voor eens en altijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suomi

Re: voor eens en altijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:37

Een keer een typfout of een dt-fout kan gebeuren, maar echt grove fouten zoals 'Zei doet zoiets niet!' of 'Toen zij ik tegen haar dat ik mee zou gaan..' Rolleyes dan heb je echt nooit opgelet op school Bloos
En berichten die volstaan met fouten lees ik gewoon niet eens! Verder kun je jonge bokkers sommige fouten niet kwalijk nemen, maar de gemiddelde bokker heeft toch wel een leeftijd waarop je mag verwachten dat ze normaal Nederlands kunnen schrijven. Vork

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:39

Heel nederlands zit raar in elkaar dus zullen we ons gewoon niet op het nederlands storten met zijn alleen.. Slaat echt nergens op dit topic

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:40

stefoo schreef:
Heel nederlands zit raar in elkaar dus zullen we ons gewoon niet op het nederlands storten met zijn alleen.. Slaat echt nergens op dit topic

Uuh ?! Wat is dat nou voor een reactie. Heb je het hele topic gelezen? Misschien kun je er wat van leren. Scheve mond

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:40

Citaat:

weet je het zeker? kan best nuttig zijn hoor..

Nagelbijten / Gniffelen

for argument's sake wel grappig dat juist deze reactie zo vol fouten zit Nagelbijten / Gniffelen

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:45

ik het inderdaad gelezen.. De nederlandse taal veranderd ieder jaar dus maak jullie niet druk. Als je iets goed weet is het het volgende jaar al weer anders.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:55

stefoo schreef:
ik het inderdaad gelezen.. De nederlandse taal veranderd ieder jaar dus maak jullie niet druk. Als je iets goed weet is het het volgende jaar al weer anders.

Voor zover ik weet zijn woorden 'paardjuh' of 'effu wagtuh' nog nooit ABN (of AN, whatever) geweest en ik ga er voor het gemak even vanuit dat dat ook niet gaat gebeuren. Het lijkt me dus dat we ons over ditsoort dingen best druk kunnen maken zonder dat het over 3 weken weer anders is.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:57

Ik denk dat dit topic wel goed is Ja

Even een opfrissertje voor de mensen die even vergeten zijn dat ze "normale taal" moeten gebruiken op bokt Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:57

Goed topic!
Ik kan me ook zo storen aan al die vreselijke fouten op bokt!
Mijn NL is niet foutloos(d/t Blond ) maar ik doe wel altijd mn best om netjes te typen!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:02

ikke24 schreef:
Er is gewoon een duidelijk verschil tussen 'per ongeluk foute woorden' en 'expres foute wooden', dát irriteerd me.

Soms wil het overlezen van datgene wat je getikt hebt ook nog wel eens helpen...
En sorry dat ik het zeg, maar of je een d of t moet gebruiken, is op de basisschool al geleerd. Eerst kijken of je te maken hebt met tegenwoordige tijd of verleden tijd en dan simpelweg de regeltjes toepassen.

Ik lees de correspondentie van mijn man ook altijd even door voordat het de deur uit gaat. Ook hij vindt de d's en t's elke keer weer lastig, net als "zij" en "hun".

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:03

we vinden het allemaal opeens erg.. Nooit zegt iemand er wat van. Als we maar wat te klagen hebben

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:04

Ik kan me soms ook wel irriteren aan bepaalde spelfouten op bokt, voor namelijk msntaal. Ik maak regelmatig ook fouten, met T of D, IE of EI, AU OU, enz.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:04

stefoo schreef:

De d's en t's veranderen niet elk jaar hoor. Op bokt is het vaak al een kwestie van simpelweg de door jezelf geschreven tekst nog een keer doorlezen.

Dan je het inderdaad gelezen... Clown
Laatst bijgewerkt door Kitty op 18-07-06 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:05

dat is niet waar Stefoo, er word(word?wordt? Bloos echt heel erg maar gaat van kind af aan al fout bij me..) geregeld wat van gezegd op bokt

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:06

* Stam+t, Renske. Stam is word-> t erachter maakt wordt * Tong uitsteken

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:07

dank je dank je! *gaat het onthouden*

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:07

stefoo schreef:
we vinden het allemaal opeens erg.. Nooit zegt iemand er wat van. Als we maar wat te klagen hebben

wat een onzin zeg, als je een beetje rondneust op bokt zul je zien dat er mensen zich zeer regelmatig ergeren aan het taalgebruik, en ook in het dagelijks leven heb ik het er wel regelmatig over. Ik denk dat een groot deel van de mensen die het "onzin" vinden om op taalgebruik te letten zelf gewoon nederlands schrijven om van te huilen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:09

stefoo schreef:
De nederlandse taal veranderd ieder jaar dus maak jullie niet druk. Als je iets goed weet is het het volgende jaar al weer anders.

Goed plan, dat zal ik eens tegen mijn baas en mijn opdrachtgevers zeggen. Clown

Maar ik vrees dat die vlieger voor mij niet opgaat. Ik ben tenslotte ingehuurd om foutloze teksten af te leveren, dan zal ik me ook aan de spellingregels (van dat moment) moeten houden.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:17

Ach wat maakt het uit, ik heeft ook Nederlands gehept maar het hebt niet gehielpt Knipoog

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:18

klaasjuhhh schreef:
Ach wat maakt het uit, ik heeft ook Nederlands gehept maar het hebt niet gehielpt Knipoog

haha sja het is pas knap als je alles fout doet Tong uitsteken Haha!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:21

Ik erger me ook vaak aan schrijf/spellingsfouten. Niet zo zeer het feit dat iemand gewoon slecht is in de Nederlandse taal, maar het feit dat er gewoon weinig aandacht aan wordt besteed, terwijl het best wel belangrijk is. Vooral leestekens e.d.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:23

klaasjuhhh schreef:

Da's duidelijk Vork

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:32

Ik vind het zo slordig dat mensen snel wat typen, op verzenden klikken en niet voor die tijd hun tekst nog even doorlezen.
Simpelweg je zojuist getypte tekst doorlezen voorkomt al enorm veel fouten.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:34

Hmm, dan ben ik erg slordig bezig want ik doe dat niet eigenlijk. Ik lees het vaak wel door als ik het heb gepost.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:38

ik heb er ook een hekel aan als er mensen een G ipv CH schrijven oid.. maar ik heb ook soms wel niet ABN woorden er bij zitten, maar meer brabants, plat Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:39

stefoo schreef:
Heel het n N ederlands zit raar in elkaar dus zullen we ons gewoon niet op het n N ederlands storten met zijn alleen (ik neem aan dat je ALLEN bedoeld) .. Slaat echt nergens op dit topic

heb het even gecorrigeerd Clown