Skeeleren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Everest

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:10

Ik ga zometeen skeeleren met mijn hondje Lachen Het is zo'n lekker weer.. en actief doen is wel even goed voor me.. Tong uitsteken

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:11

Zijwaarts stilstaand, of rijdend?
Ik heb een keer een mini lesje gehad, die man wilde mij gewoon de stoep af laten skeeleren. Nagelbijten / Gniffelen
Hij zei dat er niks kon gebeuren maar heb het maar niet gedaan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:17

Ligt eraan. Als ik bijvoorbeeld de straat wil oversteken, dan sta ik eerst stil. Met traplopen uiteraard ook. Maar ik kon het ook al vrij snel rijdend. Soms wel handig als je iets of iemand moet ontwijken. Haha!

Ik wil nog een keertje een clinic volgen hier bij de skeelervereniging. Behendigheid, remmen, dat soort dingen. Toch altijd handig als je wat technieken meekrijgt.
Laatst bijgewerkt door Karin op 14-03-07 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:18

Houd me op de hoogte van de naam van dat product Karin. Knipoog

Gewoon de stoep afspringen, dat bespaart je het meeste tijd en gaat het vlotst. Haha!
Als je niet kan springen, eerst in stilstand oefenen, dan terwijl je zachtjes skeelert en daarna gewon de stoep afspringen.
De stoep afspringen gaat beter met voldoende snelheid.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:25

Maar ik heb zo'n idee, dat als ik de stoep afspring, het klinkt ook al eng trouwens Nagelbijten / Gniffelen , dat ik doorrol, en dan achterover klap?
Ik ben een enorme schijterd hoor. Haha!

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:28

Als je voldoende door je knieën buigt, klap je niet achterover. Probeer eens in stilstand een beetje te springen. Klinkt eng maar je moet je gewoon over de angst heen zetten. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Haha!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:50

Haagsemeid schreef:
dovish schreef:
Die die ik (als ze passen) ga kopen zijn deze: http://sport.marktplaats.nl/skeeleren-e ... at-43.html

Ze zijn alleen nooit €280 geweest zoals in de advertentie staat, maar ca. 180.

Ik heb ook deze. Heb ze vorig jaar nieuw gekocht. Inderdaad voor zo'n 185,-
Ik vind het hele fijne skates! Ben er meer tevreden over dan mijn Roces.

Ik heb ze gisteren opgehaald en vanwege de beperkte tijd even een klein rondje (10 km) geskeelerd. Ze gaan best lekker, zitten een stuk fijner aan mijn brede voeten dan de vorige skeelers die ik had. Ze zijn alleen wel een stukje zwaarder, dat is even wennen, maar ik denk dat dat geen probleem is. Ik heb ze nu voor €60 overgekocht, de wieltjes waren nog helemaal niet beschadigd, echt dus nog zo goed als nieuw.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:53

skara schreef:
Als je voldoende door je knieën buigt, klap je niet achterover. Probeer eens in stilstand een beetje te springen. Klinkt eng maar je moet je gewoon over de angst heen zetten. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Haha!

Nou. Nagelbijten / Gniffelen

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:54

Ik skeeler ook!
Vooral als het lekker weer is Lachen
Remmen kan ik nog steeds niet heel vlot, maar ik ga in de bewoonde wijken dan ook niet echt hard, in het binnenveld hier kan ik lekker vooruit, dan zie je ruim vantevoren wanneer je moet remmen.. kan ik alvast uitrollen Bloos

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:22

Stoepjes no problem. Spring erop en eraf als het moet Haha!
Ik kan ook vrij hard achteruit Tong uitsteken
Ik maak zeker om de maand me skates schoon. Haal me wielen eruit. Haal het zand met een satéprikker eruit, wrijf het schoon met keukenrol en spuit ze in met olie.
Ook draai ik ze op dat moment gelijk

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:02

goed onderhoud verlengt de levensduur maar vooral ook de rolbaarheid van de lagers.
ik maak geregeld de lagers schoon en verwissel de wieltjes.
voorwielen slijten sneller dan achter namelijk.

om lagers schoon te maken kan je gebruik maken van een tandenborstel om de buitenkant schoon te maken.
voor de binnenkant schoon te maken bijv wd40 (een anti roest middel) hiermee schoon spuiten en regelmatig
voelen of de lagers nog kraken of knarsen dan zit er namelijk nog vuil in.
schoonmaken is ook mogelijk met water alleen moet je na het schoonmaken dan wel meteen gaan skaten om
het achter gebleven vocht te laten verdampen.

stoepje, kuilen, drempels, achteruit rijden, pirouetes draaien geen probleem, zelfs op 2 of 5 wielen rijden.

TIP iedereen die begint aan zelf wielen of lagers schoonmaken. wees verstandig en zorg dat je altijd sleutels bij je hebt om onderweg nog eens te controleren of de wielen nog vast zitten

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 18:13

MrICW schreef:
ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar haalt.
abec is geen merk skates (in ieder geval zover ik weet).

abec zegt wat over de lagers.

Ik weet het niet. Bij de perry hebben ze skeelers, op de zijkant (t frame) staat, roces, bij de andere salomon, en bij deze dus abec7. Vandaar dat ik dacht dat t t merk was.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:15

Ik skeeler in de zomer heel vaak *LOL*
Afgelopen weekend ben ik vrijdag, zaterdag, zondag en maandag geweest. Vanavond ga ik weer. Ik skeeler altijd bij ons in de polder, een uurtje ongeveer. Ook nog eens goed voor je conditie Haha!

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:26

Pam schreef:
MrICW schreef:
...

Ik weet het niet. Bij de perry hebben ze skeelers, op de zijkant (t frame) staat, roces, bij de andere salomon, en bij deze dus abec7. Vandaar dat ik dacht dat t t merk was.

dit zullen dan waars merkloze zijn met abec 7 lagers das zowieso best owke.
als ik op de site bij perrysport kijk zie ik wel een paar skates met abec 7.
zie http://www.perrysport.nl/tegel/sportstyle/3975_skates/

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:36

Jaaa I luf skeeleren Tong uitsteken
Alleen was de laatste keer in de zomervakantie vorig jaar! Toen heb ik zo'n beetje de hele dag geskeelerd met mijn vriendin Ja
Ga deze vakantie zeker weer, met de hond ofzo Lachen

En op diezelfde dag een puch van een vriend van ons tegen zijn voordeur aangereden Pling

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:10

Net ook nog even ruim een half uur geskate Lachen *is trots*

chientje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:22

Skeeleren is tof Haha! Gister naar school geskeelerd en weer terug 13 km heen en dus ook 13 km terug.. Was wel kapot maar ook voldaan. En we doen het zeker nog een keer.!

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:34

Ik skate altijd met lekker weer!
Gisteren anderhalf uur geskated en vandaag een uurtje..

Maar ik ga wel nieuwe skates kopen!
Degene die ik nu heb, heb ik al minstens 5 jaar..
(tenminste ik skate er nu 2/3 jaar op, ze waren eerst van mijn broertje..)
nooit onderhouden, dus nooit schoongemaakt, geolied en dergelijke.. Wielen zijn nu ook echt helemaal versleten, want die had ik ook nog nooit omgedraaid..

Maar ik wil nu dus hele goede kopen, die met onderhoud zeker nog lang meegaan!

Ik heb fantastische skates gezien op internet!
Afbeelding

En die wil ik hebben!! Er zit wel een goede prijs aan Lachen maar dat heb ik ervoor over..
ik skate nu al zeker 10 jaar met veel plezier, dus dan mogen echt goede ook wel eens een keer toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:58

chitra schreef:
En die wil ik hebben!! Er zit wel een goede prijs aan Lachen maar dat heb ik ervoor over..
ik skate nu al zeker 10 jaar met veel plezier, dus dan mogen echt goede ook wel eens een keer toch??

Vind ik ook hoor! Knipoog En zo dacht ik ook toen ik twee jaar geleden m'n tweede paar kocht. Wel aan de prijs, maar ze zijn een stuk lichter en ze skaten veel fijner dan m'n oudjes.
Een hobby mag best iets kosten, nietwaar. Haha!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:02

Die zijn echt stoer Chitra! Geweldig! Mijn nieuwen zijn helemaal zilverkleurig, erg spacy, maar niet echt iets voor mij. Die die jij liet zijn zijn echt stoer. Maar dan zou ik wel met een korte broek gaan, want het is zonde als je broekspijpen daar altijd overheen hangen Knipoog

Welke bescherming gebruiken jullie normaal met skeeleren/skaten?

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:22

Ik skeeler ook héél veel Knipoog
Alleen kom ik er 3 dagen geleden achter, dat mijn achterste wiel eraf is gevallen., Nagelbijten / Gniffelen

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:22

Vroeger moest ik altijd met beschermers van mijn moeder..
maar nu doe ik dat niet meer..

Ik kan nu wel aardig skaten.. ik doe geen idiote dingen..
dus ik heb ze ook niet echt nodig..

Ik ken zelfs iemand die d'r vingers gebroken heeft omdat ze polsbeschermers aanhad..

@ JoviBan vind ik nou ook! stel ze gaan 3 jaar mee, en je skate er 100 uur per jaar mee..
Dat is 300 uur dus.. Nou dan skate je als je skates voor 150 euro hebt voor 50 cent per keer!
Dat is heel wat goedkoper dan alle plijsters en gipsen die je moet halen omdat je weer eens gevallen wat met je slechte skates Tong uitsteken Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door chitra op 14-03-07 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:24

Sinds dese week weer begonnen,
heerlijk.

Ging vande week van de heuvel af,
kon niet remmen dus lag languit,
Deed best wel zeer

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:25

Och, iemand die kan paardrijden heeft ook geen cap nodig, want die valt toch nooit. En er zijn ook geen andere idioten op de weg. Ik ken zelfs mensen die een hersenschudding hebben opgelopen met cap, dus waarom zou je bescherming dragen? Schijnheilig

Komt op hetzelfde neer. Haha!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:42

Mja, precies Karin. Ik draag nu alleen kniebeschermers, en ook eigenlijk alleen maar als ik weet dat ik verder weg ga. Tegen de tijd dat ik moe wordt ga ik namelijk nog wel eens zwabberen en mijn evenwicht dreigen te verliezen.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik beter gewoon goede handschoenen aan zou kunnen doen, volgens mij heb je je handen echt kapot als je valt, daar vang je je toch negen van de tien keer mee op!