Laura schreef:Citaat:Het maakt namelijk niets uit of je dat op je 14e, 16e of 30 ste doet! Iemand die 30 is en zijn eerste kind krijgt weet ook niet hoe zij hij/zij op moet voeden, dat doe je op je gevoel.. en met de raad en steun van de mensen om je heen!
Met het grote verschil dat wanneer je 30 bent je een hoop meegemaakt hebt in de wereld en volwassen bent en verantwoordelijkheidsgevoel hebt ontwikkeld. Een 14jarige is nog een kind! Natuurlijk weet je niet meteen hoe je op moet voeden als je je eerste kind krijgt, of je nu 30 of 14 bent, maar je hebt imo een grote voorsprong als je zelf weet wat de wereld inhoudt, en niet alleen ' middelbare school ervaring' hebt.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ken 14 jarige die het huishouden runnen omdat de moeder ineens kwam te overlijden of ziek werd. Ik ken kinderen die in hun jonge leven meer hebben meegemaakt dan goed voor ze is geweeset. Maar ik ken 30 jarigen die in hun hele leven nooit verder zijn geweest dan het dichstbijzijnde dorp, en niets, maar dan ook helemaal niets van " wat de wereld inhoudt" hebben gezien....
Nogmaals, het is de leveninstelling, en dat is onafhankelijk van leeftijd. Een 14 jarige met de goede instelling komt er wel...

!
) van dichtbij meegemaakt.
! Wel voeden ze het kindje zo op, dat ze weet wie haar mama is, en wie de opa en oma zijn!
! Ik weet ook nog wel van mezelf dat ik op die leeftijd dacht dat ik zo´n hoop wist! Nou... mooi niet dus
kan doen! Maar dat is imo nog geen reden om zo erg over zo´n meisje heen te vallen