS niet voor niks "levenslang"...als het goed is(!) kom je daar niet zo snel uit...
Geldboete is 100.000 gulden (5de categrorie) maar ik neem aan dat dat niet in plaats van hechtenis kan komen...ik zal het es opzoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:17

opknopen aan de eerste de beste boom die je tegenkomt
Opgeruid staat netjes en het kost ons in de toekomst ook niet een hoop geld voor die gasten Boos!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:20

Ik ben het met kawa eens Lachen

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:32

XoNo schreef:
Ik ben het met kawa eens Lachen

ik ook.

Ik heb niet het hele topic gelezen en alles zal zo ongeveer wel gezegd zijn, maar ik vind het walgelijk Misselijk en van mij mogen ze die jongens rustig opknopen. Alles moet hier maar kunnen met 'psychische hulp' en uiteindelijk dan een werkstraf van 10 uur ofzo.. pff, ze weten de daders er altijd wel uit te banketstaaf, er is altijd een reden dat...
Nou, ik hoef die reden niet. Pak dit soort types maar gewoon eens een keer aan.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:44

Ik doe de afstudeerrichting strafrecht en heb altijd gedacht dat ik als strafrechtadvocaat wilde gaan werken, maar even reëel: wie wil nou zo iemand verdedigen? Tuurlijk recht op eerlijk proces enz enz, maar zoiemand wil je zelf toch ook het liefst achter de tralies? (en dan zo lang mogelijk) Het lijkt altijd zo mooi wat Moskovitz en consorten doen, maar ik vraag me af wat ze doen als iemand hun kind verkracht of vermoordt. Lips are sealed ...denk dat ik maar naar het OM ga...sta je tenminste aan de goede kant!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:44

pff, heb net een tijdje zitten lezen op de condeolance-site van deze jongen. Ik wordt misselijk van de manier waarop mensen zijn dood gebruiken om weer eens lekker te kunnen schelden op alle buitenlanders. Terwijl het volgens mij maar ging om één Marokkaan en de tweede dader een nederlandse jongen is.
Ga voor de grap eens lezen wat onze beschaafde nederlandse bevolking kwijt wil over de moord.
http://www.condoleance.nl/showreg.php3? ... 89&start=0

Wbt de daders; levenslang opsluiten lijkt mij de enige passende straf.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:46

het probleem met de doodstraf is dat het onherroepelijk is. de gestrafte heeft geen kans meer zich te veranderen. als ik het goed heb is de doodstraf ook verboden door de universele verklaring van de rechten van de mens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:48

lis schreef:
Terwijl het volgens mij maar ging om één Marokkaan en de tweede dader een nederlandse jongen is.
Ga voor de grap eens lezen wat onze beschaafde nederlandse bevolking kwijt wil over de moord.

De pot verwijt de ketel.... generaliseer je zelf nu ook niet een beetje?

Ik zie er behoorlijk wat oprechte steunbetuigingen tussenstaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:48

Maar levenslang is bij mij tot de dood in het gevang.
Niet na een paar jaar toch weer vrij, zoals hier in NL levenslang is.

Wat er op de condeolance-site staat is idd niet meer normaal.
Ik geloof dat daar die site ook niet voor bedoeld was Verward

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:51

marieketencate schreef:
, maar even reëel: wie wil nou zo iemand verdedigen?

Lips are sealed Mijn achterbuurvrouw. Zij is de advocate van de 2 daders Lips are sealed Ik ga haar denk ik maar eens even omkopen en zorgen dat ze een verschrikkelijk slechte verdediging neer zet Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:52

SuperPepeijn schreef:
het probleem met de doodstraf is dat het onherroepelijk is. de gestrafte heeft geen kans meer zich te veranderen. als ik het goed heb is de doodstraf ook verboden door de universele verklaring van de rechten van de mens.

Geloof jij dat mensen die al vaker met politie in aan raking zijn geweest en dan nu in koele bloede iemand vermoorden nog ooit veranderen?
Nou ik niet, en eigenlijk wil ik mijn belasting centen ook helemaal niet kwijt aan hulpverleners voor dat uitschot.
Geef mijn geld maar aan bejaarden, die ons land groot gebracht hebben.
En aan zieke of gehandicapten mensen.
Zij kiezen er niet voor hulp nodig te hebben.
Moordenaars mogen van mij dus zoals al gezegt aan de 1e de beste boom.
Touwtje mooi voor de volgende gebruiken, kost tenminste niet zo veel geld!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:54

Het probleem van de doodstraf is niet zo zeer dat de gestrafte geen kans meer heeft zich te veranderen: kijk maar eens naar misdadigers die uit de gevangenis komen: het recedive gevaar (herhaling) is ontzettend groot! De gevangenis is een bolwerk van criminelen, ze komen er gevaarlijker uit dan dat ze erin gaan!
Het grootste bezwaar tegen de doodstraf is dat het onomkeerbaar is...liever 10 misdadigers op vrije voeten dan 1 onschuldige executeren.
Ook is het zo dat het moeilijk te beredeneren is dat wij over het leven van een ander mogen beslissen terwijl we de verdachte dat nou juist kwalijk nemen!
De doodstraf is alleen goed te beargumenteren door het te zien als een manier om gevaarlijke personen uit de samenleving te weren.....maar dat is weer een hele andere discussie...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:55

ik zeg niet dat ik dat geloof kawa, ik wil alleen het probleem ter sprake brengen. en dat als je dat wilt veranderen dat je iets fundamenteels aan moet pakken.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:59

Cer"]
[quote="lis schreef:
Terwijl het volgens mij maar ging om één Marokkaan en de tweede dader een nederlandse jongen is.

De pot verwijt de ketel.... generaliseer je zelf nu ook niet een beetje?

Ik zie er behoorlijk wat oprechte steunbetuigingen tussenstaan...
[/quote]

Goed Cer. Wat sommige 'beschaafde nederlanders' kwijt willen over de moord.

Wbt oprechte steunbetuigingen. Ja, dat klopt. Helaas is het gediscrimineer in het register ook oprecht. Heel oprecht....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:04

Citaat:
De doodstraf is alleen goed te beargumenteren door het te zien als een manier om gevaarlijke personen uit de samenleving te weren.....maar dat is weer een hele andere discussie...

Dat vind ik er ook zo goed aan.
En meestal mensen die de doodstraf krijgen hebben al een strafblad van hier tot Tokio.
Dus een echt onschuldige heb je niet zomaar de stoel op.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:05

IK ben het ook met Kawa en Xono eens, als je iemand van het leven berooft (opzettelijk), heb je het recht ook niet meer om zelf nog te leven!!
Wat hier gebeurdt is, kan echt niet.. en nog zeggen dat deze mensen rechten hebben?? Verward denk het niet!! Ze mogen van mij betreft de doodstraf weer toepassen bij zulke mensen!!

Ze zijn niet voor niets in amerika bezig om het rechtssysteem uit te pluisen of ze de sluipschutter niet de doodstraf kunnen geven!! En hij krijgt het waarschijnlijk nog ook!! En terecht!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:11

runningkawa schreef:
Citaat:

Dat vind ik er ook zo goed aan.
En meestal mensen die de doodstraf krijgen hebben al een strafblad van hier tot Tokio.
Dus een echt onschuldige heb je niet zomaar de stoel op.

Bij mijn studie heb ik natuurlijk wel 100 argumenten geleerd om tégen de doodstraf te zijn, maar soms voel ik er ook meer voor om hem wél in te voeren....het blijft echter een "eng" middel, want de grens is moeilijk te trekken.....wat doe je bijv. met een vrouw die haar man in koele bloede vermoordt omdat ze jarenlang door hem mishandeld is? Noodweer is hier meestal geen uitweg omdat er sprake moet zijn van "ogenblikkelijke aanranding" en wanneer de man ligt te slapen is dat niet zo....zulke gevallen moet je ook eerst over nadenken voordat je roept dat de doodstraf ingevoerd zou moeten worden..

Maar nogmaals: ik kan de gevoelens wel begrijpen, want die heeft iedereen op zo'n moment, laat staan dat het iemand uit jouw directe omgeving gebeurt... Misselijk Extreme duivel

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:13

youngster schreef:
... als je iemand van het leven berooft (opzettelijk), heb je het recht ook niet meer om zelf nog te leven!!
wat als je iemand van het leven berooft die jou jarenlang heeft geterroriseerd? is het dan nog zo simpel?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:18

Pril schreef:
O mijn god, die laffe moordernaar krijgt toch wel de doodstraf he? Oh nee, wacht het is vast de eerste (10?) keer dat ie iemand aan puin slaat dus het wordt hem dan waarschijnlijk vergeven met wat dienstverlening. Gadver dit soort beesten wens ik de meest vreselijke dood toe.

Nadat een vriendin en ik een keer waren aangevallen door een jongen omdat we voor een zwangere vrouw op fiets opkwamen, werden we na de aanklacht bij de politie (hij was opgepakt door de politie) 's avonds door de politie opgebeld... of we niet wilden afzien van de aanklacht want die jongen was zo zielig... hij was voor de 2e keer gezakt voor zijn rijbewijs Verward Boos! Ik zei: ik ben 5x gezakt en dat geeft me nog geen recht om mensen op straat in elkaar te slaan.

BTW ons heeft ook niemand geholpen maar ik had een grote paraplu waarmee ik hem flink op zijn harsens heb geslagen en van me afgehouden Haha!

Zo wordt er dus in Nederland omgegaan met zinloos geweld!! Het heeft echt wel 2 jaar geduurd en veel schrijven van de rechtbank en uiteindelijk was hij veroordeeld tot € 600. Wow... wat een straf.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:21

Das nou eenmaal ons trage rechtssysteem, het bewijs tegen Dutroux is ook nog steeds niet rond... Slapen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:23

SuperPepeijn"]
[quote="youngster schreef:
... als je iemand van het leven berooft (opzettelijk), heb je het recht ook niet meer om zelf nog te leven!!
wat als je iemand van het leven berooft die jou jarenlang heeft geterroriseerd? is het dan nog zo simpel?
[/quote]

Nee misschien niet, maar dan is het waarschijnlijk zelfverdediging, en dan vind ik het heel wat anders dan dat iemand zomaar doodgeslagen of geschopt wordt omdat hij voor de rechten van oudere mensen opkomt (die notabene nog slecht ter been is ook)..
Ik weet niet of jij de krant vanmorgen heb gelezen, maar daar stond in dat de moordernaar van die joep al weer vrij was!! Misselijk Hij is ook dood geschopt (omdat hij ook voor een ander mens opkwam) Sorry, maar dan is een paar jaar cel niet genoeg, zelfs een leven lang niet (en dat bestaat hier in nederland amper)helaas...