automutilatie/snijden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haffie_gek

Re: automutilatie/snijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 17:13

volgend weekend doe ik het echt! dan moet ik werken dus dan leg ik m s ochtends wel neer. heb aanstaande week ook veel te druk om me er mee bezig te houden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:53

Ik hoop het echt. Want zo stel je je eigen geluk en dat van je ouders alsmaar uit.

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 12:56

Mireille1970 schreef:
Ik hoop het echt. Want zo stel je je eigen geluk en dat van je ouders alsmaar uit.

ik snap dat je dat vind, maar ik zie dat niet. ik zie niet dat m nouders gelukkiger worden als ik ze dit vertel. en ik zie mij al helemaal niet gelukkiger worden. voorlaopig niet iig. en ik zie zo tegen die tijd op dat het eerst een hel wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:10

Ik ben ervaringsdecundige bij SB.
Als jullie over dit onderwerp willen discussieren met mensen die er ervaring in hebben, raad ik jullie een bepaald forum aan.
Er zit een afgelsoten gedeelte op voor mensen die borderline hebben of automutileren, je kan dat alleen zien als ik
jou heb toegevoegt.
Zelf ben ik ervarings descundige bij SB en heb omdat dat forum eruit ligt zelf een forum opgericht.
Het is een vrij forum, met dus een apart afgelsoten gedeelte voor dat soort zaken, het leek me veiliger en fijner omd at afgesloten te houden van de rest, als je interesse heb stuur me dan maar een PB.

Dit is de site; http://forum-centrum.nl/forum1/index.php?mforum=imense

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:33

je hebt pb Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:34

Oja om verwarring et voorkomen, je kan je daar gewoon zelf aanmelden, stuur daar even een PB naar Imense (Webmaster) dat je op het borderline gedeelte wilt.
Ik geef je dan toegang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:37

mijn broer doet/ deed dit ook en die heeft het ook niet gezegt tegen me ouders maar die kwamen er zelf achter..
automutilatie is een schreeuw om aandacht, en zonder hulp van buitenaf kom je er niet vanaf.. gewoon iemand in vertrouwen nemen dus!! die zal je echt wel steunen want die wil waarscheinelijk net zo graag als jij dat het stopt..en wel tegen je ouders zeggen, je hoeft echt niet opgenomen te worden! zeg het desnoods alleen tegen je moeder!

Maar_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:46

automutileren is naar mijn idee geen schreeuw om aandacht maar een dwangmatig iets..als een normaal persoon zonder een handicap is het beste om er over te praten en eventueel op te laten nemen! ik werk zelf met verstandelijke en geestelijke gehandicapten en die komen er nooit vanaf!! maar we kunnen het wel voor komen doormiddel van hulpmiddel zo als handschoen speciale bedden met een zachte omheining!
Alles weg houden waardoor zij niet kunnen automutileren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:54

Ben het met je eens Maar, het is geen schreeuw om aandacht, want er zijn genoeg mensen die zich dagelijsk opsluiten en met lange mouwen de deur uitgaan omdat ze het niet willen laten zien.
AM geeft een soort kracht een gevoel dat je echte pijn heb ipv geetselijke.
De wonden die je heb voel je en stralen je geestelijke pijn af als het ware.
Daarom is het ook zo verlslavend.
Ik heb het zelf ook jaren gedaan maar ben gestopt.

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:56

ik werk ook met verstandelijk gehandicapten. maar ik zie het niet als iets dwangmatigs en ook niet als een schreeuw om aandacht (anders zou ik toch niet zoveel moeite nemen om het zo te verbergen). het is meer een uitlaat klep. er zijn idd veel verst. geh die het uit dwang doen maar ook omdat ze geen andere manier hebben om zich te uiten. ook kan het door iets lichaamlijks komen (bijv bij oorpijn gaan ze op hun oor slaan zodat de pijn anders wort). bij mij is het gewoon omdat ik zo veel opgekropte emotie en woede heb en dat niet wil en kan uiten dat het er op deze manier uitkomt.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:07

ik heb je een pm gestuurd..

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:10

Volgens mij kun je niet beoordelen of het dwangmatig is, een schreeuw om aandacht of wat dan ook. Iedereen doet het om een bepaalde reden en voor iedereen is die meestal anders. Ik doe het ook en ik heb geen idee waarom. In ieder geval heel veel sterkte volgende week!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:12

haffie_gek schreef:
Mireille1970 schreef:

ik snap dat je dat vind, maar ik zie dat niet. ik zie niet dat m nouders gelukkiger worden als ik ze dit vertel. en ik zie mij al helemaal niet gelukkiger worden. voorlaopig niet iig. en ik zie zo tegen die tijd op dat het eerst een hel wordt.

Als je bergopwaarts wilt gaan, zul je toch eerst door het dal moeten...

De waarde van het leven wordt niet bepaald door de hoogte tot waar het klimt...maar door de diepte tot waar het doordringt...

Snap je wat ik met deze beide citaten wil zeggen: uiteindelijk zal het beter worden voor iedereen...wellicht hebben je ouders best wel in de gaten dat er "iets"is....maar hebben ze nooit de vinger er op kunnen leggen...uiteindelijk...als alles er uit is...en jullie met elkaar dit verwerkt hebben, zal jullie band steviger en hechter zijn en worden jullie er wel gelukkiger van...dat weet ik haast zeker!
Twijfel niet meid....je bent op de goede weg!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:22

Wil je de brief nog neerleggen eigelijk? Veel succes iig...

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 23:20

ingeuh schreef:

zaterdag of zondag als ik durf. als ik niet durf dan stel ik het nog even uit. maar weet het ook niet zeker hoor. het is zo'n moeilijke beslissing!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:57

Iedereen die er mee te maken heeft, ontzettend veel steun toegewenst...

Ik heb er ervaring mee, en weet boven al hoe heavy het is Verdrietig
Mensen die Pm kwijt willen, je bent welkom, zelf vond/vind ik het openlijk praten erover moeilijk dus Pmen kan makkelijker zijn! Ach gut

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:59

Ik vond mensen die zichzelf snijden/verwonden eerder altijd ziek.
Tot ik t mezelf een keer aandeed. Ik voelde me zo rot en door mezelf te verwonden ging dat rotte gevoel weg. Ik heb er daarna veel verhalen over gelezen en na die ene keer is het ook niet meer gebeurd, maar ik heb er nog wel eens een paar keer over nagedacht, dat ik erg twijfelde. Ik zou het maar wel aan iemand vertellen voordat je straks heeel moeilijk kan stoppen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:56

haffie_gek schreef:
ik werk ook met verstandelijk gehandicapten. maar ik zie het niet als iets dwangmatigs en ook niet als een schreeuw om aandacht (anders zou ik toch niet zoveel moeite nemen om het zo te verbergen). het is meer een uitlaat klep. er zijn idd veel verst. geh die het uit dwang doen maar ook omdat ze geen andere manier hebben om zich te uiten. ook kan het door iets lichaamlijks komen (bijv bij oorpijn gaan ze op hun oor slaan zodat de pijn anders wort). bij mij is het gewoon omdat ik zo veel opgekropte emotie en woede heb en dat niet wil en kan uiten dat het er op deze manier uitkomt.

En juist om die reden worden jij en je ouders er een stuk gelukkiger van als je het snel wel vertelt.

Dan kunnen ze je helpen. Nu ontneem je ze dat stuk, waardoor je jezelf ook ontneemt dat je dat wel kan gaan uitten en er dan dus vanaf komt.

PS Hoe zou jij het vinden als je kind stiekem deed wat jij doet, en had meegemaakt wat jij hebt meegemaakt, en het niet tegen jou zou zeggen........................

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:37

haffie_gek schreef:
ingeuh schreef:

zaterdag of zondag als ik durf. als ik niet durf dan stel ik het nog even uit. maar weet het ook niet zeker hoor. het is zo'n moeilijke beslissing!

Niets ervan dat je niet druft. Jij durft het dan zeker wel!!! Anders kom ik die brief persoonlijk neerleggen! Ik meen het serieus! Je kan het en ik blijf voor je duimen. Zet m op!

P.S. ga weer eens voor de spiegel staan... (zie een van mijn eerdere posts)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 00:16

Succes Haffie_Gek... Doe wat voor jezelf het beste is..

En de beste weg is niet altijd de makkelijkste Ach gut

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 08:59

sweetheart schreef:
haffie_gek schreef:

Niets ervan dat je niet druft. Jij durft het dan zeker wel!!! Anders kom ik die brief persoonlijk neerleggen! Ik meen het serieus! Je kan het en ik blijf voor je duimen. Zet m op!

P.S. ga weer eens voor de spiegel staan... (zie een van mijn eerdere posts)
[/quote]

ja ga nog een keer voor de spiegel staan vorige keer ook gedaan, maar geloof het niet wat ik dan tegen mezelf zeg. maar ja das een kronkel in mijn hoofd Knipoog

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:10

haffie_gek schreef:
ja ga nog een keer voor de spiegel staan vorige keer ook gedaan, maar geloof het niet wat ik dan tegen mezelf zeg. maar ja das een kronkel in mijn hoofd Knipoog

Komt vanzelf echt waar, ik geloofde ook niet dat het zou werken, maar uiteindelijk werkt het wel een beetje, en als het begin er is komt de rest ook makkelijker!
Zet m op he!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:28

ik werk ook met verstandelijk gehandicapten en ben het er mee eens dat veel van deze mensen automutileren omdat ze geen andere manier hebben om hun pijn,woede,machteloosheid te uiten, wanneer iemand anders dat niet kan kan ik me voorstellen dat je gaat automutileren.

ik heb zelf ook wel eens keihard met me hoofd tegen een meer aan gebonkt,

maar leg zeker die brief neer, je kan het echt!! je ouders zullen voor je klaar staan simpel omdat je hun kind bent, tuurlijk zullen ze schrikken maar lang niet zo erg als wanner het fout gaat en jij in het ziekenhuis terrecht komt en ze het dan pas horen

sterkte ermee

winged_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:19

allereerst wil ik zeggen dat ik het heel moedig vindt van jou dat je het openlijk durft zeggen. Het is zeker goed dat je WILT stoppen. Onthoud: waar een wil is, is een weg! ik weet jammergenoeg dat het heel erg moeilijk is om te stoppen.
Ikzelf doe het ook, maar durf het ook niemand meer zeggen. Rond oktober zag mijn beste vriendin het en hebben we veel gepraat. Toen ben ik ook teweten gekomen dat zij het ook deed en daar verschoot ik heel erg van. We hebben dan samen besloten om te stoppen en mekaar steun gegeven. Toch was dit nog altijd niet gemakkelijk. Als zij het deed, deed ik het ook en omgekeerd. We waren wel elke keer boos op de anders als ze het gedaan had. Nu is zij er volledig vanaf, maar ik heb het maar 1 maand volgehouden. Ik durf het haar niet te zeggen dat ik al die tijd gelogen heb, anders ga ik haar vertrouwen weer gebroken hebben en dat wil ik echt niet. Ik wil echt niemand teleurstellen. Ook het verbergen wordt op den duur een last. Als het warm is en iedereen loopt met een topje, maar jij met lange mouwen, dan valt het wel op en moet je elke keer uitvluchten verzinnen. Ook al zou ik kunnen stoppen, dan nog zou ik met lange mouwen moeten rondlopen omdat ik dan niet de wonden, maar de littekens zou moeten verberegen.

over het aan je ouders zeggen: op een dag hadden mijn ouders het gezien toen we aan het eten waren. Ze vroegen direct wat het was, waarom en zo. Toen heb ik ook veel met mijn moeder gepraat, maar de echte reden durfde ik niet te zeggen omdat ik me zo schaamde. Er waren wel veel andere redens, maar de hoofdreden weet niemand. We hebben dan geweent in elkaars armen, en de week daarna moest ik mijn arm af en toe tonen aan mijn vader. Ik deed het toen helaas nog atlijd, op mijn benen en buik. Het vreemde is dat we het er na die week nooit meer over gehad hebben. Ik denk dat ze het probleem willen ontwijken. Ik weet het niet... Toch weet ik dat ze het niet vergeten zijn, ik stel hen gewoon voortdurent teleur. Ik BEN gewoon niet de perfecte dochter die ze verwachten. Ook zijn mijn punten op school heel erg omlaag gegaan, ik had gewoon geen zin meer om te leren of zo.
Nu zeg ik gewoon niets meer, aan niemand. Ik weet dat het niet goed is, maar ik durf niets anders. Ik sluit me gewoon op in mezelf.

ik weet dat je hier misschien niet zoveel aan hebt, maar weet dat je niet alleen bent. Stoppen is echt moeilijk en het is heel erg moedig dat je het wilt vertellen aan je ouders, die zullen je zeker helpen. Komop meis, je kan het wel

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:11

Mensen, zoek alsjeblieft professionele hulp.
Ik werk zelf bij een ggz-instelling en wij helpen veel mensen met dit probleem.
Vaak is er een duidelijke reden aan te geven en dan kom je er echt weer vanaf.
Mocht je je ouders er niets over willen vertellen, denk eraan dat je huisarts een beroepsgeheim heeft en dat geldt ook voor onze artsen!!!!