Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:14

Nu verdien ik iets minder omdat ik iets minder werk Knipoog
Maar t valt allemaal erg mee hoor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:23

ik snap het zowieso allemaal niet....ik werk...mijn vriend niet (die blijft studeren eerst 7 jaar universiteit en nu weer een studie)...betaal toch regelmatig voor hem.

Nu woon ik ook nog bij ouders en in 2008 krijg ik mijn huisje (wordt nu gebouwd) daar ga ik alleen in.....natuurlijk mag mijn vriend ook komen maar hij hoeft niks te betalen......
Ik verwacht dat mijn vasten lasten 1100 euro per maand worden dit is alleen huur gas licht water gemeentebelasting en verzekeringen boodschappen.....ik hoop het hier mee te redden

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 10:58

Jennasilver schreef:
Arrebel.
Slaan jullie elkaar echt met ruzies?
Want dat is ook niet een goed teken voor een goede relatie.

Soms slaat hij wel is met een koekenpan om mijn hoofd of gooit hij me van de trap maar dat gebeurt overal wel toch? Knipoog

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:05

Arrabel schreef:
Jennasilver schreef:
Arrebel.

Soms slaat hij wel is met een koekenpan om mijn hoofd of gooit hij me van de trap maar dat gebeurt overal wel toch? Knipoog

Ik hoop toch echt dat je een grapje maakt (gezien de Knipoog ) ...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 11:27

Ja het is een grapje, hahahahahaha. Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:28

maar heb je gister nog met hem gepraat?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 11:33

Ja ik heb met hem gepraat, alles goed uitgerekend.
En we zijn tot het besluit gekomen dat hij elke maand €250,- op mijn rekening stort en met dat geld mag ik zelf weten wat ik doe.
Dat klopt zo ongeveer wel met wat we over houden, dat doen we door de midden en krijgen we allebei een deel van.
Het is dus eigenlijk zo wel opgelost.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:42

Kijk eens aan, dan hoef jij je hand niet meer op te houden Lachen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 11:48

Arrabel schreef:
Jennasilver schreef:
Arrebel.

Mensen, niet ongerust zijn!!
Dit is een Grapje!!!!!!

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:59

Ja, en stel dat het alsnog niet zou werken, dat hij zich niet aan de afspraak houdt, dan zou ik gewoon een paar maanden de huur niet betalen totdat de dreigbrieven van de woningbouwvereniging binnen komen. Volgens mij ziet hij dan wel in dat het menes is. Ik kan er zo slecht tegen als mensen enkel aan zichzelf denken *zucht*

Wel mooi dat het zo (hopelijk) opgelost is Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:40

Onyx88 schreef:
Ja, en stel dat het alsnog niet zou werken, dat hij zich niet aan de afspraak houdt, dan zou ik gewoon een paar maanden de huur niet betalen totdat de dreigbrieven van de woningbouwvereniging binnen komen. Volgens mij ziet hij dan wel in dat het menes is. Ik kan er zo slecht tegen als mensen enkel aan zichzelf denken *zucht*

dit dus niet doen he..............kom je zelf ook in de problemen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:26

tita schreef:
Onyx88 schreef:

dit dus niet doen he..............kom je zelf ook in de problemen

Idd Tita... Sorry Onyx, maar dat advies is nou niet bepaald slim (daar zou de TS absoluut meer ellende / last van ondervinden dan profijt)... Haha!

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:31

Ik denk het niet, want als hij zoveel verdient dan ziet hij dat het echt menes is en snel moet ingrijpen. Hij is ook in staat om het dan vlug alsnog te doen. Je word nooit per direct uit een huis geplaatst. Mijn vriend heeft een vriend die er een spelletje van maakt: "Hoe lang kan ik zo blijven wonen als ik doe zonder een rekening te betalen" en dat gaat al minstens een half jaar zo. Ik zeg natuurlijk niet dat je dit elke keer als er een meningsverschilletje is moet toepassen maar als uiterste redmiddel is het denk ik wel te gebruiken. Als hij ECHT niet in wil zien dat het zo niet werkt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:36

Ik hoop dat het voor jullie wel werkt! Veel succes

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:42

Dat kan helaas wel gevolgen hebben Onyx... als het op naam van de TS gaat, dan is ZIJ degene die er een slechte aantekening door kan krijgen... en daar heeft ze echt helemaal niets aan. En wat als haar vriend zijn geld er dusdanig doorheen gejaagd zou hebben dat hij niet eens in kan grijpen? Wat als de deurwaarder dan maar gezellig langs komt? Wat als de TS ooit nog een hypotheek aan zou willen vragen en ze zou te boek staan vanwege evt. schulden? Sorry, maar ik heb echt zelden zo'n dom idee gehoord...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:48

Wij zijn overigens begonnen met 50/50 omdat ik daar op stond Clown Ware het niet dat ik nog maar niet eens € 100 overhield van mijn salaris... Resultaat spreekt voor zich. Nu betaal ik een goeie 35% en hij een kleine 65% van hetgeen we overmaken. Hou ik tenminste ook wat over... Maar ook mijn vriend doet niet moeilijk over geld lenen oid; als we uit eten gaan trakteert hij liever dan dat ie het van de gezamelijke rekening haalt, hij heeft me afgelopen weekend even op en neer gereden naar Roermond (zonder dat ik erom vroeg), als ik € 10 moet hebben voor de kapper en ik heb geen tijd om te pinnen krijg ik 't, etc etc.

Moet er niet aan denken dat ie exact bij gaat houden wat hij mij leent, dat ie kilometers gaat verrekenen, en al dat soort dingen, vreselijk... Denk dat ik dan zo weg ben Lips are sealed

Overigens ben ik het in zekere zin eens met Frannie, nl dat het van 2 kanten komt. Maar dat heeft TS ook al ingezien: zij heeft dit laten gebeuren. Klinkt zwaar Nagelbijten / Gniffelen Maar ik denk dat het idd een machtsspelletje is en dat los je alleen op door terug te vechten. Dus negeren of desnoods je spullen pakken... Zet 'm maar voor het blok.

Hopelijk gaat het goed met de min of meer vrijwillige bijdrage die hij gaat storten! Fijn dat het in elk geval voorlopig opgelost is OK dan!

En voor wat betreft dat advies met die huur... Ik kan het alleen maar eens zijn met vikki.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:09

Onyx88 schreef:

Hmmm, ik vind dat wel een vreemde oplossing, ik denk dat je daar alleen nog maar meer in de problemen komt.
Bovendien ben ik geen type om mijn rekeningen niet te betalen, daar zou ik heel zenuwachtig van worden.
En daarbij ook nog, wij huren het huis van particulieren en die zouden dan hun geld niet krijgen dan zouden hun ook nog is de dupe worden van mijn probleem.

Dus genoeg redenen om dat niet te doen, en Onyx88 als jij ooit in een zelfde situatie zit als ik kan je sterk aanraden dat ook niet te doen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:15

hihi, Arrabel. Niet vergeten hoor, het is namelijk niet een ´mijn probleem´ maar een ´ons probleem´.. Knipoog

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:16

O ja.. pardon..