Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geit schreef:wat ik me al heel lang afvraag is, er word gezegt dat God ons en alles om ons heen heeft geschapen.
maar hoe kwam god er dan?
ja dan krijg je als antwoord die was er altijd al.
nou mischien was de mens er ook altijd al
boeflover schreef:geit schreef:wat ik me al heel lang afvraag is, er word gezegt dat God ons en alles om ons heen heeft geschapen.
God is de alpha en de omega, het begin en het einde..
geit schreef:boeflover schreef:God is de alpha en de omega, het begin en het einde..
ja in het beginne ........
maar als god het begin is heeft het begin alles gemaakt?
hier word ik niet veel wijzer van
geit schreef:oerknal? nee ook niet.
boeflover schreef:geit schreef:oerknal? nee ook niet.
oke, dan ben ik zo maar is benieuwd hoe jij dan denkt over het ontstaan van de aarde.
voor mij is het begin dat God kwam.
maar ik moet zeggen door je vraag ga ik idd wel verder nadenken; de duivel was er ook al, had God die geschapen? en andere goden? en God schiep Adam en Eva, maar toen die werden verbannen uit het paradijs hadden ze de kans vermoord te worden door andere volken -> hoe kwamen die er dan?
Maar goed, om die vragen voor mij nu een reden te noemen om níet te geloven..
katiavl schreef:Mensen zijn gewoon geschapen door de soep, hetzelfde wat de miller proef gedaan heeft![]()
Maakt voor mij nog het meeste zin![]()
Maar als god alles geschapen heeft, hoe komen de mensen van andere religies dan.
Want godsdienst is één van de "jongste religies"
ravellie schreef:De Bijbel bestaat uit diverse boeken ( oude en nieuw testament)
Deze zijn voor en na de geboorte van Jezus geschreven door diverse mensen ( van priester tot boer)
In die tijd moet je het zien als brieven die zij aan de steden schreven.
Uiteindelijk zijn er door de jaren heen om het begrijpelijk te maken diverse Bijbels verschenen
Zo heb ik bijv pas de jongerenbijbel erbij gekocht
En ja, oorlog is er ja...
Sterker nog, dat is er altijd al geweest.
We leven ook niet meer in het paradijs.
Dat hebben de mensen in den beginne al verknoeit.
Maar Jezus is voor onze zonden gestorven.
En als jij in hem gelooft, mag je bij hem komen.
Ik geloof in iedergeval niet dat het leven ophoud na de dood
tita schreef:ook al zou je niet geloven in jezus maar een normaal leven hebben geleid, vind ik het niet normaal als je dan niet in de hemel komt.
Jezus die van iedereen houdt moet dan ook alle niet gelovige toelaten in de hemel als ie dat niet zou zijn dan is het niet de jezus die omschreven wordt in de bijbel dan is ie niet zo hypocriet als de mensheid
geit schreef:wat ik me al heel lang afvraag is, er word gezegt dat God ons en alles om ons heen heeft geschapen.