Jehovah's getuigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cloaca

Re: Jehovah's getuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:29

nou we gaan langs de deuren om de mensen te helpen, niet om ´zieltjes te winnen´ enzo. we hebben het beste voor met de mensen, alleen dat begrijpen ze niet altijd even goed.

rowenaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:31

wrom als ik vragen mag heb je het niet op getuigen wat hebben ze precies fout gedaan dat je er een hekel aan heb want daar ben ik nu wel nieuwschierig naar

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:33

Een Jehovah Getuige hier... Toch maar wat zeggen in het zoveelste gelooftopic dat om Jehovah's Getuigen draait...

Kom maar op met die vragen en beschuldigingen! Hopelijk kunnen we dan een keer die onzinroddels de wereld uithelpen Extreme duivel (zéér toepasselijke smily Haha! )

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:34

Siebjelover schreef:
ja...en jehova getuigen zijn meestal helemaal in t zwart...

Dat is ZOOO niet waar! Ik heb welgeteld ÉÉN zwart truitje?! Je zult de streng gereformeerden bedoelen... Kijk zo komen die onzinpraatjes de wereld in....

rowenaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:35

en nogmaals van dat voet tussen de deur geloof ik niet zoveel van dat zijn 9 van de 10 keer gewoon sterke verhalen om het even leuk te maken voor het grapje maar als je grapjes maakt weet dan ook waar je het over hebt.... ik krijg sterk het idee dat mensen hier alleen maar lopen te flauwekullen omdat ze gewoon niet weten wat het geloof inhoud en wat de achtergrond ervan is als je commentaar hebt verdiep je r dan eerst in voor je valse beschuldigingen of opmerkingen gaat maken... wij hebben geen respect word er gezegd mah soms is het ook wel andersom respect hebben is naar elkaar luisteren en niet van te voren al een oordeel klaar hebben en wees eerlijk als getuigen aan de deur komen dan is het helemaal niet lastig maar fijn en positief voor beide kanten

rowenaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:36

en btw ik ben ook getuige en ik draag ook niej veel zwart hihi

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:37

cloaca schreef:
nou we gaan langs de deuren om de mensen te helpen, niet om ´zieltjes te winnen´ enzo. we hebben het beste voor met de mensen, alleen dat begrijpen ze niet altijd even goed.

ik denk dat dat ook van een andere kant bekeken kan worden,

de JH moeten eens leren begrijpen dat niet iedereen daar van gedient is
als ze dan het beste met me voor hebben, loop dan mijn deur voorbij

rowenaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:39

dan moet je eerlijk zijn we kunnen niet ruiken dat je ons niet meer langs wil hebben dan moet je zeggen da je nie meer bezocht wil worden dan word t genoteerd en ben er vanaf als je da zo wilt hebben heel simpel en snel geregeld je kunt er boos om worden maar iedereen met een bijbel inhuis weet dat we alleen aar doen wat god in de bijbe heeft opgetekend en we doen er niemand kwaad mee en als mensen niej wille gaan we weer heel simpel maar als je niet wil moet je er nogmaals EERLIJK in zijn dat werkt veel beter

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:39

Voet tussen de deur is een verhaal dat nog komt uit de tweede wereld oorlog, toen JG'ers op grote schaal vervolgd werden. Als je namelijk op straat predikte kon je opgepakt worden, stond je op prive terrein, dan kon je uit de gevangenis en dus concentratiekampen blijven... Als er dan een Soldaat aankwam, zetten de JG'ers hun voet op de drempel en konden ze niet opgepakt worden.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:41

Rowenaatjuh, wil je wel leestekens typen ajb, leest nogal lastig op deze manier...

rowenaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:42

oke haha sorry

toska86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 23:08

een vriendin van mij is ook een jehova getuige

ik kom regelmatig bij haar thuis het is daar altijd heel ergug gezellig en het is een heel warm en close gezin
het hele gezin accepteerd mij om wie ik ben en nemen mij helemaal niks kwalijk dat ik geen jehova getuige ben
ze vallen me er dan ook absuluut niet mee lastig
als ik vragen heb over hun geloof vertellen ze me de antwoorden maar ze dringen me absuluut niets aan

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 23:13

rowenaatjuh schreef:
dan moet je eerlijk zijn we kunnen niet ruiken dat je ons niet meer langs wil hebben dan moet je zeggen da je nie meer bezocht wil worden dan word t genoteerd en ben er vanaf als je da zo wilt hebben heel simpel en snel geregeld je kunt er boos om worden maar iedereen met een bijbel inhuis weet dat we alleen aar doen wat god in de bijbe heeft opgetekend en we doen er niemand kwaad mee en als mensen niej wille gaan we weer heel simpel maar als je niet wil moet je er nogmaals EERLIJK in zijn dat werkt veel beter

begrijp heel goed dat jullie dat niet kunnen ruiken
maar die hier komen zijn erg hard leers, heb al eens gevraagd of ze analfabeet waren, want hoe vaak ze me huis nummer al niet hebben genoteerd.
en geloof me als er bij jouw aan de deur iemand voor de zoveelste keer met een slap verhaal aan de deur komt word je het ook zat.
heb nu eenmaal de pech dat hier vlak bij een JH centrum zit.

ik heb ook nog ergens een bijbel liggen maar, kan me niet herinderen dat daar staat dat je de deuren langs moet gaan om mensen daarmee lastig tevallen,
er staat verkondig gods woord.

rowenaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 23:19

we verkondigen gods woord ook en daar ben ben jij geen uitzondering van dus we komen ook bij jou en et is niet pech mah geluk dat ze zo dicht bij wonen haha wat er ook gebeurt altijd blijven lachen dat doen wij ook

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 23:22

Ik heb niks tegen de Jehova hetuigen. Ik ga altijd een heel gesprek met ze aan en meestal is dat erg interessant.
Tòch vind ik het wel een vorm van lastig vallen en respectloosheid naar anderen toe om aan de deur te komen.
Als mensen 'gered' willen worden, dan kunnen ze de weg naar het geloof dat bij hen past zelf ook wel vinden lijkt mij.
Ik vind de verhalen over hel en verdoemenis, het vergaan van de wereld en het zgn 'paradijs' stemmingmakerij en bangmakerij om mensen bij het geloof te houden.
Ik persoonlijk vind dit allemaal onzin.
De hel of het paradijs, dat maak je imo zelf van je leven.

Nee hoor; als men zich gelukkig voelt bij de Jehova gemeenschap en er zèlf voor kiezen; dan heb ik daar respect voor.
Ik zou me zelf echter NOOIT gelukkig kunnen voelen in een gemeenschap die zulke andere ideeën heeft over het 'zijn' dan dat ikzelf heb.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 23:24

zou voor jouw geluk zijn, hier zijn d'r maar weinig mensen blij mee, kan ik je vertellen.
zal fijner zijn als ze met de fiets naar hun koningkrijk zaal kwamen, pleuren de auto's overal neer, zodat een normale buurt bewoner zijn auto niet eens op zijn eigen inrit kan parkeren, is dat rekening houden met je medemens.
sorry zullen ongewtijfeld goede bedoelingen hebben, ik zie ze niet meer

blijf ook wel lachen vooral blijven lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 00:17

cloaca schreef:

Als wij 'geholpen' willen worden,kunnen we jullie toch ook opzoeken?

Voel je er niet bij aangevallen,maar mensen die aan de deur komen, komen op mij over als opdringerig. Knipoog

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 01:27

kwamen een keer 2 van die gasten langs bij ons met een folder> of goedheid en geld samengaan of zo..
ik had meteen al door dat ze niet zomaar met een leuk foldertje langskwamen, gebruiken ze gewoon em een ingang te vinden. wel beidehand op zich, dat heb ik ze ook gezegd, moesten ze wel om lachen.
heb een uur met ze staan praten, ik ben altijd geintereseerd in geloof dus dit was een mooie gelegenheid.
Ben ook een leuke discussie met ze aangegaan over homosexualiteit en sex voor het huwelijk, heel interesant..maar kon ik me echt totaal niet in hun opvattingen vinden.

Maar goed, ik heb respect voor ieder z`n`geloof zolang ze een ander er maar geen kwaad mee doen.
verder kan ik me geheel aansluiten bij Yvonne.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 02:34

Ik heb toch even een vraagje Knipoog Las een paar pagina's trug iets over homosexualiteit?

Leggen jullie mij eens uit als jehova getuigen wat daar zo verkeerd aan is. ik ben zelf homo, En in de bijbel staat dus ook dat je iedereen moet accpeteren zoals ze zijn, en geen onderscheid moet maken.

Waarom worden homo's geweigerd in een kerk? Ik bedoel in jullie kerk?

Ik geloof in mezelf Lachen Ben er niet van gedient als er iemand bij me aan de deur komt, wat wel regelmatig gebeurden voordat wij onze waakhond hadden.. Terwijl ze dat wisten. Het aan de deur komen van vind ik dus zeer opdringerig.

Mijn oma was ook jehova's getuige, en die heeft me dus altijd geaccepteerd zoals ik ben, al was ik vroeger een halve meid.. En weet zeker nu ik al een tijdje out ben.. dat ze me nog steeds zal accepteren zoals ik ben. het gaat tenslotte om je kleinkind zou ze zeggen. hoe denken jullie daarover? en waarom? Leg me dat eens uit..

Aangezien ik iets las van dat homo's niet in een jehova gemeenschap hoeven te komen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 07:00

ik zou me ook niet gelukkig voelen in een JG gemeenschap,omdat de ideeen toch ver weg liggen van die van mij.
ik ben dit topic gestart omdat ik er wel in geintresseerd ben vanwege familie die wel erin gelooft.

alleen best wel jammer dat de meesten(dus niet iedereen Knipoog ) alleen maar negatieve dingen plaatsen.

en dat van die opmerking dat ze altijd in het zwart zijn slaat nergens op,evenals de opmerking over homo's?

veel mensen die reageren weten ook niet waarover ze praten.

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:24

bij ons zijn er bij godsdienst vorig jaar 2 jehova's in de klas geweest om het een en ander uit te leggen over het geloof.
dit mocht van de lerares alleen op vorwaarde dat ze niet gingen preken en ze hebben zich hier keurig aan gehouden.

2 mannen keurig in pak vertelde ons over hun leefstijl en hadden informatieboekjes mee.

de mensen uit mijn klas die gingen vragen of ze dit wilde doen, zijn heel gastvrij ontvangen en mochten als het ware een dagje meelopen. het is nou niet echt een geloof wat mij aantrekt, maar om je hond nou gewoon op mensen af te sturen..

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:35

Tellie schreef:
Ik vind het niet kunnen dat ze deur langs deur gaan om hun geloof te prediken.
Ik vind niet dat je mensen op zo'n manier met een geloof kennis moet laten maken. Organiseer dan open dagen oid?

Ik heb verder niet tegen Jehova hoor. Lachen

Ikzelf ben ook geen jehova maar ik weet wel dat open dagen of iets dergelijks niet werkt (zou jij gaan???)
Bij mij kwamen ze ook wel eens aan de deur en ik vond ze niet opdringerig ze bedoelen het goed, Ze proberen alleen maar hun geluk met je te delen.

gr

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 07:37

Ik ken alleen maar foute Jehova's, die aan mijn deur gekomen zijn of me op straat vastklampen. Af en toe doe ik nog eens een poging met ze in discussie te gaan over hun geloof maar het is een beétje jammer dat ik elke keer weer moet concluderen dat ze niet eens naar je luisteren. Ik heb echt nog nooit een goed gesprek met ze gehad, ze drammen alleen hun eigen verhaaltje door en staan niet open voor anderen. Van het geloof zelf weet ik te weinig om erover te kunnen oordelen maar ik heb al zo'n vermoeden dat ik daar ook niet echt vrolijk van ga worden.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:20

mensen bij mij aan de deur zijn ook niet opdringerig,
ééntje vond ik een beetje door zeuren.
ze komen mij een beetje te vaak aan de deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:35

Waar ik woon komen ze bijna nooit aan de deur.
In de tijd dat ik in dit huis woon, 10 jaar, zijn ze hoogstens 4x langsgeweest.
Mijn moeder heeft ze vriendelijk gezegd dat we geen interesse hebben en toen zijn ze ook meteen weer weggegaan.
Zelf ben ik geen voorstander van religie, maar respecteer mensen die dit wel zijn, zolang het niet extremistisch is.