Kanzi schreef:Het valt me eerlijk gezegd een beetje tegen om te lezen hoeveel mensen alles financieel gescheiden houden, en hoe weinig mensen ervoor kiezen om alles gezamelijk te doen.![]()
Ik ben denk ik van de uitstervende soort....
Ik zou gerust zo 80% van m'n inkomsten op een gezamenlijke rekening storten hoor, mag best zo veel zijn dat alle vaste lasten er dus makkelijk uit kunnen (en het percentage eigenlijk lager had gekund), maar vind het wel fijn (voor mezelf
) om toch nog wat 'eigen' geld te hebben, want je zonder verantwoording af te leggen uit kunt geven aan de onnozelste dingen zeg maar 
edit: misschien ietwat onduidelijk, maar van mij hoeft er niet precies uitgerekend te worden hoeveel ieder móet storten zeg maar, als je maar zeker weet dat er genoeg geld op die gezamenlijke rekening komt om goed van rond te komen
. En dat daar dan geld van overblijft (wat dus ook 'eigen' geld had kunnen zijn
) zou mij een worst wezen
. Denk dat je misschien ook nog weleens scheve gezichten kan krijgen dan ('Schat, kijk eens wat een mooi tasje ik heb gekocht! 'Alwééér???' 

) is dat je écht goed overlegd wat je wel een goed idee vind en wat niet, met wat voor personen je te maken hebt (heel impulsief of juist behouden), of er enorme verschillen in het uitgavenpatroon zit etc etc, en dat je dán gaat bepalen wat je gaat doen