STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Re: STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:12

Quellian schreef:
Ze mag trots zijn op zichzelf hoor, waar heb je mij zien posten dat dat niet mag? Lachen Van mijn kant alleen geen respect. Maar heeft mijn mening invloed op haar leven? Nee, lijkt me niet Knipoog

hier;
Quellian schreef:
Dus waar ben je nou eigenlijk trots op? Dat je elke dag lekker lang met je honden kunt wandelen en internetten zonder dat je een cent binnenbrengt? Komt op mij niet over alszijde trots, meer als schuldig en proberen hier goedkeuring te vinden.

Psydoxy

Jee, wat een waardeloos topic. Lekker om iedereen inzicht te geven in je prive leven. Echt zeer laag..... net of de wereld staat te wachten op een expert qua inkomsten en uitgaven die zelf niet eens werkt. Iedereen leeft naar zijn of haar inkomen of dat nu 500 euro of 50.000 euro is. Lekker boeie Misselijk
Laatst bijgewerkt door Psydoxy op 08-09-06 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

gerritje

nightlover schreef:
jacimatho schreef:
* pakt een tweede kopje koffie, drukt nog eens op F5 en wacht tot een mod zijn kop om de hoek steekt...*

whahaha *lol*

ik ben al aan mijn derde bezig Bloos

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:13

Dat sommigen van ons zich nog gaan verantwoorden tegen over ts waarom ze nu zitten te bokken Haha! Sorry moest even lachen...

Het zal mij wel ontgaan zijn waarom dit topic ooit begonnen is. De vraag was of de ts aan de hand hiervan een boek kon schrijven Bloos

Knap dat de TS zo rond kan komen, of het geloofwaardig is laat ik wel aan haar over Bloos Ik sta gelukkig niet in haar schoenen maar ken ook mensen, zoals meerdere die hier reageren, die met nog minder rond moeten komen en ook gelukkig zijn.

Volgens mij zit geluk niet in het geld, maar in het leven wat je leid. Als de TS zo trots is op haar manier van leven mag ze dat uitdragen. Maar waarom in vredesnaam heel je financiele hebben en houden op het internet zetten? Alsof je dat nodig hebt om je "geluk" te bekrachtigen Bloos

Dit hele topic komt op mij gewoon wat apart over om eerlijk te zijn, al deel ik echt wel een aantal meningen met jullie. Wij zijn twee verdieners, met eigen bedrijf maar ook nog werk buitenaf. Wij willen luxe leven en daarvoor zullen wij moeten werken. Alleen thuiszitten zou mij niet gelukkig maken Bloos dat is ieder voorzich...

Je kan een boek schrijven, wie weet genereer je daaruit inkomsten en draag jij ook je financiele steentje bij. Het is me even ontgaan waarom je niet kunt werken aan de hand van je handicap Bloos je kan blijkbaar wel vrijwilligers werk doen dus je bent in iedergeval wel "bezig". Maar je kan altijd overwegen ook eens rond te kijken naar betaald werk. Er zijn genoeg bedrijven die daar (handig) op in spelen en het maakt jou gelijk een stukje zelfstandiger...Want hard roepen dat je afhankelijk bent... Bloos vond ik lichtelijk beschamend...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:13

luxx schreef:
Quellian schreef:
Ze mag trots zijn op zichzelf hoor, waar heb je mij zien posten dat dat niet mag? Lachen Van mijn kant alleen geen respect. Maar heeft mijn mening invloed op haar leven? Nee, lijkt me niet Knipoog

hier;
Quellian schreef:
Dus waar ben je nou eigenlijk trots op? Dat je elke dag lekker lang met je honden kunt wandelen en internetten zonder dat je een cent binnenbrengt? Komt op mij niet over alszijde trots, meer als schuldig en proberen hier goedkeuring te vinden.

Waar staat dan dat ze niet trots mag zijn van mij? Dat vroeg ik zonet ook al, dus dit is geen antwoord op mijn vraag Lachen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:14

Als ts er voor kiest om afhankelijk te zijn van haar man dan is dat haar eigen keuze. Je kan het dom vinden dat ze zich zo afhankelijk maakt en als ze ooit uit elkaar gaan een grote achterstandspositie op de arbeidsmarkt heeft. Je kan het ook slim vinden dat ze een man heeft waarvan ze nooit hoeft te werken zodat ze zich alleen met haar huishouden en hobby's hoeft bezig te houden. Dat is maar net hoe je er tegen aan kijkt en dat is voor iedereen verschillend.

Ik weet wel dat je met het salaris wat zij noemt geen koophuis en 3 paarden kan hebben.

Ook al heb je een collectieve ziektekostenverzekering dan moet je zelf echt wel een gedeelte betalen en dat vinden wij bij haar niet terug. Nuon betaald ze niet. Hebben ze soms nog olielampen/houtkachels? Post voor kleding vinden we niet terug.
Wat denk je van kosten voor vervoer? Of doen zij en haar man soms alles op de fiets? Kosten voor kadootjes en dergelijke? Of gaat ze nooit naar een verjaardag. Kortom dit lijstje van kosten en uitgaven is gewoon niet realistisch.

Schimmelig

jeske333 schreef:
Ik snap de reacties van de TS wel.. ze wil ons alleen laten zien dat het dus wel bestaat dat iemand rond kan komen met weinig geld.. en hoe ze dat doet is toch haar pakkie an.. ??

Of ze nou wel of niet verzekerd zou zijn, of ze wel of geen stroom gebruikt.. misschien leven ze heel primitief.. met kaarsen en zo, wat dan nog??

Ik vind het jammer dat de hele maatschappij inmiddels is belust op geld, luxe en onafhankelijkheid... terwijl er toch een aantal mensen zijn die het anders doen.. maar zijn deze 'andere' mensen daarom gelijk slecht of dom bezig..? Misschien hebben we wel gewoon een andere kijk op rijkdom..

Je leeft nu, en je bent geboren met niks en je gaat dood met niks, dus waarom niet genieten zij het met een evt lening??

Als je kijkt naar de maatschappelijke positie van 'de vrouw' in deze maatschappij alleen al. We hebben niet bepaald een voordeel en moeten al jaren lang knokken voor respect. 100 jaar geleden hadden we geen eens stemrecht Scheve mond
Ik ben blij dat ik mijzelf onafhankelijk kan opstellen hoor, daar heeft mijn oma nog voor staan protesteren. Vrouwen die zich afhankelijk maken van hun partner. Dat is jammer.

_flo_

Als bokker van 't eerste uur, die ook al eens weinig post ga ik nu w.s buiten het boekje.

Is dit geen S. A ?

Dit topic heeft al eens gelopen onder een andere gebruikersnaam... en is toen "doodgebloed"... omdat aan het hele verhaal getwijfeld werd.
Ik kan 't helaas niet weervinden.

Er komen (te) veel zaken overéén.

MevrouwB, petje af voor U, laat me even weten wanneer Uw boek uitkomt, ik red het maandelijks amper, maar... heb ook 2 kinderen (en man) te onderhouden en die kosten me meer dan de maandelijkse huur van de stal.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:16

als jij gaat zitten verkondigen jij dat apetrots bent op jouw manier en bij de hare je vraagtekens zet komt dat op mij over alsof zij dat niet zou mogen zijn, omdat zij haar leven anders invult als jij.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:17

luxx schreef:
als jij gaat zitten verkondigen jij dat apetrots bent op jouw manier en bij de hare je vraagtekens zet komt dat op mij over alsof zij dat niet zou mogen zijn, omdat zij haar leven anders invult als jij.

Welnee, moet ze helemaal zelf weten. Ik ken TS niet, dus lijkt me niet dat ik haar ga vertellen wat ze wel en niet mag. Al gaat ze de hele dag ondersteboven in een boom hangen. Als dat haar gelukkig maakt; prima!

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:18

runningkawa schreef:

lenen van schoonouders kan vrijwel niemand.

Dit kan wel, de schoonouders, kunnen d.m.v de overwaarde van hun huis een extra hypotheek nemen, of een lening afsluiten bij de bank.

jij betaald de alfossing+rente terug aan je schoonouders en hun weer aan de bank. ook is het mogelijk dat de schoon ouder een bedrag van +/- 4000 euro schenken per jaar. Het bedrag wat je leent wat je schoonouders, kan je weer aftrekken van de belasting. zodat je voordelig extra geld hebt.

Even kort uitgelegd, mocht ik punten vergeten zijn vul mij gewoon aan Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:19

mmm pakt ook een kop koffie en drukt op f5. Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:20

@ RK moet je eens zien wat (schoon-)ouders met boerenbedrijven kunnen Knipoog

Trieske_

britt schreef:
Als bokker van 't eerste uur, die ook al eens weinig post ga ik nu w.s buiten het boekje.

Is dit geen S. A ?

Dit topic heeft al eens gelopen onder een andere gebruikersnaam... en is toen "doodgebloed"... omdat aan het hele verhaal getwijfeld werd.

MevrouwB, petje af voor U, laat me even weten wanneer Uw boek uitkomt, ik red het maandelijks amper, maar... heb ook 2 kinderen (en man) te onderhouden en die kosten me meer dan de maandelijkse huur van de stal.

ik moet zeggen, ik herinner mijn eigen ook zo'n zelfde soort topic..

stoltur

britt schreef:

Is dit geen S. A ?

als dat zo is, even een berichtje naar een mod???

RUBYWHITE

timokyana schreef:
mmm pakt ook een kop koffie en drukt op f5. Knipoog

schenk je voor mij ook een bakkie in?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:21

britt schreef:
Is dit geen S. A ?

natúúrlijk is dit een SA, dat spreekt voor zich, denk zelfs te weten van wie, maar dat doet er verder niet toe.
ze zegt ergens ook zich af te vragen waarom ze nou dacht dat bokt leuk is, alleen daaruit maak ik al op dat ze er langer als gisteren [inschrijfdag SA] op zit.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:21

Ik denk dat RK bedoelde dat de meeste schoonouders ( en ouders ) er niet bepaald om staan te springen om hun ( schoon ) kinderen geld te lenen. Nog afgezien of ze het uberhaupt wel hebben.

@TS: fijn dat jij zo gelukkig bent, ik vraag me echt af hoe je het doet, ook gezien enkele posten die je blijkbaar niet hoeft te betalen. Het zou mijn keuze niet zijn, maar ja, als iedereen maar blij is met zijn eigen leven toch?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:22

*melk en suiker rubywhite?* Vork

Trieske_

maar ze zit met die account ook in andere topics... dat mag ook niet als het een S.A. zou zijn toch..

stoltur

luxx schreef:
britt schreef:
Is dit geen S. A ?

natúúrlijk is dit een SA, dat spreekt voor zich, denk zelfs te weten van wie, maar dat doet er verder niet toe.
ze zegt ergens ook zich af te vragen waarom ze nou dacht dat bokt leuk is, alleen daaruit maak ik al op dat ze er langer als gisteren [inschrijfdag SA] op zit.

Viel mij ook al op, vandaag aangemaakt.

NoaC

Luxx; Als je 60 euro "over" hebt per maand voor leuke dingen noem ik dat ook niet echt een rijk leven.
Dat ben ik met een keer buiten de deur eten al kwijt.
Ze red het van dat salaris en dat vind ik zeer netjes van haar maar om nou te roepen over sparen terwijl je schulden hebt en roepen over een rijk leven met 60 euro per maand.....beetje overdreven.

Om dan met grote letters te praten van een rijk leven en in elke zin te zetten dat je spaart... Clown
Laatst bijgewerkt door NoaC op 08-09-06 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

deschels schreef:

volgens mij was dat onder haar eigen account Haha!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:23

luxx schreef:
deschels schreef:

volgens mij was dat onder haar eigen account Haha!

Oeh, nu ook nieuwsgierig!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:24