Wajong uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wajong uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:21

ielenoor, kom op zeg
dat zegt niemand

maar geef toe, zelfs gezonde jeugd van tegenwoordig geeft zichzelf niet eens een schop onder de kont en klaagt dat werk te vermoeiend is. (nee niet alle)
Heb je dan die instelling al en je mankeerd wat, ja dan kun je echt niks meer. Terwijl als je flik wat doorzettingsvermogen hebt, je ineens nog wel een heleboel kunt.
Dat is eigenlijk wat hier gezegt wordt...juist door mensen die het zelf kunnen weten omdat ze ook niet gezond zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:23

Het feit dat een en ander zo persoonlijk opgevat wordt zegt eigenlijk al genoeg Knipoog

Ik snap best dat het allemaal niet makkelijk is, maar iedereen heeft zo zijn eigen sores nietwaar? ls we allemaal bij de pakken neer gaan zitten en de boel gaan oplichten bij de UWV hebben we als maatschappij wel een probleem Nagelbijten / Gniffelen

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:28

faye schreef:
Precies kawa. En dat betekent toch echt jezelf regelmatig een schop onder je reet geven en bedenken dat het toch nog veel erger kan. En voor de duidelijk heid fybro en b12 zijn slechts een klein deel van mijn beperkingen dus ik weet echt wel waar ik het over heb.

misschien moet je je ook eens gaan bedenken dat niet elke ziekte hetzelfde ziektebeeld heeft!!!
de 1 heeft het in die mate ,en de ander in die.....
elk mens is verschillend!!en ondergaat het anders!!!
ik heb mezelf ook sterker gemaakt met de nodige schoppen!!
voor de duidelijkheid ik heb dwangneurose,smetvrees en reuma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:29

En misschien moet je je niet zo persoonlijk aangevallen voelen? Blijkbaar zit er nogal wat frustratie bij je, daar zou ik maar iets mee doen Knipoog

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:30

wat maak ik me toch kwaad om mensen die het over jongeren hebben en dat ze lui zijn ... damn hoezo over een kam scheren .... jullie zouden mijn rooster en de bijkomende klachten lichamelijk en geestelijk eens moeten zien en dan je opmerkingen even bijstellen .... hier word ik pas kwaad van .... net zoiets als ouderen over je deugd van tegenwoordig. Zelf zijn ze 10 keer zo erg afentoe ... grrr

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:31

faye schreef:
En misschien moet je je niet zo persoonlijk aangevallen voelen? Blijkbaar zit er nogal wat frustratie bij je, daar zou ik maar iets mee doen Knipoog

ja wie weet als ik die frustratie in werk stop.....
ja ik denk dat ik morgen maar weer aan de slag ga!!
bedankt ik ben genezen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:32

ieleoor schreef:
faye schreef:

ja wie weet als ik die frustratie in werk stop.....
ja ik denk dat ik morgen maar weer aan de slag ga!!
bedankt ik ben genezen!!

Misschien moet je wat meer met je onderschrift doen? Ik krijg ook regelmatig opmerkingen als is bedank voor sociale dingen. Kan ik kwaad om worden of denken, laat maar. Alles is je eigen keuze hoor!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:33

ik wil wel aangeven .. ik vind het goed dat barmat zo streng is geweest in haar werk ... aangezien sommige mensen zich wel graag aanstellen en profiteren van dat geld ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:35

shadowflower schreef:
wat maak ik me toch kwaad om mensen die het over jongeren hebben en dat ze lui zijn ... damn hoezo over een kam scheren .... jullie zouden mijn rooster en de bijkomende klachten lichamelijk en geestelijk eens moeten zien en dan je opmerkingen even bijstellen .... hier word ik pas kwaad van .... net zoiets als ouderen over je deugd van tegenwoordig. Zelf zijn ze 10 keer zo erg afentoe ... grrr

Ik heb in mijn berichten er niet voor niets elke keer bijzeget, niet alle
Dus of je die schoen aanpast of niet, is aan jezelf Lachen

Maar eerlijk is eerlijk dat ik toch echt flinke veranderingen heb gezien in het samen werken met de vakantie krachten in 15 jaar tijd. En dat ging dan om gezonde jongeren.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:36

ja ik irriteer me ook aan sommige jongeren ... maar niet iedereeen is zo ik ben met een werk mentaliteit opgevoed

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:40

best laf om mensen zo uit te maken achter je pc Boos! maar ja de heb nou eenmaal van die mensen op de wereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:41

Maar die werk mentaliteit is bij veel (dus weer niet alle) de laatste jaren flink gedaald. Het is te veel uren, te warm te zwaar enz enz. Het tempo ligt laag en als daar wat van gezegt word is de baas een slavendrijver en krijgt een grote bek.
Ik kan je zeggen dat toen ik 14 was (nu zijn ze ook nog eens ouder met 14 mogen ze niet meer) en hele dagen vakantie werk deed, je geen grote bek tegen de baas durfde te geven.
Iedereen gewoon 8 uur werkte en niet meuterde over dat het te zwaar en heet was (werk in een kas)

Ik denk gewoon als deze jongeren zo al niet vooruit kunnen, alles te veel vinden, eens wat lichamelijk krijgen, dat ze dan echt niks meer kunnen (en willen)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 12:46

Ik ga temmen voor een slotje, ik kwam hier met een vraag over de aanvraag van de Wajong, niet of ik (en andere) een schop onder onze kont nodig hebben.
Erg jammer dat men er meteen vanuit gaat dat jongeren lui zijn en zichzelf niet motiveren om vooruitgang te boeken, had ik dit nl. nog niet gedaan zat ik nu niet achter de pc maar lag ik op bed.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:50

sronnie schreef:
Ik ga temmen voor een slotje, ik kwam hier met een vraag over de aanvraag van de Wajong, niet of ik (en andere) een schop onder onze kont nodig hebben.
Erg jammer dat men er meteen vanuit gaat dat jongeren lui zijn en zichzelf niet motiveren om vooruitgang te boeken, had ik dit nl. nog niet gedaan zat ik nu niet achter de pc maar lag ik op bed.

ga je nou niet druk maken wat anderen er van vinden .dat is het echt niet waard . het is al helemaal niet goed voor je lichaam Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 12:53

Ik maak me er niet druk over wat andere er van vinden, heb meer de intentie dat ze niet (willen) weten hoe het daadwerkelijk is.
Vind het gewoon erg jammer dat dit zo moet lopen, want er zijn dus wel genoeg mensen die dit wel opzichzelf betrekken en dat lijkt mij niet de bedoeling.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:55

nee idd maar ja je heb van die mensen he erg triest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:00

Of ze hebben er gewoon een ander idee over omdat ze juist héél goed wetenw at het is Lachen
Ook al aangedacht?

Maar idd, zo te lezen geen ervaringen over hoe je de uitkering moet krijgen omdat blijkbaar de meeste die ondanks hun ziekte niet hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:02

.Laat maar kawa, het is useless Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-07-07 13:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:03

idd faye
dat is idd wat mij stoort
meteen roepen je weet niet wat het is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:28

faye schreef:
Nee hoor, ik was even inde war met iemand anders.
Wat de fybro en B12 betreft, die moeheid is toch iets waar je jezelf overheen moet zetten. En dat is niet altijd makkelijk, maar wel uiteindelijk beter.

o dit kan je niet maken hoor Faye...Ik ben het met je eens hoor dat er erg snel diagnoses worden
gesteld (lijkt wel mode) maar het lijkt ook wel mode om je heel snel af te laten keuren
omdat sommige mensen te lui zijn om uit hun ogen te willen kijken maar wel een druk sociaal leven kunnen onderhouden....

Gelukkig maar, en dit blijf ik steeds herhalen zijn de keuringen steeds meer en meer
aangescherpt, mensen met psychissche klachten worden júist goed gekeurd omdat
het beter is voor de patient (Afleiding) Maar in dit geval zie ik dat het TS niet
aan een psychische ziekte leidt dus is dit weer een heel ander verhaal...

Lijkt me ook lastig want in belgie is die ziekte niet eens erkent...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:35

runningkawa schreef:
Nadya
ik denk dat de meeste vielen over de zin
Citaat:
Ik moet je wel waarschuwen: het keuren is een stuk strenger geworden!
Gedraag je zo apart als je maar kan, anders lukt het BIJNA niet!

Dat is natuurlijk walchelijk
Gedraag je zoals je bent, dat is tenminste eerlijk

maar goed, alweer offtopic.

Ik vind ook dat je je moet gedragen, zoals je bent, maar het is wel fijn als mensen weten waar ze het over hebben (en dat weten veel 'gezonde' mensen niet, helaas Knipoog ). Aan mij zie/merk je in eerste instantie ook niets, maar gelukkig heb ik mensen getroffen die me wel serieus namen (mede ook omdat mijn verleden bekend was). Ken ook andere verhalen en het is verschrikkelijk als het je overkomt. Je loopt vaak al tegen zoveel onbegrip aan in de 'gewone' wereld. Eerlijk zijn en niets overdrijven, maar gewoon zeggen zoals het is. Helaas kun je ook bij het UWV onwetende mensen tegen komen.

Over frustraties gesproken; ik zie in dit topic ook diverse mensen die hun frustraties over de jeugd (waarom wordt er meteen weer over 1 kam geschoren????? Zal de ouderdom wel zijn, vroeger zeiden mensen dat ook over onze generatie, hoor. Pling )

Je wordt tegenwoordig echt niet zomaar afgekeurd, de regeltjes zijn behoorlijk streng geworden. Dus ik ga er vanuit dat mensen die momenteel een ziekte-uitkering hebben, die niet voor niets hebben. Ze hebben niet voor niets alle WAO-ers opgeroepen voor herkeuring de laatste jaren.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 29-07-07 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:40

Moderatoropmerking:
Ondanks mijn verzoek om het ontopic over de vragen van TS te hebben, gaat dit topic alleen maar over de werkmentaliteit van de jeugd. Wil je daarover discussieëren, dan kan daar gewoon een topic over geopend worden, zodat TS hier antwoord op haar vragen kan krijgen.

Dit is echt de laatste waarschuwing, de volgende keer gaat het topic op slot en volgen er sancties vanwege het negeren van moderatoraanwijzingen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:53

Tis net of ik weer in de klas zit Vork

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:53

Hallo TS, weet niet jouw hele geschiedenis maar mijn vriend zit al 10 jaar! in de wajong. Als je hem ziet en spreekt zou je dat echt niet van hem zeggen en denk je ook wel dat hij 'gewoon' zou kunnen werken. Helaas is dit niet zo. Hij heeft pas geleden al een 1e herkeuring gehad en die arts zag en merkte gelijk al dat hij wel wil werken, en lichamelijk niets markeert maar het gewoon weg geestelijk niet aankan. Dit rapport gaat nog naar een 2e arts en hij krijgt nog een 2e gesprek.

Vaak is het moeilijk omdat buitenstaanders niet begrijpen WAAROM hij niet kan werken. 'Als je lichamelijk niets mankeert kan je toch werken?!' is vaak de instelling. Wat ook begrijpelijk is. Nu pas na een aantal jaren merk ik dat hij echt niet KAN werken. Vaak moeilijk te begrijpen maar inmiddels heb ik er 'vrede' mee.

Hopelijk dat het allemaal voor jou ook op z'n pootjes terecht komt Lachen suc6!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:54

sronnie schreef:
Nu ik toch moet gaan toegeven dat ik niet volledig kan functioneren heb ik (met mijn ouders) besloten dat ik me toch ga laten keuren bij het UWV, alleen is er mij nog het e.e.a. onduidelijk.
Mij is destijds toen ik mijn diagnoses kreeg (1,5 jaar geleden) verteld dat ik ten alle tijde mij kon laten keuren, ik bleef ontkennen dat ik het niet ging volhouden en dacht dat ik het allemaal wel aankon, niet dus.

Nu lees ik dat je binnen 13 weken nadat je arbeidsongeschikt bent geworden de aanvraag moet indienen. Alleen vraag ik mij af is dit het moment dat je de diagnose krijgt, of het moment dat je zelf (en mijn studiebegeleider) doorkrijgen dat het geen doen is/ ik mijn ziekte min of meer accepteer?

Sronnie, neem altijd iemand mee naar de herkeuring, als getuige (misschien een van je begeleiders of iemand die dicht bij je staat).
Heb ik ook gedaan, zowel toen ik de WAO niet in wilde in 1997 (ik moest nota bene een bezwaar indienen en had al een fulltime baan gevonden, maar men wilde dat ik na een jaar kliniek rustig zou opbouwen) als toen ik wel was ingestort in 2004. Was heel prettig, omdat het al een nare ervaring is en het fijn is als iemand je bijstaat.

Ik ben blij dat ik 'maar' gedeeltelijk arbeidsongeschikt ben voor het werk wat ik jarenlang gedaan heb. Ik kan gelukkig in de toekomst heus wel weer werken, als zal ik nooit meer voor fulltime stressvol werk kiezen met pittige verantwoordelijkheden. Iedereen vraagt zich nog steeds af hoe ik het bijna 15 jaar volgehouden heb, al hoewel ik persoonlijk wel weet hoe en me ook realiseer hoe het me afgebroken heeft. Dat doe ik dus niet meer en ik heb geluk gehad met mijn situatie nu, anders had ik er nu heel anders bij gezeten.

Het lijkt me heel zwaar om zo jong al zo je volwassen leven te beginnen.