chevax schreef:Hahahah, ShannaY, nu praat je gewoon recht wat krom is. Je lichaam heeft vetten en suikers nodig om te kunnen presteren, maar het is écht niet zo dat je lichaam overtollige vetinname zelf reguliert en reduceert tot "het hoort er bij". Vertel dat maar eens tegen mensen die suikerziekte, ziekte van Crohn of andere ziektes hebben die gerelateerd kunnen zijn aan eetgewoontes en overgewicht.
WHAHAHAHA (serieus? Hoe oud ben je..)
Ik praat geen onzin. Wat ik probeer uit te leggen, is dat als je lichaam iets gewend is, dat dat er uiteindelijk bij gaat horen, en je er soort van immuum tegen word. Als jij nooit patat eet, en je gaat ineens héél véél patat eten, zul je flink aankomen. Eet jij al je hele leven 3 keer per week patat, zal het niet veel invloed op je lichaam hebben, die is er immers aan gewend.
Daarom is voor héél véél mensen Sonja bakker een hele goede hou vast voor mensen die niet voor zichzelf kunnen bepalen om gezond te eten, en dat ook niet kunnen volhouden. Ik zie niet wat daar mis mee is. Bovendien, als je zo’n honger hebt, neem je toch gewoon een extra appel of cracker? Dat deed ik ook..
En ik, ik at de hele dag door van alles. Bij mij zat er letterlijk geen stop op. En waarom hou ik dat dan zelf niet in de gaten, en eet minder? Tja.. als je iets gewend bent blijf je het doen. Ik had ook in het begin honger, maar dan nam ik gewoon iets extra’s, en dan was het over. Nu eet ik gewoon netjes s’ochtends, in de middag en avond, en tussendoor een klein hapje. En niet meer de hele dag door! Dat heeft al heel veel gescheelt. Ik ben totaal niet te dik (ik ben 1.77 en woog 72 kgs) en weeg nu 68 kgs. Maar die 4 kgs eraf, geeft je wel een fijn gevoel. En dat doe ik liever met behulp van een boek die me verteld wat ik moet doen, dan dat ik keer op keer aan het zondigen ben, omdat ik dan toch geen schuldgevoel heb!
En dan te bedenken dat ik mijn moeder uitlachde om het Sonja bakker gedoe, tot dat ik me er in ging verdiepen, en het ging combineren. En méér gezond eten, maar ook nog af en toe een patatje, of chipies, maar dan in mindere mate!