Wie heeft er ook zo genoeg van al dat ge-sonja-bakker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Wie heeft er ook zo genoeg van al dat ge-sonja-bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 10:57

ShannaY schreef:
Ik heb 3 weken Sonja bakker gedaan, en ben er 4 kg door afgevallen, nu eet ik weer gewoon zoals altijd, ik eet gewoon vaak patat, ijs en dergelijk. En ik weeg nog steeds 4 kgs minder..

Waarom heb je nu wel 3 weken anders gegeten om vervolgens weer op dezelfde voet verder te gaan?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:00

ShannaY schreef:
Heb je het boek weleens doorgelezen? Ik heb nergens een schema van de hoeveelheid calorieen die je maar per dag mag hebben, in tegenstelling tot andere dieeten.

Nee, omdat het veel en veel te weinig is Lachen

Een normaal persoon heeft al zo'n 1400 kcal nodig in rustig om alleen je vitale lichaamsfuncties op gang te houden. Daar kom je bij Sonja Bakker niet aan

Edit:
En heus het boek is echt een goed concept, de weekmenu's ook, veel mensen hebben toch een houvast nodig en die hebben ze door middel van de voorgeschreven menu's.
Alleen is het gewoon te weinig wat je binnen krijgt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:01

Sizzy schreef:
Een normaal persoon heeft al zo'n 1400 kcal nodig in rustig om alleen je vitale lichaamsfuncties op gang te houden. Daar kom je bij Sonja Bakker niet aan

Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:25

chevax schreef:
ShannaY schreef:
Ik heb 3 weken Sonja bakker gedaan, en ben er 4 kg door afgevallen, nu eet ik weer gewoon zoals altijd, ik eet gewoon vaak patat, ijs en dergelijk. En ik weeg nog steeds 4 kgs minder..

Waarom heb je nu wel 3 weken anders gegeten om vervolgens weer op dezelfde voet verder te gaan?

Omdat ik een paar kg's kwijt wilde? Vond het een mooie oplossing. Ik eet sowieso heel onregelmatig, en als je zo'n boek hebt, is dat een goede hou vast.

Wat een afkeer.. snap die afgunst niet. Als mensen hierdoor afvallen, is dat toch prachtig als ze het al met zoveel dieeten hebben geprobeerd?

Bovendien, als jou lichaam gewend is om te snoepen, vet te eten etc, is het niet erg als je dat erbij blijft eten als je aan de lijn bent, als je je portie maar in de gaten houdt. Je lichaam is er aan gewend, en "denkt" dat het erbij hoort, en haalt daar dus ook bepaalde behoeftes uit.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:32

Hahahah, ShannaY, nu praat je gewoon recht wat krom is. Je lichaam heeft vetten en suikers nodig om te kunnen presteren, maar het is écht niet zo dat je lichaam overtollige vetinname zelf reguliert en reduceert tot "het hoort er bij". Vertel dat maar eens tegen mensen die suikerziekte, ziekte van Crohn of andere ziektes hebben die gerelateerd kunnen zijn aan eetgewoontes en overgewicht.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:33

ShannaY, het is geen afgunst Lachen Ik geef ook aan dat het een goed concept is, maar het is gewoon te weinig eten voor wat een normaal mens nodig heeft. Je stofwisseling gaat door steeds minder eten alleen maar trager werken en meer dingen opslaan.

En tuurlijk is af en toe vet eten/snoepen niet erg. Maar is het absoluut niet zo dat wanneer je lichaam eraan gewenst is, deze daar goede behoeftes uit haalt Het zijn namelijk geen gezonde stoffen.
Natuurlijk heb je ook je dagelijkse vetten nodig Ja maar die zou je niet uit friet/chips etc. moeten halen.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:34

ik wordt er wel beetje gek van hoor.
Sommige mensen zijn zoo dun! En dan zeggen ze, ik ga aan Sonja Bakker! Clown
Maar ik heb ook wel goede dingen erover gehoord dat het wel helpt.
Maar gebruik het gewoon alleen als je het nodig heb!

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:35

ik heb het geprobeerd met dat sonja gebeuren..
en maar 1 week vol gehouden dacht dat ik gek werd!!!!!!
ik had een honger en was echt zo wit als ik weet niet wat..
me vriend zei: wen ga jij als je blieft weer gewoon eten je ben niet te genieten!!
en toen ben ik weer "gewoon" gaan eten en toen was er niks meer aan de hand..
maar volg nu wel een ander dieet en daar ben ik er al 10 bij afgevallen..
dus das wel mooi vind ik zelf Bloos

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:35

Je lichaam kan niet de nodige voedingsstoffen uit producten halen als ze daar in de eerste plaats al niet in zitten.
Natuurlijk is het echt niet erg als je eens wat ongezonds neemt, dan is het zoals je zegt: je moet alleen op de porties letten.

Ik vind het ook wel goed dat door SB mensen zich meer bewust worden van hun eetgewoontes, maar ik vind het SB dieet op zich gewoon bullshit.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:47

Amen Sok en Sizzy, sluit me volledig aan bij jullie.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:07

LittleAnn schreef:
Amen Sok en Sizzy, sluit me volledig aan bij jullie.

Ik ook Ja

Ik snap best dat mensen aan Sonja Bakker gaan doen, ze willen een vast schema, zodat ze zelf nergens meer over na hoeven te denken.. en idd, je valt er van af!
Alleen snappen die mensen gewoon niet hoe ontzettend slecht het voor je is. Je krijgt veel te weinig voedingsstoffen binnen en na het dieet komen de kilo's er gewoon weer aan als je weer iets meer gaat eten.

Gewoon gezond (en normale hoeveelheden!) eten en bewegen is echt beter voor je dan ontbijten met 1 beschuitje en lunchen met 2 crackers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:07

chevax schreef:
Hahahah, ShannaY, nu praat je gewoon recht wat krom is. Je lichaam heeft vetten en suikers nodig om te kunnen presteren, maar het is écht niet zo dat je lichaam overtollige vetinname zelf reguliert en reduceert tot "het hoort er bij". Vertel dat maar eens tegen mensen die suikerziekte, ziekte van Crohn of andere ziektes hebben die gerelateerd kunnen zijn aan eetgewoontes en overgewicht.

WHAHAHAHA (serieus? Hoe oud ben je..)

Ik praat geen onzin. Wat ik probeer uit te leggen, is dat als je lichaam iets gewend is, dat dat er uiteindelijk bij gaat horen, en je er soort van immuum tegen word. Als jij nooit patat eet, en je gaat ineens héél véél patat eten, zul je flink aankomen. Eet jij al je hele leven 3 keer per week patat, zal het niet veel invloed op je lichaam hebben, die is er immers aan gewend.

Daarom is voor héél véél mensen Sonja bakker een hele goede hou vast voor mensen die niet voor zichzelf kunnen bepalen om gezond te eten, en dat ook niet kunnen volhouden. Ik zie niet wat daar mis mee is. Bovendien, als je zo’n honger hebt, neem je toch gewoon een extra appel of cracker? Dat deed ik ook..

En ik, ik at de hele dag door van alles. Bij mij zat er letterlijk geen stop op. En waarom hou ik dat dan zelf niet in de gaten, en eet minder? Tja.. als je iets gewend bent blijf je het doen. Ik had ook in het begin honger, maar dan nam ik gewoon iets extra’s, en dan was het over. Nu eet ik gewoon netjes s’ochtends, in de middag en avond, en tussendoor een klein hapje. En niet meer de hele dag door! Dat heeft al heel veel gescheelt. Ik ben totaal niet te dik (ik ben 1.77 en woog 72 kgs) en weeg nu 68 kgs. Maar die 4 kgs eraf, geeft je wel een fijn gevoel. En dat doe ik liever met behulp van een boek die me verteld wat ik moet doen, dan dat ik keer op keer aan het zondigen ben, omdat ik dan toch geen schuldgevoel heb!

En dan te bedenken dat ik mijn moeder uitlachde om het Sonja bakker gedoe, tot dat ik me er in ging verdiepen, en het ging combineren. En méér gezond eten, maar ook nog af en toe een patatje, of chipies, maar dan in mindere mate!

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:20

Afineeee schreef:
hipkippie schreef:
Mijn oma die loopt bij een dieetiste en die zei ook dat '' sonja bakkeren'' helemaal niet goed is.
Je moet gewoon normaal eten, ontbijt, lunch, avond eten maar dat allemaal in normale porties en gewoon niet snoepen en genoeg bewegen.
Mijn oma is hierdoor ook gewoon afgevallen, omdat je gewoon regelmatig moet eten.

Uhhh.. dat is precies wat Sonja Bakker ook zegt?

nee dat is niet wat sonja bakker ook zegt, van haar mag je maar weinig eten, van haar mag je geen 4 boterhammen op een dag eten wat de dieetiste juist wel weer aanraad om normaal gezond te blijven eten, zodat je regelmatig eet en zo je lichaam bezig houd.
Ik heb het boek gelezen van sonja bakker en snap echt niet dat mensen daar een verzadigd gevoel van krijgen, ik zou bijv echt niet genoeg hebben aan dat kleine beetje beetje yoghurt wat je 's morgens als ontbijt moet eten.
maargoed, weet niet echt hoe ik het uit moet leggen maar wat de dieetiste zegt is iig heeeeel wat anders als die sonja.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 12:22

Ja, het gaat er inderdaad op een gegeven moment bijhoren.. als een laag vet die je er nauwelijks meer af krijgt.
Maar ik denk dat er een wezenlijk verschil is tussen de groep mensen die beseffen dat ze hun eetpatroon moeten wijzigen omdat het niet gezond is en de groep mensen die ongezond eet, een dieet volgt tot de gewenste kilo's er af zijn en vervolgens weer terug in het oude eetpatroon vervalt.
Maar goed, het is mooi, ShannaY, dat jij dan met SB bent afgevallen, maar had je dit werkelijk niet zonder haar gekund? Je geeft zelf al aan dat je precies weet waar het probleem ligt/lag. Dat is het punt dat ik probeer te maken, ik snap (zonder aanvallend te zijn) dat mensen het nodig hebben dat zo'n Sonja zegt dat ze anders moeten eten. Je lichaam geeft dit zelf ook aan.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:27

Barmat schreef:
.... ik ga er van uit dat als het langzaam en verantwoord gaat, het goed is, toch?

helemaal eens ,zo heb ik het ook gedaan
ben heeeel erg veel kilos kwijt , gemiddeld 20 per jaar , betekend gemiddeld 1,67 per maand
soms een maand iets zwaarder andere maand weer iets meer er af

gewoon net ff je normale gewoontes aanpassen
je bent ook niet in 1 week al die blijvende kilos aangekomen
dus waarom verwacht men dan dat het er wel binnen de week afkan ? Clown

dieten heeft zoiezo geen zin
enige nuttige (heb het dan over de koper van het boek niet de maker Knipoog )
is dat je weer nieuwe lekkere tips krijgt

momenteel eet ik iets te weinig , waardoor ik niet verder afval en alles wat ik dus meer eet ook direct omzet in vet
maar mijn man zorgt er nu voor dat ik iets meer (brood met name) binnen krjg
zal dus wel eerst weer iets aankomen voordat ik weer begin aftevallen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:33

ShannaY schreef:
chevax schreef:

Ik praat geen onzin. Wat ik probeer uit te leggen, is dat als je lichaam iets gewend is, dat dat er uiteindelijk bij gaat horen, en je er soort van immuum tegen word. Als jij nooit patat eet, en je gaat ineens héél véél patat eten, zul je flink aankomen. Eet jij al je hele leven 3 keer per week patat, zal het niet veel invloed op je lichaam hebben, die is er immers aan gewend.

Dit is echt de grootste onzin die ik heb gehoord. Wanneer jij heel je leven 3x per week patat eet en hier niet van aankomt, heb je gewoon geluk en heb je een snelle stofwisseling. Maar je lichaam van binnen gaat dit wel opslaan in aderen etc. Zoveel verzadigd vet is gewoon _niet_ gezond, ook niet als je dit al je hele leven gewend bent.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:05

Sizzy schreef:
ShannaY schreef:

Dit is echt de grootste onzin die ik heb gehoord. Wanneer jij heel je leven 3x per week patat eet en hier niet van aankomt, heb je gewoon geluk en heb je een snelle stofwisseling. Maar je lichaam van binnen gaat dit wel opslaan in aderen etc. Zoveel verzadigd vet is gewoon _niet_ gezond, ook niet als je dit al je hele leven gewend bent.

Idd, jij snapt het niet helemaal geloof ik ShannaY.
Het is hoogstens zo, dat als jij gewend bent 2500 kcal per dag te eten, je daar niet van aan komt. Ga jij dan ineens 1000 kcal per dag eten, zul je eerst afvallen. Maar zodra je er aan gewend bent, zul je niet meer afvallen en op gewicht blijven. Ga je meer eten, kom je eerst aan, maar zodra je lichaam er aan gewend is, zul je weer op gewicht blijven.
Maar als jij steeds maar 5000 kcal per dag aan patat, chips, koek en andere zooi weg blijft eten, zul je echt wel aan blijven komen doordat je lichaam niet al die koolhydraten en verzadigde vetten kan verwerken. Daarbij komt ook nog eens dat je je lichaam van binnenuit (aders bijvoorbeeld) helemaal kapot maakt met zulke gewoontes.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:06

Ooh en ja, ik heb het boek gelezen, heb het hier thuis liggen dus kan alles er zo op na zoeken Haha!
Maar zal het absoluut nooit volgen, omdat je je lichaam er gewoon tekort mee doet.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:20

Pfoe, Sonja zat gisteren bij Pauw en Witteman. Niet bepaald reclame... Jee, wat kwam zij dom over en dan zinnen als 'en dan doen ik dit 'en gaan ik dan...' Was best genant.

Dat dieet, als ik het al hoor ga ik van m'n stokje geloof ik. Nee niets voor mij. Het idee van voorgeschreven menu's lijkt me wel heel erg handig, hoef je nooit meer na te denken wat je nu weer eens zal eten. Haha! Maar dan graag ietsje meer.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 16:23

Ja, ik kan ook niet met droge ogen naar dat mens luisteren. Gelijk over haar nieuwe boek, want ja "je wilt toch slank sijn voor de somer". Ze vond 't een leuk moederdagkado...

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:27

Wij hebben het dieet 9 weken gevolgd en ik ben 9 kg afgevallen.
Het is een houvast voor mij geweest en heb er veel aan gehad.
Nu eten we nog steeds op de SB-manier dat wil zeggen, gevarieerd en gezond.

Natuurlijk wist ik ook wel voor "het boek" hoe het moest maar heb weinig discipline en haf echt een steuntje nodig.
Ik ben in het verleden ook bij de dietist geweest en dat verschilde niet zoveel van het SB-dieet.

Ik ga vanavond uit eten en geniet daar dan lekker van. Maar ik neem dan bijvoorbeeld geen gepaneerde gerechten of een ijsje, Ik geniet ook van een stukje kip of een cappucino.

Mij is het dus wel goed bevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:30

Probeer maar eens 2 dagen zo min mogelijk zout te eten, zelf niks toevoegen en produkten met zo min mogelijk zout, dus fruit, brood met groente, jam of zo, en s'avonds salade met zoveel mogelijk vulling, maar geen kaas, spekjes e.d.

Zie maar eens hoe veel vocht je dan kwijt gaat raken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:33

K heb elke dag n SAS-dag ! Haha! (schijt aan sonja Knipoog)
Mn nichtje, tante en oom volgen het dieet ook en die waren er wel over te spreken. Ze volgden netjes t boek en vielen er langzaam aan ook wel vanaf. geen idee eigenlijk hoe t er nu mee staat..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 16:34

@Iballa: da's alleen maar goed dat het jou goed is bevallen en dat je bent afgevallen. Maar.... (ja,ik blijf zeuren Lachen ), je noemt het nu de SB-manier. Maar het is toch gewoon logisch en gezond eten? Sonja Bakker heeft geen patent op gezond eten, hoor, dat doe je zelf.

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:24

Ik heb er ook schoongenoeg van. Heb het een week gedaan, maar voor een mens met een (druk) leven is het niet te doen. Ik sport vaak, en lang. Toen ik de 3e dag een halfuurtje ging skeeleren ben ik maar snel naar huis gegaan. Werd helemaal duizelig en licht in m'n hoofd. Nee, bedankt Sonja.
Ik wil hier helemaal niet mee zeggen dat bij mensen die het wel werkt geen druk leven kunnen hebben! Het werkt alleen simpelweg bij mij niet. Kan ook leeftijd zijn (13).
Ik zou eerder gewoon de grote lijn aanhouden, dus sporten en een beetje op de calorieën letten.

Iedereen die het nog aan het doen is, en het lijkt te werken, succes!