Wat vinden jullie nou van het scheldwoord.............

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Wat vinden jullie nou van het scheldwoord.............

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:43

garfieldjuh schreef:
Ik kan het m'n strot niet uit krijgen.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat als m'n moeder er niet aan overleden was,
dat ik er wel minder bij stil gestaan had dat het een woord is waar je niet mee moet schelden.
Niet dat ik er dan volop mee zou gaan schelden, maar missschien zou het er dan weleens uitfloepen..

k.u.t & tyfes enzo zeg ik dan wel weer.. Sigaar

Tyfus is net als paasei een ziekte die (in nl) nauwelijks meer voorkomt.Daardoor ligt dat voor veel mensen minder gevoelig.

Zie dat de schelddinges aan staat. Wat ik dus ipv paasei wou zeggen is dit: Te.ring

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:49

ik scheld nooit met het woord bij mij zat er eerst een jongen in de klas wie het had en t boek achtste groepers ga ik aan het eind gewoon bijna janken zo zielig boek maar ik heb ook gedicht over kanker zal het wel even plaatsen :

KANKER
Kanker
een klein woordje
met zo'n groot effect
een stom woordje
doet je huilen van schrik
een woordje
van 6 letters groot
voor de een een scheldwoord
voor de ander de DOOD...

dat is toch wel duidelijk toch.
ik denk altijd je weet nooit of iemand van zijn familie er van is overleden of iemand waar je heel veel van hield eigelijk als je oma er net aan is overleden is en iemand scheld ermee moet je gaan janken en als ze dan vragen moet je zeggen ja wat denk je jij zit met kanker te schelden maar mijn oma is er aan overleden ofzo als nou iemand van zijn familie t krijgt piept ie ook wel anders maar ik scheld er nie mee en zou er ook nooit mee gaan schelden !!!!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:54

Ik vind dit zo erg he! En vooral omdat ik vanavond voor de 3e keer in 2 weken te horen heb gekregen dat er iemand in mn familie kanker had! Mensen weten niet wat ze zeggen!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:55

idd maar sommige hebben niet door dat ze iemand er mee kwetsen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 07:28

Ik vind het een verschrikkelijk scheldwoord, maar nu hou ik toch al niet van de meeste scheldwoorden. Gebruik ze zelf ook weinig

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:09

Ik hoorde trouwens net van mijn zusje dat t*ring TBC is. En dat is nog wel degelijk een recente ziekte!! Alleen is het goed te behandelen tegenwoordig.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 06-07-06 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:26

ja als het er een uitfloept, oké maar idd kanker dit kanker dat dat vind ik ook niet helemaal oké....
maar dat is net zoals sommige mensen appelflap zeggen, ik bedoel als je zwaar gelovig bent is dat ook niet leuk om te horen!
maar idd: vat het niet te persoonlijk op.. je kan niet met iedereen rekening houden Knipoog

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:43

Paula schreef:
Ik vind het vreselijk, kan het gewoon niet aanhoren.
Ik snap niet hoe je zoiets kan zeggen, terwijl er een heleboel mensen erbij lopen, die het kunnen horen, die zelf een nabestaande hebben verloren aan die rotziekte.
Zo onrespectloos

helemaal mee eens. Ik hoop dat er meer zijn die er zo over denken.. En misschien de mensen die het gebruiken ook eens een beetje erover nadenken.

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:01

Ik scheld veel...dat geef ik ook toe..Maar dan zijn het de standaar paasei, tyfus, gvd...In een uiterst geval gebruik ik kk...maar dan ben ik echt laaiend. En dan gebruik ik het zo, zodat niemand het hoort...Ik schaam me er niet voor, maar ik vind niet dat anderen hoeven te horen dat ik kk gebruik als ik laaiend ben.

Er is pas iemand aan overleden (kennis) en daardoor spreek ik t woord ook niet int openbaar uit...

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:06

Ik was laatst ook in Walibi en daar viel het ons ook al op
Ik zit zelf in Amsterdam op school en daar hoor ik het niet. Ik vind het echt NIET kunnen. Een vriendin en ik hadden het er al eens over je scheld iemand toch ook niet uit met SOA of Griep dat is gewoon raar dus waarom kanker wel.. Het is een rotziekte die je niemand mag toewensen

c_just_me1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:56

xx_Merle schreef:
Sja weet je wat het is die mensen ' weten ' wel dat kanker een ziekte is maar ze denken er niet bij na.. ze schelden gewoon wat rond .. ik vind het gewoon dom gedrag
xxx

sorry ik zeg zelf ook weleens kanker als scheldwoord, ik zeg het alleen bij mensen waar ik weet dat die het niet erg vinden,
Af en toe floept het er gewoon uit
en ik denk heus wel na over de mensen die kanker hebben (gehad). MAAR ik weet ook dat ik er gewoon mee door blijf schelden. Ik ken ook een persoon die kanker heeft, alsof ik me daardoor schuldig ga voelen.. Het is niet zo dat ik kanker ga roepen over straat ofzo. Ik zorg heus wel dat de mensen die het niet moeten horen, het ook niet horen..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:59

Ik hoor het ook vaak en vind het een vreselijk scheldwoord!
Daarbij ga ik helemaal mee met het antwoord van Paula

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:10

Ik heb er eigelijk helemaal niets tegen, ik heb lange tijd met mensen uit rotterdam opgetrokken en die zeiden voor alles kanker.. niet in de negatieve zin, je moet er ook niet te diep bij na gaan denken het is een stopwoord dat gebruikt wordt door mensen die het niet in de zin van de ziekte gebruiken. (bij nederlands heb ik daar een sjiek woord voor geleerd maar ben ik alweer vergeten).

Scheldwoorden zijn altijd bedoeld om iemand te kwetsen of dergelijke dus of je nu kanker gebruikt of een ander woord ik vind het allemaal even erg.
Maar ik gebruik het woord kanker zelf niet.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:26

ik moet eerlijk bekennen dat als ik heel erg pissed ook heel erg kan schelden,,
en dat ik het woord dus ook weleens gebruik en het er ook gewoon uitfloept..
en het dus eigenlijk losstaat van de ziekte zelf.
maar vanwege de k`s er heel lekker uitknalt Bloos
net als het bekende woord g*dverd... ik denk vanwege de harde G.

ik heb vaak discussie`s gehad met meerdere mensen hierover.
en ik moet zeggen dat ik wel op mn woorden let als ik met mensen zijn die er problemen mee hebben.
zo werk ik met christelijke collega`s en t G woord komt dan niet uit mn strot.
en zo heb ik ook een hele goede vriendin die haar vader verloren heeft aan kanker,
en ik was ingesprek over iets waar ik me druk over maakte en t floepte ineens uit mn mond,, ik schrok me rot en bood mn excuses aan.. alleen zijn mn vriendin " ik hoorde t niet eens omdat je de nadruk niet op de ziekte legde nu juist wel en wordt ik er juist aan herinnerd" maar denk dat t voor elk persoon anders is.
maar mn vriendin gebruikte het woord dus ook,,en puur door de K`s... niet om iemand de ziekte toe te wensen ofzo..
zo vind ik Kotsen ook n heerlijk scheldwoord " ik kan je wel uit kotsen!"
heerlijk om te zeggen als je iemand zat bent! volgens mij ligt het echt aan de Keiharde K!
poedersuiker knalt dr ook uit.. daar bedoel je toch ook geen vaginameisje mee..
het gaat om t schelden en soms is dat nodig.. in mijn geval dan.. pure ontlading! al klinkt dat heel waarschijnlijk voor heel veel mensen stom.

een hele goede vriend van mij heeft vorig jaar de tyfus op gelopen in mexico, komt dus echt nog wel voor.. niet hier maar daar dus regelmatig wel. hij heeft volgens mij 2 maanden of 3 in de ziektewet gelopen omdat hij zich helemaal leeg scheet... en was dr goed beroerd van! je wil niet weten hoe ik m nou nog weleens noem Tong uitsteken

ik denk dat ik nu heel veel boze reacties krijg... ik ben benieuwd.....
of ik goed heb uitgelegd dat het scheldwoord daadwerkelijk niks met de ziekte te maken heeft...
maar spreek dan wel voor mezelf. en wil ook erbij zeggen dat ik het woord niet standaard in elke zin toepas..
maar soms als ik heel erg pissed ben knalt t er weleens uit.

c_just_me1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:32

ik sluit me hier totaal maar dan ook echt totaal bij aan!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:33

ik gebruik het nóóit, vreselijk, echt vreselijk als je dat roept.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:37

vind het geen leuk/ fijn etc. scheldwoord
Mijn oom is aan kanker overleden en bovendien sterven er dagelijks nog mensen aan. Ik vind het niet echt een woord om mee te spotten. ik vind dat als je fatsoen hebt je niet daarmee scheld. ikzelf ben al eens voor prutsmuts uitgescholden, en ik moest zeggen dat dat echt pijn deed, gewoon omdat je er eigenlijk mee spot:n
Als je zonodig moet schelden, doe het dan met een ander woord

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:14

Iriskee schreef:
Ja, precies.
Zouden jullie der iets over zeggen tegen diegene?

Ik zou alleen wat van zeggen als het een bekende van mij is.

Maetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:11

ik vind het vreselijk en scheldt er nooit mee ! het is echt een vreselijke ziekte.. me tante heeft het Verdrietig

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:15

ik hoor het steeds vaker om me heen. ik vind niet dat je met dat woord moet schelden. iedereen kan het krijgen.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:50

Het is ten eerst heel onrespectloos.
Nou hoor ik verscheidene mensen zeggen 'Maar als ik het bv. zeg, zeg ik het niet in de zin van de ziekte'.
Misschien niet, maar je doet er altijd mensen weer pijn mee. Scheve mond

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:39

Sinds de moeder van mijn vriendin plotseling aan kanker is overleden heb ik er nog meer moeite mee gekregen! zoiets roep je niet! Boos!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 00:18

ook ik scheld wel eens maar vooral op de ziekte niet over

veel mensen hebben echt geen idee wat het inhoud om K te hebben
en beseffen dus ook niet goed wat ze eigenlijk zeggen

in rdam schelden ze idd vaak met K in den haag weer met paasei

beide ziektes wil je echt niet hebben

probeer me der niet druk om te maken maar als iemand het wel erg bont maakt en continu loopt te mopperen van K dit K dat dan kan ik het niet laten om te vragen
" spaans griepje ? mag dat ook Bloos K heb ik al Clown "

meestal zijn ze dan wel even stil en misschien beseffen ze dan ineens eventjes dat het meer is dan "gewoon" een mopper woordje ...

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 00:23

mijn opa is 30 december 2004 aan kanker overleden.. blaas, prostaat, lymphklier, en slokdarmkanker, de allerbeste vriend van ons pap had ook slokdarmkanker.. is hier succesvol aan geopereerd.. ik vind het niet kunnen .. myn zusje heeft het een keer gezegt.. ik heb volgens mij nog nooit zo hard geschreeuwt.. nu doet ze het niet meer.. maar mensen die met dat soort dingen schelden .. ja sorry k vind het maar zielig..

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 00:40

Met kanker schelden.. ronduit triest vind ik het.
Meeste mensen hebben imo niet het idee hoe slopend die ziekte is als ze ermee beginnen te schelden.
Het zit in mijn familie, heb er mensen helemaal aan onderdoor zien gaan en zal er daarom ook echt nooit mee gaan schelden..